Kružni tokovi
Re: Kružni tokovi
Ubedljivo najbolje rešenje za kružni tok, bar onaj klasičian sa 4 ulaza/izlaza i dve trake je da se u spoljašnoj ide desno i pravo, a u unutrašnjoj pravo, levo, polukružno. Tu niko nikoga ne bi sekao. Uz naravno poštovanje pravila da ko je u kružnom ima prednost.
Re: Kružni tokovi
Analiza protoka.
- YUgisa
- Postovi: 723
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Kružni tokovi
To je inace igrica i ne bas pametna Istina ni vozaci nekad nisu Mada stoji da imaju bolji protok.
Kruzni tokovi jesu dobra stvar ali ako su dobro projektovani i ako se postuju propisi, nazalost kod nas obe stvari cesto nisu u primeni. Primer za to mogu biti najnoviji kruzni tokovi izgradjeni u Subotici tj obilaznici, 2 trake u kruznom toku gde jedva vozila mogu paralelno da voze, a kamoli kamioni sto zbog sirine trake sto zbog samog precnika kruznog toka. Iako se svi putevi koji ulaze u njega imaju po 1 traku za svaki pravac iz nekog razloga dva ulaza imaju po dve trake za ulaz u kruzni tok koje su opet jedva velike da putnicka vozila stanu, plus su bandere ekstra blizu postavljene na spoljnoj ivici kruznog toka. Situacija je takva da em sto ljudi ne znaju da voze kroz njega em se trake uopste ne postuju pa se sece kako se stigne, a kamioni i autobusi ni nemaju izbora. Napominjem da je u pitanju obilaznica koja treba da sluzi za pristup industriji i izmestanju tranzita.
Kruzni tokovi jesu dobra stvar ali ako su dobro projektovani i ako se postuju propisi, nazalost kod nas obe stvari cesto nisu u primeni. Primer za to mogu biti najnoviji kruzni tokovi izgradjeni u Subotici tj obilaznici, 2 trake u kruznom toku gde jedva vozila mogu paralelno da voze, a kamoli kamioni sto zbog sirine trake sto zbog samog precnika kruznog toka. Iako se svi putevi koji ulaze u njega imaju po 1 traku za svaki pravac iz nekog razloga dva ulaza imaju po dve trake za ulaz u kruzni tok koje su opet jedva velike da putnicka vozila stanu, plus su bandere ekstra blizu postavljene na spoljnoj ivici kruznog toka. Situacija je takva da em sto ljudi ne znaju da voze kroz njega em se trake uopste ne postuju pa se sece kako se stigne, a kamioni i autobusi ni nemaju izbora. Napominjem da je u pitanju obilaznica koja treba da sluzi za pristup industriji i izmestanju tranzita.
Being second is to be the first of the ones who loose...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23825
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Kružni tokovi
Bas sam ovih dana ovde u D vozio u kruznom toku sa dve trake, ali ima fizicki odvojene izlaze za spoljnu i unutrasnju traku, e to je carski. Vidjao sam to i u HU.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Kružni tokovi
Kako to izgleda?
Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока
Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23825
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Kružni tokovi
Ovaj konkretno.
- Prikačeni fajlovi
-
- Screenshot_2018-12-14-18-18-15-754_com.google.android.apps.maps.png (557.25 KiB) Pogledano 4832 puta
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Risto
- Postovi: 6023
- Pridružio se: 24 Dec 2012, 23:51
- Garaža: BMW 316d Sport Line, OEBB Desiro
- Lokacija: Klagenfurt, AT
Re: Kružni tokovi
Meni se sviđa i verzija gde su samo iscrtane linije, tipa spolja traka je za desno i pravo a unutrašnja za pravo i levo. Dovoljno je samo "označiti" tako kružni tok, ne košta ništa a malo bi nas vaspitalo kao vozače.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23825
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Polukružno u tri tačke
Gde je uopste detaljno opisano sto se tice pravila kretanja u kruznom toku? Zobs je tu vrlo ogranicen.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Polukružno u tri tačke
Za kružni tok nisu potrebne posebne odredbe ZOBS-a. Jednostavno se prate postavljeni saobraćajni znakovi i oznake na kolovozu. Ono što je novo a još se retko primenjuje su horizontalne oznake specijalno za kružne tokove - nove strelice koje definišu namenu traka kružnog toka. Posebna priča je to ljudi u kružnim tokovima zamišljaju neka "uobčajena" pravila od kojih može i da se strada.
