Turbo benzinci vs turbo dizeli

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 17741
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nidza » 16 Jul 2019, 16:09

Ivan je napisao:
16 Jul 2019, 15:19
Koje je opravdanje za BMW i kakve tu zakljucke mozemo tu da izvucemo? Taj deo ti ne ide u prilog pa si ga elegantno preskocio.
Ne, nego im ne radi sajt, samo prva strana od 12 može da se otvori pomenutog testa u auto cajtungu. Nije da nisam zaintrigiran, ali dovoljno je da su ga zaklali na menjaču, da bi se uklopili u CO2 emisije, tj. spustili potrošnju. 4s na stazi je previše za dva slična automobila, ali ne i za dva različita menjača ili vozača.

https://www.autozeitung.de/bmw-3er-320i ... 36030.html

i
Slika

d
Slika

Hendikep Nm bi ZF8 laganezi trebalo da može da reši, ali to se ne dešava.

ljubitelj
Postovi: 6272
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Auris prva generacija 1.6 130ks.

Post od ljubitelj » 16 Jul 2019, 16:38

cozmo je napisao:
16 Jul 2019, 10:12

Netacno. Za uspon ima obrtni momenat koji je kao kod turbobenzinaca od 110ks (205nm, na 1250kg sto je odlicno). Ja sam vozio 90KS 2.0 HDI sa pet osoba, skroz natovaren i uzbrdo na Zlatiboru preticao opusteno, bez ikakvih problema on ide preko 120kmh tamo na usponu..
205Nm je od motora, pa se to mnozi u menjacu pa jos jednom se mnozi u diferencijalu.
Na tocku je bitno koliko Nm ima na kraju, to je onaj podatak koji je bitan.

Ne znam sta bi ti rekao za taj opis sa 90HDI, ja vozio sam samcat u praznom autu 107HDI i ne mogu da se pozalim da to lepo ide i nema problema (zasto bi ibilo, uspon na Zlatibor je blag, nema ni 10%).

Ali tih 107KS u HDI je za opustenu, ravnomernu voznju bez ubrzavanja.
Ubrzanje je slabasno u poredjenju sa 135kS TB u 350kg tezem autu pri istom usponu.
107KS na 1350kg vs 135KS na 1700kg poredim osecaj.

Opisano je nidza razlog, TD je gotov na 3500 a TB grabi pri 3500 i jos odlicno vuce i na 4500 pa i 5000+.

TB osetno bolje ubrzava, po mom iskustvu dok je za opusteno preticanje sasvim svejedno, svi turbo motori danas imaju vise nego dovoljno KS zat to..

Ako su pefomasne u pitanju TB je u prednosti u gotovo svakom nivou obrtaja jer obicno ima nesto kraci menjac od dizela (moze da se bez smetnji zavrtti) cak i kada je sam motor za nijansu manje Nm, a kamoli kada TB motor ima vise Nm od TD motora (nepriguseni ekoloski, sa punom snagom ostavljeni od fabrike).

nidza je opisao sustinu, TB ima daleko siri opseg obrtaja u kojem ima vise Nm (time i KS) od TD iste klase.zapremine.

20 TD vs 20TB, 25TD vs 25TB, 10TD vs 10TB....

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 17741
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nidza » 16 Jul 2019, 16:45


Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 3345
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od cozmo » 16 Jul 2019, 16:55

@ljubitelj

TB svakako ima veci raspon obrtnog momenta, jasno sam i naglasio da je elasticniji od atmo motora iste konjaze, te ce lakse da vuce bilo kuda, u visem stepenu prenosa jer mu taj opseg momenta omogucava to. Ja sa potpuno opterecenim Picassom 2.0 HDI sam bez problema i IV i V stepenu prenosa isao uz Zabljak (naravno gde nema velikih i kratkih krivina) i preticao normalno. Nisam osetio nedostatak snage.

