Ugradnja alarma

Elektro i mehanička zaštita
dixon
Postovi: 11
Pridružio se: 11 Sep 2020, 19:49

Ugradnja alarma

Post od dixon » 23 Sep 2020, 21:53

Pozdrav ljudi, interesuje me šta biste preporučili: aktivaciju alarma dugmetom na posebnom daljinskom ili aktivaciju klikom na dugme zaključavanja na originalnom ključu? Šta je bolja varijanta, ima li razlike u nivou bezbednosti? Iskustva, saveti?

Sent from my ELS-NX9 using Tapatalk


Korisnikov avatar
gavran
Postovi: 293
Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
Garaža: VW Passat B8 1.6 tdi
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja alarma

Post od gavran » 28 Sep 2020, 15:39

O ovim pitanjima uopšteno je već jako puno pisano i objašnjavano na drugim temama o alarmima, pa ti je moj savet da tamo potražiš odgovore iz prostog razloga što tamo ima mnogo više informacija na ovu temu nego što bih ti ja sada uprostio odgovorom u jednom postu.

Sa druge strane, ako ti je potreban konkretan savet onda je neophodno malo više informacija. O kakavom automobilu je reč, kako se koristi tj. gde se pretežno i koliko dugo ostavlja, da li već ima nešto od zaštite na sebi, koliki budžet je planiran da se izdvoji za ugradnju alarma i sl.
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina

lami
Postovi: 1584
Pridružio se: 19 Feb 2017, 15:34
Lokacija: Smederevo

Re: Ugradnja alarma

Post od lami » 28 Sep 2020, 16:48

Ti si gavrane strucan, meni laicki deljje ovako, ako se poveze na kljuc koji ima fiksni kod, ne plivajuci, onda sve sto je potrebno, jeste da ti neko snimi kod kad otkljicavas auto daljinski i onda bez problema otkljucava i auto i deaktivira alarm.
Ako daljinski od auta vec ima plivajuci kod, onda ne bi trebalo da je problem da se spoji sa kljucem.

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока



dixon
Postovi: 11
Pridružio se: 11 Sep 2020, 19:49

Re: Ugradnja alarma

Post od dixon » 28 Sep 2020, 19:04

U pitanju je škoda superb mk2 (3t). Razmišljao sam o keetec alarmu, imam ponudu preko drugara za 150e da se ugradi i ide na poseban daljinski ili 200e pa da ide na daljinski od ključa. Auto od dodatne zaštite ima promenjen OBD

Sent from my ELS-NX9 using Tapatalk


NemanjaOOOO
Postovi: 161
Pridružio se: 02 Avg 2019, 10:43

Re: Ugradnja alarma

Post od NemanjaOOOO » 28 Sep 2020, 20:39

Ja sam pre za Cobru, bez dodatnih privezaka, sve komande preko originalnog kljuca. Ne secam se modela, mogu proveriti, ja sam uzimao u NS kod uvoznika, oko 130e + ugradnja 20-30e.

Послато са SM-G960F помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 8995
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Ugradnja alarma

Post od sebekkg » 28 Sep 2020, 23:21

Bolje dodati zeder i mirna Bosna.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Slika

Kabal
Postovi: 2351
Pridružio se: 05 Avg 2015, 10:01
Garaža: Volvo XC60 D5 AWD
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja alarma

Post od Kabal » 29 Sep 2020, 08:38

Kakva je Cobra 2771, a kakva 4615 model? Oba su sa karticama

Korisnikov avatar
gavran
Postovi: 293
Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
Garaža: VW Passat B8 1.6 tdi
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja alarma

