- IMG-20221122-WA0008.jpg (14.04 KiB) Pogledano 1589 puta
Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Jutros sam prolazio ispod njega dok je sletao, usnimio ga fino dashcam. Prelep prizor.
Re: Vazduhoplovi
https://en.wikipedia.org/wiki/2003_Ango ... appearance
2003 Angola Boeing 727 disappearance
On 25 May 2003, a Boeing 727, registered N844AA, was stolen at Quatro de Fevereiro Airport, Luanda, Angola,[1] prompting a worldwide search by the Federal Bureau of Investigation (FBI) and Central Intelligence Agency (CIA). No trace of the aircraft has since been found.
2003 Angola Boeing 727 disappearance
On 25 May 2003, a Boeing 727, registered N844AA, was stolen at Quatro de Fevereiro Airport, Luanda, Angola,[1] prompting a worldwide search by the Federal Bureau of Investigation (FBI) and Central Intelligence Agency (CIA). No trace of the aircraft has since been found.
Re: Vazduhoplovi
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Vazduhoplovi
Zapadna propaganda kako prvi sovjetski putnički mlaznjak nije valjao. Ali prvi putnički mlaznjak na svetu (britanski de Havilland Comet) je bio mnogo gori i dešavale su mu se povremene eksplozije usled nagle dekompresije. Zbog toga je od 1956. prizemljen, a Tu-104 bio jedini operativni putnički mlaznjak na svetu od 1956. do 1958. (naravno, leteo je redovno na liniji Moskva - London ). Od 1958. su se pojavili veći putnički mlaznjaci, konkretno Boeing 707, koji je, u raznim vojnim i kargo verzijama, nastavio da leti do današnjeg dana.
Na kraju je ustanovljeno šta nije u redu sa Cometom - pravougaoni prozori nasleđenih sa klipnih aviona koji su leteli na manjim visinama nisu bili adekvatni za veće razlike pritiska, i posle određenog broja poletanja/sletanja, u uglovima su na trupu počinjale da se javljaju pukotine. Koga zanima, postoje emisije o tome kako je na kraju ustanovljeno u čemu je problem - avion je potapan u vodu da bi se simulirale promene pritiska na trup.
U svakom slučaju, Sovjeti su bar taj deo savladali kako treba (okrugli prozori). Kao i Comet, i Tu-104 je imao motore u korenu krila, što je bilo vrlo bučno za putnike. I njegov naslednik, prvi avion sa turbofan motorima na svetu - Tu-124, imao je motore na istom mestu. Kada je Hruščov, posle leta francuskom Caravelle-om, bio impresioniran koliko je tiša, naredio je da sledeći model u toj klasi ima dva motora u repu, što je i učinjeno (Tu-134).
Od aviona sa motorima u korenu krila, Xian H-6, licencirana kopija strateškog bombardera Tu-16, nalazi se u upotrebi i danas.
Na kraju je ustanovljeno šta nije u redu sa Cometom - pravougaoni prozori nasleđenih sa klipnih aviona koji su leteli na manjim visinama nisu bili adekvatni za veće razlike pritiska, i posle određenog broja poletanja/sletanja, u uglovima su na trupu počinjale da se javljaju pukotine. Koga zanima, postoje emisije o tome kako je na kraju ustanovljeno u čemu je problem - avion je potapan u vodu da bi se simulirale promene pritiska na trup.
U svakom slučaju, Sovjeti su bar taj deo savladali kako treba (okrugli prozori). Kao i Comet, i Tu-104 je imao motore u korenu krila, što je bilo vrlo bučno za putnike. I njegov naslednik, prvi avion sa turbofan motorima na svetu - Tu-124, imao je motore na istom mestu. Kada je Hruščov, posle leta francuskom Caravelle-om, bio impresioniran koliko je tiša, naredio je da sledeći model u toj klasi ima dva motora u repu, što je i učinjeno (Tu-134).
Od aviona sa motorima u korenu krila, Xian H-6, licencirana kopija strateškog bombardera Tu-16, nalazi se u upotrebi i danas.
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
Sad sam tek pogledao ceo klip. Nisam znao da je Tu-104 napravljen na bazi bombardera Tu-16, niti da je generalno imao tendenciju da se "propinje" zbog centra mase pomerenog unazad. To je karakteristično za avione sa motorima u repu (pogotovo sa 3 ili 4), a rešava se pažljivom raspodelom tereta i, po potrebi (ako leti prazan), vodenim balastima u prednjem delu kargo prostora. Klip me je podsetio na ovaj:
Reč je o nesreći iz 1981. godine, u kojoj je poginulo kompletno rukovodstvo pacifičke flote SSSR, na povratku iz Lenjingrada u Vladivostok. Isti tip aviona, isti uzrok i to na samom poletanju. Avion pretovaren, teret loše fiksiran, a pretpostavka je da je ključna stvar bila što se velika rolna papira u kargo prostoru otkotrljala prema nazad.
