Aftermarket alarmi

Elektro i mehanička zaštita
Odgovori
ljubitelj
Postovi: 6172
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Aftermarket alarmi

Post od ljubitelj » 27 Mar 2019, 14:29

gavran je napisao:
27 Mar 2019, 14:08

Kada sam počeo da čitam post prvo pitanje koje sam hteo da postavim ako se alarm deaktivira fabričkim ključem a nema dodatnu karticu a imobilizer ostane aktivan čime se onda deaktivira imobilizer, na kraju vidim da ste naveli tasterom....ja ne volim ta rešenja jer ako je auto tipovan praćenjem vlasnika može da se utvrdi gde je pozicija koja deaktivira imobilizer.
Taster moze da bude fizicki kocnica, sirena, grejanje sedista, maglenka...sta god se pozeli kao okidac a moze da bude i daljinski u/ van vozila (kartica, dugme, dodatni analogni stari alarm sa tzv.trecim kanalom samo kao taster, magnetni reed relej, daljinski od garaznih vrata sa prijemnikom...) koji radi istu stvar.
Ne mora da bude fizicki fiksiran taster.

Svakako da ako je auto tipovan i od samog vlasnika se moze uzeti kartica uz kljuc, logicno je da vlasnik sa sobom nosi i karticu.

Korisnikov avatar
gavran
Postovi: 261
Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
Garaža: VW Passat B8 1.6 tdi
Lokacija: Novi Sad

Re: Aftermarket alarmi

Post od gavran » 27 Mar 2019, 15:02

ljubitelj je napisao:
27 Mar 2019, 14:20
Uredjaj je povezan na napajanje auta, + i masa.
Povezan je na CAN BUS paricu.
Povezan je na svoj komandni nezavisni modul koji nema nikakvu komunikaciju sa fabrickim imobilajzerom.
Komandnim modulom se upravlja sopstvenim nezavisnim kodiranim pristupom, nema dodira sa fabrickom instalacijom.
Sve je naravno digialtno pri razmeni signala tj podataka.
Podesavanjem imobilajzera se ometa, blokira, desinhronizuje, prestaje komunikacija po CAN magistralama i time nijedan fabricki ECU vise nije u funkciji tj blokiran je prijem i slanjem CAN headera/ poruka. Kako je svaki ECU na CAN adresabilan softverski je moguce po zelji odabrati kojem ce rad biti blokiran, i koliko njih istovremeno ce vrsit blokadu startovanja motora.

Ne vrsi se nikakvo presecanje zica, nikakvih releji, nikakve intervencije na zicanoj instalaciji vozila, osim prikljucenja na CAN paricu.

Uredjaj moze bilo gde u autu da se fizicki postavi, gde god postoji parica a to je prakticno svuda od gepeka do krova, u vratima, u ogledalima, u sedistima, u radiio/mulitmediju.....

Uredjaj se prodaje kao gotovo resenje, moze da se kupi ali je ugradnja ogranicena na ovlascene sa spiska. Nije jeftin, meni su rekli da je cena hardvera i softvera previse jaka za nase pojmove zastite auta.

Uredjaj je ruski, prodaje se i u EU preko prodavca u Ceskoj.
Ne bih dalje ovde, mislim da je dovoljno.
Znači ipak se ne radi o analognom imobilajzeru ugrađenom nezavisno od instalacije auta već digitalnom imobilajzeru koji je povezan na CAN bus i radi po principu prekida podataka kroz magistralu.
A onda opet ističeš kako je nezavisan od instalacije auta a ako prekida protok kroz magistralu nema potrebe ni da bude nezavisan od nje jer je mrtva i kroz nju ni do njega ni do bilo čega drugog ne može da se dopre.

Naravno da nema releja (kao što rekoh relej je napušten i kod analognih imobilajzera) ili sečenja žica kada je uređaj digitalan......ali jedna stvar mi nije jasna.

Čemu taj veo tajnosti i šta znači skup za naše pojmove zaštite auta? Ako smo u par postova obojica konstatovali da 100% zaštita od krađe ne postoji i da u krajnjem slučaju mogu ceo auto da odnesu logično je da postoji neki optimum koliko je rentabilno uložiti u zaštitu auta, mislim uložio u auto 500 evra ili 5000 evra sve i da imaš šta ti vredi ako će ti ga natovariti i odneti, mislim koliko je to bez obzira na standard isplativo, za te pare možeš da ga kasko osiguravaš dok je kod tebe.....znaš malo je to priča onako...kao ima ali nema kod nas jer je skupo, pa nema kod nas jer je dostupno samo odabranima i ne sme se o tome pričati....mislim malo mi je ta priča ali ajde....daj bože da tako nešto postoji jer mi se koncept dopada.

Znaš šta mi ovde još nije jasno....ova rečenica "Podesavanjem imobilajzera se ometa, blokira, desinhronizuje, prestaje komunikacija po CAN magistralama i time nijedan fabricki ECU vise nije u funkciji tj blokiran je prijem i slanjem CAN headera/ poruka. Kako je svaki ECU na CAN adresabilan softverski je moguce po zelji odabrati kojem ce rad biti blokiran, i koliko njih istovremeno ce vrsit blokadu startovanja motora."

