Tesla automobili

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
ljubitelj
Postovi: 6223
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Tesla automobili

Post od ljubitelj » 24 Okt 2019, 08:26

Po najskupljoj tarifi cena struje bez taksi je skoro 2 puta skuplja od cene na pumpi za plin. I to sve bez putarine/takse na struju koja se plaća za kupovinu goriva na pumpi a koja je prilično velika. U odnosu na kućni plin cena struje je približno 4 puta skuplja.

1 kWh plina je oko 4 dinara na kućnom priključku, 1kWh struje je oko 17 dinara na kućnom priključku (dnevna tarifa tokom radnog vremena,)
Čak i kupovina plina u obliku TNG na pumpi gde je 1kWh oko 9 dinara je poprilično povoljna energija u odnosu na struju.

Ne zaboravi da na pumpi kada točiš približno 1/2 cene je kWh koji potrošiš u vožnji a 1/2 cene porez/akciza/taksa koju država uzima za taj luksuz da voziš auto. Isto ili slično bi bilo i za struju, znači na pumpi bi cena struje za auto bila oko 2 puta veća od današnje. To znači da bi vožnja EV kada se omasovi mogla samo da bude skuplja nego što je danas što se tiče cene za punjenje baterija.


U mom primeru na papiru su brojke pokazale da bi se konverzija na EV isplatila tek nakon 100,000km i to uz privilegiju da sam obezbedio besplatno paket polovnih ispravnih baterija, dakle samo elektro motor i elektro kontroler uz radove je trebalo platiti.

Jedina prednost EV je sama efikasnost korišćenja energije u kreni stani gradskoj vožnji što donekle kompenzuje znatno višu cenu dnevne struje. Ukoliko ima više vangradske vožnje kao što bi bio moj a i tvoj slučaj EV gubi tu prednost.

U sve to ije uraunata taksa na struju za korišćenje vozila koja bi se sigurno uvela od strane držaave da zameni istu tu taksu za korišćenje vozila koja se sada plaća na benzin/dizel/TNG.

Kada uzmeš u obzir i nabavnu cenu EV koja je još uvek bar za 10,000 evra veća u startu od ekvivalentnog SUS računica je da se možda nakon 250-350,000km počne isplatiti vožnja na struju a što jako zavisi od mesta gde se vozi. / grad ili otvoreno/.


Država ni sada ne pravi problem oko izgradnje punjača, samo plati žestoko i možeš da imaš svoj sopstveni. Samo ti navodim da punjenje EV nije u fazonu uštekaš kabl na mesto sijalice u hodniku i eto jeftine vožnje.

Slično je i za izgradnju puionica plina, država ne pravi problem oko izgradnje CNG stanice ali je cena ne baš primamljiva. Isto je i za izgradnju kućnog punjača plina, kao i kod struje košta ne baš malo da se napravi auto priključak.
Malo ima CNG pumpi kod nas a i vozila je zanemariv udeo.

Probaj da sam staviš na papir računicu za korišćenje EV na period recimo 10 godina i koliko košta ukupno sa nabavkom vozila i sa taksama na energiju vožnja po 1 km otvorenog puta 70km dnevno.

Ujedno 10 godina je i neki očekivani radni vek EV vozila, što znači da mu je preostala vrednost za prodaju bliska nuli. (teško će neko da kupi polovni EV kome je na redu generalni remont pogona- zamena baterija)

Da jje priča sa EV baš tako dobra ne bi bilo potrebe da se širom sveta daju subvencije u raznim obilicima da bi neko ipak kupio već bi ljudi sami čekali u redu da je toliko jeftinija vožnja kako se misli.

Norveška vs Švedska je dobar primer razlike koju čini plaćanje ili besplatno dobijanje energije za EV. Obe zemlje su voema slične kupovne moći, obe veoma slične klime, obe veoma slične kulture i shvatanja življenja a udeo EV je prilično različit u prodaji.

To što je sada besplatno još uvek na mnogim mestima punjenje EV jasno je da nije trajno i masovno održivo niti za onoga ko daje besplatno punjenje niti za državu koja to oporezuje.

Ovo privremeno stanje besplatnog punjenja se ne može uzeti kao osnova za durgoročnu računicu. Dodatno mora se računati i na taksu za CO2 jer su EV takodje zagadjivači po tom pitanju, koriste struju iz fosilnih goriva kao osnovnog izvora energije.

