cozmo napisao: 16 Jul 2019, 09:46
1.4 TSI je tek ok, ali SAMO ok. Ono tipa, okej, mogu petom tamo gde atmo mora cetvrtom malo jaci gas da se ne bih smarao sa menjacem... I to je u redu. Ali nije nista WOW.
http://www.zeperfs.com/en/fiche5575-vw- ... -4-tsi.htm
WOW je subjektivno. Svakako je taj 1.4 TSI natprosečnih performansi na ulici, ali pitanje našta si navikao.
cozmo napisao: 16 Jul 2019, 10:12
Netacno. Za uspon ima obrtni momenat koji je kao kod turbobenzinaca od 110ks (205nm, na 1250kg sto je odlicno).
Ajd' i ovo da repliciram, pa da završavamo. Pre svega, ako već uzimaš primer uspona, gledaš pogrešan parametar. Mnogo korisniji podatak na usponu ili bilo kom maksimalnom opterećenju je KS, ne Nm. Vozač koji ume da vozi će (u teoriji, sa idealnim menjačem) podjednako brzo da se uspe uz uspon sa automobilima od 130KS, bez obzira da li je dizel, benzin, ima turbo, nema turbo, struja, plin, nevažno. Jedino što je bitno je da menjačem održava motor u režimu gde ima najviše KS. TD, koji se ovde hvali, zapravo ima najmanje Nm tamo gde ima najviše KS, zato ti max Nm nisu bitni uopšte kao podatak, jer ih ne koristiš.
1.4 TSI, vs, 2.0 TDI, 250 vs 320Nm, 150KS, a TSI brži. Kako to, ako ima manje Nm? Vrlo prosto, njegov režim je 1500-6500rpm, a dizelke 1500-4500, što znači da može da ima drastično kraći menjač (a nema, zbog ekologije, inače bi drastičnije ispraštio TDI), opseg 5000 naspram 3000 obrtaja, čitavih 60% duže. Pritom mislim da benzinac ima vrlo ravnih 250Nm kroz obrtaje, dok TDI ima pik pa ide nizbrdo.
U praksi to izgleda
ovako, odnosno TSI je čitave 4s brži 80-180km/h od TDI, a taj opseg je tačno ono gde se najviše nalaziš koristeći automobil. Sa menjačem koji nije ekološki zaklan, ovo bi moglo biti i 7-8s razlike, tj. za onih 60% bi t.benzinac mogao biti brži od t.dizelaša.
Nadam se da smo razjasnili sve. Možda bi trebalo prebaciti sve u odgovarajću temu, jer je imamo (Nm vs KS).
Sklonite subjektivno po strani, 4s na 23s je ozbiljna razlika, tako da je potpuno nebitno je'l tu ima WOW ili nema. Kao triviu ću samo dodati da GTI od 230KS, za te 23s ide od 0 do 200km/h, a ne deluje tolika razlika 150-->230KS? 80-180 nema više od 12-13s, naspram 23-27.

Interesantno zar ne, više nego duplo brži, a ima Nm tu negde kao TDI, neznatno više i nema duplo više KS.