Post od gavran » 29 Sep 2020, 16:16

Kabal je napisao:
29 Sep 2020, 08:38
Kakva je Cobra 2771, a kakva 4615 model? Oba su sa karticama
Cobra 2771 je oznaka same kartice, ne tipa alarma. Znači, Transmitter Cobra 2771 je naziv za onu prepoznatljivu, kako je mi zovemo, Vozačku ID karticu. Recimo onaj prepoznatljiv Cobrin daljinski je Transmitter Cobra 7777, npr. O Cobra 4615 tipu alarma smo pisali.
lami je napisao:
28 Sep 2020, 16:48
Ti si gavrane strucan, meni laicki deljje ovako, ako se poveze na kljuc koji ima fiksni kod, ne plivajuci, onda sve sto je potrebno, jeste da ti neko snimi kod kad otkljicavas auto daljinski i onda bez problema otkljucava i auto i deaktivira alarm.
Ako daljinski od auta vec ima plivajuci kod, onda ne bi trebalo da je problem da se spoji sa kljucem.

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Problem alarma koji idu na ključ nije (ili nije samo) u samom ključu auta nego u načinu ugradnje i rada takvog tipa alarma. Svi alarmi koji idu na fabrički ključ su CAN-BUS alarmi, a pisali smo koje su slabosti takvih alarma po pitanju krađe (ako idu samo na ključ). Izuzetak je kao što smo isticali već pominjana Cobra 4615 koja jeste CAN BUS ali koja ima mogućnost dodavanja vozačkih ID kartica sa funkciojom pasivne imobilizacije nezavisnom blokadom. Odnosno alarm koristi can bus magistralu za standardne funkcije (da detektuje otvorenu haubu, gepek ili vrata, sirena je wireless, za aktiviranje i deaktiviranje fabričkim ključem) da ne moraš da se cimaš da razvlačiš dodatnu instalaciju kroz auto ali blokada je nezavisna i deaktivira se samo pomoću ID kartice. To je jedan naš član ugradio koji je hteo visok stepen zaštite a što manje kupusanja auta prilikom ugradnje i zadržavanje fabričke garancije, on sada bez te kartice ni sa svojim originalnim fabričkim ključem ne može da upali auto, znači otključa auto i alarm se čak isključi, gurne fabrički ključ u bravu, znači alarm je deaktiviran, sve fabričke blokade zahvaljujući fabričkom ključu ne rade (znači sve što bi jedan lopov mogao da isključi preko dijagnostike, a što je ključna slabost can bus alarma) i opet ne može da upali auto bez te kartice. E u tome je suština.
dixon je napisao:
28 Sep 2020, 19:04
U pitanju je škoda superb mk2 (3t). Razmišljao sam o keetec alarmu, imam ponudu preko drugara za 150e da se ugradi i ide na poseban daljinski ili 200e pa da ide na daljinski od ključa. Auto od dodatne zaštite ima promenjen OBD

Sent from my ELS-NX9 using Tapatalk
Kao što sam već naveo, bitniji mi je tip alarma nego proizvođač, kada znam tip onda znam kako se ugrađuje i po kom principu radi. Ali ajde da po ceni i opisu mogu da pretpostavim o kojim modelima se radi. Ako je ovaj od 150e sa dodatnim daljinskim Keetec TS 10 line, on je ok. To je klasičan alarm koji se ugrađuje nezavisno od auta sa svojom nezavisnom blokadom i koji se kontroliše preko svog sopstvenog daljinskog. Ako je ovaj od 200e na fabrički ključ Keetec TS Can Bus to je onda klasičan can bus alarm o čemu smo pisali i takvi alarmi imaju smisao u pogledu visokog stepena zaštite samo ako se kombinuju sa još nekom mehaničkom ili nezavisnom električnom zaštitom.
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina

dixon
Postovi: 11
Pridružio se: 11 Sep 2020, 19:49

Re: Ugradnja alarma

Post od dixon » 29 Sep 2020, 16:21

@gavran хвала на детаљном и јасном одговору. Ако могу још мало да будем безобразан па да питам шта би ти препоручио за овај ауто? У том неком ценовном рангу до 200е, јер свакако са стране имам каско осигурање за њега, али бих ипак и неку додатну заштиту. Која је препорука?

