Servis - Razno

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
Gazu
Postovi: 2138
Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
Lokacija: Novi Sad

Re: Servis - Razno

Post od Gazu » 03 Jan 2024, 11:48

OK to za Citroen, ali nema šanse da su u Zastavi namerno napravili metalni papučicu koja se polomila. U u ono doba desetak godina staroj Floridi.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk



Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10450
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Servis - Razno

Post od sebekkg » 03 Jan 2024, 13:01

Ja koliko se sećam na zastavi je bilo kacenje pedale sa onom iglom pri vrhu koja bi mogla da pukne u tom slučaju.

Sent from my SM-G780G using Tapatalk

Slika

ljubitelj
Postovi: 10666
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od ljubitelj » 03 Jan 2024, 13:03

Zašto da i Zastava nema to, pa i Florida je išla na kreš testove a verovatno je bilo i obavezno da ima pedale na lomljenje pri sudaru da bi se prodavala u Nemačkoj, UJ i drugim zemljama.
U kakvom sudaru je bila ta Florida kada joj se pedala slomila, frontalni?

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5051
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Servis - Razno

Post od cozmo » 03 Jan 2024, 14:53

Geza je napisao:
01 Jan 2024, 14:54
Nežno sa pedalom kvačila.

Sam pogled na ocuvanost automobila je odgovor - enterijer kao da je presao milion kilometara, izlizanost papucica na maksimumu. Tvrdoca kvacila ne dovodi do ovoga, ali ko zna koliko je presao - mada mislim da je pukla pri samom sudaru bez obzira na ovakvu zapustenost vozila. Na PSA su sve pedale kvacila plasticne pa nisam cuo da je nekom pukla, a recimo na HDI posle 15tak godina bude tvrdje kvacilo (dobro ne bas tvrdo kao kamen ko na kamionu, ali bude onako "potvrdje" posle recimo 250.000km, ne neugodno, ali ipak tvrdje nego kad je bio nov i pre ce da mu rikne kvacilo nego da se stvrdne toliko da mora da gura kao sivonja). Drugo na snimku deluje nesto solidno tanje nego kao kod mene... i nema onog povratnog federa koji je odmah tu.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8120
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Servis - Razno

Post od OMP » 03 Jan 2024, 16:08

kakav strucan zakljucak procene ocuvanosti auta i predjene km, prljava patosnica i neusisan tepih jer se to jedino i vidi od enterijera :glavomuzid:

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5051
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Servis - Razno

Post od cozmo » 03 Jan 2024, 16:43

Dovoljno je videti plastiku table i onaj kurton oko volana :) S obzirom da se bavis prodajom automobila, ovakvo nesto ne bi smelo da ti promakne.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3212
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Servis - Razno

Post od Dare4x4 » 03 Jan 2024, 16:45

ljubitelj je napisao:
03 Jan 2024, 08:35
Naječešće je jednostavno objasniti postojanje i funkcionisanje bezbednosnih sistema, što se vidi iz snimaka sa kreš testova.

Papučica kvačila je skroz leva i na mestu gde je obično mulda prednjeg točka.
U slučaju sudara komplet se sabija prednji deo pa i ta mulda a time uleću pedale u prostor gde su ranije bile noge a dok istovremeno samo telo vozaća (pa time i noge) usled inercionih sila se pomeraju u susret, napred, ka tim pedalama.
I onda se nešto lomil, ili pedale ili noge.

Mercedesi i Volvoi to lomljenje pedala imaju jako dugo a recimo Audi je imao adekvatno rešenje koje mehanički povlači (uvlači u motorni prostor) napred komplet set pedala -Procon Ten.

Tako je još 80tih godina rešavano i rešeno pasivno obezbedjenje nogu vozača, i u takvim autima gde su pedale dobro rešene vozač posle nesreće izlazi na svojim nogama obično. Dakle ti sistemi imaju svrhu i u praksi ne samo na kreš testovima.

