Nove gume napred ili pozadi - diskusija

Sve vezano za gume i felne
Odgovori
Ogi
Postovi: 10131
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Re: Nove gume napred ili pozadi - diskusija

Post od Ogi » 30 Avg 2016, 20:48

ftj je napisao:Slika
Ahahahaha, taj rad, taj rad !!! :rofl:

Korisnikov avatar
dunx81
Postovi: 5090
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
Garaža: Golf4 gti 180
Lokacija: Zrenjanin

Re: Nove gume napred ili pozadi - diskusija

Post od dunx81 » 30 Avg 2016, 21:05

Haha,tako drugar gledao jednog pa naguzio ovog ispred.

t

Era
Postovi: 574
Pridružio se: 28 Feb 2016, 22:52

Re: Nove gume napred ili pozadi - diskusija

Post od Era » 30 Avg 2016, 21:07

mića je napisao:
Era je napisao: i kad vidiš tablicu da nije BG ti udri na sirenu, saseci ga, hebi mu kevu.
.
Ja ne znam sta se desi ljudima u glavi kad dodju u bg, msm kolima. Pre neki dan tip sa bosanskim tablama zajahao levu traku na gazeli sa 70 na sat, obidjem ga sa desne strane kad sam mogao i pogledam, mladji tip i riba. Jebo je kevu svima dugo, bas sam gledao u retrovizor. To je sporo i za desnu traku na ap. Osim toga migavac ne znam da sam video da iko koristi, kad hoce da stane na parking legne naglo na kocnicu i ON je stao gde je hteo a to sto moze neko da mu se zakuca od pozadi nikom nista. O kruznom toku da ne pricamo. Ne generalizujem, samo sam primetio nenormalnu nesigurnost, i uvek se zapitam sta bi ti ljudi radili u milanu, rimu ili parizu.



Послато са SM-G360F уз помоћ Тапатока
On da je bolje znao, radio bi tako.
Zato im vi pomozite, ovako kao i ja vama što pomažem da naučite kako voziti u složenim uslovima.
Uzgred, napravio si naslinčku vožnju mićo, kad si ga pretekao sa desne strane na autoputu. Kako to da ti se desi?? :P

Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Postovi: 9239
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Mazda 3, Ford Fiesta, Tomos A35
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Nove gume napred ili pozadi - diskusija

Post od Sloba » 30 Avg 2016, 21:12

Kad ide ona lekcija sa sitnim seckanjem? Ta mi je omiljena.:-D

Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Postovi: 7008
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Honda CR-V 2.0 4WD
Lokacija: Beograd

Re: Nove gume napred ili pozadi - diskusija

Post od Ji 4Tze » 30 Avg 2016, 21:22

Nema veze to ko je odakle već koliko (ni)je naučio u auto školi od znalaca.
Pošto svi dolaze u BG treba uvesti posebno časove za vožnju u većim gradovima :) prestrojavanje, kružni tok, ignorisanje trube i gledača...

Ero, čime i kome ti pomažeš pogrešnim savetima?
Boringly average, but also perfect for school run mums

Korisnikov avatar
grujicd
Postovi: 6106
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Nove gume napred ili pozadi - diskusija

Post od grujicd » 30 Avg 2016, 21:26

Autoputem gde su kolone u obe trake dozvoljeno je preticanje sa desne strane.

Era
Postovi: 574
Pridružio se: 28 Feb 2016, 22:52

Re: Nove gume napred ili pozadi - diskusija

Post od Era » 30 Avg 2016, 21:36

Vidite bre da ćete da izginete.
Onaj stavlja lance pozadi na prednjoj vuči, većina bi polućelave zimulje napred, a nove nazad, pa hajde na Zlatibor da pravite cirkusjanije ko svake zime.

Ali ne vredi pričati. Računate, ako ide po Beogradu, može i dalje.

I ja bi većinu Bg vozača ponovo na kurs vožnje....
Vozite ko Piroćanci padeže.
Evo još 3 dana i da ne gledam više, odakle će da izbije Bg samoubica.
I onda će opet Beograd za prodiše punim plućima :kezo:

ftj
Postovi: 9570
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Nove gume napred ili pozadi - diskusija

Post od ftj » 30 Avg 2016, 22:22

grujicd je napisao:Autoputem gde su kolone u obe trake dozvoljeno je preticanje sa desne strane.
Kolko se secam zakon kaze nesto u fazonu ako je tok saobracaja takav da si prisiljen da pretices sa desne strane onda je dozvoljeno, prepisano iz evropskih zakona.

