Toyota RAV4 2,5 VVT-i HSD Premium

Odgovori
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 24811
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: Honda Civic EU8 1.6 VTEC
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Toyota RAV4 2,5 VVT-i HSD Premium

Post od trojanac » 09 Maj 2019, 12:10

Ko bi rekao da je prošlo već 25 godina od pojave prve generacije Toyote RAV4, jednog od začetnika SUV segmenta. Mi malo stariji dobro pamtimo tu prvu generaciju koje je pokupila simpatije širom planete, pogotovo u trovratnoj verziji. Početkom novog milenijuma stigla je i druga generacija, a RAV4 je već tada bio vrlo uspešan model. Dolaskom novih generacija popularnost je rasla te je danas RAV4 sinonim za SUV segment.

Zahvaljujući Toyota Centru Beograd tokom prvomajskih praznika dobili smo priliku da se bolje upoznamo sa poslednjom, petom generacijom ovog modela. Iako se nudi i sa dvolitarskim benzincem od 175KS, kada je Toyota u pitanju uvek radije biramo hibrid. Tako je bilo i ovog puta te nam je dat na raspolaganje RAV4 sa 2,5 VVT-i HSD motorom i 2WD pogonom, u najskupljem paketu opreme i prelepoj Tokyo crvenoj boji.

Slika

Toyotini dizajneri definitivno su uspeli u nameri da RAV4 bude upadljiv. Neko će možda reći da mu se ne dopada, ali će ga svakako primetiti. Novog RAV-a krase oštre linije prisutne na svim delovima karoserije. Kosooki farovi kao da žele da istaknu poreklo, dok je zadnji kraj nešto blažih linija. Netipični, uglasti otvori oko točkova izgledaju neobično i čine da 18″ aluminijumski naplaci izgledaju nedovoljno veliki.

Enterijer se uklapa u spoljni izgled ali sveukupno izgleda mirnije i svedenije. Bez previše eksperimentisanja, enterijer krase čiste površine, prave linije i uredno složeni elementi. Komandnom tablom dominira osmoinčni ekran multimedijalnog uređaja u kojem se nalazi Toyota Touch 2 sistem koji sadrži sve neophodne funkcije i servise, a Toyota daje 3 godine besplatnog ažuriranja mapa i povezanih servisa. Nažalost nisu omogućeni Android Auto i CarPlay servisi mada je najavljeno da će ubuduće i ovi servisi biti integrisani u nova Toyotina vozila. Kao alternativa može se koristiti opcija Mirrorlink.

Slika

Ispod ekrana multimedije se nalaze izdvojene komande dvozonskog, automatskog klima uređaja, kao i svi potrebni priključci za mobile telefone i druge uređaje. Nekoliko tastera postavljeno je na levoj strani komandne table, u donjem delu. Iako su u pitanju tasteri koji se ređe koriste nisu na dohvat ruke i pozicija bi mogla biti nešto viša, u vidnom polju vozača.

Slika

Instrument tabla sastoji se iz dva dela, analognih pokazivača sa leve i desne strane i sedmoinčnog ekrana u sredini koji prikazuje brzinomer i razne informacije bitne vozaču. U zavisnosti od odabranog režima, a moguće je birati između ECO, NORMAL i SPORT, menja se boja na brzinometru koji je urađen u retro fazonu. Moguće je odabrati i digitalni prikaz brzinomera, ali nažalost čak ni u ovom paketu opreme RAV4 ne poseduje HUD niti ga ima na spisku dodatne opreme.

Slika

Sa druge strane vrlo smo prijatno iznenađeni što Premium paket poseduje grejanje prednjeg stakla i mlaznica. Izdvajamo još Panoramic View Monitor (PVM) – sistem sa 4 kamere koje omogućavaju prikaz od 360° oko vozila i pogled na vozilo iz ptičije perspektive, zatim sistem otvaranja prtljažnih vrata pokretom noge, kao i Bi-LED projektorska prednja svetla sa automatskim podešavanjem visine. Svakako ne smemo zaboraviti napredni paket aktivne sigurnosti TOYOTA SAFETY SENSE.

Pored brojne opreme koja čini vožnju lakšom i sigurnijom, učinjeno je mnogo i da boravak u automobilu bude što prijatniji. Kabina je dovoljno prostrana kako za vozača i suvozača tako i za putnike na zadnjim sedištima. Sedišta su čvrsta, ali pravilno oblikovana i vlo udobna, a elektro podesivo vozačevo sedište ima i lumbalnu podršku. JBL ozvučenje pruža uživanje u vrhunskom zvuku koji dolazi sa 9 zvučnika raspoređenih po celoj kabini, a jedan se nalazi u prtljažniku. Svi upotrebljeni materijali deluju kvalitetno i osim dobrog izgleda prijatni su i na dodir.

Slika

Prtljažnik od 580 litara zapremine, odnosno čak 1690 litara kad je spuštena zadnja klupa koja je deljiva u odnosu 60:40, zasigurno je dovoljan za sve moguće i nemoguće situacije.

Dvoipolitarski pogonski agregat sa četiri cilindra i 16 ventila uz pomoć VVT-i tehnologije raspolaže sa 178KS ali ukupna snaga hibridnog sistema iznosi respektabilnih 218KS. U kombinaciji sa odličnim e-CVT menjačem performanse ovog modela nisu upitne. Po fabričkim podacima do stotke stiže za samo 8.4s, mada je maksimalna brzina tek 180 km/h. No na većini puteva to je znatno više od dozvoljenog.

