Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4630
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

IMG-20221122-WA0008.jpg
IMG-20221122-WA0008.jpg (14.04 KiB) Pogledano 1969 puta
IMG-20221122-WA0006.jpg
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21735
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Vazduhoplovi

Post od nidza »

Jutros sam prolazio ispod njega dok je sletao, usnimio ga fino dashcam. Prelep prizor.
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8215
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Ji 4Tze »

marketing...
Prikačeni fajlovi
image0.png
Boringly average, but also perfect for school run mums
Korisnikov avatar
H4wkeye
Reactions:
Postovi: 8762
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye »

:kezo: :kezo:
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20377
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vazduhoplovi

Post od Heinz »

https://en.wikipedia.org/wiki/2003_Ango ... appearance
2003 Angola Boeing 727 disappearance

On 25 May 2003, a Boeing 727, registered N844AA, was stolen at Quatro de Fevereiro Airport, Luanda, Angola,[1] prompting a worldwide search by the Federal Bureau of Investigation (FBI) and Central Intelligence Agency (CIA). No trace of the aircraft has since been found.
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 47935
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4937
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

Zapadna propaganda kako prvi sovjetski putnički mlaznjak nije valjao. :) Ali prvi putnički mlaznjak na svetu (britanski de Havilland Comet) je bio mnogo gori i dešavale su mu se povremene eksplozije usled nagle dekompresije. Zbog toga je od 1956. prizemljen, a Tu-104 bio jedini operativni putnički mlaznjak na svetu od 1956. do 1958. (naravno, leteo je redovno na liniji Moskva - London :kezo: ). Od 1958. su se pojavili veći putnički mlaznjaci, konkretno Boeing 707, koji je, u raznim vojnim i kargo verzijama, nastavio da leti do današnjeg dana.

Na kraju je ustanovljeno šta nije u redu sa Cometom - pravougaoni prozori nasleđenih sa klipnih aviona koji su leteli na manjim visinama nisu bili adekvatni za veće razlike pritiska, i posle određenog broja poletanja/sletanja, u uglovima su na trupu počinjale da se javljaju pukotine. Koga zanima, postoje emisije o tome kako je na kraju ustanovljeno u čemu je problem - avion je potapan u vodu da bi se simulirale promene pritiska na trup.

U svakom slučaju, Sovjeti su bar taj deo savladali kako treba (okrugli prozori). Kao i Comet, i Tu-104 je imao motore u korenu krila, što je bilo vrlo bučno za putnike. I njegov naslednik, prvi avion sa turbofan motorima na svetu - Tu-124, imao je motore na istom mestu. Kada je Hruščov, posle leta francuskom Caravelle-om, bio impresioniran koliko je tiša, naredio je da sledeći model u toj klasi ima dva motora u repu, što je i učinjeno (Tu-134).

Od aviona sa motorima u korenu krila, Xian H-6, licencirana kopija strateškog bombardera Tu-16, nalazi se u upotrebi i danas.
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4937
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

Sad sam tek pogledao ceo klip. Nisam znao da je Tu-104 napravljen na bazi bombardera Tu-16, niti da je generalno imao tendenciju da se "propinje" zbog centra mase pomerenog unazad. To je karakteristično za avione sa motorima u repu (pogotovo sa 3 ili 4), a rešava se pažljivom raspodelom tereta i, po potrebi (ako leti prazan), vodenim balastima u prednjem delu kargo prostora. Klip me je podsetio na ovaj:



Reč je o nesreći iz 1981. godine, u kojoj je poginulo kompletno rukovodstvo pacifičke flote SSSR, na povratku iz Lenjingrada u Vladivostok. Isti tip aviona, isti uzrok i to na samom poletanju. Avion pretovaren, teret loše fiksiran, a pretpostavka je da je ključna stvar bila što se velika rolna papira u kargo prostoru otkotrljala prema nazad.

Vrlo je neodgovorno uopšte poslati 16 admirala i još skoro 30 oficira nižeg ranga istim letom (danas ni dva direktora GAZPROM-a, uključujući i naše NIS-ovce, nikada ne lete zajedno), pa još ovim tipom aviona, koji je već bio zastareo i povučen iz civilne upotrebe.

Što se tiče pravljenja putničkog aviona od bombardera "na brzinu", imali su i jedan koji je bio veoma dobar: velik, brz (za turboprop) i pouzdan. Reč je o Tu-114, napravljenom na bazi bombardera Tu-95.

Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5193
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo »

Ja sam imao zanimljiv slucaj na letu Frankfurt - Zagreb 1987. godine, sa Inex Adriom. DC9 je bio u pitanju (serija 30).

Nesto mi je bilo cudno posle poletanja, kad posle minut - dva oglasava se kapetan i kaze da moli putnike iz zadnjih redova (tih i tih) da se pomere u prednji deo aviona "radi pravilne ravnoteze aviona".

Do dan danas mi nije jasno zasto, DC9 mislim da nema taj problem. Ili je imao nesto s trimovanjem. Mozda ce zuzazu znati.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4630
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Centraza igra ulogu u poletanju, a u penjanju i krstarenju, pogotovo na kratkim letovima - skoro pa nikakvu.
Na dugim linijama zadnja centraza stedi gorivo.

DC9 mi je nepoznat u eksploataciji.

Sto se tice sletanja, avion je vec natrimovan kako treba da bude, a centraza mozda moze da bude problem u go-around, mada tu vecu ulogu igra propinjuci moment od dodavaanja gasa.

Simulirali smo udes Turkisha u Amsterdamu. Turci na sve nacine pokusavaju da se operu i pokazu da krivica nije do njih, i uporno forsiraju ovaj scenario. Prakticno je nemoguce savladati propinjuci moment kod dodavanja gasa, ako prakticno odmah pilot ne pocne da trimuje avion "nose down", sto jeste nelogicna radnja - treba da ides gore, a trimujes na dole.
Harvey Specter
Reactions:
Postovi: 144
Pridružio se: 21 Jul 2021, 19:25
Garaža: Škoda Fabia

Re: Vazduhoplovi

Post od Harvey Specter »

Verovatno selfie godine :glavomuzid:

Slika
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4630
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Evo jos jednog bolesnog selfija.
Oborio neke dronove i rakete.
Selfirao se, a zatim katapultirao.
Screenshot_20221208_173840_Chrome.jpg
Screenshot_20221208_173840_Chrome.jpg (95.81 KiB) Pogledano 1378 puta
:think:
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 47935
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Heineken
Reactions:
Postovi: 6418
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150, Opel Corsa D 1,4 FL
Lokacija: Šid, Srbija

Re: Vazduhoplovi

Post od Heineken »

zuzazu napisao: 08 Dec 2022, 17:42 Evo jos jednog bolesnog selfija.
Oborio neke dronove i rakete.
Selfirao se, a zatim katapultirao.

Screenshot_20221208_173840_Chrome.jpg

:think:
Korisnikov avatar
ljuba
Reactions:
Postovi: 7381
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: X-trail
Lokacija: Amst

Re: Vazduhoplovi

Post od ljuba »

Odgovori