Dilema oko akumulatora/elektrike

Tehnička pitanja i objašnjenja
masinacbg
Postovi: 62
Pridružio se: 29 Jun 2019, 21:53

Dilema oko akumulatora/elektrike

Post od masinacbg » 17 Sep 2019, 21:52

Pre oko dva meseca kupio sam polovan auto, o cemu sam vec pisao na forumu.

Vrlo sam zadovoljan, bilo je par sitnih intervencija, nista preterano bitno.

Trenutno imam jedan problem (mozda i nije do auta), za koji trazim resenje.

Neposredno pred odlazak na letovanje, pre oko mesec dana, otkazao mi je akumulator.

Vozio sam dete u DZ, kada smo se vratili nisam auto mogao da upalim. Pozvao sam Pink Taxi, upalio. taksista mi preporucio radnju "Majstor Mile" i ja odlucio da odem sutradan i nabavim nov akumulator.

Sutradan podjem po akumulator, ponovo ista situacija, opet Pink Taxi, stignem nekako do MM i kupim, po preporuci, neki austrijsko-italijanski akumulator. Stari mrtav, rekao bih da je to bio onaj koji je originalno stigao sa vozilom (u kom slucaju je izdrzao 6 godina). Kako mi rekose, alternator dobar.

Stigao na more bez problema, auto tamo stajao 10 dana, samo otkljucavan i zakljucavan da se izvade/stave kolica, posle toga upalio na prvi kljuc i mi stigli u BG.

U BG isti scenario, auto stoji pred kucom, kolica se vade/stavljaju i nakon 5 dana meni supruga kaze da ne moze da otkljuca auto. Ja dodjem kuci i utvrdim da je akumulator prazan - ne gori nista od lampica kada se da kontakt itd. (a koristio sam neki i tester iz Lidl-a).

Prilicno sam siguran (da ne stavljam ruku u vatru) da nista od potrosaca (svetla...) nije ostalo ukljuceno.

Odem danas u MM da reklamiram akumulator, oni kazu da je prazan, ali ispravan i on ostane tamo da se puni, pa da ga sutra podignem. Prihvate opciju da akumulator uz doplatu zamene za Vartu (koju sam od starta i hteo) ako se pokaze kao defektan.

Ishod cemo videti sutra. Ako je stvar do akumulatora, to jos vidim i kao skoro najbolji ishod.

Najbolji bi, naravno, bio da je ipak nesto ostalo ukljuceno (mada sumnjam).

Medjutim, posto stvar pocinje da se malo razvlaci, pokusavam da anticipiram moguce komplikacije i resenja.

Ako nista nije bilo ostavljeno, a ni akumulator nije defektan, onda jos ostaje mogucnost da u vozilu postoji nesto sto prazni akumulator.

Zasto bi se to desavalo sad, a nije se desavalo pre odlaska na more, ili tamo, ne znam.

Imate li vi ovakva iskustva?

Sledece pitanje je: "Da li, pod pretpostavkom da je ovo slucaj, ja mogu nesto sam da detektujem, uz koriscenje mernog instrumenta ("multimetra") ili nekog namenskog, a relativno dostupnog uredjaja, pa da vidim sta cu?".

Ne bih sam prckao po autu, ali da bar steknem neku predstavu o izvoru problema.

Ako je odgovor na ovo pitanje ne, imate li preporuku za nekog zaista dobro auto-elektricara koji bi ovo mogao da brzo i kvalitetno otkloni?

Nadam se da ovo napred opisano nije slucaj, sutra cu biti pametniji, ali zelim da nesto naucim i spremim se i za ovakvu situaciju, uz sto brzu eventualnu reakciju.

Hvala unapred!

Korisnikov avatar
mitar1982
Postovi: 259
Pridružio se: 11 Maj 2019, 14:45
Garaža: Opel Insignia Sports Tourer SW 2.0 CDTI EDITION 110 hp
Lokacija: NO

Re: Dilema oko akumulatora/elektrike

Post od mitar1982 » 17 Sep 2019, 22:06

Za početak isključi sve u autu, skini kleme, i izmeri otpor na klemama, pa ćeš videti da li postoji neka značajna potrošnja. Za alternator, kad je auto upaljen i akumulator povezan proveri napon na klemama. Treba da je stabilan, oko 14V ako me sećanje služi.
“I should be sorry if I only entertained them, I wish to make them better.” – G.F. Handel

masinacbg
Postovi: 62
Pridružio se: 29 Jun 2019, 21:53

Re: Dilema oko akumulatora/elektrike

Post od masinacbg » 18 Sep 2019, 06:09

Hvala, koja vrednost otpora bi ukazala na znacajnu potrosnju?