Нисам успео да нађем тему где се пише о алармима па ако имаш линк пусти да ишчитам то :)

Sent from my ELS-NX9 using Tapatalk


dixon
Postovi: 11
Pridružio se: 11 Sep 2020, 19:49

Re: Ugradnja alarma

Post od dixon » 29 Sep 2020, 16:24

И да питам да ли је само промењен OBD икаква заштита или се ипак позабавити тиме код некога стручнијег? Стигао је тако, са измењеним OBD

Sent from my ELS-NX9 using Tapatalk


NemanjaOOOO
Postovi: 161
Pridružio se: 02 Avg 2019, 10:43

Re: Ugradnja alarma

Post od NemanjaOOOO » 29 Sep 2020, 17:54

Stavi tu pomenutu Cobru 4615,to ti je ista serija kao sto sam ti poslao sto je kod mene.

Obd jeste zastita, kao i alarm, sve to otezava posao prilikom kradje, odnosno oduzima vreme lopovu. Misljenja sam da ako pikaraju tvoj auto tu nema spasa.

Послато са SM-G960F помоћу Тапатока


ljubitelj
Postovi: 7289
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ugradnja alarma

Post od ljubitelj » 29 Sep 2020, 18:01

Promena mesta OBD nije nikakva zaštita, razlog je što u autu ima bar 10tak mesta sa OBD pristupom koja su i dalje manje više lako dostupna pri čemu su neka i van samog auta tj spolja dostupna (kod nekih modela auta).

Kod nas je pušten u prodaju ruski alarm koji blokira rad OBD odnosno CAN BUS magistrale i veoma pouzdano štiti auto od mogućnosti paljenja a kopiju tog sistema počeo je pre neke 2 modelske godine da ugradjuje VAG (fabričko njihovo rešenje na istom radnom principu, objavili kroz medije kao inovaciju u svom programu vozila).

NemanjaOOOO
Postovi: 161
Pridružio se: 02 Avg 2019, 10:43

Re: Ugradnja alarma

Post od NemanjaOOOO » 29 Sep 2020, 18:33

Mozes da pojasnis kojih je to jos 10ak mesta sa OBD pristupom?

Послато са SM-G960F помоћу Тапатока


ljubitelj
Postovi: 7289
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ugradnja alarma

Post od ljubitelj » 29 Sep 2020, 21:17

Mogu da pojasnim. CAN BUS je svuda po autu ukrug izmedju svih ECU, i na svakom od tih konektora ili spojnih tačaka se nalazi isti signal kao što je na OBD tako da može da se prikači skener i uradi šta god se poželi.
Izmedju ostalih to važi i za ABS ECU koji je npr kod Tojota kod Pežoa napoljiu van auta, kod točka.
Ili ECU menjača i konektor koji je dostupan odozdo ispod poda kod nekih auta.

OBD konektor je samo namerno napravljen lako dostupni konektorski spoj/ utičnica da bi i najveći laik mogao da ubode skener.
Za lopova se pretpostavlja da nije laik koji nema pojma već dobro stručan u smislu da zna za svaki auto (što i nije tajna odavno) kuda ide kablaža sa CAN BUS.
Tako da izmeštanje tog samo jednog konektora od 10-30 koliko ih ima ne sprečava da se koristi preostalih 9-29 (brojka varira od auta do auta) OBD konektora/CAN BUS dostupnih mesta.

A dovoljno su 2 (dve) žice da se spoje i ostvari kompletna komunikacija sa svim sistemima na autu, svim kompjuterima.
Jedan od lekova da se to spreči je da poremeti tajming frejmova ili da se poremeti impedansa/otpornost petlje čime komunikacija brljavi tj ne radi očitavanje skenerom.
To rade vrhunski alarmi.

