Obuka vozača - cena i(li) kvalitet

Primena propisa, crna hronika
Odgovori
Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 8577
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet

Post od sebekkg » 30 Dec 2013, 02:24

Ali da liku koji je imao 5-10 udesa srednje tezine, bez zrtava za 7 8 g voznje daju da bude instruktor. I taksi vozac ko god moze da bude. Bez obzira na vozacki staz i istoriju sudara.... hmmm

poslato sa tapatoka koristeći komšin vajrless
Slika

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 13578
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Golf; CliffHanger, GRX8
Lokacija: Vulinjak

Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet

Post od nikaragva » 30 Dec 2013, 07:51

perfiko je napisao:Šta je sa njihovim poligonima?
Napravili su hipermarkete na njima :)
Valjda tako mora u modernim demokratskih drzavama.




Nego zna li neko koliko kosta obuka i polaganje po novom za C i E kategoriju ili kako se te kategorije sad vec zovu?

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 7745
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Ford Fiesta MK6 1.25 16v DuraTEC
Lokacija: PO

Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet

Post od H4wkeye » 30 Dec 2013, 14:51


Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18774
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet

Post od dragvorl » 09 Feb 2014, 00:11

Jedan od buducih instruktora uhvacen na testu.
Република Србија
АГЕНЦИЈА ЗА БЕЗБЕДНОСТ САОБРАЋАЈА
Број: 221-227-01-01387/2013-04
29.01.2014. године
Б Е О Г Р А Д
Булевар Михајла Пупина бр. 2
с.б.
Иван Петровић
Ул. Момчила Поповића 97
18220 Алексинац
ВЕЗА: Ваш допис од 21.1.2014. године

Поштовани господине Петровићу,
Вашим горе наведеним дописом, који је у Агенцији за безбедност саобраћаја
заведен под бројем 221-227-01-01387/2013-04 жалили сте се на забрану за поновно
полагање стручног испита за предавача теоријске обуке, која Вам је изречена
14.11.2013. године.
У вези са Вашом дописом, обавештавамо Вас да је Испитна комисија за
спровођење стручног испита за предавача теоријске обуке, коју је образовала Агенција за
безбедност саобраћај, још једном проверила Ваше наводе и утврдила следеће
чињенице:
 Приликом полагања стручног испита за предавача теоријске обуке, дана
14.11.2013. године, у Нишу, закључком комисије сте избачени са испита јер сте
користили недозвољена средства. Као што знате на почетку испита је скренута
пажња кандидатима да Комисија руководи испитом и да је, поред осталих
објашњења која су дата, јасно наглашено да је забрањена употреба мобилних
телефона за време трајања испита у целости. Чланом 10. Правилника о
програмима и роковима за одржавање семинара, начину полагања испита и
изгледу и садржају дозволе (лиценце) за предавача теоријске обуке кандидата за
возаче („Службени гласник РС”, број 001/2012), је прописано да ће Испитна
комисија за полагање стручног испита за предавача теоријске обуке
удаљити кандидата са испита и писмено константовати да није положио
стручни испит ако се кандидат на стручном испиту служи недозвољеним
средствима (коришћење уџбеника, бележака, преписивањем, употребом
недопуштених техничких средстава и сл.). Такође, наведеним чланом је прописано
да се кандидату неће дозволити поновно полагање стручног испита за
предавача у року од наредних годину дана.
 Комисија је у Записнику о полагању стручног испита за предавача теоријске
обуке након спроведеног стручног испита коме сте приступили писмено
констатовала да нисте положили стручни испит, а резултати испита су јавно
објављени на сајту Агенције за безбедност саобраћаја (где се и сада налазе на
адреси:http://www.abs.gov.rs/doc/licence/preda ... 20NI02.pdf).
 Испитна комисија је извршила увид у снимак који сте начинили мобилним
телефоном и установила да је извршено снимање испитног теста, а што је
сходно члану 7. Правилника нарушавање тајности података која је
прописана прописима који уређују тајност података. Преузети снимак са
мобилног телефона је архивиран на серверу Агенције за безбедност саобраћаја. Иначе, иако сте присуствовали стручном испиту да Вам још једном појаснимо да
се процес спровођења испита састоји из више фаза, који је одређен јединственом
процедуром, по којој Комисија руководи процесом испита. Комисија одређује време
трајања испита сходно члану 8. Правилника, како по питању самог времена израде
есеја, теста, тако и по питању времена које је потребно за испит у целини, а који по
процедури обухвата фазу дефинисања правила понашања кандидата за време испита у
целини, начина решавања теста и упис података кандидата који решавају тест, време
потребно за преглед и објављивање резултата теста, као и време потребно за доделу
уверења кандидатима који су испит положили у целости, а за кандидате који то нису,
време потребно за указивање на грешке кандидатима који то желе.