Korisnikov avatar
mitar1982
Postovi: 259
Pridružio se: 11 Maj 2019, 14:45
Garaža: Opel Insignia Sports Tourer SW 2.0 CDTI EDITION 110 hp
Lokacija: NO

Re: Dilema oko akumulatora/elektrike

Post od mitar1982 » 18 Sep 2019, 07:26

Meni bi sve što potroši pola akumulatora za mesec dana npr. bilo sumnjivo, to mu dođe npr. oko 50 mA ili otpor od 240 oma.

Pošto postoji mogućnost da neka elektronika pravi potrošnju samo kad je pod naponom, izmeri i jačinu struje.
“I should be sorry if I only entertained them, I wish to make them better.” – G.F. Handel

ljubitelj
Postovi: 6231
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Dilema oko akumulatora/elektrike

Post od ljubitelj » 18 Sep 2019, 07:38

Toliko opisa a nijedan koristan podatak....

Koliko je kapacitet aku, koji auto-motor , koliko je izmereno pri testiranju alternatora, kako se vozi auto?'???

Aku se sam prazni, a dodatno ga prazne stalno ukljuceni potrosaci (koji i koiiko njih zaavisi od auta do auta i opreme koju ima) kao i tokom voznje korisceni potrosaci.

To otkljucavanje i zakljucavanje spada u vece potrosace po struji koju povuce svaki put kada se aktvira.

Auto treba voziti, barem jednom u 3-4 dana po 30tak km vangradsek voznje ili slicno u kontinuitetu. Kreni stani gradska voznja sa puno lera vrlo slabo dopuni, pogotovu ako su kratke relacije tipa 2-3 -6km.

Inace ne uspeva da se aku kvalitetno i potpuno napuni pa je potrebno koristiti povremeno dodatni spoljni punjac.

masinacbg
Postovi: 62
Pridružio se: 29 Jun 2019, 21:53

Re: Dilema oko akumulatora/elektrike

Post od masinacbg » 18 Sep 2019, 08:54

@@ljubitelj

isto tako bi moglo da se kaze - koliko saveta, a nijedan koristan.

Zivim u delu grada u kome je problem parkiranja tako izrazen da auto ne pomeras ako ne moras, jer ces sledeci put cekati bar pola sata na 4 zmigavca da neko izadje da bi se ti ponovo parkirao, iako imas placen PPK.

U pitanju je 3. auto u porodici, kupljen samo za ozbiljnija putovanja, koji zaista ne bih vozio svako malo samo da bih napunio akumulator, pri cemu cu duze da ga parkiram, nego da ga vozim.

Bilo kako bilo, to je pitanje za ubuduce, ja sam postavio pitanje vezano za dogadjaj od petka.

Dakle, za moje pitanje je irelevantno kako se auto generalno vozi, jer govorim o situaciji u kojoj je auto presao u danu 720 km sa novim akumulatorom koji je nakon 5 dana stajanja automobila bio prazan.

Sta je radnik kod MM izmerio ne znam, verovatno mu davanje tako preciznih podataka ne spada u opis radnog mesta - on je samo konstatovao da je prvi problem poticao od akumulatora-metuzalema, a ne od alternatora i nije nasao za shodno da tu tvrdnju potkrepljuje izvestajem o merenjima.

U svakom slucaju je akumulator u trenutku parkiranja u BG morao da bude dovoljno pun, kao sto je to ocigledno bio 10 dana pre toga u Neos Marmarasu.

Sta se desilo u tih 5 dana, a sto nije u prethodnih 10, to je ono sto pokusavam da sebi razjasnim.

Danas ce akumulator valjda stici sa punjenja/testiranja, pa cu nesto znati, a u svakom slucaju cu pre povezivanja pokusati da izmerim otpor, sa svim potrosacima (provereno) iskljucenim.

ljubitelj
Postovi: 6231
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Dilema oko akumulatora/elektrike

Post od ljubitelj » 18 Sep 2019, 11:06

Nema nijednog saveta, samo objasnjenje tvog problema i mogucih uzroka.
Jako je bitan rezim koriscenja vozila, aku se ne puni dok auto stoji a prazni se.
Ako je tako da auto vise stoji nego se vozi onda ce morati dodatni punjac i povremeno punjenje.

A podaci sa merenja alternatora su tebi bitni da saznas odakle potice problem- od vozila ili od aku- i da shodno tome usmeris paznju na uzrok.
Ja ti napisao sasvim jasno da auto mora da se vozi redovno da bi aku bio napunjen a ti kako hoces :thumbup:

masinacbg
Postovi: 62
Pridružio se: 29 Jun 2019, 21:53

Re: Dilema oko akumulatora/elektrike

Post od masinacbg » 18 Sep 2019, 11:15

Hvala to mi je, posle mnogo godina voznje, jasno.

Pitanje sam postavio zbog slucaja na koji do sada nisam naisao.