Slično je i sa keyless sistemom i relay signala preko RF primopredajnika. Da bi se sprečilo lažno predstavljanje ključem blokira se time frame na tako kratko da je svako putovanje radio signala duže od 10tak metara van dozvoljenog frame za prijem komande.

Ovo su fundamentalni principi a detalji su već interna stvar i varijacija od modela do modela/proiozvodjača.
Uglavnom ruski proizvodjači su vodeći i imaju najbezbednija rešenja alarma.

Korisnikov avatar
gavran
Postovi: 293
Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
Garaža: VW Passat B8 1.6 tdi
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja alarma

Post od gavran » 30 Sep 2020, 17:26

dixon je napisao:
29 Sep 2020, 16:21
@gavran хвала на детаљном и јасном одговору. Ако могу још мало да будем безобразан па да питам шта би ти препоручио за овај ауто? У том неком ценовном рангу до 200е, јер свакако са стране имам каско осигурање за њега, али бих ипак и неку додатну заштиту. Која је препорука?

Нисам успео да нађем тему где се пише о алармима па ако имаш линк пусти да ишчитам то :)

Sent from my ELS-NX9 using Tapatalk
dixon je napisao:
29 Sep 2020, 16:24
И да питам да ли је само промењен OBD икаква заштита или се ипак позабавити тиме код некога стручнијег? Стигао је тако, са измењеним OBD

Sent from my ELS-NX9 using Tapatalk
Što bi kolega @NemanjaOOOO rekao, sve što ugradiš ili uradiš na autu, a u cilju otežavanja lopovima da ukradu auto može se smatrati nekim vidom zaštite. Naravno ostaje pitanje koliki stepen sigurnosti ta zaštita pruža.

Izmeštanje OBD-a, odnosno zamena univerzalnog OBD konektora nekim nestandardnim unikatnim konektorom, samo po sebi ne pruža visok stepen zaštite jer se CAN magistrali može pristupiti i sa drugih mesta. OBD konektor je predviđen kao univerzalan konektor za brz i lak servisni pristup raunaru vozila, ali to nije jedini način da povežeš neki uređaj na CAN magistralu. Uostalom, najjednostavnije objašnjeno, i sami can bus alarmi su povezani i koriste can magistralu a nisu povezani preko OBD-a, znači tako se i drugi uređaji mogu povezati na nju mimo OBD-a. Naravno, to traži nešto više vremena i truda, a sve što oduzima lopovu vreme i dodatno mu komplikuje posao ima neku svoju zaštitnu ulogu. Znači OBD zaštita sama po sebi nije dovoljna zaštita, ali kao dodatna komplikacija uz još neki vid zaštite ima svoju svrhu.

Što se tiče Škode Superb, sa obzirom da oni pripadaju VAG grupi, i sa obzirom da je Škoda dosta popularna kod nas, a tvoj model pripada i toj nekoj generaciji odnosno rasponu godišta koja se u uzimajući u obzir i sve ostale modele iz tog koncerna a koji koriste odnosno dele ista tehnička rešenja i najviše voze kod nas, ona spada u rizičniju grupu vozila koja se kod nas kradu zbog delova.

Kasko je svakako neophodan i dobro je što ga već imaš, ali on suštinski nadoknađuje materijalnu štetu nastalu krađom vozila u visini osiguranog iznosa, kasko ne štiti od krađe niti te lišava ostalih neprijatnosti koje su posledica krađe.

Ono što je svakako dobro je to da se vozila koja su interesantna za krađu zbog delova ne pikiraju. Znači kradu se manje više nasumično tako što se bira najlakši plen. U tom smislu bolje imati bilo kakvu zaštitu nego nikakvu, jer u tom slučaju ona prvenstveno služi kao faktor odvraćanja, ili jednostavnije rečeno kada lopov vidi da auto ima neku zaštitu on potraži još malo da naiđe na neki koji nema ništa jer što bi se cimao ako ne mora, sve i da može da ga ukrade.