Све напред наведено је снимљено камерама на којима се јасно види Ваше
понашање током трајања целог Стручног испита. На снимцима се види да сте, и пре
него што сте избачени са испита, у више наврата опомињани од чланова Комисије због
Вашег понашања, које је било крајње недолично Стручном испиту за бављење тако
племенитом професијом као што је предавач теоријске обуке и раду са, углавном,
младим људима. Сигурни смо да сте свесни чињенице да је на наведеном испиту једна
од области која се полаже и ЕТИКА, што додатно говори о начину на који сте схватили
цео процес кроз који сте прошли, превасходно из разлога што сте присуствовали
припремној настави за полагање испита и имали прилике да чујете и доживите колико
се придаје значају будућих предавача у промени свести будућих возача, али и осталих
учесника у саобраћају, пошто је улога предавача, иако вишеструка, пре свега везана за
лични пример понашања (у саобраћају и ван њега).

Уз наду да ћете након свега што се десило, а и читањем овог дописа, боље
разумети професију којом желите да се бавите, њен значај и Вашу улогу у таквом
процесу, препоручујемо Вам да, након истека рока до када Вам није дозвољено
поновно полагање стручног испита, похађате припремну наставу и положите стручни
испит на професионалан начин, уз поштовање етичких начела, која морате научити да
бисте испит положили, и можда још битније разумевање значаја њихове примене у овој
области, поготово што се из пријава које сте нам послали може закључити да желите да
се бавите и послом испитивача на возачким испитима. Наведено значи управо да Ви,
као део испитних комисија на возачким испитима, препознате разлику коју је Испитна
комисија која Вас је удаљила са испита направила између Вас и осталих кандидата на
претходних 15 стручних испита које је Агенција за безбедност саобраћаја организовала
и спровела.

С поштовањем,


ДИРЕКТОР

Стојадин Јовановић
http://www.abs.gov.rs/doc/licence/Odgov ... edstva.pdf
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 7745
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Ford Fiesta MK6 1.25 16v DuraTEC
Lokacija: PO

Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet

Post od H4wkeye » 09 Feb 2014, 02:08

:bravo: :bravo:

http://www.abs.gov.rs/doc/licence/preda ... 20NI02.pdf

Ovde se vide rezultati. Kamara njih je palo na testu.

Korisnikov avatar
aleksa
Postovi: 3484
Pridružio se: 23 Apr 2012, 13:33

Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet

Post od aleksa » 01 Mar 2014, 09:35

Slupala vozilo na poligonu za obuku

Slobodanka J. (66) iz Blaca doživela je saobraćajnu nesreću dok se obučavala za vožnju!

http://www.kurir-info.rs/slupala-vozilo ... ak-1251969

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 31520
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet

Post od Geza » 28 Apr 2014, 12:19

Auto-škole bez posla i para!
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... sla-i-para