Naravno, i metalne pedale mogu da se naprave da budu oslabljene na nekom mestu pa da se savijaju kontrolisano.

Kao recimo što je stub upravljača od metala a pri sudaru se lomi, savija i sabija na približno tek 1/3 prvobitne dužine.

To je još 70tih godina uvedeno i tim "pucanjem" stuba upravljača usled dejstva tela se sprečava probijanje pluća i uopšte teško povredjivanje vozača usled naletanja na volan.

Pre toga ( a i dosta kasnije na mnogim kolima) su stubovi upravljača bili bez tog elementa sabijanja i imali samo šipku.

Uz to su uvedeni i kardanski prenosi (vratila) upravljača čime se dodatno i povlači volan od vozača.


Sve je to mnogo pre Euro NCAP testova bilo primenjeno kod bezbednih konstrukcija vozila.


A koji god da je sistem zaštite pri normalnom korišćenju niti pucaju pedale, niti se stubovi upravljača raspadaju tako da je ovo neki izdvojeni slučaj i ko zna kako i zašto je dočlo do pucanja.
A možda je već pre taj auto bio u sudaru, npr a pedale nisu zamenjene kao što bi trebalo po PSu.
Napiši koji auto ima plastičnu pedalu kočnice. Rekao si da imaju mnogi.

Korisnikov avatar
elMaestro
Postovi: 3237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:07
Garaža: C2

Re: Servis - Razno

Post od elMaestro » 03 Jan 2024, 20:05

^ Meni je to informacija u rangu sa onom da ni jedan dizel od 80-ih naovamo nema protokomer...
Ili da ni jedan benzinac od 70-ih naovamo nema metalni filter ulja...
Ili da je normalno da auto na leru radi 4-5 minuta na 6000 obrtaja...
Ili...
Имам једно потпитање...

ljubitelj
Postovi: 10666
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od ljubitelj » 03 Jan 2024, 22:43

Dare4x4 je napisao:
02 Jan 2024, 21:51
Pedala kočnice je jako ozbiljan i odgovoran deo i mora da obezbedi kočenje koliko toliko i kada servo ne radi, tj kad ne radi motor. To znači da smeš da je stiskaš iz sve snage i ne sme da pukne.
Naravno da to znači, i podrazumeva se. Za sve pedale.
I naravno da ne pukne ma šta ti radio dok voziš, pri silama koje nastaju u sudaru su predvidjene da puknu na oslabljenom mestu, dakle kontrolisano.
Bezbednosni element konstrukcije.

Korisnikov avatar
Gazu
Postovi: 2138
Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
Lokacija: Novi Sad

Re: Servis - Razno

Post od Gazu » 04 Jan 2024, 00:00

ljubitelj je napisao:Zašto da i Zastava nema to, pa i Florida je išla na kreš testove a verovatno je bilo i obavezno da ima pedale na lomljenje pri sudaru da bi se prodavala u Nemačkoj, UJ i drugim zemljama.
U kakvom sudaru je bila ta Florida kada joj se pedala slomila, frontalni?
Nikakav sudar, jednostavno samo pukla pedala pri menjanju brine u laganoj vožnji kroz tipičnu telepsku ulicu u Novom Sadu.

Možda je to što @sebekkg kaže. A sećam se da je najzgodnije posle toga bilo zavariti. Baš je materijal bio puko.

A kvalitet Zastave, na ono je bio užas od auta. Ova moja Astra G je lađa!

