Subaru Forester 2.0 D-L Exclusive

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Misha
Postovi: 3689
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:55
Garaža: RAV4 2.2 D4D 4WD Executive
Lokacija: Novi Sad

Subaru Forester 2.0 D-L Exclusive

Post od Misha » 06 Mar 2013, 13:54

Subaru Forester 2.0 D-L Exclusive


Krajem siječnja u prodajne salone stigao je novi Forester, a mi smo imali priliku prvi sjesti za upravljač novog modela opremljenog boxer dizelskim motorom i Exclusive paketom opreme.

Subaru Forester 2.0 D-L Exclusive (Foto: Branko Špoljar/Vektor Studio)Subaru Forester je SUV model kojeg od 1997. godine proizvodi Fuji Heavy Industries. Ovaj model bio je zamišljen kao kompaktni i povišeni karavan baziran na platformi Impreze. No, nakon deset godina proizvodnje Forester je narastao do veličine srednje velikog SUV-a ostavivši iza sebe dizajn karavana u svakom pogledu. Tako je treća generacija Forestera postala veća u svakom pogledu.

Mi smo na testu imali četvrtu generaciju japanskog SUV-a koji sada leži na novoj platformi. Uz povećanje međuosovinskog razmaka za 2,2 cm, povećana je i karoserija u svim smjerovima. Tako testirani model mjeri dužinu od 4.595 mm, širinu od 1.795 mm te visinu od 1.695 mm.

Subaru Forester 2.0 D-L Exclusive (Foto: Branko Špoljar/Vektor Studio)Kupci Forestera na raspolaganju imaju dva benzinska i jedan dizelski boxer motor. Ponuda kreće sa benzincem koji razvija 148 KS i 196 Nm okretnog momenta. Nastavlja se sa dizelskim agregatom kojeg smo mi testirali, a vrh ponude je XT model sa 2.0-litrenim turbakom koji razvija solidnih 240 KS i 350 Nm okretnog momenta. Početna cijena iznosi 249.000 kn, dok bi za model kao što je bio testirani trebali izdvojiti 339.690 kn.

Kod dizajna novog Forestera nije bilo većih iznenađenja. Prati dizajnerske smjernice braće, a najupečatljiviji je sprijeda gdje prevladava trapezoidna maska i specifična prednja svjetla. Pogleda li se sa strane ili straga vidi se samo klasična forma SUV-a koja dizajnerski ni po čemu ne odskače.

U kabini nema previše razlike u odnosu na model XV kojeg smo testirali početkom godine. Jednostavne linije naglašavaju prostranost kabine, a kratkim opipom armature može se „osjetiti“ čvrstoća i kvaliteta izrade. Razmaženim ljudima zasmetati će izbor materijala korištenih pri oblozi armature, no to je Subaru, brend koji nikada nije kopirao druge u želji za boljom prodajom. Pomalo „hladan“ dizajn u kabini ima prednost u jednostavnosti korištenja. Sve je nadohvat ruke, a funkcije vozila i upravljanje sustavom automobila je intuitivno.

U Foresteru se sjedi očekivano visoko, a velike staklene površine jamče dobru preglednost koja je od velike važnosti kada ovakav automobil vozi u gradu. Mjesta ima napretek i sprijeda i straga gdje se nitko neće morati stiskati, bez obzira na građu tijela. Povećan je i prtljažni prostor koji sada raspolaže sa 505 litara zapremine. Kada sam već kod prtljažnika, testirani je model bio opremljen el. sustavom otvaranja/zatvaranja poklopca prtljažnika koji se u praksi pokazao kao dobar dodatak. No, malo će frustrirati one koji rade kratke relacije i često otvaraju gepek jer je elektromotor zadužen za otvaranje/zatvaranje dosta spor.

Testirani je model ispod poklopca motora skrivao vodoravno suprotstavljeni 4-cilindrični turbodizelski boxer motor ili ukratko - boxer dizelaš najnovije generacije. Na raspolaganju ima 147 KS i 350 Nm okretnog momenta dostupnog već od 1.600 o/min. Iako je vozilo teško 1.556 kg, motor se bez problema nosi sa karoserijom. Štoviše, u praksi djeluje dosta brzo i poletno. Motor odlikuje i fantastičan zvuk. Da, iako je dizelaš, lijepo bruji na višim okretajima što možemo zahvaliti konfiguraciji motora (boxer). Motor je bio uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem kratkih i preciznih hodova. Iako mjenjaču ništa ne zamjeram, nekako bi ovom vozilu bolje odgovarao automatik s kojim bi se ležernije vozio.