Daj tvoju računicu koštanja ukupno vožnje EV kod nas kada bi sam plaćao struju, baš me zanima sumarna cena sa svim troškovima dugoročnog modela snabdevanja.

Da si recimo uzeo novi EV sličnih osobina umesto SUS kada bi po tvojoj računici nastao prelaz da je 1km na EV jeftinijio od 1km na benzin uz uslov da pčaćaš punjenje EV?
Meni je to relevatno za poredjenje, bez subvencija koje mogu drastično da promene stanje ali kao što sam napisao mislim da su trajne subvencije svima masovno neodrživi model.

Nisam ueo u kalkulaciju noćno punjenje, to donekle smanjuje cenu po 1km EV ali je noćni režim samo 8 sati dok je dnevni 16 sati a kućno punjenje traje na primeru Tesle 40tak do 80sati kontinuiteta.
Ne kažem da EV nema budućnost ali danas kod nas sve mi ukazuje da još nije isplativa nabavka novog EV po punoj ceni i plaćanje struje po punoj ceni koštanja. Uz poklanjanje punjenja ili drugih subvencija stanje se menja naravno.

ljubitelj
Postovi: 6223
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Tesla automobili

Post od ljubitelj » 24 Okt 2019, 08:32

mitar1982 je napisao:
24 Okt 2019, 07:15
Heinz je napisao:Koliko kWh treba ubaciti u bateriju za dnevno vozikanje, šta kaže calc?
Oko 5 km / 1 kWh ugrubo.

@ljubitelj
Obična kućna brojila (ne merne grupe) ne mere angažovanu snagu, znači da možeš trošiti kolilo ti limitatori dozvoljavaju, tj. tih 40A po fazi.
Obična kućna brojila nova digitalna mere angažovanu snagu. Takvo imam jedno 3 godine kada su sami zamenili ono staro mehaničko. Da, mogu 40A po fazi tehnički.

Korisnikov avatar
blaugrana
Postovi: 5754
Pridružio se: 26 Jan 2012, 17:08
Garaža: Kia Cee'd
Lokacija: Novi Sad

Re: Tesla automobili

Post od blaugrana » 24 Okt 2019, 08:35

Kad drzava bude digla cene struje na EU nivo, bice qqlele

Sent from my Blaumi Note 5 using Tapatalk


Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 17704
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Tesla automobili

Post od nidza » 24 Okt 2019, 08:49

Neće to skoro da se desi. Dok je trenutna vlast neće sigurno, pa još dosta godina unapred.

Meni bi se isplatilo da svu struju garaže preuzmem na sebe. Ima samo par sijalica koje se pale po potrebi. Sijalice su kikiriki naspram toga koliko će EV da poždere.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk


Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 13626
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Golf; CliffHanger, GRX8
Lokacija: Vulinjak

Re: Tesla automobili

Post od nikaragva » 24 Okt 2019, 09:13

ljubitelj je napisao:
24 Okt 2019, 08:26
Po najskupljoj tarifi cena struje bez taksi je skoro 2 puta skuplja od cene na pumpi za plin. I to sve bez putarine/takse na struju koja se plaća za kupovinu goriva na pumpi a koja je prilično velika. U odnosu na kućni plin cena struje je približno 4 puta skuplja.

1 kWh plina je oko 4 dinara na kućnom priključku, 1kWh struje je oko 17 dinara na kućnom priključku (dnevna tarifa tokom radnog vremena,)
Čak i kupovina plina u obliku TNG na pumpi gde je 1kWh oko 9 dinara je poprilično povoljna energija u odnosu na struju.

Ne zaboravi da na pumpi kada točiš približno 1/2 cene je kWh koji potrošiš u vožnji a 1/2 cene porez/akciza/taksa koju država uzima za taj luksuz da voziš auto. Isto ili slično bi bilo i za struju, znači na pumpi bi cena struje za auto bila oko 2 puta veća od današnje. To znači da bi vožnja EV kada se omasovi mogla samo da bude skuplja nego što je danas što se tiče cene za punjenje baterija.


U mom primeru na papiru su brojke pokazale da bi se konverzija na EV isplatila tek nakon 100,000km i to uz privilegiju da sam obezbedio besplatno paket polovnih ispravnih baterija, dakle samo elektro motor i elektro kontroler uz radove je trebalo platiti.