Obuka za buduće vozače nekada je bila unosna, a od donošenja novog zakona zaposleni u ovoj branši jedva opstaju. Nisu radili 20.621 dan, a izgubili su čak 1.248.323 evra, izračunali u Zajednici auto-škola Srbije

OD oko 900 auto-škola koje su radile do 23. oktobra 2013. do danas je, shodno novom Pravilniku o radu auto-škola, dozvole za obavljanje obuke dobilo samo 337! Pri tome većina njih i dalje zvrji prazna, ne samo što je sve teže pronaći novac u kućnom budžetu za obuku i dobijanje dozvole, već i zbog toga što je ogromni broj mladih iskoristio mogućnost da do 25. oktobra prošle godine polaže po starom pravilniku i po starim cenama.

- Razlog za "ovakvu seču" je loš Pravilnik o uslovima za dobijanje dozvola za rad, koje realno ne mogu da se ispune - kaže za "Novosti" Petar Rašeta, generalni sekretar zajednica auto-škola Srbije, ističući da je zatvoreno mnogo auto-škola, a da najviše trpe kandidati za obuku.

I škole koje su dobile dozvolu za rad, posle višemesečnog iscrpljivanja su izgubile značajna finansijska sredstva, pa je sasvim logično što će pravdu i nadoknadu štete potražiti na sudu.

U Zajednici auto-škola Srbije su izračunali da su škole koje su dobile dozvolu za rad "izdangubile" ukupno 20.621 dan, i izgubile, kako ističu nemarom nadležnih, čak 1.248.323 evra!

- Prestanak rada auto-škola se mogao predvideti i sprečiti, ali je jasno da neko to od nadležnih državnih organa nije želeo, ili nije umeo da spreči - tvrdi Rašeta ukazujući da je Zajednica pokrenula postupak pred Ustavnim sudom za ocenu ustavnosti pravilnika.

ČISTA MATEMATIKA
RAŠETA ukazuje i na brojne "nelogičnosti" u pravilnicima i u Zakonu o bezbednosti saobraćaja. -Posebno je zanimljiv matematički biser zakonodavca. Propis za vuču vozila glasi ovako: Odstojanje između vučnog i vučenog vozila, ako se vuče užetom mora da iznosi od tri do pet metara, a ako se vuče pomoću krute veze može da iznosi i manje od tri ali ne više od pet metara!



Ceo problem je da podsetimo, nastao donošenjem novog Zakona o saobraćaju Srbije koji je stupio na snagu 10. juna 2009. a počeo da se primenjuje 10. decembra iste godine. Bilo je predviđeno da ministar unutrašnjih poslova u roku od šest meseci donese sve neophodne pravilnike po kojima bi se ustrojilo i polaganje vozačkih ispita, ali je to donošenje kasnilo više godina i samo je, u roku, donešen pravilnik o probnoj vozačkoj dozvoli koji je omogućio da lica koja napune 16 godina imaju pravo da polažu vozački ispit - ali po starom zakonu!

Sagovornik "Novosti" kaže i da je veliki problem što sada u Srbiji svega 56 odsto opština ima auto-školu u kojoj je moguće dobiti obuku za B kategoriju. To znači da veliki broj kandidata mora da, uz ionako paprenu cenu obuke (oko 70.000 dinara) dodatno da zavuče ruku u džep da bi se prebacio do najbliže auto-škole.

Pri tome, ni u jednom regionu Srbije ne postoji mogućnost da polažete za 17 kategorija predviđenih novim Zakonom. Svih 337 pomenutih auto-škola vrši obuku za B (putničko vozilo) kategoriju, ali je zato polaganje za kamion ili motocikl moguće samo u 82, odnosno 132 auto-škole. Ko hoće da polaže za upravljanje motokultivatorom, to u dogledno vreme u Srbiji neće moći da učini, jer se nijedna AŠ ne bavi takvom obukom!

