ljubitelj je napisao: ↑26 Mar 2019, 21:06
Izmestanje jednog OBD mesta konekcije je besmisleno na autu koji ima 30tak OBD konekcija.
Mnogo efikasnije je "umrtvljivanje" kompletne CAN BUS magistrale cime se svi OBD konektori stavljaju van funckije, To rade napredni imobilajzeri.
Sto se tice alarma preporucujem Tytan DSR300koji NIJE ni u kojoj vezi sa CAN BUS a koristi za svoj rad originalni kljuce auta i originalnu centralnu bravu.
Ima svoje imobilajzere, svoje senzore i sveoj ozicenje -sve to nezavisno radi od fabricke postavke.
I kosta reda 200evra.
Po zelji moze da se doda opcija sa "karticom" u obliku dugmeta koja nezavisno opet radi od instalacije auta putem kodiranog RF signala.
Ali, svaki alarm je samo ometanje kradje, nijedan ne moze da spreci. Isto i mehanicka zastita, nijedna ne sprecava da se auto odveze/natovari sa sve zakljucanom tom mehanikom.
Ako je neki auto tipovan spasa mu nema pokazuje visedecenijska praksa.
Svakako sto vise nezavisnih sistema elektro i mehanicke zastite to veca verovatnoca da ce lopov odustati od auta i pronaci laksi plen.
Ajde malo da pojasnimo navedeno u ovom postu.
Zašto se izmešta OBD, odnosno kakva je njegova uloga u zaštiti auta. Gotovo svaki auto danas ima fabričku blokadu paljenja, odnosno svoj fabrički ugrađen imobilajzer koji je kompatibilan sa transponderom u fabričkom ključu. Ko je ranije, u starije automobile ugrađivao aftermarket imobilajzere mogao je videti kako oni rade, ima izveden konektor na koji treba prisloniti transponder koji je došao uz uređaj da bi se deaktivirao. Otprilike tako radi i fabrička zaštita, u ključu je transponder koji deaktivira blokadu paljenja onda kada se ključ gurne u bravu ili ga automobil prepozna.
E sada, šta je CAN-BUS? Ranije se sva komunikacija sa uređajuma u autu odvijala preko analognog signala koji je slat kablom/žicom, odnosno razvlačena je instalacija za svaki poseban uređaj, i dok stari automobili osim elementarnih stvari nisu imali nikakve dodatne elektronske uređaje to je pilo vode jer nije bio problem izvući instalaciju za svetlosnu i zvučnu instalaciju i eventualno još po koju sitnicu, međutim kako je količina elektronskih uređaja u automobilu rasla, kako su automobili imali sve više opreme tako bi se količina instalacije koja bi morala da se razvlači po autu merila kilometrima, što bi povećavalo i težinu auta i troškove i svašta nešto, tada je osmišljena CAN (Control Area Network) komunikacija putem BUS magistrale (digitalna sistemska magistrala koja ujedno objedinjuje i magistralu podataka, adresnu magistralu i kontrolnu magistralu za određivanje operacija).
Naravno komletna komunikacija vrši se preko CPU samog auta koji upravlja tim podacima.
Kao što auto sa svim uređejima komunicira putem CAN bus tako komunicira nažalost i sa fabričkom blokadom paljenja, odnosno fabričkim imobilajzerom. Tu blokadu lopovi prevazilaze tako što pristupe CPU samog auta i deaktiviraju tu blokadu tzv. Immo killer uređajima ili softverom. Zato je bitno sprečiti lopova da pristupi CPU auta. Sa obzirom da je CAN bus magistrala omogućila komunikaciju sa jako velikim brojem uređaja onda ona služi i za komunikaciju sa raznoraznim senzorima, sondama i sl. i prikuplja gomilu servisnih i dijagnostičkih podataka, te iz tog razloga proizvođači ostavljaju konektor za pristup CPU auta kako bi imali uvid u rad kako motora auta tako i ostalih sistema u autu. Ta fabrički ostavljena konekcija je OBD konektor koji je svima nama dobro poznat i kod većine automobila se nalazi ispod upravljača u prostoru oko poluge za otvaranje haube.
Taj konektor je standardizovan, tipski i isti je na svim automobilima i zato lopovima ne predstavlja problem da obezbede priključak za OBD i pristupe CPU auta svojim uređajima i zato se on "izmešta".