Tako recimo na Autokomandi u Beogradu, ljudi se "ladno" isključuju iz srednje-krajnje leve trake, pa ako si u krajnjoj desnoj i imaš nameru produžiti po krugu, dalje trakom, možeš biti učesnik nemilog događaja. Nije bolje na Slaviji. Pošto vozim tablice koje nisu Bg, spremni su i da ubiju
Tako recimo na Autokomandi u Beogradu, ljudi se "ladno" isključuju iz srednje-krajnje leve trake, pa ako si u krajnjoj desnoj i imaš nameru produžiti po krugu, dalje trakom, možeš biti učesnik nemilog događaja. Nije bolje na Slaviji. Pošto vozim tablice koje nisu Bg, spremni su i da ubiju
Re: Polukružno u tri tačke
Ja nekako po navici gledam da spoljnu traku koristim za prvo iskljucenje, a za ostala iskljucenja unutrasnju traku. Ne znam zasto, ali me nerviraju ovi sto idu spoljnom trakom pun krug
Re: Polukružno u tri tačke
Kad menjaš saobraćajnu traku, moraš da utvrdiš da ne omateš vozače u traci u koju želiš. Ako skrećeš iz unutrašnje trake desno, moraš da prpustiš vozila iz spoljne -desne trake. Koliko nije logično desnom trakom produžiti pravo na skretanju, još je manje logično skretati iz unutrašnje trake desno. Ali u kružnim tokovima u principu (ako dugačije nij eodređeno oznakama na kolovozu i saob znakovima) dozvoljeno je i jedno i drugo (naravno mora se poštovati gore navedeno pravilo pri promeni saobraćajne trake, što znači da onaj u spoljnoj saob traci uvek ima prednost).
Ako gledaš pravo, nerviraju i oni koji sa spoljne trake produže pravo, baš kao i oni koji se iz unutrašnje trake isključuju. Ljudi koji spoljnom trakom produže pravo, obično ne poznaju raskrsnicu, ne prepoznaju izlaz, ili se ne snađu, a ovi štp skreću iz unutrašnje trake, možemo bez ustezaja nazvati bahatim vozačima.
Ako gledaš pravo, nerviraju i oni koji sa spoljne trake produže pravo, baš kao i oni koji se iz unutrašnje trake isključuju. Ljudi koji spoljnom trakom produže pravo, obično ne poznaju raskrsnicu, ne prepoznaju izlaz, ili se ne snađu, a ovi štp skreću iz unutrašnje trake, možemo bez ustezaja nazvati bahatim vozačima.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23825
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Polukružno u tri tačke
Dosta je siva zona tu, bar sto se mene tice. Npr dozvoljeno je izaci levo iz KT i sve vreme se kretati spoljnom trakom (sem ako strelicama nije drugacije obelezeno).
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Polukružno u tri tačke
Mislio si "izaći desno" ? Iz kružnog toka se samo može desno skrenuti.
Strelice koje definišu to što stvara zabunu u KT i definišu precizno namenu saob traka trenutno se retko obeležavaju, jer su tehnički teške za obeležavanje na kolovozu, a izgledaju ovako:
Strelice koje definišu to što stvara zabunu u KT i definišu precizno namenu saob traka trenutno se retko obeležavaju, jer su tehnički teške za obeležavanje na kolovozu, a izgledaju ovako:
- Prikačeni fajlovi
-
- Strelice KT.jpg (12.03 KiB) Pogledano 3022 puta
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23825
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Polukružno u tri tačke
Izaci levo, kao i na obicnoj raskrsnici. Obicno se obelezava spoljna traka pravo i desno
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Polukružno u tri tačke
slazem se da nema logike ali eto neki tvrde da moze pa sam hteo da razjasnimljubitelj je napisao: ↑05 Maj 2020, 19:26U raskrsnici ili kroz raskrsnicu se ne ne vozi u rikverc, nigde i nikada. Rikverc na tom mestu je pozivnica za nezgodu jer niko ne očekuje da se tako nešto radi a generalno raskrsnice imaju smanjenu preglednost u odnosu na prav put.
Šta god negde pisalo, rikverc u rasrsnici nikako- iz iskustva i zdrave logike.
Polukružno se u gradskim uličicama ne radi, poput tih uskih na Vračaru.
Nastavi se pravo i obidje se krug, jednostavno i brzo a bezbedno rešenje.
Mislim nije da je zabranjeno polukružno, nego nije praktično ako nema bar 2 trake normalne širine.