Jedina prednost EV je sama efikasnost korišćenja energije u kreni stani gradskoj vožnji što donekle kompenzuje znatno višu cenu dnevne struje. Ukoliko ima više vangradske vožnje kao što bi bio moj a i tvoj slučaj EV gubi tu prednost.

U sve to ije uraunata taksa na struju za korišćenje vozila koja bi se sigurno uvela od strane držaave da zameni istu tu taksu za korišćenje vozila koja se sada plaća na benzin/dizel/TNG.

Kada uzmeš u obzir i nabavnu cenu EV koja je još uvek bar za 10,000 evra veća u startu od ekvivalentnog SUS računica je da se možda nakon 250-350,000km počne isplatiti vožnja na struju a što jako zavisi od mesta gde se vozi. / grad ili otvoreno/.


Država ni sada ne pravi problem oko izgradnje punjača, samo plati žestoko i možeš da imaš svoj sopstveni. Samo ti navodim da punjenje EV nije u fazonu uštekaš kabl na mesto sijalice u hodniku i eto jeftine vožnje.

Slično je i za izgradnju puionica plina, država ne pravi problem oko izgradnje CNG stanice ali je cena ne baš primamljiva. Isto je i za izgradnju kućnog punjača plina, kao i kod struje košta ne baš malo da se napravi auto priključak.
Malo ima CNG pumpi kod nas a i vozila je zanemariv udeo.

Probaj da sam staviš na papir računicu za korišćenje EV na period recimo 10 godina i koliko košta ukupno sa nabavkom vozila i sa taksama na energiju vožnja po 1 km otvorenog puta 70km dnevno.

Ujedno 10 godina je i neki očekivani radni vek EV vozila, što znači da mu je preostala vrednost za prodaju bliska nuli. (teško će neko da kupi polovni EV kome je na redu generalni remont pogona- zamena baterija)

Da jje priča sa EV baš tako dobra ne bi bilo potrebe da se širom sveta daju subvencije u raznim obilicima da bi neko ipak kupio već bi ljudi sami čekali u redu da je toliko jeftinija vožnja kako se misli.

Norveška vs Švedska je dobar primer razlike koju čini plaćanje ili besplatno dobijanje energije za EV. Obe zemlje su voema slične kupovne moći, obe veoma slične klime, obe veoma slične kulture i shvatanja življenja a udeo EV je prilično različit u prodaji.

To što je sada besplatno još uvek na mnogim mestima punjenje EV jasno je da nije trajno i masovno održivo niti za onoga ko daje besplatno punjenje niti za državu koja to oporezuje.

Ovo privremeno stanje besplatnog punjenja se ne može uzeti kao osnova za durgoročnu računicu. Dodatno mora se računati i na taksu za CO2 jer su EV takodje zagadjivači po tom pitanju, koriste struju iz fosilnih goriva kao osnovnog izvora energije.

Daj tvoju računicu koštanja ukupno vožnje EV kod nas kada bi sam plaćao struju, baš me zanima sumarna cena sa svim troškovima dugoročnog modela snabdevanja.

Da si recimo uzeo novi EV sličnih osobina umesto SUS kada bi po tvojoj računici nastao prelaz da je 1km na EV jeftinijio od 1km na benzin uz uslov da pčaćaš punjenje EV?
Meni je to relevatno za poredjenje, bez subvencija koje mogu drastično da promene stanje ali kao što sam napisao mislim da su trajne subvencije svima masovno neodrživi model.

Nisam ueo u kalkulaciju noćno punjenje, to donekle smanjuje cenu po 1km EV ali je noćni režim samo 8 sati dok je dnevni 16 sati a kućno punjenje traje na primeru Tesle 40tak do 80sati kontinuiteta.
Ne kažem da EV nema budućnost ali danas kod nas sve mi ukazuje da još nije isplativa nabavka novog EV po punoj ceni i plaćanje struje po punoj ceni koštanja. Uz poklanjanje punjenja ili drugih subvencija stanje se menja naravno.
Stepen iskoriscenja elektromotora i sus motora se prilicno razlikuju.

ljubitelj
Postovi: 6223
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Tesla automobili

Post od ljubitelj » 24 Okt 2019, 09:35

Pa da, instalacija pravljena za sijalice je kikirik i nije baš adekvatna za punjenje EV.

Nego, čitam kako je u Norveškoj stanje. Evo šta sam našao na brzinu.