Ako uređaj radi po principu blokiranja komunikacije CAN magostralom čemu ova druga rečenica gde se navodi da je moguće odabrati po želji kojem sistemu će rad biti blokiran. Onda se vraćamo na početak, jer tako rade fabričke blokade, protok kroz magistralu postoji ali imobilizer blokira uređaj, softverski se kroz magistralu nađe i ugasi i to se pokazalo nedovoljnim, znači taj uređaj koji spominješ ima svrhu samo ako u potpunosti prekine protok kroz magistralu a ne putem nje da blokira neki deo jer se neće razlikovati od fabričke blokade iako nisu u međusobnoj komunikaciji.
Poslednja izmena od gavran u 27 Mar 2019, 15:31, izmenjeno 2 puta ukupno.
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina

Korisnikov avatar
gavran
Postovi: 261
Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
Garaža: VW Passat B8 1.6 tdi
Lokacija: Novi Sad

Re: Aftermarket alarmi

Post od gavran » 27 Mar 2019, 15:04

ljubitelj je napisao:
27 Mar 2019, 14:29
gavran je napisao:
27 Mar 2019, 14:08

Kada sam počeo da čitam post prvo pitanje koje sam hteo da postavim ako se alarm deaktivira fabričkim ključem a nema dodatnu karticu a imobilizer ostane aktivan čime se onda deaktivira imobilizer, na kraju vidim da ste naveli tasterom....ja ne volim ta rešenja jer ako je auto tipovan praćenjem vlasnika može da se utvrdi gde je pozicija koja deaktivira imobilizer.
Taster moze da bude fizicki kocnica, sirena, grejanje sedista, maglenka...sta god se pozeli kao okidac a moze da bude i daljinski u/ van vozila (kartica, dugme, dodatni analogni stari alarm sa tzv.trecim kanalom samo kao taster, magnetni reed relej, daljinski od garaznih vrata sa prijemnikom...) koji radi istu stvar.
Ne mora da bude fizicki fiksiran taster.

Svakako da ako je auto tipovan i od samog vlasnika se moze uzeti kartica uz kljuc, logicno je da vlasnik sa sobom nosi i karticu.
Kočnica, levi žmigavac, grejač zadnjeg stakla......to je moj kum imao na Golf 3 pre 25 godina..... :mrgreen: kada smo kod napuštenih i savremenih koncepata
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina

ljubitelj
Postovi: 6172
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Aftermarket alarmi

Post od ljubitelj » 27 Mar 2019, 18:20

Ima ga masovnije u Rusiji, zemlji porekla.
Bilo je i kod nas, odustalo se od prodaje jer nije bilo interesovanja. Prosto, preskupo za nase prosecne kupce. Ako sam dobro shvatio osim kupovine uredjaja u smislu hardvera placa se godisnja licenca za koriscenje softvera, To znaci svake godine dodatno "kupujes" pravo da koristis uredjaj.

Zamoljen sam od strane ranijeg "uvoznika", i ne zelim vise i dublje u pricu od ovoga javno.
Nema ga vise kod nas u ponudi, a ogranicen je pristup na samo prodaju u Ceskoj za celu EU. Stvar politike proizvodjaca, pretpostavljam da zeli da ima cvrstu kontrolu ko i kome se prodaje svaki komad.
"uvoznik" jer je samo radi probe mali broj ugradjen, nije bilo pravog uvoza.

Probacu funkciju rada sto jasnije da objasnim.
Jos jednom, uredjaj je u radu nezavisan od fabricke instalacije- bilo kog ECU auta, ne moze mu se pristupiti kroz CAN, ne moze se pristupiti fabrickom dijagnostikom, ne moze se pristupiti na uobicajeni nacin da bi se imobilajzer stavio nasilno van funkcije.
Sam CAN BUS u fabrickom setupu nije mrtav kada ugasis auto, samo je uspavan i moze se bez originalnog kljuca i bez originalne dijagnostike hakovati fabricki imobilajzer spoljnom konekcijom.

Sto se tice zeljene blokade necega po CAN i poredjenja sa fabrickom zastitom ima slicnosti ali i bitne razlike.
Fabricka zastita je lako dostupna kroz CAN paricu i moze se stoga onesposobiti, Softvera za to ima na izvolte po netu, u zatvorenim grupama a dosta toga i javno za download
Druga stvar je sto fabricka zastita radi uvek na isti unapred poznat nacin i kada se jednom provali vise je beskorisna u smislu pouzdanasti.

Ovaj odvojeni imobilajzer omogucava da ti kao vlasnik/ instalater selektivno biras sta ces sve da blokiras.Mozda zelis da ostavis mogucnost otvaranja gepeka auta (parkiran, hoces nesto da izvadis ili ubacis bez paljenja auta), ili mogucnost da aktiviras go home svetla, ili da ostavis radio da svira ili nesto slicno a da je ostaje jedna, dve ili vise blokada za paljenje motora.
Dovoljno je da blokrias PVP kod dizela i auto sigurno nece moci da se upali iako uredno vergla.

A mozes i totalno da ubijes CAN a onda nema nicega od funkcija auta, cak ni otkljucavanje ne radi sa fabrickim kljucem/ karticom sve dok je aktivan taj dodatni imobilajzer.
Tada prvo svoj dodatni imobilajzer moras da iskljucis pa tek onda mozes fabricki kljuc, karticu sta vec.

To je po meni vec previse komplikovano za koriscenje.

Ovo totalno blokiranje moze da pomogne kod keyless sistema i kradje koda sa kljuca putem radio relejnog "koferceta". Opste je poznato da je svaki danasnji keyless sistem iz fabrike otvoren za hakovanje, tj potpuno nezasticen. To je u osnovi samog protokola komunikacije kljuca u dzepu sa centralom u autu.

Ovaj ruski sistem sluzi da spreci ili oteza maksimalno povezivanje hakerkse opreme na bilo koji fabricki ECU a kako je svaki instalisani komad imobilajzera moguce isprogramirati da bude unikatan i pri tome moze bilo gde da se nakaci na CAN paricu to znatno otezava pristup- povecava vreme potrebno lopovu.

Svrha je da spreci ekspres otkljucavanje, paljenje i odvozenje auta sa parkinga nekog trznog centra, situacija koja je realna danas sa fabrickom zastitom kojoj se vrlo lako spolja pristupa i onda reprogramira.

Ovaj uredjaj se mora fizicki demontirati i povezati kablom sa odredjenim PCjem da bi ga deaktivirao programski. Ne moze iz CAN da mu se pridje.

