Turbo benzinci vs turbo dizeli

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
ikac2000
Postovi: 4041
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50
Garaža: C-Max 2018 1.0 125
Lokacija: Van Srbije

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ikac2000 » 16 Jul 2019, 20:46

TDI=Tako Dobro Ide :-)

Gesendet von meinem CLT-L29 mit Tapatalk


NenadNR
Postovi: 91
Pridružio se: 06 Apr 2013, 20:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od NenadNR » 16 Jul 2019, 21:40

Bice uskoro sve vise turbo benzinaca sa elektrokompresorom i jos ponecim. Sto se tice performansi turbo dizeli su i sad ispod turbo benzinaca, a razlika ce se i povecati.

TB se prave da imaju konstantan obrtni moment u velikom rasponu obrtaja. Da bi to funcionisalo u visim obrtajima potreban je veci turbokompresor. Zato nema naglog ubrzanja kao kod TD na nizim obrtajima ali zato i TD posustane brzo, a TB nastavlja da vuce i ostavi TD iza sebe. Moze naravno i TD da se napravi da vuce do visokih obrtaja ali se tada gubi ekonomicnost dizela, a i zbog masivnije konstrukcije opet ne moze da dostigne TB.

Korisnikov avatar
Darko
Postovi: 7523
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Lokacija: Lungomare

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Darko » 16 Jul 2019, 21:56

Meni je dosta lakse, lagodnije da vozim matori 1.9 mjet sa 250k km nego nov 1.0tb.
A sekunda gore dole, to me ne tangira.

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 8530
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 5 e60, bmw 5 f10, bmw 3 e46
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Ivan » 16 Jul 2019, 22:09

Pa zato sto je daleko siri raspon obrtaja sa obrtnim momentom, na 4500rpm gde dizel pocne da posustaje, TB pocinje da se budi iz mrtvila, dok je na nekim putnim rpm oko 2000rpm osetno losiji odziv na gas kod TB, zato nekim ljudima prija taj komfor TD za opustenu voznju i preticanje.

Mada noviji TB nisu vise drasticno inferiorni i mrtvi ispod 4000-4500rpm vec su cak i upotrebljivi iako i dalje kaskaju naravno.

:)

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 13508
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Golf; CliffHanger, GRX8
Lokacija: Vulinjak

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nikaragva » 16 Jul 2019, 22:22

To su atmo motori mrtvi ispod 4500.

TB otkida već sa 1000rpm, pa do daleko u noć, pardon u crveno.

Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Postovi: 7066
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Honda CR-V 2.0 4WD
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Ji 4Tze » 16 Jul 2019, 23:16

Nisu, to je zabluda jer ste pre T motora uglavnom vozili neka puvala :)
Boringly average, but also perfect for school run mums

Korisnikov avatar
shandu90
Postovi: 8348
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Astra G 1.4 Twinport
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od shandu90 » 16 Jul 2019, 23:26


ikac2000 je napisao:TDI=Trebalo Davno Istrebiti :-)

Gesendet von meinem CLT-L29 mit Tapatalk


Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk


Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 3197
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od cozmo » 17 Jul 2019, 09:15

ftj je napisao:
16 Jul 2019, 19:42
cozmo, poenta je da ide i imas osecaj da ide u odnosu na to da ima iljadu dvesta kubika i 86 konja. Za razliku od na primer bas 1.6 benzinca u pezou 307 koji ima i vise od 86 ks a subjektivni osecaj je da ide ko kurac.
Nije 1.2 sa 86KS. U pitanju je verzija sa 110 KS. I uopste mi se ne dojmi kako ide. To sto nikaragva kaze da tecno ubrzava od 1000 obrtaja nije tacno, bar na primeru ovog motora. Do 2000 obrtaja deluje kao atmo od 110 KS. Posle toga je bolji do nekih 5000 obrtaja. Mozda njegov 1.0 TSI je malko optimizovaniji ali ovaj nije nista specijalno, jedino je dobro sto ne moras cesto saltati, verovatno je to poenta. Uzbrdo nije specijalno bolji od nekih dobrih 1.6 atmo motora. Jeste, ali ne toliko koliko sam ocekivao.

Da ne bude zabune, ja licno preferiram benzince jer nema vibracija i dosta su tisi za vece putne brzine (TSI je tih dosta).
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 13508
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Golf; CliffHanger, GRX8
Lokacija: Vulinjak

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nikaragva » 17 Jul 2019, 10:04

To je tacno sto sam rekao.
Auto kad kreces iz mesta, deluje kao da ima 50ks vise.