Cena 1kWh je oko 12 dinara/ oko 1 krune.
Ukupno za 20 godina koliko traju subvencije nakupilo se 220,000 EV u celoj Norveškoj koliko ih ima danas u upotrebi.
Brzo punjenje je moguće na auto putevima, ukupno može 1,500 EV da se puni jednovermeno u celoj Norveškoj. Ima 10,000 punjača.

Oslo kao grad je imao subvencije za parkiranje, besplatno punjenje, vožnju žutom trakom itd.

Punjenje je i dalje besplatno ali je uvedena taksa koja se plaća tokom punjenja a iznosi 120 dinara po satu i 1 mestu za punjenje.

S obzirom da je navika ljudi u Norveškoj da svi/pretežno pune kada dodju kući sa posla u periodu 17-19h pojavio se problem da nema struje da podmiri pa je neophodno ulaganje u elektro sistem od 11 milijardi kruna.

Besplatno punjenje će tako platiti svi potrošači, naravno tih 11 milijardi će biti svima rasporedjeno.

Trebalo je da se subvencije na EV ukinu od nove godine ali je država produžila subvencije za još 2 godine kada će biti barem po planu ukinute jer su troškovi za njih preveliki.

Dali su primer kupovine novog Golfa, na SUS je porez/takse (taksa na Co2, taksa na NOX, taksa na težinu auta) približno 50% dok ih na EV nema, to u parama izadje oko 9,000 evra uzimanja iz džepa kupca SUS Golfa više da bi takav SUS Golf postao neatraktivna kupovina a cena SUS i EV se tako veštački izjednačila.

Istovremeno, pošto su gradovi izgubili takse na parkiranje i porez od upotrebe fosilnih goriva za aute dozovljeno je gradovi uvede nove takse koje će se drugačije zvati. Namera je da se vrate prihodi koji su izgubljeni kroz subvencije.

Takodje bacio i pogled na UK, tamo je cena 20 evra/h na brzom punjaču.

@nikaragva, da i uzeto je u obzir pri kalkulaciji isplativosti.

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 14540
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Tesla automobili

Post od Heinz » 24 Okt 2019, 09:56

Ne znam u kom to domaćinstvu bude prosečna cena kWh 17 din. Kod mene je ~6.5, a ako bi se dodalo i 500 kWh mesečno za EV skočila bi na ~8 din (grubom procenom, ali ne bi bila 17 ni u ludilu). Mesečni račun bi bio npr 8000 din umesto 4500 din, što izađe na onih 30€ mesečno za BMW i3.

A da je ceo sistem EV, subvencija, vetrogeneratora i sl. smišljen za šišanje običnih korisnika i masne plate menadžera, pa ko je očekivao bilo šta drugo.
Budalaština svoje vrste, pogotovo kad ljude ne zanima odakle stiže ta struja, te baterije, ko će to da reciklira itd. Zanima ga samo cena po km, a ostatak jok.

Korisnikov avatar
mitar1982
Postovi: 246
Pridružio se: 11 Maj 2019, 14:45
Garaža: Opel Insignia Sports Tourer SW 2.0 CDTI EDITION 110 hp
Lokacija: NO

Re: Tesla automobili

Post od mitar1982 » 24 Okt 2019, 10:07

Još jedna bitna stvar koja Norvežane odbija od vozila na fosilna goriva su naplatne stanice. Pre neki vikend sam imao seminar u Oslu, i usput otišao do Geteborga. Samo za te putarine treba da platim 35 Eur, od cega je 15 Eur za vožnju kroz Oslo (2 prolaska). Neko ko radi u Oslu mora da računa na 8 evra dnevno samo za to. Parkiranje u centru u garaži 7 Eur na sat, ili 32 Eur/24h.

Drugar koji živi u centru Osla, prvu stvar koju je uradio kad se preselio je - prodao kola.
“I should be sorry if I only entertained them, I wish to make them better.” – G.F. Handel

Korisnikov avatar
grujicd
Postovi: 6156
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Tesla automobili

Post od grujicd » 24 Okt 2019, 12:51

Čoveku krelac "ključirao" model 3, ali su ga snimile Tesline kamere iz svih uglova :bravo:



Neko je prepoznao da u ruci drži Mercedesov ključ, i tako ga je na kraju i našao. Nikad ne bi rekao da će neko ko vozi Merca da ključira Teslu, ali eto.


Odgovori