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 8577
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Nove gume napred ili pozadi - diskusija

Post od sebekkg » 30 Avg 2016, 22:52

Znam da u gradu se ne smatra preticanje obilazenje sa desne strane. Dok za ap ne bi smelo. E sad ako se ap kroz bg sa ogranicenjem od 80 ne gleda kao klasican ap onda je mozda ok.

Sent from my SM-N9005
Slika

ftj
Postovi: 9570
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Nove gume napred ili pozadi - diskusija

Post od ftj » 30 Avg 2016, 23:07

Gleda se kao ap. Nego recimo kad su pune sve trake i svako vozi svoju voznju i jednostavno tok desne trake je brzi od leve preticanje je dozvoljeno.

Korisnikov avatar
mića
Postovi: 2216
Pridružio se: 10 Apr 2013, 09:43
Garaža: Corolla
Lokacija: beograd

Re: Nove gume napred ili pozadi - diskusija

Post od mića » 30 Avg 2016, 23:12

Pa po tome taj pravi prekrsaj jer vozi brzinom kojom je napravio haos na ap, da je to trajalo par minuta pa ajd boze pomozi, ali garant 10 min. Smo se vukli iza njega i jos 2-3 sam ga gledao u retrovizoru. Nisam mu svirao, ablendovao, pokazivao srednji prst, samo sam ga obisao kada sam mogao i to je to, da bacio sam pogled da mu vidim facu

Послато са GT-I8190 уз помоћ Тапатока

mikiv065
Postovi: 18
Pridružio se: 21 Avg 2016, 12:05

Re: Nove gume napred ili pozadi - diskusija

Post od mikiv065 » 03 Sep 2016, 23:33

Da se i ja umjesam sa svojim skromnim osmogodisnjim iskustvom i oko 400 k kilometara iza sebe sto sa privatnim sto sa sluzbenim autima.
Vidio sam ovdje strasno losih savjeta pa da krenemo redom

Zimi obavezno bolje gume naprijed ako je auto sa prednjom vucom,
Naravno i zadnje su bitne za stabilnost al bez obzira kakve su zadnje necete ostati u mjestu na prvoj poledici ili snijegu. U zavisnosti koliko su lose zadnje gume prilagoditi voznju i u slucaju bocnog klizanja pojacati gas i lagano ispraviti volan niposto naglo jer bolje je bocno ici 30m nego na 5 m ispraviti pa da zadnji produzi u drugu stranu kada vise nema povratka.
Niposto ne stiskati kocinicu u krivini niti popustati naglo gas posebno sa losim zadnjim, jer dok imate minimalno linearno ubrzanje zadnji kraj ce ici sa blagim klizanjem bocno.

Ako stavite dobre gume nazad lose naprijed srecno na prvoj uzbrdici ili nizbrdici, necete imati veliku sansu u krivini, kada krene da kliza prednji kraj ostaje samo stiskanje kvacila i pokusaj na volanu da auto vrati putanju pa onda pokusati usporiti sto moze biti kobno na nizbrdicama ppd ledom i snjegom. Kod automatika imate samo volan pa neka vam je bog na pomoci.

Mnogo puta vozio po noci preko poznatog cemerna i rogoja uz jake mecave, razna kombi vozila kao i mala privatna, jos nikad lance nisam koristio

Послато са ZTE Blade A460 уз помоћ Тапатока

ljubitelj
Postovi: 6172
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Nove gume napred ili pozadi - diskusija

Post od ljubitelj » 04 Sep 2016, 00:03

Era je napisao:Vidite bre da ćete da izginete.
Onaj stavlja lance pozadi na prednjoj vuči, većina bi polućelave zimulje napred, a nove nazad, pa hajde na Zlatibor da pravite cirkusjanije ko svake zime.

Ali ne vredi pričati. Računate, ako ide po Beogradu, može i dalje.