Korisnikov avatar
Darko
Postovi: 7523
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Lokacija: Lungomare

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Darko » 17 Jul 2019, 10:23

Tb su postali preterano tihi. Totalna tisina u voznji. Neko to voli ali lepo je i da se cuje malo.
Kod dizela bar imas osecaj da vozis neku lokomotivu ispod haube.

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10198
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW 118d | Fabia 1.0TSI | Yamaha X-Max | Polar Forester
Lokacija: Beograd - Blokovi

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Uroš S. » 17 Jul 2019, 12:22

cozmo je napisao:
ftj je napisao:
16 Jul 2019, 19:42
cozmo, poenta je da ide i imas osecaj da ide u odnosu na to da ima iljadu dvesta kubika i 86 konja. Za razliku od na primer bas 1.6 benzinca u pezou 307 koji ima i vise od 86 ks a subjektivni osecaj je da ide ko kurac.
Nije 1.2 sa 86KS. U pitanju je verzija sa 110 KS. I uopste mi se ne dojmi kako ide. To sto nikaragva kaze da tecno ubrzava od 1000 obrtaja nije tacno, bar na primeru ovog motora. Do 2000 obrtaja deluje kao atmo od 110 KS. Posle toga je bolji do nekih 5000 obrtaja. Mozda njegov 1.0 TSI je malko optimizovaniji ali ovaj nije nista specijalno, jedino je dobro sto ne moras cesto saltati, verovatno je to poenta. Uzbrdo nije specijalno bolji od nekih dobrih 1.6 atmo motora. Jeste, ali ne toliko koliko sam ocekivao.

Da ne bude zabune, ja licno preferiram benzince jer nema vibracija i dosta su tisi za vece putne brzine (TSI je tih dosta).
A u stvarnosti ide 30% brže do 100 a međuubrzanja su 30-50% bolja u svakom slučaju.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk


Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 13508
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Golf; CliffHanger, GRX8
Lokacija: Vulinjak

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nikaragva » 17 Jul 2019, 12:42

Evo pogledaj koliko su velike razlike za istu snagu, cak sa manje cilindara i manje kubika.
I to na linku je prakticno najjadniji TB, ne znam jel ima jadniji :)

http://www.zeperfs.com/en/duel6774-2994.htm

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 3197
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od cozmo » 17 Jul 2019, 14:13

Osim sto si zaboravio da su kod mene vremena 2 do 3 sekunde bolja u svim tim merenjima (merili smo sve kako treba i svaki put ispadne toliko brže nego na zeperfsu).

Zasto je tako ne znam, kao sto rekoh sumnjamo da je malo čipnut već u Nemačkoj. Ili je razlika u podešavanju kod modela posle 2005. jer su menjali neke stvari, sad možda su i podešavali drugačiju mapu motora.

U svakom slučaju smanji vremena za moj auto za, u proseku, 2,5 sekunde i to ti je realno merenje.

80-120 u V stepenu je kod mene ravno 10s*, na zeperfsu 12,4. Što znači da je za nijansu brži od Golfa u međuubrzanjima.

*merio sam bar 10 puta sa detaljnom analizom frejmova u affter efectsu da bih odredio tacno merenje. GPS, bla bla.

Ostaje da probam sa torkpro ili nekom app, ali toliko puta sam merio precizno da greske nema. Nisam merio 0 do 100. Probacu jednom. Ako se vodimo konjskim snagama, onda smo potpuno ravnopravni u svemu.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 17638
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nidza » 17 Jul 2019, 14:20

Možeš i TB da čipneš. Poredi ili oba stock ili oba čipnuta.

1.2 ide na finih 130+KS i to baš dobro ide.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk


Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 13508
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Golf; CliffHanger, GRX8
Lokacija: Vulinjak

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nikaragva » 17 Jul 2019, 14:31

Dosta puta sam vozio 1.6 hdi 110ks. U mazdama.
Moj subjektivan osecaj da osetno losije ide od 1.0tsi 110 u gotovo svim rezimima.

Jednom sam napravio 100ak km sa mazdom 1.6hdi 110ks, stao ugasio je, seo u astru 1.9 150ks. Trebalo mi je par minuta da se naviknem na nenormalnu kolicinu snage prilikom pustanja kvacila i pipanja gasa, iako sam sa tom astrom napravio desetine i desetine hiljada km.

Subjektivan osecaj je cudo. Merenje je nesto sasvim drugo.


Da li neko zna kako zeperfs meri?
Uzme jedan auto i to je to ili napravi neki prosek?

Odgovori