@nidza

Ako su KS bitne za uspon, kako to da 90 KS i 205 Nm MNOGO lakse ide uz Bubanj Potok nego Logan karavan sa 1.6 16v 110KS i 157Nm (i to Picasso vise bio opterecen). Eto, molio bih da objasnis. Bolje ubrzava uz uspon. Na ravnom Logan je solidno brzi ali da bi odrzao ritam dizela uz uspon mora skoro 2 stepena nize uz paklenu buku motora. Poenta je i komfor voznje a ne da izgubis sluh na usponima.
Mislim gledano samo u odnosu na KS.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

ljubitelj
Postovi: 6272
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ljubitelj » 16 Jul 2019, 17:05

Uopste nema atmo motora u prici, Turbo benzin vs turbo dizel. Elasticniji je puno TB, i to se fino oseti.

Ako je tako kako opisujes ponasanje, odgovor je jednostavan.
Logan ima pogresno proracunta prenos (menjac i dif) u odnosu na mogucnmosti motora i stoga ne dostize na usponu tih nomrinalnih max 110KS vec znatno manje.

Uvek treba imati na umu da je podatak dat za MAKSIMALNO dostizviu snagu motora, ne za snagu koja se ostvaruje u voznji a koja je promenljiva. I takodje vazno uzeti u obzri menjac.

Naravno da se menjacu spusti 2 brizne nize kada ima manje Nm, upravo tome i sluzi menjac da umozi (poveca) Nm do potrebnog nivoa. za dati otpork kretanju.

To sto je motor bucan u kabini je stvar konstrukcije vozila, tj izolacije kabine a Logan pripada najjeftinijoj klasi pa je i logicno da nisu potrosene pare na to.

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 3345
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Auris prva generacija 1.6 130ks.

Post od cozmo » 16 Jul 2019, 17:12

nidza je napisao:
16 Jul 2019, 11:57
1.4 TSI, vs, 2.0 TDI, 250 vs 320Nm, 150KS, a TSI brži. Kako to, ako ima manje Nm? Vrlo prosto, njegov režim je 1500-6500rpm, a dizelke 1500-4500, što znači da može da ima drastično kraći menjač (a nema, zbog ekologije, inače bi drastičnije ispraštio TDI), opseg 5000 naspram 3000 obrtaja, čitavih 60% duže. Pritom mislim da benzinac ima vrlo ravnih 250Nm kroz obrtaje, dok TDI ima pik pa ide nizbrdo. .
U pitanju je 122ks a ne 150ks. A prica o ubrzanju TB je bila moj subjektivni osecaj koji je - njanjav. Takav je i dalje. Njanjav mi je i kod mog auta i kod mase drugih koje sam vozio do oko 150ks bilo TB bilo TD.

Elem, da se vratimo i na nasu viber prepisku, kako objasnjavas da moj auto ima skoro 20 posto bolje medjuubrzanje nego na zeperfsu?

Evo, moze i @ljubitelj da proba da objasni. Vrsio sam 20 merenja i snimanja, i medjuubrzanje je 20 procenata bolje nego sto je tamo prikazano. Izmereno je precizno u aftereffectsu na snimku, GPS-u itd...

U sustini me zanima ono sto si pomenuo da je mozda moj motor cipovan.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 17741
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nidza » 16 Jul 2019, 18:38


cozmo je napisao:
[mention]nidza[/mention]

Ako su KS bitne za uspon, kako to da 90 KS i 205 Nm MNOGO lakse ide uz Bubanj Potok nego Logan karavan sa 1.6 16v 110KS i 157Nm (i to Picasso vise bio opterecen). Eto, molio bih da objasnis. Bolje ubrzava uz uspon. Na ravnom Logan je solidno brzi ali da bi odrzao ritam dizela uz uspon mora skoro 2 stepena nize uz paklenu buku motora. Poenta je i komfor voznje a ne da izgubis sluh na usponima.
Mislim gledano samo u odnosu na KS.
Da li je bitan komfor ili kako ubrzava? O čemu ovde tačno pišemo?

Naravno da Logan mora koliko god u nižu brzinu, gde ima dovoljno KS. Tako je koncipiran motor i menjač. Šta mu vredi 110KS ako ga vozač drži u režimu gde ima npr 60KS?