Pogledamo li većinu današnjih SUV-ova vidjet ćemo kako je većina napravljena ISKLJUČIVO za asfaltirane ceste. S druge strane, Forester se i dalje drži tradicije jer je ovaj model jednako sposoban i za terensku vožnju (22 cm udaljen od tla). Bez obzira vozite li ga po makadamu ili po snijegu, proklizavanja neće biti. Subaruov simetrični pogon na sva četiri kotača sa svom silom elektronike odrađuje odličan posao i u najtežim trenucima.

Ovjes novog Forstera, McPherson sprijeda i dvostruka poprečna ramena straga, krući je nego bi čovjek očekivao. Na offroad vožnji dobro dođe jer se karoserija neće previše zaljuljati, ali na gradskim prometnicama i autocestama zna malo iritirati. S druge strane, na otvorenim prometnicama kada se u zavoje ulazi preciznije i bez pretjeranog naginjanja karoserije zaboravlja se brzo „droncanje“ u gradu.

U moru SUV-ova koji su posljednjih godina preplavili tržište lijepo je naći jedan koji nije kopija drugih i koji se ne natječe ni sa kim. Subaru Forester ostaje vjeran jedino sebi, a to će njegovi kupci i znati cijeniti. Dizajnerski i vozački više se sviđa muškoj populaciji koja će kupnjom ovog modela dobiti kompletan automobil sposoban za prijevoz obitelji, odlazak na izlete u prirodu, ali i za odrađivanje poslovnih sastanaka gdje će uvijek privlačiti poglede jer se ne vidi tako često na prometnicama.

Test vozilo: Subaru Forester 2.0D-L Exclusive
Motor

4-cilindrični, dizelski, boxer, postavljen naprijed porečno, 4 ventila po cilindru, Common-rail, turbopunjač, DOHC. Euro 5
Obujam (ccm) Snaga (KW/KS @ o/min) Okretni Moment (Nm @ o/min)
1.998 108/147@3.600 350/1.600
Prijenos Pogonski kotači Mjenjač 6 stupnjeva, ručni
Prednji i stražnji

Kočnice Sprijeda ventilirani disk, straga ventilirani disk
Pomoćni sustavi ABS + ESP + TCS + EBD
Kotači 225/60 R17
Dimenzije Širina (mm) Dužina (mm) Visina (mm)
1.795 4.595 1.735
Međuosovinski razmak (mm) 2.640

Prtljažnik (l) 505 (max) (1.556)

Spremnik goriva (l) 60


Mase Masa praznog vozila (kg) Nosivost (kg)
1.556 465

Performanse i potrošnja Maksimalna brzina (km/h) Ubrzanje 0-100km/h
190 (test: 193) 10.2s
Grad Otvorena Kombinirano
7.3 5.2 5.9

Potrošnja na testu 7.2l/100km

http://www.youtube.com/watch?v=peaITRwK ... r_embedded


Preuzeto:Auto-info.hr
http://www.auto-info.hr/testovi/novih-v ... -3017.html


http://subaru.rs/rs/12forester_spec.html#02
http://subaru.rs/uploads/srb/2013MY%20F ... 0dizel.pdf

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Live TODAY as each breath is precious and will never come again.

Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 14179
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: Subaru Forester 2.0 D-L Exclusive

Post od pedja » 06 Mar 2013, 14:38

Gledam cene kod nas. Ispostavlja se da svaki Subaru dizel kosta manje vise isto, bez obzira na model :D

Osim sto je stari Forester na akciji, novi se moze kupiti za nesto preko 30k, kao i Outback, XV, Legacy, pa ko sta voli...

Impreza je jedini izrod :D

TT

Korisnikov avatar
Paja
Postovi: 14751
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Subaru Forester 2.0 D-L Exclusive

Post od Paja » 06 Mar 2013, 15:56

Subaru ima suludu cenovnu politiku u Srbiji.
Pre neku godinu dok su cene bile na vrhuncu Outback sa dizel motorom koji se tek pojavio i full opremom uključujući kožu je na sajmu koštao 32000€.
Iako nisu za direktno poređenje Outback je broj veći auto od Forestera.

Odgovori