Kao sto imas mrezni ruter za racunarsku mrezu gde mozes da ogranicis pristup programiranju samo sa odredjene MAC adrese, pa sve i da znas User i Password ostajes bez pristupa.


ps. recimo u PSA aute mozes da se nakacis na CAN BUS spolja, uopste ne moras da trazis OBD konektor, niti ulazis u kabinu. CAN je na izvolte pocevsi od 2005.godista/ euro 4. Kod ranijih godista gde postoji VAN to CAN prevodilac je nesto drugacije resen pristup ECU/ imobilajzeru.

Pa taj princip nasumicnog "prekidaca" necega koji aktivira/deaktivira imobilajzer se pokazao kao dobar jer od vlasnika ne zahteva komplikovanu radnju a sa druge strane svaki komad auta je time razlicito "programiran" pa potencijalni lopov ne zna unapred shemu deaktivacije.

Korisnikov avatar
gavran
Postovi: 261
Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
Garaža: VW Passat B8 1.6 tdi
Lokacija: Novi Sad

Re: Aftermarket alarmi

Post od gavran » 28 Mar 2019, 09:38

ljubitelj je napisao:
26 Mar 2019, 21:06
Mnogo efikasnije je "umrtvljivanje" kompletne CAN BUS magistrale cime se svi OBD konektori stavljaju van funckije, To rade napredni imobilajzeri.
ljubitelj je napisao:
27 Mar 2019, 13:07
Da, postoje nezavisni uredjaji koji blokiraju CAN BUS komunikaciju, umrtve da tako kazem, i sinhronizovan protok podataka kroz magistralu je 0, ne postoji.
gavran je napisao:
27 Mar 2019, 12:22
ako bi ih umrtvio praktično bi prekinuo komunikaciju sa svim uređajuma u autu.
ljubitelj je napisao:
27 Mar 2019, 13:28
U kontekstu 2019. godine napredni imobilajzer koji je nezavisno ugradjen od fabricke instalacije vrsi blokadu protoka podataka po CAN BUS brzoj i po CAN BUS sporoj magistrali a blokira rad pumpe visokog pritiska, pumpe goriva, dizne, bobine, menjaca i sto sta od uredjaja koji se programski (imobilajzer se putem PC softvera podesava) odredi da bude nedostupan fabrickom sistemu.
gavran je napisao:
27 Mar 2019, 14:01
Kao što sam prethodno naveo, ovo bih voleo ako možete preciznije da objasnite, kako je nešto ugrađeno nezavisno od instalacije auta a blokira protok podataka kroz nju. Šta podrazumeva ta nezavisna ugradnja.
ljubitelj je napisao:
27 Mar 2019, 14:20
Povezan je na CAN BUS paricu.
gavran je napisao:
27 Mar 2019, 15:02
Znači ipak se ne radi o analognom imobilajzeru ugrađenom nezavisno od instalacije auta već digitalnom imobilajzeru koji je povezan na CAN bus i radi po principu prekida podataka kroz magistralu.
ljubitelj je napisao:
27 Mar 2019, 14:20
Sve je naravno digialtno pri razmeni signala tj podataka.
gavran je napisao:
27 Mar 2019, 15:02
Ako uređaj radi po principu blokiranja komunikacije CAN magostralom čemu ova druga rečenica gde se navodi da je moguće odabrati po želji kojem sistemu će rad biti blokiran. Onda se vraćamo na početak, jer tako rade fabričke blokade, protok kroz magistralu postoji ali imobilizer blokira uređaj, softverski se kroz magistralu nađe i ugasi i to se pokazalo nedovoljnim, znači taj uređaj koji spominješ ima svrhu samo ako u potpunosti prekine protok kroz magistralu a ne putem nje da blokira neki deo jer se neće razlikovati od fabričke blokade iako nisu u međusobnoj komunikaciji.
ljubitelj je napisao:
27 Mar 2019, 18:20
Sto se tice zeljene blokade necega po CAN i poredjenja sa fabrickom zastitom ima slicnosti ali i bitne razlike.
Fabricka zastita je lako dostupna kroz CAN paricu i moze se stoga onesposobiti, Softvera za to ima na izvolte po netu, u zatvorenim grupama a dosta toga i javno za download
Druga stvar je sto fabricka zastita radi uvek na isti unapred poznat nacin i kada se jednom provali vise je beskorisna u smislu pouzdanasti.
ljubitelj je napisao:
27 Mar 2019, 18:20
A mozes i totalno da ubijes CAN a onda nema nicega od funkcija auta, cak ni otkljucavanje ne radi sa fabrickim kljucem/ karticom sve dok je aktivan taj dodatni imobilajzer.
Tada prvo svoj dodatni imobilajzer moras da iskljucis pa tek onda mozes fabricki kljuc, karticu sta vec.

To je po meni vec previse komplikovano za koriscenje.
Evo ja sam izvukao otprilike srž ove priče da ukažem na neke meni bitne stvari vezane za ovu priču.