Prosto moraš da se prilagodiš različitim automobilima, ne možeš svaki da voziš isto. Ako Logan bolje ubrzava na ravnom, mora bolje da ubrzava i uzbrdo i nizbrdo, uz vetar, niz vetar, nema tu neke mudrolije, samo što mora da se navije do blokade.

Pug je čipovan što posto, ukoliko toliko bolje ubrzava.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk



ftj
Postovi: 9694
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ftj » 16 Jul 2019, 19:00

Pa ako neko daje svoje ocene sa 'njanjav' i ne vuce to brt, logicno je da se gleda i komfor i ono sto krajnji korisnik oseca u voznji a ne cinjenice i brojke.

Korisnikov avatar
ikac2000
Postovi: 4318
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50
Garaža: C-Max 2018 1.0 125
Lokacija: Van Srbije

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ikac2000 » 16 Jul 2019, 19:34

I onda mene zezate kada se zalim kako mi malo 125ks za autobahn :-)

Gesendet von meinem CLT-L29 mit Tapatalk


Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 3345
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od cozmo » 16 Jul 2019, 19:35

Osecaj njanjavosti ne znaci da ne vuce, nego da ja licno ocekujem mnogo bolje ubrzanje i osecaj vucne sile u smislu onog sto procitam na netu, forumima i slicno. Onda provozam i bude mi tako... nista spec. Cisto licni dozivljaj. Tek kad sam vozio nesto sa 200KS i vise vidim koliko TB i TD do 150ks, pogotovi ovi od 110 do 120 ks su nista spec.

Svi su hvalili kako 1.2 TSI ide ne znam kako, a meni nista. Mislim ide lepo, ali ne tako kao sto se hvali po forumima, testovima... na to mislim.

Inace, vozio sam 1.8 T u Audiju i znam kako i on ide. Ide odlicno, ne previse spektakularno i ja bih ipak nesto jace od toga da vozim, ako budem u mogucnosti naravno.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
Darko
Postovi: 7556
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Garaža: Fiat
Lokacija: Lungomare

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Darko » 16 Jul 2019, 19:39

Premotajte na 9:00.
Jel moguce da postoji toliko kasnjenje na odziv gasa u takvom automobilu sa jakim i velikim motorom.



ftj
Postovi: 9694
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ftj » 16 Jul 2019, 19:42

cozmo, poenta je da ide i imas osecaj da ide u odnosu na to da ima iljadu dvesta kubika i 86 konja. Za razliku od na primer bas 1.6 benzinca u pezou 307 koji ima i vise od 86 ks a subjektivni osecaj je da ide ko kurac.

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 13674
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Golf; CliffHanger, GRX8
Lokacija: Vulinjak

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nikaragva » 16 Jul 2019, 19:47

Pda, stisneš gas ono ništa.
TB na svako stiskanje gasa odgovara u skladu sa mogućnostima

Korisnikov avatar
Day Walker
Postovi: 21898
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: Astra J 1.6 turbo, Corsa D 1.3 cdti
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Day Walker » 16 Jul 2019, 19:59

Posto sam u prilici da vozim i TB i TD raznoraznih konjaza i tezina, moj licni izbor za neki hatch bi bio turbo benzinac.
Lepse se voze, tisi su, potentniji u voznji, ne gube dah kao dizel nakon pocetnog suta u dupe koji doprinosi laznom utisku da ide vanvremenski.

Za SUV kategoriju ili limuzinu tipa Superb bih uzeo dizel samo zbog potrosnje koja je vise primetna nego u segmentima ispod.

Iz dosadasnje rasporave, primecujem da oni koji voze TD su uvek na strani istih bas kao i suprotni tabor :)

Istina je negde izmedju. Uvek je bolji automobil sa vise konja... poyyyyy :mrgreen:
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika

Korisnikov avatar
DasAuto
Postovi: 1404
Pridružio se: 16 Sep 2015, 15:05
Garaža: Audi A6(C64F) 2.0 TFSI
Lokacija: swe

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od DasAuto » 16 Jul 2019, 20:07

TB 》 TD

TD samo iz aspekta potrosnje :)

Odgovori