
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Sam pogled na ocuvanost automobila je odgovor - enterijer kao da je presao milion kilometara, izlizanost papucica na maksimumu. Tvrdoca kvacila ne dovodi do ovoga, ali ko zna koliko je presao - mada mislim da je pukla pri samom sudaru bez obzira na ovakvu zapustenost vozila. Na PSA su sve pedale kvacila plasticne pa nisam cuo da je nekom pukla, a recimo na HDI posle 15tak godina bude tvrdje kvacilo (dobro ne bas tvrdo kao kamen ko na kamionu, ali bude onako "potvrdje" posle recimo 250.000km, ne neugodno, ali ipak tvrdje nego kad je bio nov i pre ce da mu rikne kvacilo nego da se stvrdne toliko da mora da gura kao sivonja). Drugo na snimku deluje nesto solidno tanje nego kao kod mene... i nema onog povratnog federa koji je odmah tu.
Napiši koji auto ima plastičnu pedalu kočnice. Rekao si da imaju mnogi.ljubitelj napisao: 03 Jan 2024, 08:35 Naječešće je jednostavno objasniti postojanje i funkcionisanje bezbednosnih sistema, što se vidi iz snimaka sa kreš testova.
Papučica kvačila je skroz leva i na mestu gde je obično mulda prednjeg točka.
U slučaju sudara komplet se sabija prednji deo pa i ta mulda a time uleću pedale u prostor gde su ranije bile noge a dok istovremeno samo telo vozaća (pa time i noge) usled inercionih sila se pomeraju u susret, napred, ka tim pedalama.
I onda se nešto lomil, ili pedale ili noge.
Mercedesi i Volvoi to lomljenje pedala imaju jako dugo a recimo Audi je imao adekvatno rešenje koje mehanički povlači (uvlači u motorni prostor) napred komplet set pedala -Procon Ten.
Tako je još 80tih godina rešavano i rešeno pasivno obezbedjenje nogu vozača, i u takvim autima gde su pedale dobro rešene vozač posle nesreće izlazi na svojim nogama obično. Dakle ti sistemi imaju svrhu i u praksi ne samo na kreš testovima.
Naravno, i metalne pedale mogu da se naprave da budu oslabljene na nekom mestu pa da se savijaju kontrolisano.
Kao recimo što je stub upravljača od metala a pri sudaru se lomi, savija i sabija na približno tek 1/3 prvobitne dužine.
To je još 70tih godina uvedeno i tim "pucanjem" stuba upravljača usled dejstva tela se sprečava probijanje pluća i uopšte teško povredjivanje vozača usled naletanja na volan.
Pre toga ( a i dosta kasnije na mnogim kolima) su stubovi upravljača bili bez tog elementa sabijanja i imali samo šipku.
Uz to su uvedeni i kardanski prenosi (vratila) upravljača čime se dodatno i povlači volan od vozača.
Sve je to mnogo pre Euro NCAP testova bilo primenjeno kod bezbednih konstrukcija vozila.
A koji god da je sistem zaštite pri normalnom korišćenju niti pucaju pedale, niti se stubovi upravljača raspadaju tako da je ovo neki izdvojeni slučaj i ko zna kako i zašto je dočlo do pucanja.
A možda je već pre taj auto bio u sudaru, npr a pedale nisu zamenjene kao što bi trebalo po PSu.
Naravno da to znači, i podrazumeva se. Za sve pedale.Dare4x4 napisao: 02 Jan 2024, 21:51 Pedala kočnice je jako ozbiljan i odgovoran deo i mora da obezbedi kočenje koliko toliko i kada servo ne radi, tj kad ne radi motor. To znači da smeš da je stiskaš iz sve snage i ne sme da pukne.
Nikakav sudar, jednostavno samo pukla pedala pri menjanju brine u laganoj vožnji kroz tipičnu telepsku ulicu u Novom Sadu.ljubitelj napisao:Zašto da i Zastava nema to, pa i Florida je išla na kreš testove a verovatno je bilo i obavezno da ima pedale na lomljenje pri sudaru da bi se prodavala u Nemačkoj, UJ i drugim zemljama.
U kakvom sudaru je bila ta Florida kada joj se pedala slomila, frontalni?
@@ljubitelj Evo i ja da pitam isto ovo, pošto ostadosmo bez odgovora, a I da dopunim pitanje. Na kom se autu lomi pedala kočnice po defaultu u udesu? Marka, model, godina, postoji li takav auto ili pričaš napamet? Pročitah o tom Audijevom procon-ten sistemu i apsolutno nema veze sa lomljenjem pedala, niti sa pedalama generalno, već se povlači stub volana, a to povlačenje pedala mu dođe kao nus pojava navedene akcije. BTW, taj sistem nije u upotrebi još od 90-ih.Dare4x4 napisao: 03 Jan 2024, 16:45
Napiši koji auto ima plastičnu pedalu kočnice. Rekao si da imaju mnogi.
Prilikom sudara, u mnogim modernim automobilima postoji sistem koji omogućava uvlačenje papučica za gas, kočnicu i kvačilo. Ovaj sistem je dizajniran da smanji rizik od povreda nogu i stopala vozača. Način na koji ovaj sistem funkcioniše može varirati od proizvođača do proizvođača.
Neki sistemi omogućavaju papučicama da se pomere ili "sklope" na kontrolisan način kako bi se smanjila sila koja se prenosi na noge vozača. U nekim slučajevima, mehanizam može biti dizajniran da se delimično ili potpuno polomi, apsorbujući time deo energije sudara.
Važno je napomenuti da ne svi automobili imaju ovu vrstu sigurnosne karakteristike, a specifični dizajn i performanse zavise od modela vozila i godine proizvodnje. Uvek se preporučuje da se upoznate sa sigurnosnim karakteristikama specifičnim za vaše vozilo kroz korisnički priručnik ili direktno od proizvođača.
Lažu. To se samo na Audijima uvlačilo, normalno je da se lome.ftj napisao: 04 Jan 2024, 09:12 chatgpt:
Prilikom sudara, u mnogim modernim automobilima postoji sistem koji omogućava uvlačenje papučica za gas, kočnicu i kvačilo. Ovaj sistem je dizajniran da smanji rizik od povreda nogu i stopala vozača. Način na koji ovaj sistem funkcioniše može varirati od proizvođača do proizvođača.
Neki sistemi omogućavaju papučicama da se pomere ili "sklope" na kontrolisan način kako bi se smanjila sila koja se prenosi na noge vozača. U nekim slučajevima, mehanizam može biti dizajniran da se delimično ili potpuno polomi, apsorbujući time deo energije sudara.
Važno je napomenuti da ne svi automobili imaju ovu vrstu sigurnosne karakteristike, a specifični dizajn i performanse zavise od modela vozila i godine proizvodnje. Uvek se preporučuje da se upoznate sa sigurnosnim karakteristikama specifičnim za vaše vozilo kroz korisnički priručnik ili direktno od proizvođača.