Priča je krenula od toga da postoje nezavisni uređaji koji blokiraju protok podataka kroz magistralu odnosno svode je na 0
Da bi smo kroz dalju diskusiju došli do toga da su to CAN bus uređaji, da su nakačeni na CAN bus magistralu, da ne blokiraju protok podataka kroz magistralu jer bi ubili celu komunikaciju (citirao sam sebe gde sam u startu to naveo kao problem kada sam rekao da mi takvi uređaji nisu poznati, i tebe na kraju gde isto to potrvđuješ i tvrdiš da bi to u tom slučaju bilo komplikovano rešenje jer ništa na autu ne bi radilo) već da prevashodno poput fabričke zaštite putem magstrale digitalno blokiraju zadate uređaje ali da se od fabričke blokade razlikuju po tome što fabrička zaštita radi na unapred poznatom principu koji je lopovima poznat i za nju postoje široko rasprostranjena softverska rešenja dok je ovo sistem koji je nepoznat široj javnosti, nema ga u masovnoj upotrebi te stoga nema, niti je nekom isplativo da razvija softversko rešenje za njega i zato je u ovom trebutku pouzdano jer nije poznato lopovima.
ljubitelj je napisao:
27 Mar 2019, 13:28
Poenta je da koji god sistem da se dodatno ugradjuje treba da se maksimalno odabere nestandardno resenje koje lopovu ne moze biti unapred poznato.
ljubitelj je napisao:
27 Mar 2019, 18:20
Zamoljen sam od strane ranijeg "uvoznika", i ne zelim vise i dublje u pricu od ovoga javno.
Nema ga vise kod nas u ponudi, a ogranicen je pristup na samo prodaju u Ceskoj za celu EU. Stvar politike proizvodjaca, pretpostavljam da zeli da ima cvrstu kontrolu ko i kome se prodaje svaki komad.
Ja upravo iz prethodno opisanih razloga ne volim ta nestandardna rešenja, jer ona su sigurna dok su nestandardna i nepoznata i dok se kriju, u početku, onda kada postanu masovnija i poznatija i pojavi se rešenje za njih nestane 200 automobila za noć. Više volim dobro osmišljene i proverene stvari koje su poznate a i dalje teško rešive.
ljubitelj je napisao:
27 Mar 2019, 18:20
Bilo je i kod nas, odustalo se od prodaje jer nije bilo interesovanja. Prosto, preskupo za nase prosecne kupce. Ako sam dobro shvatio osim kupovine uredjaja u smislu hardvera placa se godisnja licenca za koriscenje softvera, To znaci svake godine dodatno "kupujes" pravo da koristis uredjaj.

Svrha je da spreci ekspres otkljucavanje, paljenje i odvozenje auta sa parkinga nekog trznog centra, situacija koja je realna danas sa fabrickom zastitom kojoj se vrlo lako spolja pristupa i onda reprogramira.
Pa naravno, ovo je svrha svake bolje dodatne aftermarket zaštite, ovo opisano, čak i više od toga, za svega 250 evra pruža analogna plip Cobra G368....ona čak i alarmira polušaj krađe kako auta tako i svega ostalog sa ili iz auta što pomenuti uređaj ne pruža.
Tako da nije ni čudo što nije zaživelo kada za neke velike pare koje se traže, uz komplikovanu i ne previše jasnu priču i godišnje doplate pruža ništa više nego da vam neko baš za 30-ak sekundi ne digne auto na parkingu tržnog centra.

Ovde se vraćam na priču o tome da je zaštita auta više psihologija nego sama tehnika, sve ostalo su samo instrumenti te psihološke igre koja se svodi na faktor odvraćanja, kako ga odvratiti od tvog auta, ukrasti mu vreme, umanjiti rentabilnost krađe baš tvog auta i slično. Ne moraju to da budu nestandardna, nepoznata skupa rešenja.
ljubitelj je napisao:
27 Mar 2019, 18:20
Zamoljen sam od strane ranijeg "uvoznika", i ne zelim vise i dublje u pricu od ovoga javno.
"uvoznik" jer je samo radi probe mali broj ugradjen, nije bilo pravog uvoza.
ljubitelj je napisao:
27 Mar 2019, 14:20
Ne bih dalje ovde, mislim da je dovoljno.
Mislim, poštujem, ali ti si sam pokrenuo priču o tome. Ja bih razumeo da je neko čuo za te uređaje pa pitao za njih pa ti pokušao da objašniš ukratko ali ne previše o čemu se radi jer si zamoljen da ne širiš priču i ne pišeš javno o tome. Još si to naveo u postu kojim čoveku koji traži savet šta da ugradi to odgovaraš a nema kod nas da se ugradi, i ne samo kod nas već malte ne nigde.
Poslednja izmena od gavran u 28 Mar 2019, 09:57, izmenjeno 1 put ukupno.
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina

Kabal
Postovi: 2079
Pridružio se: 05 Avg 2015, 10:01
Garaža: Volvo XC60 D5 AWD
Lokacija: Novi Sad

Re: Aftermarket alarmi

Post od Kabal » 28 Mar 2019, 09:54

gavran, ko je u NS ili okolini za preporuku za ugradnju alarma?

Korisnikov avatar
gavran
Postovi: 261
Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
Garaža: VW Passat B8 1.6 tdi
Lokacija: Novi Sad

Re: Aftermarket alarmi

Post od gavran » 28 Mar 2019, 11:25

Poslato na PP ne znam jel sme ovde zbog reklame
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina

Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Postovi: 9237
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Mazda 3, Ford Fiesta, Tomos A35
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Aftermarket alarmi

Post od Sloba » 28 Mar 2019, 11:47

Tretira se kao preporuka u ovim okolnostima. Slobodno.

Sent from my MI 5s using Tapatalk


Korisnikov avatar
gavran
Postovi: 261
Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
Garaža: VW Passat B8 1.6 tdi
Lokacija: Novi Sad

Re: Aftermarket alarmi

Post od gavran » 28 Mar 2019, 15:19

U Novom Sadu je Viktor AS dobar, oni jesu ovlašćeni servis i kao takvi ugrađuju orginalan uređaj i daju garanciju kako na njega tako i na ugradnju,
ali oni nisu samo ovlašćeni servis koji ugradi alarm po šemi kako je proizvođač definisao tek da ga ugradi, oni se dugo godina bave autoelektrikom
i auto alarmima i dobro poznaju obe oblasti tako da prilikom ugradnje imaju malo individualniji pristup i trude se da ne ide sve po standardnoj šemi.
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 31520
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Aftermarket alarmi