I ja bi većinu Bg vozača ponovo na kurs vožnje....
Vozite ko Piroćanci padeže.
Evo još 3 dana i da ne gledam više, odakle će da izbije Bg samoubica.
I onda će opet Beograd za prodiše punim plućima :kezo:


Evo te opet u punom naletu :rofl:
Mozda ces jednog dana shvatiti da sila trenja ne zavisi od prednje ili zadnje vuce a mozda jedan dan ranije od te buducnosti da je Zlatibor nista od uslova, vrlo blaga planina sa malim kolicinama snega.

Vidi se da nisi vozio pri zescim zimskim uslovima cim ti je Zlatibor reper, nista ima vremena i nade za tebe :)

Ja bih tebe zimi poslao na vezbanje nizbrdo niz zaledjeni Vrscki breg, da isprobas sve tvoje teorije o vucama :mrgreen:

Ali iskljucivo sa 2WD pogonom dok gledas kako se ovi ostali sa Nivom muce da savladaju uzbrdo a posle nizbrdo. A zove se tek breg :D

Era
Postovi: 574
Pridružio se: 28 Feb 2016, 22:52

Re: Nove gume napred ili pozadi - diskusija

Post od Era » 04 Sep 2016, 00:31

Pa jasno, kad ti je Vršački breg najveći izazov. Spavao sam u onom hotelu sa staklenim podovima više puta ;)

Dobar si čovek, vidim, ne bi da te zahebavam.
Samo upamti, ma kakva teorija bila, dal se radi o Koriolisovom ubrzanju, teoriji koja se rešava diferencijalnim jednačinama kretanja drugog reda, ili teoriji relativiteta, da li prelazne krivine na putu blle klotoide ili parabole drugog reda lanci se stavljaju na pogonske točkove i to samo po većem snegu :kezo:
A ako je kolovoz vitoperen oko sedišne ose ili oko ivičnih linija, bilo da je kolovoz od asfalata ili betona, ili je makadam, napred na prednjoj vuči idu nove gume.
Ukoliko na kolovozu ima kolotraga ili pada kiša, stvar se ne menja, opet napred nove gume.
Pročitaj po neku knjigu, ne bi bilo zgoreg. :pivo:

ljubitelj
Postovi: 6172
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Nove gume napred ili pozadi - diskusija

Post od ljubitelj » 04 Sep 2016, 00:54

nidza je napisao:
ljubitelj je napisao:Ideja da se samo prednje gume obnavljaju redovno i da se o njima vodi racuna proistekla je iz kompromisa da se stedi novac na ispravnim gumama, i tu treba da bude kraj prednostima odabira tog resenja.
Michelin:
Fact: Regular rotation helps extend the life of your tires and improve performance. So if you like safety and saving money, enjoy the four main rotation patterns below:
http://www.michelinman.com/US/en/safe-d ... ation.html

Kako Michelinov savet uklopiti u teoriju da uvek nazad budu bolje gume, a da se sve 4 ravnomerno troše? Nije pitanje samo za tebe, pitanje je za sve, jer smo zajedno pametniji.

Nidzo ne kapiram sta ti nije jasno, nisi razumeo engleski tekst ili nisi povezao razlicite situacije gde imas 4 dobre gume ili kombinaciju 2 dobre sa 2 lose?

Ispravno stanje i jeste da su sve 4 gume u kvalitetnom, ispravnom, dobrom stanju i da mogu da ostvare trenje sa podlogom da bi prenele sile bez problema.

Napisao sam da ideja da se stednjom na autu imaju samo 2 ispravne gume u dobrom stanju nije dobra, a ako vec imas samo 2 ispravne gume onda je kriticna pozicija (pogotovu nizbrdo gde se tezina menja sa nagibom) pozaadi jer tu nemas gotovo nikakve kontrole bocnog drzanja kao vozac.

Ako imas 4 ispravne gume problem kontrole vozila nemas pri istim uslovima.

Inace, cinjenica jeste da rotacija guma po polozaju na autu u najvecem broju slucajeva omogucava ravnomerniju potrosnju i time smajuje razliku napred nazad sto automatski znaci da je duzi radni vek.

Cilj i jeste da uvek imas sto je moguce manju razliku u osobinama gume jer je i proizvodjac auta u startu konstruisao i podesavao autao (a takav i kupis kao novi) sa 4 iste gume po osobinama koeficijenta trenja.

Ne vidim sta bi moglo biti nejasno u Michelinovom, i od svih drugih, navodu dobro poznate cinjenice.

Odgovori