
Rec je o 2.0 HDI 136 konja, FAP filter, karavan, sport oprema, 2005-2006. godiste.
On ga je uzeo 2009., sa 90 i nesto hiljada. Do sada je na 300+. Ne znam tacno na kojoj kilometrazi se sta desavalo, ali nabrojacu ono sto znam da je imao od problema. I, nije se desavalo po redu kako cu pisati, posto stvarno ne znam detaljno.
Kada je stigao, izgledao je kao ispod cekica. Polu-kozna sedista u savrsenom stanju, panorama krov sa stitnikom od sunca, navigacija u boji, 17ice alu itd...
Prvi problem, ubrzo posle kupovine je bio FAP fiter, ali je to reseno dosipanjem aditiva, ugasio je lampicu i sve je funkcionisalo kako treba jos nekih godinu dana (da napomenem da se dosta vozi na otvorenom). Tj, na nekih 150k, i pored redovnog dosipanja aditiva je prijavio gresku na FAP-u, tj depollution fault. Ispalo je da je neki senzor na njemu pobrljavio, i nije aktivirao ciscenje kada je trebao. Auto ubacen u safe mode, gusio se pri vecem gasu. Problem resen skidanjem FAPa, ciscenjem i vracanjem nazad. Sam senzor je kostao nesto manje od 100 evra. Kada je sve vraceno, dosut je aditiv do vrha, i sve funkcionise i dan danas. Jos jednom je proslog leta skidan FAP da se ocisti. Iskreno, mislim da mu pun gas na auto-putu prija i da mnogo duze traje takvom voznjom.
Drugi je bio letva volana. U principu, skoro svaki auto koji znam je imao tih problema. Pritom mislim i na E klase, Audije A6 itd... Kilometraza na nasim putevima cini cuda...
Letva je reparirana za nekih 200 evra, i to znam da je bilo pre 250.000 km na satu.
Imao je problema sa senzorima pritiska turbine, ne znam tacnu cenu za njega, ali za moj 2.0 hdi su oko 50 evra komad. Znam da su dva brljavila. Turbina nije reparirana, i ne cuje se nesto (rekao bih, opet stvar nacina voznje). Sam redovno cisti EGR, cini m ise da je rekao na prolece i jesen i da je prilicno brz poslic.
Kvacilo je menjao pred novu godinu, placeno je oko 550 evra sa rukama, zamenom ulja u menjacu itd...
Zezao ga je kompresor klime, tj spaner na njemu, sa kvacilom, taj problem i ja imam. Popravka je nekih 150-200 evra, nisam siguran tacno.
Trap je relativno osetljiv. Kazem relativno jer sa manjim gumama bi sigurno duze trajao. Delovi nisu skupi, ramena je reparirao kod nekoga, ne znam gde, i rekao da je mnogo bolja opcija. Ne znam ni cenu. Vertikalne stabilizatore je menjao kad i ja, zajedno smo bili u servisu. A cena je ista kao za 406, oko 2000-2500 komad.
Znam da je nesto radio na zadnjem trapu (za koji ja ne znam da postoji uopste) al se ne secam sta i koliko para.
Skoro je radjeno vozacevo sediste i volan, posto je vlasnik malo puniji. Sje*ao je spoljni bubreg na sedalnom delu. Volan se ogulio skroz, imao je nesto manje od 300.000 na satu. Ostatak enterijera je odlican. Ima nekog cvrcka u gepeku sa desne strane i kod kasete suvozaca. Njega to ne zanima.
Sje*ao je stitnik za sunce na panorami, tj ispao je iz sina, treba da se rasklopi sve i sredi, to je inace problem na 407micama.
Menjao je zadnji brisac tj onaj osnovni deo gde je poluga (ne motor) jer ima foru za otvaranje samo stakla na gepeku, a pokvarilo se dugme.
U principu, zadovoljan je autom. Pre toga je imao 406, kaze da je bilo manje problema, ali su neke stvari na njemu bile dosta jednostavnije. Sto se tice udobnosti, odusevljen je.
Sam 407 nema neke velike probleme (on nije imao bubice sa elektronikom i brljavljenje) Na svakom Pugu ce se par puta upaliti antipollution lampica, i u 95% slucajeva ce se sama ugasiti. Meni se licno ne svidja preterano enterijer, prvenstveno u odnosu na 607. Mislim da su mogli bolje da ga urade (ako izuzmemo sedista).
I, jos jedna stvar - 136 konja ide lepo, ali ne toliko lepo koliko bi trebalo. Bar po meni.
Moguce da sam nesto zaboravio, kad ga sretnem pitacu... Ako te zanima jos nesto pitaj, a ubacice se i Zela, njegov cale ima 407.