Post od Geza » 28 Mar 2019, 19:24

Kod njih sam ugradio alarm za Punta. Malo su mi izgrebali farbu na zadnjim vratima pri skidanju oplate, ali OK je posao urađen.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

ljubitelj
Postovi: 6172
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Aftermarket alarmi

Post od ljubitelj » 29 Mar 2019, 00:05

@gavran, niste bas razumeli rad opisanog imobilajzera. On se programira sta ce blokriati i moze pojedine ili SVE sto je CAN BUS upravl;jivo pa je tada komplet sve mrtvo. Tako visok stepen zastite nema nikakva Cobra niti slican obican alarm. Uredajaj radi potpuno nezavisno i ne moze mu se pristupiti dijagnostikom kroz CAN BUS pa je time zasticen od stavljanja van funkcije pri pokusaju kacenja na OBD/CAN BUS. Za razliku CAN BUS alarmi koji su povezani na fabricku instalaciju se mogu zaobici kroz sam CAN BUS/OBD.

Uredjaj nije u prodaji u Srbiji, jeste u EU zemljama i Rusiji dakle na trzistu vise stotina miliona. Imobiljazer nije alarm pa ga ne treba ni porediti sa njim vec drugim imobilajzerima. Nije ni predlozen taj imobilajzer (nije cak ni ime navedeno) vec alarm model DRS300 pomenut da funkcionise isto kao i ta Cobra. Pri tome kosta nesto manje. Pitanje je bilo sta je to posto niste culi da postoji, i otuda nesto siri opis principa rada ove vrste uredjaja za blokadu.

Korisnikov avatar
gavran
Postovi: 261
Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
Garaža: VW Passat B8 1.6 tdi
Lokacija: Novi Sad

Re: Aftermarket alarmi

Post od gavran » 29 Mar 2019, 14:20

ljubitelj je napisao:
27 Mar 2019, 18:20
Ima ga masovnije u Rusiji, zemlji porekla.
ogranicen je pristup na samo prodaju u Ceskoj za celu EU. Stvar politike proizvodjaca, pretpostavljam da zeli da ima cvrstu kontrolu ko i kome se prodaje svaki komad.
ljubitelj je napisao:
27 Mar 2019, 14:20
Uredjaj se prodaje kao gotovo resenje, moze da se kupi ali je ugradnja ogranicena na ovlascene sa spiska.
ljubitelj je napisao:
29 Mar 2019, 00:05
Uredjaj nije u prodaji u Srbiji, jeste u EU zemljama i Rusiji dakle na trzistu vise stotina miliona.
Prvo vi morate sami sa sobom da se dogovorite da li je uređaj ograničen na strogo kontolisan krug ljudi i kontroliše se ugradnja svakog komada ili je dostupan višemilionskom tržištu. Jer ako je dostupan višemilionskom auditorijumu zašto i mi smrtnici iz Srbije ne smemo više da znamo o njemu, ok možda siroti ne možemo da ga priuštimo al bar da znamo da postoji.

ljubitelj je napisao:
26 Mar 2019, 21:06
Mnogo efikasnije je "umrtvljivanje" kompletne CAN BUS magistrale cime se svi OBD konektori stavljaju van funckije, To rade napredni imobilajzeri.
ljubitelj je napisao:
27 Mar 2019, 13:07
Da, postoje nezavisni uredjaji koji blokiraju CAN BUS komunikaciju, umrtve da tako kazem, i sinhronizovan protok podataka kroz magistralu je 0, ne postoji.
ljubitelj je napisao:
29 Mar 2019, 00:05
niste bas razumeli rad opisanog imobilajzera. On se programira sta ce blokriati i moze pojedine ili SVE sto je CAN BUS upravl;jivo pa je tada komplet sve mrtvo.
Ovo su dve dijametralno različite stvari. Nije isto uređaj koji prekine protok podataka kroz magistralu, svede ga na 0, pa time nema komunikacije među uređajima i zato ništa ne radi pa samim tim magistralom koja ne radi ne može ni da se priđe uređaju koji je na njoj a drugo je da ništa ne radi zato što uređaj koji je na magostrali koja radi blokira rad drugih uređaja....ali magistrala radi i on je na njoj i koristi magistralu i protok podataka kroz nju za svoj rad i blokira preko nje i samim tim kad tad će se naći rešenje za njega.

Jer ako je ovo model po kome je nevidljiv
ljubitelj je napisao:
27 Mar 2019, 18:20
Ne moze iz CAN da mu se pridje.
Kao sto imas mrezni ruter za racunarsku mrezu gde mozes da ogranicis pristup programiranju samo sa odredjene MAC adrese, pa sve i da znas User i Password ostajes bez pristupa.
Pa to je obična programska opcija setovanja korporativne mreže da svi koji imaju jednak pristup mreži nemaju jednaka ovlašćenja ali to nikada hakere nije sprečilo da upadnu u sistem i rade šta hoće.
ljubitelj je napisao:
29 Mar 2019, 00:05
Tako visok stepen zastite nema nikakva Cobra niti slican obican alarm.
Imobiljazer nije alarm pa ga ne treba ni porediti sa njim vec drugim imobilajzerima.
Ja nisam ni poredio ta dva uređaja po tehnologiji ili principu rada, već po svrsi. Jer vi ste naveli taj uređaj kako nekakvo tehnološko čudo, obavili velom tajnosti, po neznamo kakvoj ceni uz godišnju licencu koja mora svake godine da se plaća i završili sa
ljubitelj je napisao:
27 Mar 2019, 18:20
Svrha je da spreci ekspres otkljucavanje, paljenje i odvozenje auta sa parkinga nekog trznog centra, situacija koja je realna danas sa fabrickom zastitom kojoj se vrlo lako spolja pristupa i onda reprogramira.
A ja sam se samo nastavio sa tim da je to svrha svake aftermarket zaštite ugrađene nezavisno od fabričke blokade, i da će jedna analogna plip Cobra G368 pouzdano i efikasno sprečiti ekspres otključavanje, paljenje i odvoženje auta sa parkinga nekog tržnog centra za samo 250 evra jednokratno i da će još za taj novac da alarmira ako raznorazni narkomani i slični budu hteli nešto da maznu iz auta. Odnosno sve je krenulo od moje konstatacije da nije ni čudo što na našem tržištu nije zaživelo jer je poznato da ako ti se lopov namerači na auto on će ga natovatiti i odneti i čemu onda plaćati tako skupa rešenja koja imaju jednaku svrhu kao neuporedivo jeftinija a proverena rešenja. Postoji neki prag do koga se ide da kažeš da si učinio sve što je do tebe da zaštitiš auto, ko želi da uloži više onda ima svrhe samo taj novac dati za kasko jer tako i ako ti natovare i odnesu auto makar ćeš delom pokriti nastalu štetu.