E sada, što se tiče same preporuke za zaštitu, ja uvek zastupam stav da je alarm osnova od koje se kreće a koja se kasnije u zavisnosti od vozila i same potrebe za stepenom sigurnosti može kombinovati i nadgrađivati drugim sistemima zaštite, prvenstveno mislim na mehaničke brave vretena volana.

Zašto zastupam takav stav, alarm je uređaj koji osim što ima zadatak da spreči krađu vozila on ujedno i alarmira, odnosno signalizira i ukazuje i na sam čin pokušaja krađe, zatim alarm upravo tim alarmiranjem porkiva kompletan perimetar auta, znači on na neki način ne služi samo protiv krađe auta već indirektno, alarmiranjem, i na pokušaje krađa iz vozila ili sa vozila.

U smislu te primarne funkcije alarma da alarmira na gore pomenuto, svi alarmi su manje više isti, razlike su u njihovoj moći da spreče krađu samog vozila. U tom smislu, ukoliko će funkciju sprečavanja same krađe vozila preuzeti neki drugi uređaj, koji ili već postoji ili će biti ugrađen u kombinaciji sa alarmom, poput mehaničke brave volana, onda izbor samog alarma i nije toliko bitan. Sa druge strane ako će alarm ujedno biti i jedini vid zaštite onda on mora biti adekvatan i adekvatno ugrađen, a to je teško uklopiti u 200 eur. Potrebno je oko 250-300 eur.

Sa druge strane, mehaničke brave vretena volana, odnosno pojedini njihovi modeli, pokazali su se izuzetno efikasni u sprečavanju krađa samih vozila, ali ti sistemi zaštite imaju dve mane. Prva je što su u pitanju tihe zaštite, znači one ne alarmiraju pokušaj krađe samog auta, a pogotovo ne stvari iz auta ili sa auta. A drugo je ljudski faktor, mehaničke brave štite samo ukoliko se redovno i disciplinovano zaključavaju prilikom svakog napuštanja vozila, makar i najkraćeg. Otključana mehanička zaštita ne služi ničemu, a u praksi se pokazalo da ljudi retko razviju tu rutinu pa ili neretko zaborave da zaključaju bravu, ili je koriste samo kada oni procene da će auto ostaviti na duže, ili na nebezbednom mestu i sl. što nije dovoljno. S tim da se u okviru datog budžeta mogu naći adekvatne brave.

E sada, kada sam već toliko ispisao da kažem i to. Razlika između elektronske i mehaničke zaštite je između navedenog i u načinu na koji sprečava otuđenje vozila. Elektronske zaštite to rade onemogućavanjem paljenja, dok mehaničke onemogućavanjem upravljanja. Njihovom kombinacijom smanjuje se veći broj potencijalnih načina na koji sa automobil može ukrasti, jer ne mora se auto obavezno upaliti i odvesti da bi se ukrao, iz tog razloga ne treba ni pribegavati previše skupim elektronskim pojedinačnim rešenjima već je bolje za taj novac napraviti konceptualan pristup koji će pokriti što više mogućih scenarija.

Sve u svemu, pošto si ti naveo da bi nešto dodatno ali do 200 evra pošto imaš kasko, nisam siguran da li ti imaš samo toliko da izdvojiš ili si toliko odredio zbog činjenice da imaš kasko. Ako je u pitanju ovo prvo onda bolje da ideš na mehaničku bravu vretena volana, one su tu oko 200 evra. Zeder ili Guardian. Ja koristim Guardian, višlje se ugrađuje pa je mi je ergonomski lakše da je koristim, tako da mogu da je preporučim. I ako je budeš koristio, odnosno zaključavao, ona će da ti radi posao za taj novac. Ako je ovo drugo i ako ćeš ipak alarm ali da samostalno radi posao, onda ćemo videti, šta, kako i za koliko para.
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina

Odgovori