Ne postoji 30-ak OBD konekcija na autu, postoji samo taj jedan jedini OBD konektor putem koga se tipskim priključkom može na najjednostavniji i najbrži način pristupiti CPU auta i on se "izmešta". Ovo izmešta sam stavio pod navodnike jer većina tih tzv. izmeštanja se ne svodi na samo fizičko izmeštanje, odnosno promenu mesta OBD konektora već na odsecanje samog tipskog priključka OBD konektora, postavljanje na njegovo mesto drugog unikatnog priključka za koji drugi odgovarajući priključak dobija samo vlasnik na koji je nastavljen fabrički tipski priključak tako da vlasnik dobije adapter kojim svoj nestandardan priključak vraća na standardan OBD za potrebe odlaska u servis. Neki servisi idu i korak dalje pa zaista fizički i izmeštaju OBD konektor na neko drugo mesto poznato samo vlasniku ali to je zaista jako retko i po meni suvišno.
Ono što ste vi hteli da kažete je da se CPU auta može pristupiti i sa više mesta u autu a ne samo putem OBD konektora, što jeste tačno i zato izmeštanje OBD ne pruža neki visok stepen sigurnosti već samo komplikaciju. Jer iako je moguće pristupiti CPU sa više mesta to nije tako brzo i jednostavno kao prostim kačenjem na OBD. Drugim rečima to je kao kada bi smo rekli zašto da zaključavam vrata na kući kada lopov može da uđe i kroz prozor ili preko terase. To je tačno, ali ako ne zaključamo vrata on će da se uhvati za kvaku i prosto ušeta u kuću a ako zaključamo onda mora da ima merdevine pa da preskače ogradu na terasi pa da uskače kroz prozor i sl. Znači izmeštanje OBD je da malo zakoplikuje stvari i ukrade koju sekundu više lopovu.....jer kod krađe, bitan je faktor i vreme, sve što lopovu ukrade vreme predviđeno za krađu spasilo je auto.
Takođe, ne postoje napredni imobilajzeri koji "umrtvljuju" OBD konekcije. Barem ja ne znam za njih. Kao što rekosmo postoji samo jedna OBD konekcija, druga mesta kojim se na malo teži način može pristupiti CPU auta su zapravo sva mesta do kojih bus magistrala dopire, ako bi ih umrtvio praktično bi prekinuo komunikaciju sa svim uređajuma u autu. Ne znam ni šta bi se smatralo naprednim imobilazjerom, imobilajzer je uređaj koji blokira paljenje, oni su vremenom usavršavani u smislu same izvedbe, da budu što kompaktniji, što neprobojnijeg kućišta što sigurnijeg protokola i načina njihovog deaktiviranja i sl. Ne vidim u čemu bi se njihova naprednost još mogla ogledati. Negde se fizički prekine paljenje i prespoji preko imobilajzera tako da dok je on aktivan auto ne može da se upali, kada se deaktivira fizički prekinuto paljenje je opet povezano i auto je moguće upaliti.
Jedino ako ste mislili da ugradnjom nezavisnog savremenog analognog imobilajzera koji fizički blokira paljenje auta nezavisno od same instalacije vozila i CPU svi pristupi CPU postaju besmisleni, što je tačno.
Tytan DS300R je analogni plip alarm isti kao Cobra G368, s tim da Cobra automatski dolazi sa kodiranim karticama dok Tytan ne dolazi, a sam princip deaktiviranja ili aktiviranja preko fabričkog ključa umanjuje sve ostale prednosti tog alarma. Jer oba alarma se ugrađuju i rade na istom principu, pošto ne rade preko CAN bus moraju fizički da se povežu na centralnu bravu jer preko nje dobijaju signal. Kod Cobre, otključavanje auta fabričkim ključem pokreće centralnu bravu koja signalizira alarmu da je osoba sa fabričkim ključem (ili ukradenim ili kopiranim signalom fabričkog ključa) otključala auto, alarm se još uvek ne deaktivira već tada počinje da traži code karticu i gasi se tek ako je nađe. Znači ako vam je neko samo ukrao ključ ili iskopirao signal i otključava auto bez kartice bez obzira što ima ključ neće moži da upali auto već će se oglasiti alarm. Dok kod Tytana je dovoljno da osoba koja ima fabrički ključ ili ukraden RF signal fabričkog ključa pošalje signal centralnoj bravi da otključa auto a centralna brava onda šalje signal alarmu da se deaktivira. Namerno sam pisao osoba sa fabričkim ključem ili ukradenim RF signalom fabričkog ključa da bi ukazao da to ne mora uvek biti vlasnik i zato je važno da bez obzira što je alam ugrađen dobro, i što je analogan odnosno posebno instaliran nezavisno od digitalne komunikacije auta ako je način njegovog deaktiviranja lak, onda on ne pruža dovoljnu zaštitu. Tako da bi uz taj Tytan morale da se poruče i kartice što bi ga i cenom izjednačilo sa Cobrom.