Tako da, dosta konfuzno, dosta kontradiktorno, nelogično......
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina

ljubitelj
Postovi: 6172
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Aftermarket alarmi

Post od ljubitelj » 30 Mar 2019, 12:30

gavran je napisao:
29 Mar 2019, 14:20
Prvo vi morate sami sa sobom da se dogovorite da li je uređaj ograničen na strogo kontolisan krug ljudi i kontroliše se ugradnja svakog komada ili je dostupan višemilionskom tržištu. Jer ako je dostupan višemilionskom auditorijumu zašto i mi smrtnici iz Srbije ne smemo više da znamo o njemu, ok možda siroti ne možemo da ga priuštimo al bar da znamo da postoji.


Ovo su dve dijametralno različite stvari.



jedna analogna plip Cobra G368 pouzdano i efikasno sprečiti ekspres otključavanje, paljenje i odvoženje auta

Tako da, dosta konfuzno, dosta kontradiktorno, nelogično......
Ne kapiram zašto sami sebi pravite konfuziju, pa redom...

Imobilajzer je dostupan kupcima u EU i RUsiji, dakle više stotina miliona.
Prodaja je strogo oganičena na nekoliko ovlašćenih dilera, strogo kontrolisani krug servisera vrši puštanje u r ad.
Ugradnja svakog komada se kontroliše i mora da se evidentira i identifikuje svaki kupac uredjaja.
U Srbiji nije postignut dogovor proizvodjača i ovlašćenog dilera, kao što sam već više nego jasno napisao ne želim javno dublje i više o tome.
Kada i ako bude drugačije proizvodjač uredio onda ćete i vi kao običan smrtnik biti u prilici da saznate više. Očigledno Srbija nije za njega interesantna kao tzržište.

Meni jeste vrlo logična i opravdana prodajna politika proizvodjača, a njegova stvar i pravo je da odredi svoje uslove prodaje.

Nisu nikave 2 stvari,naprotiv komunikacija po CAN BUS je jedna standardizovana a to što je moguće programski opredeliti koliko visok stepen zaštite komunikacije se želiroema potrebi korisnika je upravo prednost i vrlo logično rešenje kada se razume šta je i kako funkcioniše "razgovor" raznih ECU po CAN.


Odavno je prošlo vreme analognih sistema zaštite, takvi alarmi uopšte ne komuniciraju sa CAN BUS niti sprečavaju bilo šta u vezi sa keyless otključavanjem i paljenjem auta.(a to sve radi baš preko CAN i naravno sve digitalno komunicira medjusobno)
Kao biste Vi uopšte i povezali alarm koji promovišete na auto sa optičkom instalacijom ne mogu da zamislim???
Kažete da pouzdano i efikasno analogni alarm spračava lopove u modernom digitalnom autu.
Da je tako kako vi mislite ne bi se ni pravili, ni kupovali digitalni alarmi, digitalni imobilajzeri, digitalne dojave itd. i trošile pare na te skuplje sisteme
Možda ste se ograničili na aute pre Euro 4 koji su još imali nešto analogno u upravljanju bravama i paljenjem pa su i analogni alarmi mogli da se upotrebe korisno, iole noviji auti se ne štite rešenjima iz prošlog veka.
Otuda nelogičnosti i kontradiktornog zaključivanja kod Vas šta i kako se dešava kod CAN BUS instalacije i razmene podataka.

Upravo je ograničenje prodaje samo identifikovanim kupcima i samo preko ovlašćenog prodavca uz aktivaciju preko njegovog ovlašćenog PC dobra mera zaštite od hakera da imaju nekontrolisani pristup uredjaju. Uz evidentirani i restriktivan pristup programiranju svakog pojedinačnog uredjaja vrlo visok stepen zaštite.
Vaša priča o mogućem hakerisanju na parkingu tržnog centra i kako Vi navodite 30sekundi probijanja zaštite nema nikakve logičnosti ako imalo poznajete kako se štiti pristup u korporativnom okruženju.

Kako god, to što je vama nelogično je realnost već više godina širom Evrope gde se prodaju razni uredjaji za digitalnu (ne analogni) zaštitu auta, neka aftermarket neka fabrička rešenja su bolja ili lošija ali apsolutne zaštete trajno nema. Kako napreduje zaštita tako se i lopovi razvijaju u veštinama.

Ovaj je 1 od uredjaja u toj ponudi, zbog samog načina prodaje i ugradnje moje mišljenje je da iako visoke ukupne cene pruža dovoljno pouzdano zaštitu, uostalom da ne valja nestao bi sa tako zahztevnog tržišta kao što je Rusija.