-Mi se nećemo pomiriti sa ovakvim stanjem. Neko mora da snosi posledice što je više hiljada ljudi ostalo bez posla, ali i što je svojim činjenjem ili nečinjenjem ugrozio bezbednost saobraćaja - kaže Petar Rašeta, generalni sekretar Zajednice auto-škola Srbije.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
aleksa
Postovi: 3484
Pridružio se: 23 Apr 2012, 13:33

Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet

Post od aleksa » 28 Apr 2014, 13:29

Ja u novembru polozio za C kategoriju, odmah hteo da polazem i za E, al eto ovo me zakacilo...

I do sad se vec "o'ladio", plus sad moze samo u Rumi da se polaze, tako da... zbogom skolo na K.... te nabijem! :D

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 31520
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet

Post od Geza » 23 Okt 2015, 23:21

Ispiti u auto školama na kompjuteru i pred kamerama
http://www.021.rs/Info/Srbija/Ispiti-u- ... erama.html

Teorijski ispit u auto-školama od ponedeljka će se polagati na kompjuterima i pred kamerama, što je novina na osnovu izmena Pravilnika o obuci za upravljanje automobilima.

U Agenciji za bezbednost saobraćaja ističu da će se na taj način smanjiti zloupotrebe i prevare, dok u auto-školama najavljuju proteste.

"Od sad će se kompjuterom određivati kombinacija pitanja, pa kandidati neće moći da dođu na ispit unapred pripremljeni na jednu kombinaciju. Kamere na ispitu će biti garancija da je na ispitu bio prisutan kandidat, a ne neko drugo lice", kaže direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Damir Okanović.

Sa druge strane, u auto-školama tvrde da će ove izmene ugasiti više od 300 auto-škola u Srbiji. "Takva oprema košta oko 3.500 evra. Šta ćemo sa kandidatima koji ne znaju da rade na kompjuterima? Da li treba da prođu i obuku korišćenja računara? Zbog čega u policiji traže da kandidati potpisuju saglasnost da rade ispit pod video-nadzorom. Šta ćemo sa kandidatima koji to ne žele, pod kojim uslovima oni polažu vožnju ili im se to zabranjuje", pitaju se u auto-školama i najavljuju da će organizovati protest, kako bi sprečili izmene.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18774
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet

Post od dragvorl » 24 Okt 2015, 08:47

Ovi ne znaju ni cega je Okanovic direktor. :ccc:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Postovi: 11068
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd, Vracar

Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet

Post od Grujic » 24 Okt 2015, 09:43

Trebaju im kamere da potvrde prisistvo, a policija legitimise na polaganju...

Sent from my HTC Desire 500 using Tapatalk

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18774
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet

Post od dragvorl » 24 Okt 2015, 10:03

To kao da se izbegne korupcija. :rofl: A sta sa onima sto se ni ne pojave a dobiju dozvolu?
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
TheWickerMan
Postovi: 10259
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: Lancia Delta III Oro /AR 147 Veloce
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet

Post od TheWickerMan » 24 Okt 2015, 18:48

Ima li neko da je skorije polagao za C kategoriju? Kakvi su uslovi,koliko traje obuka i slično?

PS: Aleksa, javi se :)

Korisnikov avatar
djole155
Postovi: 171
Pridružio se: 19 Avg 2012, 10:54
Garaža: Alfa Romeo 167
Lokacija: Vrcin

Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet

Post od djole155 » 24 Okt 2015, 19:38

Teorija 7 casova,pa testovi,lekarski pregled,15 casova voznje,polaganje voznje.Platio ukupno,39100 sa pregledom.Meni se oduzilo na 4 meseca zbog posla,ali moze da se zavrsi za nekih 2 meseca.

Korisnikov avatar
elMaestro
Postovi: 3001
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:07
Garaža: C2

Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet

Post od elMaestro » 24 Okt 2015, 19:43

Prva pomoc ne treba za C?
Имам једно потпитање...

Odgovori