Možda su oni nešto pravili kvalitetnije za Nemačku, SAD, i koju već zemlju, ali kroz kakve god da je ona prolazila kreš testove, oni su za naše tržište pravili i prodavali škart. Kontrola kvaliteta nula. To je bila Florida dve hiljade i neko godište.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk


Korisnikov avatar
elMaestro
Postovi: 3237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:07
Garaža: C2

Re: Servis - Razno

Post od elMaestro » 04 Jan 2024, 06:05

Dare4x4 je napisao:
03 Jan 2024, 16:45

Napiši koji auto ima plastičnu pedalu kočnice. Rekao si da imaju mnogi.
@@ljubitelj Evo i ja da pitam isto ovo, pošto ostadosmo bez odgovora, a I da dopunim pitanje. Na kom se autu lomi pedala kočnice po defaultu u udesu? Marka, model, godina, postoji li takav auto ili pričaš napamet? Pročitah o tom Audijevom procon-ten sistemu i apsolutno nema veze sa lomljenjem pedala, niti sa pedalama generalno, već se povlači stub volana, a to povlačenje pedala mu dođe kao nus pojava navedene akcije. BTW, taj sistem nije u upotrebi još od 90-ih.
Имам једно потпитање...

Korisnikov avatar
carov2
Postovi: 4206
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: Servis - Razno

Post od carov2 » 04 Jan 2024, 07:08

Ti si jedan od retkih koji je pročitao servisno uputstvo.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ftj
Postovi: 13088
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od ftj » 04 Jan 2024, 09:12

chatgpt:

Prilikom sudara, u mnogim modernim automobilima postoji sistem koji omogućava uvlačenje papučica za gas, kočnicu i kvačilo. Ovaj sistem je dizajniran da smanji rizik od povreda nogu i stopala vozača. Način na koji ovaj sistem funkcioniše može varirati od proizvođača do proizvođača.

Neki sistemi omogućavaju papučicama da se pomere ili "sklope" na kontrolisan način kako bi se smanjila sila koja se prenosi na noge vozača. U nekim slučajevima, mehanizam može biti dizajniran da se delimično ili potpuno polomi, apsorbujući time deo energije sudara.

Važno je napomenuti da ne svi automobili imaju ovu vrstu sigurnosne karakteristike, a specifični dizajn i performanse zavise od modela vozila i godine proizvodnje. Uvek se preporučuje da se upoznate sa sigurnosnim karakteristikama specifičnim za vaše vozilo kroz korisnički priručnik ili direktno od proizvođača.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21133
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Servis - Razno

Post od nidza » 04 Jan 2024, 09:27

VAG kočnica metalna, ostale plastične, sudeći po slika sa ebay. Pretpostavljam da se kočnica ne lomi nigde nikad, bila bi skuplja trgovina verovatnoćama, ali samo pretpostavljam, jer čovečanstvo klizi u imbecilnost i ništa me ne bi začudilo.

Korisnikov avatar
elMaestro
Postovi: 3237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:07
Garaža: C2

Re: Servis - Razno

Post od elMaestro » 04 Jan 2024, 09:32

ftj je napisao:
04 Jan 2024, 09:12
chatgpt:

Prilikom sudara, u mnogim modernim automobilima postoji sistem koji omogućava uvlačenje papučica za gas, kočnicu i kvačilo. Ovaj sistem je dizajniran da smanji rizik od povreda nogu i stopala vozača. Način na koji ovaj sistem funkcioniše može varirati od proizvođača do proizvođača.

Neki sistemi omogućavaju papučicama da se pomere ili "sklope" na kontrolisan način kako bi se smanjila sila koja se prenosi na noge vozača. U nekim slučajevima, mehanizam može biti dizajniran da se delimično ili potpuno polomi, apsorbujući time deo energije sudara.

Važno je napomenuti da ne svi automobili imaju ovu vrstu sigurnosne karakteristike, a specifični dizajn i performanse zavise od modela vozila i godine proizvodnje. Uvek se preporučuje da se upoznate sa sigurnosnim karakteristikama specifičnim za vaše vozilo kroz korisnički priručnik ili direktno od proizvođača.
Lažu. To se samo na Audijima uvlačilo, normalno je da se lome. :D
I ne piše to u korisničkom priručniku, ima samo u servisnom uputstvu. :)
Имам једно потпитање...

Odgovori