Korisnikov avatar
gavran
Postovi: 261
Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
Garaža: VW Passat B8 1.6 tdi
Lokacija: Novi Sad

Re: Aftermarket alarmi

Post od gavran » 30 Mar 2019, 17:01

ljubitelj je napisao:
30 Mar 2019, 12:30
Ne kapiram zašto sami sebi pravite konfuziju, pa redom...
Ne pravim ja sebi konfuziju već mi vaši kontradiktorni stavovi i "argumenti" stvaraju konfuziju. Krenuli ste sa jednom pričom o uređaju koji radi po jednom principu a završili sa nečim sasvim drugim i svaki put kada ste nešto pokušali da objasnite iznosili ste neke nove tvrdnje i "argumente" koji su bili u suprotnosti sa onim što ste prethodno navodili i ja sam to i citirao i sada zaista ne mogu više da se ponavljam.

Ni jedna vaša tvrdnja, ne samo ovde u našoj raspravi, nego prateći vaše postove i u drugim temama, nikada nije dokumentovana nečim. Uvek izađete sa nekom tvrdnjom koja je ili mnogima nepoznata ili se oni koji razumeju materiju o kojoj se tada piše ne slože sa njom u potpunosti a vi se onda mtvi ladni kao argument vašoj tvrdnji pozovete na neku dokumentaciju koja je svima nedostupna osim vama.

Evo ovde ću navesti konkretan primer:

Recimo vi ste čoveku koji je tražio preporuku za ugradnju alarma na Citroen Picaso 2016 godište preporučili ugradnju alarma Titan DS300R (vi ste napisali DSR300 ne znate ni tačnu oznaku alarma koji preporučujete jer DS300 je serija pa ima DS300R, DS300P i sl., ali vas nisam ispravljao jer nisam toliko tome pridavao značaj niti mi je namera bila da nešto suvišno pametujem) Citiram:
ljubitelj je napisao:
26 Mar 2019, 21:06
Sto se tice alarma preporucujem Tytan DSR300koji NIJE ni u kojoj vezi sa CAN BUS a koristi za svoj rad originalni kljuce auta i originalnu centralnu bravu.
Ima svoje imobilajzere, svoje senzore i sveoj ozicenje -sve to nezavisno radi od fabricke postavke.
Ovo je analogni alarm a Citroen Picaso 2016 godište definitivno nije pre Euro 4, a evo šta ste u poslednjem postu rekli za anlogne zaštite koju ste preporučili.
ljubitelj je napisao:
30 Mar 2019, 12:30
Odavno je prošlo vreme analognih sistema zaštite,
Možda ste se ograničili na aute pre Euro 4 koji su još imali nešto analogno u upravljanju bravama i paljenjem pa su i analogni alarmi mogli da se upotrebe korisno, iole noviji auti se ne štite rešenjima iz prošlog veka.
Naravno kada sam vam rekao koja je suštinska razlika između Corbe G368 i tog Titana DS300R, odnosno da Cobra u startu dolazi sa vozačkim kodiranim karticama dok Titan radi na fabrički ključ preko signala sa CB i da bi moralo da mu se opciono dodele kartice da bi se makar suštinski konceptualno izjednačili a što bi ih onda izjednačilo i sa cenom vi ste onda opet krenuli sa nekom samo vama znanom argumentacijom kako je to fabrički setap ali ima dokumentacija naravno nedostupna javnosti u kojoj piše kako taj alarm može da se i bez kartica podesi da radi i bolje i sigurnije nego sa karticama (pitam se samo čemu onda ta opcija uz doplatu). A evo i tog citata:
ljubitelj je napisao:
27 Mar 2019, 13:40
gavran je napisao:
27 Mar 2019, 12:22
Dok kod Tytana je dovoljno da osoba koja ima fabrički ključ ili ukraden RF signal fabričkog ključa pošalje signal centralnoj bravi da otključa auto a centralna brava onda šalje signal alarmu da se deaktivira.
Ne, nije dovoljno.
Ovako je default program rada kako ste opisali ali se moze promeniti rad a onda fabricki kljuc deaktivira alram dok i dalje imobilajzer ostaje aktivan i blokira paljenje auta na bilo koji nacin ukljucivo i fabrickim kljucem ne moze da startuje motor.

I ne treba dodatna kartica.Opisano je u naprednim podesavanjima u uputstvu dostupnom instalaterima (javno nedostupni deo sajta proizvodjaca).

Proverio, testirao.
I onda za kraj nešto što ste preporučili okarakterisali ste ovako:
ljubitelj je napisao:
27 Mar 2019, 13:40
Daleko od toga da je DSR300 neki top alarm, samo je dat kao primer nacina kako da se ima dodatni sistem zastite nezavisan od fabrike a sam nacin ugradnje Tytan DSR300 omogucava individualno prema zelji svakog vlasnika auta poziciju za deblokadu. Moze na "milion" nacina da se ugradi i da svaki bude razlicita pozicija za deaktivaciju imobilajzera.

Lopov iako na silu uzme fabricki kljuc ne moze da upali auto dok ne sazna od vlasnika gde je mesto/taster za iskjljucivanje imobilajzera.
a da ne poredim sada još ovu vašu poslednju tvrdnju o ovom analognom alarmu gde ste ga naveli kao primer kako da se ima dodatna zaštita nevezano od fabrike i koja je navedena kao ipak solidna zaštita sa izjavom koju sam gore pomenuo kako su to prevaziđeni sistemi i kako se sve posle Euro 3 time ne štiti i sl.

Na žalost, svidelo se to vama ili ne, sa pojavom digitalne komunikacije u kolima pojavili su se i digitalni sistemi zaštite (počev od fabričkog imobilizera) ali se vremenom na tržištu nisu pokazali kao dovoljno sigurno rešenje jer se pre ili kasnije za njih pojavi softversko rešenje. Zato su se analogni sistemi koji su instalirani potpuno nezavisno u vozilo zadržali i danom današnjim kao jedino koliko toliko sigurno rešenje elektronske zaštite. Svi današnji servisi koji se bave tzv kompletnim rešenjima potpune zaštite automobila zasnivaju svoja rešenja na analognim sistemima, rasturaju kompletan auto, provlače nezavisnu instalaciju, prikrivaju je, povezuju mimo standardnih šema i sl.

