Chip-tuning
Re: Chip-tuning
Može da se radi čipovanje ali naravno u paketu osim mapa goriva, turba ide i mapa redukcije /SCR/ kao i DPF koje moraju biti uskladjene sa ostalim mapama za ceo radni opseg motora.
Pa i sama fabrika je napravila motor putem čipovanja, tj softverskih mapa kojima upravlja procesima saogrevanja/ oksidacije/ i redukcije što u motoru što posle u obradi gasova.
Pa i sama fabrika je napravila motor putem čipovanja, tj softverskih mapa kojima upravlja procesima saogrevanja/ oksidacije/ i redukcije što u motoru što posle u obradi gasova.
- YUgisa
- Postovi: 706
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Chip-tuning
Mislim da ima korisnih informacija.
Being second is to be the first of the ones who loose...
- Ivan
- Postovi: 9882
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Chip-tuning
Kao sto rekoh, euro6 dtemp (sto je kao euro6 +) su znacajno osetljiviji, kod nas za takav motor nemam poverenja u nikog.
- carov2
- Postovi: 4122
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Chip-tuning
Revo se računa kao naš ili?
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Re: Chip-tuning
Euro 7 je planiran za 2026, a do tada ce se Euro 6 poostravati da bi se postepeno doslo do Euro 7 standarda. Poslednje Euro 6 verzije je jako tesko dostici. Zbog toga motori I upravljanje njima postaje bas komplikovano.
Odavno vec nije dovoljno da ECU prima informacije sa senzora i na osnovu toga u upravlja motorom. ECU sada mora da predvidi sta ce se desavati. Za to se koriste modeli u ECU-u preko kojih se simulira sta se desava u motoru. Na primer senzori temperature u izduvnom sistemu se koriste samo za zastitu katalizatora I filtera cestica. Sve ostalo se radi u odnosu na modelovane temperature. Ako se cipovanjem to poremeti i modelovane temperature vise ne odgovaraju stvarnim krecu problemi.
Dodatna komlikacije je sto je zbog hibridnih sistema deo strukture zahtevanog momenta (torque demand) prebacen u centralnu upravljacku jedinicu. Pedala gasa vise nije spojena na ECU nego na tu jedinicu koja onda odlucuje sta ce ko da radi i salje zahtevani moment ka ECU. Pride jos upravljacke jedinice automatskih menjaca isto ucestvuju u zahtevanom momentu pa nekad nije dovoljno samo cipovati motor.
Ako je kalibracija motora u fabrici dobro uradjena za podizanje performansi 10-20% na novijim automobilima nije potrebno dirati mape ubrizgavanja, paljenja, pritiska I ostalo.
Odavno vec nije dovoljno da ECU prima informacije sa senzora i na osnovu toga u upravlja motorom. ECU sada mora da predvidi sta ce se desavati. Za to se koriste modeli u ECU-u preko kojih se simulira sta se desava u motoru. Na primer senzori temperature u izduvnom sistemu se koriste samo za zastitu katalizatora I filtera cestica. Sve ostalo se radi u odnosu na modelovane temperature. Ako se cipovanjem to poremeti i modelovane temperature vise ne odgovaraju stvarnim krecu problemi.
Dodatna komlikacije je sto je zbog hibridnih sistema deo strukture zahtevanog momenta (torque demand) prebacen u centralnu upravljacku jedinicu. Pedala gasa vise nije spojena na ECU nego na tu jedinicu koja onda odlucuje sta ce ko da radi i salje zahtevani moment ka ECU. Pride jos upravljacke jedinice automatskih menjaca isto ucestvuju u zahtevanom momentu pa nekad nije dovoljno samo cipovati motor.
Ako je kalibracija motora u fabrici dobro uradjena za podizanje performansi 10-20% na novijim automobilima nije potrebno dirati mape ubrizgavanja, paljenja, pritiska I ostalo.
Re: Chip-tuning
Zato samo petrol
Još uvek...
Još uvek...
Re: Chip-tuning
Ma i petrol postaje bas komplikovan zbog ekologije, a razvoj dizel motora za putnicke automobile je skoro prestao.
Na primer regeneracija filtera cestica kod benziskih motora je ozbiljna problematika. Ne moze kao kod dizela, nego mora kontrolisano da se dovodi vazduh da se ne bi spalio filter. Citav sistem senzora i aktuatora se dodaje na izduvni sistem radi toga.
Sa raspolozivim tehnologijama, da nema filtera cestica i da je katalizator nazad kao kod trkackih automobila mogao bi da se napravi benziski motor za serijske automobile sa 2 litre radne zapremine i 600ks, a da pri tome ne kosta bogatstvo.
Na primer regeneracija filtera cestica kod benziskih motora je ozbiljna problematika. Ne moze kao kod dizela, nego mora kontrolisano da se dovodi vazduh da se ne bi spalio filter. Citav sistem senzora i aktuatora se dodaje na izduvni sistem radi toga.
Sa raspolozivim tehnologijama, da nema filtera cestica i da je katalizator nazad kao kod trkackih automobila mogao bi da se napravi benziski motor za serijske automobile sa 2 litre radne zapremine i 600ks, a da pri tome ne kosta bogatstvo.
Re: Chip-tuning
Pozdrav svima kupio sam bmw e91 318d 122ks hteo bi da ga cipujem pa sad dali moze I do koliko. Hvala puno unapred
Re: Chip-tuning
Uvek moze. Ide na oko 150 KS.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Re: Chip-tuning
Molio bih za savet i preporuku
Imam BMW F10 520D 140KW
Dali je neko radio chip tuning na tom modelu i eventualnu preporuku kod koga da se radi
Hvala
Imam BMW F10 520D 140KW
Dali je neko radio chip tuning na tom modelu i eventualnu preporuku kod koga da se radi
Hvala
Re: Chip-tuning
Idi malo unazad po temi, prica se da ne treba da se radi zbog adblue-a.
- dag81
- Postovi: 7234
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Chip-tuning
Ako je VW,Skoda ni nemas ga.
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Re: Chip-tuning
znak na haubi je BMW, verovatno je i ispod motor njegov
Molio sam komentar od nekog ko je čipovao taj motor
Molio sam komentar od nekog ko je čipovao taj motor
Re: Chip-tuning
bmw_ki je napisao: Imam BMW F10 520D 140KW
Pa hit padoh sa stolice covek kaze da ima BMW a dobija odgovor ako je VW, Skoda....dag81 je napisao:Ako je VW,Skoda ni nemas ga.
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Mislim...