Vrlo je neodgovorno uopšte poslati 16 admirala i još skoro 30 oficira nižeg ranga istim letom (danas ni dva direktora GAZPROM-a, uključujući i naše NIS-ovce, nikada ne lete zajedno), pa još ovim tipom aviona, koji je već bio zastareo i povučen iz civilne upotrebe.
Što se tiče pravljenja putničkog aviona od bombardera "na brzinu", imali su i jedan koji je bio veoma dobar: velik, brz (za turboprop) i pouzdan. Reč je o Tu-114, napravljenom na bazi bombardera Tu-95.
Reč je o nesreći iz 1981. godine, u kojoj je poginulo kompletno rukovodstvo pacifičke flote SSSR, na povratku iz Lenjingrada u Vladivostok. Isti tip aviona, isti uzrok i to na samom poletanju. Avion pretovaren, teret loše fiksiran, a pretpostavka je da je ključna stvar bila što se velika rolna papira u kargo prostoru otkotrljala prema nazad.
Vrlo je neodgovorno uopšte poslati 16 admirala i još skoro 30 oficira nižeg ranga istim letom (danas ni dva direktora GAZPROM-a, uključujući i naše NIS-ovce, nikada ne lete zajedno), pa još ovim tipom aviona, koji je već bio zastareo i povučen iz civilne upotrebe.
Što se tiče pravljenja putničkog aviona od bombardera "na brzinu", imali su i jedan koji je bio veoma dobar: velik, brz (za turboprop) i pouzdan. Reč je o Tu-114, napravljenom na bazi bombardera Tu-95.
Ђенерал Јанковић
- cozmo
- Postovi: 5051
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Vazduhoplovi
Ja sam imao zanimljiv slucaj na letu Frankfurt - Zagreb 1987. godine, sa Inex Adriom. DC9 je bio u pitanju (serija 30).
Nesto mi je bilo cudno posle poletanja, kad posle minut - dva oglasava se kapetan i kaze da moli putnike iz zadnjih redova (tih i tih) da se pomere u prednji deo aviona "radi pravilne ravnoteze aviona".
Do dan danas mi nije jasno zasto, DC9 mislim da nema taj problem. Ili je imao nesto s trimovanjem. Mozda ce zuzazu znati.
Nesto mi je bilo cudno posle poletanja, kad posle minut - dva oglasava se kapetan i kaze da moli putnike iz zadnjih redova (tih i tih) da se pomere u prednji deo aviona "radi pravilne ravnoteze aviona".
Do dan danas mi nije jasno zasto, DC9 mislim da nema taj problem. Ili je imao nesto s trimovanjem. Mozda ce zuzazu znati.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
Centraza igra ulogu u poletanju, a u penjanju i krstarenju, pogotovo na kratkim letovima - skoro pa nikakvu.
Na dugim linijama zadnja centraza stedi gorivo.
DC9 mi je nepoznat u eksploataciji.
Sto se tice sletanja, avion je vec natrimovan kako treba da bude, a centraza mozda moze da bude problem u go-around, mada tu vecu ulogu igra propinjuci moment od dodavaanja gasa.
Simulirali smo udes Turkisha u Amsterdamu. Turci na sve nacine pokusavaju da se operu i pokazu da krivica nije do njih, i uporno forsiraju ovaj scenario. Prakticno je nemoguce savladati propinjuci moment kod dodavanja gasa, ako prakticno odmah pilot ne pocne da trimuje avion "nose down", sto jeste nelogicna radnja - treba da ides gore, a trimujes na dole.
Na dugim linijama zadnja centraza stedi gorivo.
DC9 mi je nepoznat u eksploataciji.
Sto se tice sletanja, avion je vec natrimovan kako treba da bude, a centraza mozda moze da bude problem u go-around, mada tu vecu ulogu igra propinjuci moment od dodavaanja gasa.
Simulirali smo udes Turkisha u Amsterdamu. Turci na sve nacine pokusavaju da se operu i pokazu da krivica nije do njih, i uporno forsiraju ovaj scenario. Prakticno je nemoguce savladati propinjuci moment kod dodavanja gasa, ako prakticno odmah pilot ne pocne da trimuje avion "nose down", sto jeste nelogicna radnja - treba da ides gore, a trimujes na dole.
-
- Postovi: 143
- Pridružio se: 21 Jul 2021, 19:25
- Garaža: Škoda Fabia
Re: Vazduhoplovi
Verovatno selfie godine
Re: Vazduhoplovi
Evo jos jednog bolesnog selfija.
Oborio neke dronove i rakete.
Selfirao se, a zatim katapultirao.
Oborio neke dronove i rakete.
Selfirao se, a zatim katapultirao.
Re: Vazduhoplovi
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...