Takođe, vama očigledno nije jasan princip pojma argument ili činjenica, jer ne možete se vi kao dokaz vašoj tvrdnji pozivati na nešto što je opet posledica samo vaše tvrdnje. Na primer citiram:
ljubitelj je napisao:
30 Mar 2019, 12:30
uostalom da ne valja nestao bi sa tako zahztevnog tržišta kao što je Rusija.
Mi još uvek nemamo sa vaše strane nikakav izvor podatka da takav uređaj postoji na tržištu Rusije niti da uopšte postoji....odnosno u ovom poslednjem postu on je naveden kao jedna od digitalnih zaštita koje odavno postoje. Mislim ok, ali ovo je u startu predstavljeno kao neka revolicija, unikat a ne samo jedna od digitalnih zaštita gde ćemo sada da mudrujemo i razvodnjavamo priču da li je softverski rešivo ili nerešivo.

Naravno, uopšte nema potrebe za ovolikom pričom, prepiskom, nadmudrivanjem i sl.
Navede se ime uređaja, okači link ka proizvođaču u Rusiji ili zastupniku u Češkoj i gotova priča.
To je trebalo od starta uraditi i samo reći evo ljudi ovo je budućnost digitalne zaštite, nema ga kod nas jer jer je skupo ali ga ima na tržištu Rusije i EU gde se pokazao fenomenalno i kraj.

Onda možemo konstruktivno polemisati o prednostima, manama, sigurnostima, pretnjama, opravdanosti cene i sl. i nešto novo naučiti. Ovako je besmisleno.

Ali ne kada treba dokumentovati onda je sve pod nekim velom tajne, samo određeni krug ljudi za to zna, a onda ovamo zna cela Rusija i Evropa, ali opet o tome ne može ovde javno i sl.

I tako svaki post, negde je bilo da li oko DPF-a ili nečeg sličnog ne sećam se isto neka rasprava pa kada su svi sa foruma dobili rogove vi se pozvali opet na neku specijalnu servisnu PSA dokumentaciju od 1200 strana naravno dostupna samo određenom krugu ljudi i naravno vama.

Mi sada kada bi smo ovde pokrenuli neko religijsko pitanje, vi bi ste verovatno ovde izneli neku neverovatnu tvrdnju koju ste eto samo vi i mozda još svega par ljudi imali prilike jasno da vidite u arhivama Vatikanske biblioteke, ali na žalost niko od nas nikada i nigde to neće moći da pročita a vi o tome naravno nećete smeti više i javno....iako ste sami rekli....al ajde...

Ja se neću dalje nastavljati ne zato što sam izgubio strpljenje (mada....) već zato što ovo i drugi čitaju i da ne polemišemo u prazno u nedogled, ja nisam ni pokrenuo ovo pitanje sa ciljem da dokažem nepostojanje uređaja za koji nisam čuo (ili u najboljem slučaju nepostojanje u onom obliku kako je prvobitno opisan) ili da nekog diskreditujem, ja sam pokrenuo pitanje da bih saznao i upoznao se sa tim novim uređajem za koji do sada nisam čuo i koga de fakto nema na našem tržištu, i ne samo ja već svi koji ovo čitaju. Misleći da kada saznamo o kom uređaju je reč i upoznamo se sa njegovom specifikacijom i principima i načinom rada, povedemo neku konstruktivnu diskusiju o tome, a pošto očigledno nećemo saznati o kom uređaju je reč nema svrhe da trujemo temu dalje.
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina

ljubitelj
Postovi: 6172
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Aftermarket alarmi

Post od ljubitelj » 31 Mar 2019, 12:03

Niste znali za ovaj tip smart imobilajzera i to razumem jos je relativno novo. Ali otkuda toliko opste nerazumevanje da je odredjena dokumentacija restriktivno dostupna samo ovlascenim i registrovanim licima i to tek kada proizvodjac pismeno odobri uz prateci ugovor?
Tako je za Tytan i mnoge druge proizvodjace pa i ovog ruskog imobilajzera.
Da ne zelim javno razlog sam naveo jasno da jasnije ne moze biti.

Moram da primetim jer se ponavlja a mislio sam da je omaska, vi izgleda brkate pojmove analogno i digitalno. Uredjaja sa analognim signalima odavno nema u ponudi. Tytan 300 je digitalni alarm,,kao sto je i Cobra i aktuelno kod ostalih proizvodjaca.
https://techdifferences.com/difference- ... ignal.html

Da li ste procitali uputstvo proizvodjaca sa opcijama podesavanja i dogradnje za Tytan 300?
Ako imate aktivni nalog-user- da se logujete na deo sajta proizvodjaca sa dokumnetacijom mozete i sami da se uverite koje su sve mogucnosti konfiguracije rada.

Opcija da imbilajzer na DSR300 radi odvojeno od alarma NIJE ni uz kakvu doplatu, pise u uputstvu kako se aktivira programski. Doplata je za daljinsku kontrolu imobilajzera, naravno samo digitalnom konekcijom i to kodiranom
Isti je princip rada i gotovo iste mogucnosti Cobre i Tytan alarma, neke bitne razlike u funkcionisanju nema.
Kod PSA pristup ka CAN BUS iliti OBD konekciji je na izvolte, dostupan i bez otvaranja auta, zato i resenje koje je drugacije od prostog CAN BUS alarma pomenuto,
DSR300 (ili DS300R ako je bas toliko bitno vama) je samo primer te vrste alarma koji mogu da se upotrebe u takvim situacijama.

Jos jednom analognog signala odavno nema odavno kod alarma, i ta Cobra koristi digitalni.
Da li ste upoznati koliko je beskorisna zastita sa analognim signalom?

Odgovori