To stalno ističem i kod mehaničkih zaštita. Stano se ljudi hvataju za to kolika je gvožđurija koju ugrađuju, na koliko je mesta zavarena za auto, na koliko mesta zalivena tečnim metalom, koliko rokvela je tvrda, a zapravo je brava ta koja je najslabija karika i koja se napada. Ako brava nije dovoljno pouzdana, ako postoje lako dostupni alati, turbodecoderi koje je otključavaju onda sve ostalo je besmisleno.
https://www.youtube.com/watch?v=E3UXuCq668A
Evo kako se otključava mult t lock brava za nekoliko sekundi.....i onda ti ugradi 15 kila gvožđa i stavi tu bravu i misli da si napravio posao.
Isto je i sa alarmima, naravno da je važno kako su ugrađeni, posebno je važno da imaju svoj integrisani nezavisni imobilizer, da blokadu vrše fizički nezavisno od fabričke blokade i CPU auta, ali je posebno važno i kako se deaktiviraju. Jer sve ovo prethodno pobrojano pada u vodu ako se alarm deaktivira signalom sa centralne brave da je otključana....pa neka kola se obijaju tako što se izbuše zadnja vrata dođe do žica kojima se aktivira centralna brava i alarm bi dobio signal da se deaktivira....i šta da li to sada treba odmah da deaktivira alarm...to ne sme da se desi. Znači bolje imati CAN bus alarm ali koji blokira nezavisno i deaktivira se isključivo njegovim sigurnim protokolom bez obzira na ključ auta, nego imati analogni alarm za koji je rastureno pola auta da bi se temeljno i kreativno ugradio a deaktivira se fabričkim ključem ili mobilnim telefonom.
Ljudi zaziru od Can bus alarma zato što ne poznaju šta su slabe tačke takvog alarma. Ja sam ih otprilike i naveo prethodno pišući o drugim stvarima ali da konkretizujemo. Većina CAN bus alarma zapravo ne predstavlja neku zaštitu ne zato što komunikaciju vrši putem bus magistrale već zato što se i po pitanju blokade i po pitanju deaktiviranja previše oslanjaju na CPU auta i fabričke sisteme. Blokada ostaje fabrička, deaktivira se fabričkim ključem tako da lopov takav CAN bus alarm rešava kao i fabričku blokadu.
Ako centrala alarma ima svoj nezavisan imobilizer, ako taj imobilizer negde fizički vrši prekid i blokadu paljenja, ako taj imobilizer komunicira direktno sa code karticom po pitanju deaktiviranja onda nije problem što taj alarm za običnu komunikaciju koristi bus magistralu. 4615 koristi Can bus magistralu za komunikaciju (analogno komunicira sa sirenom ali koja je bežična) može da se ugradi tako da bez kartice iako imate fabrički ključ ne može da se deaktivira alarm niti upali auto, ili tako da čak i ako se fabričkim ključem deaktivira alarm auto bez kartice i dalje ne može da se upali.....znači alarm je ugašen ali je blokada i dalje aktivna, što znači da pod pretpostavkom da lopov i može da iskoristi to što alarm komunicira bus magistralom i dopre do alarma i isključi ga softverski (što ne može ali hipotetički da kažemo primera radi) opet je blokada aktivna. Shvatate li sada koliko nije važno što samu komunikaciju vrši digitalno već šta je zapravo važno.
Inače, slažem se da ne postoji 100% zaštita od krađe, jer dovoljno je videti kako radi Parking servis pa da ljudima bude jasno.....i to ne mora da ga nosi paukom, imaju oni što podmetnu rošule pod točkove pa ga odvuku....