Poredjenja radi, za 9 godina voznje Opel Astre imao sam prazan akumulator samo 3 puta, jedanput kada je akumulator (nakon 5 godina intenzivnog koriscenja) ispustio dusu plemenitu, i 2 puta, kada sam zaboravio svetla i to naknadno utvrdio.

Dakle, nikakve misterije, jedanput protok vremena, dva puta moja greska.

Ovo je nesto drugo. Akumulator potpuno nov, auto pre odmora detaljno pregledan u ovlascenom servisu.

Svetla nisu bila ukljucena. Auto otkljucavan i zakljucavan 5 dana. Da su svetla, ispraznio bi se brze, a i ja bih, prosavsi, pored auta i vadeci kolica iz njega veliki broj puta, nesto primetio.

Nikakvi punjaci za telefon, navigacije, cuda.

Dobro, videcemo uskoro.

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 12177
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Dilema oko akumulatora/elektrike

Post od McGruja » 18 Sep 2019, 11:18

Ako imaš multimetar, možeš da izmeris potrošnju auta dok je ugašen (nakon 10-15 minuta od zaključavanja)

Otprilike 20ak mA treba da bude

Moguće da neki od modula nije “otišao na spavanje” i da je istrošio akumulator

Sve to će električar utvrditi lako

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 13643
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Golf; CliffHanger, GRX8
Lokacija: Vulinjak

Re: Dilema oko akumulatora/elektrike

Post od nikaragva » 18 Sep 2019, 11:35

Bitno je koji je motor. Npr. mozda je dizel, pa je slepio relej za grejace, pa ispraznio aku.
Mozda taj tip auta ima neke poznate probleme, kako za motor i agregate, tako mozda i za elektriku. Ja bih mogao svasta da napisem za 1.9 multijet, npr.

Zato je kod forumske dijagnostike vrlo bitno da napises jasno o cemu se radi, npr:
Opel Astra 1.9 110kW, 2005g. Uslovi u kojima se koristi, koji aku. Mozes ustedeti mnogo vremena, a nekad i mnogo novca.


Off topic
Npr. ja sam imao los kontakt na dizni, treci cilindar (i uvek je samo treci cilindar na tom motoru u svim autima) i da nisam dobar korisnik interneta, oklepali bi me samo tako.
Ovako sam sa malo izolir trake i cackalicom resio privremeno problem, 10ak dana, dok mi nije stigla nova klema (3USD) i koju sam sam namestio, 10 minuta posla za laika.

U servisu je pocetna cena za kvar bila 120e. Pocetna, jer majstor zna da ako je otisla jedna dizna, otice uskoro sve. Daj da menjamo sve, sta ti je to 400-500e i miran si :)

masinacbg
Postovi: 62
Pridružio se: 29 Jun 2019, 21:53

Re: Dilema oko akumulatora/elektrike

Post od masinacbg » 18 Sep 2019, 11:43

Evo i malo podataka, valjda ce nesto da pomognu.

Auto: Kia Sportage, 2013. godiste, motor 1.6 GDI, benzinac.

Akumulator: Baeren, 12 V, 64 Ah, datum proizvodnje 05.07.2019., datum kupovine 24.08.2019.

Ovaj:

http://www.svetbaterija.rs/proizvod/bar ... 04145/2100

masinacbg
Postovi: 62
Pridružio se: 29 Jun 2019, 21:53

Re: Dilema oko akumulatora/elektrike

Post od masinacbg » 18 Sep 2019, 11:44

Ja bih sta je - da je otisao kod elektricara cim pokrenem auto, samo mi je potrebna preporuka.

Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 1085
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Dilema oko akumulatora/elektrike

Post od Dare4x4 » 18 Sep 2019, 12:40

Taj auto bi morao da ima battery saver, to jest da pogasi sam sve što si ti eventualno zaboravio.
Jedino ako ne voziš, drži retrovizore stalno sklopljene ako su električni i svetla ne ostavljaj na Auto da se ne bi palila uveče kad otključavaš.

masinacbg
Postovi: 62
Pridružio se: 29 Jun 2019, 21:53

Re: Dilema oko akumulatora/elektrike

Post od masinacbg » 18 Sep 2019, 13:16

Hvala!

Retrovizori bili sklopljeni, svetla iskljucena.

Akumulator me ceka, i ja njega, pa da vidimo sta se desava....

Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 10545
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: Dilema oko akumulatora/elektrike

Post od pedja » 18 Sep 2019, 13:34

Nama je na kolima bio neki zvrk sa bord kompjuterom, koji je izvlačio više struje nego što treba. Malo po malo i ode aku...

Sredio (iznašao) električar u Zemun Polju, čuveni neki, po preporuci, ali radi samo VAG grupaciju. Sada bord ne pamti neki podatak kada je ugašen, ali je to i nebitno, jer ta Fabia ionako nema šta da prikaže, osim ukupne km, koju ne može da zaboravi :D

T-T


Odgovori