Slika

Već smo spomenuli da postoje tri režima od kojih vozač bira jedan koji mu trenutno najviše odgovara. Najviše kilometara tokom testa prešli smo u NORMAL režimu jer je vrlo dobro definisan te nam ni u jednom trenutku nije zatrebalo više snage i brži odziv, a zadovoljni smo i potrošnjom na 200km dugom putovanju magistralnim putevima. No svakako testirali smo i druga dva režima. ECO režim idealan je za gradsku vožnju, a iako je malo uspavan vrlo lako se budi pritiskom papučice gasa do kraja. Bojazan da ovaj režim nije upotrebljiv kada je potrebno snažno ubrzanje nije bila opravdana. Iako nije preko potreban ali mami osmeh, SPORT režim omogućava momentalni odziv na papučicu gasa i stavlja na raspolaganje svu snagu hibridnog sistema. U bilo kom režimu hibridni sistem će se sa lakoćom izboriti sa 1680kg teškim vozilom i ispuniti ono što vozač od njega očekuje.

Slika

Vožnja hibrida, pored ekoloških razloga, donosi svakako i brojne druge pogodnosti, a najistaknutija je naravno potrošnja. Tokom više stotina kilometara pređenih u kombinovanim uslovima, putni računar je zabeležio prosečnu potrošnju od svega 6.5 litara, a kako se može pratiti i istorija potrošnje vidi se da ne prelazi 7 litara, dok je najbolji zabeležen rezultat 5.6 l/100km. Imajući u vidu da je u pitanju vozilo SUV segmenta, koje sa 4 putnika i nešto prtljaga lako dostiže težinu od 2 tone, ovakav rezultat je za svaku pohvalu.

RAV4 spada među najudobnija vozila u SUV segmentu, te ni duža putovanja ne umaraju. Pritom je izuzetno tih što takođe doprinosi prijatnoj vožnji. Upravljanje je vrlo precizno iako je zbog udobnosti mekše podešeno oslanjanje te je i osećaj na upravljaču takav. Ljuljanje karakteristično za ovaj tip vozila izraženo je pri naglim manevrima i to pri većim brzinama, ali ukoliko je vozač smireniji RAV4 se ponaša kao putnički automobil. U gradskoj vožnji ističemo okretnost, naime radijus okretanja iznosi svega 11,0/11,8 metara. Uz ranije spomenuti Panoramic View Monitor sistem sa 4 kamere i senzore raspoređene oko vozila parkiranje dobija novu dimenziju i nema tog parking mesta gde RAV4 ne može da se uglavi.

Postoji li slaba tačka ovog modela? Mi je nismo našli. Ako ste pomislili na cenu, koja kreće od 27.900 evra za benzinac u osnovnom paketu opreme, do visokih 44.300 evra za najskuplji hibrid, smatramo da cene odgovaraju onom što RAV4 nudi. Tome u prilog idu i dobri prodajni rezultati ovog modela u svetu, a verujemo da ćemo ga u sve većem broju viđati i na našim ulicama.



Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

https://blog.garaza.rs/garaza-test-toyo ... d-premium/
Posetite Garaža blog !

Kabal
Postovi: 1992
Pridružio se: 05 Avg 2015, 10:01
Garaža: Volvo XC60 D5 AWD
Lokacija: Novi Sad

Re: Toyota RAV4 2,5 VVT-i HSD Premium

Post od Kabal » 09 Maj 2019, 12:50

Neverovatan mi je podatak da je maksimalna brzina 180km/h?

Korisnikov avatar
Misha
Postovi: 3529
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:55
Garaža: Suzuki Grand Vitara 1.9 DDIS Executive
Lokacija: Novi Sad

Re: Toyota RAV4 2,5 VVT-i HSD Premium

Post od Misha » 09 Maj 2019, 13:37

Kod skoro svih hibridnih vozila je maksimalna brzina 180km/h.

Sent from my SM-A520F using Tapatalk

Live TODAY as each breath is precious and will never come again.

maniaxxx
Postovi: 5450
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Celje-SLO

Re: Toyota RAV4 2,5 VVT-i HSD Premium

Post od maniaxxx » 09 Maj 2019, 22:28

Kabal je napisao:
09 Maj 2019, 12:50
Neverovatan mi je podatak da je maksimalna brzina 180km/h?

Zbog tehničkih ograničenja cvt menjača i hibrida kažu kod toyote. Realno više i nije potrebno ako nisi non stop na autobahnu :mrgreen:

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 14084
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2
Lokacija: Voždovac

Re: Toyota RAV4 2,5 VVT-i HSD Premium

Post od Heinz » 09 Maj 2019, 23:10

Realno, kome je potrebna Toyota :)

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 3101
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Toyota RAV4 2,5 VVT-i HSD Premium

Post od cozmo » 10 Maj 2019, 09:12

Ide to dosta brze.

0-60 mph: 7.6 s
0-100 km/h in 8.2 s
0-140 km/h in 15.0 s
0-100 mph in 19.9 s
0-188 km/h (top GPS speed) in 27.0 s

80-120 km/h in 5.1 s
70-140 km/h in 9.6 s

Dakle, realno je to preko 190 po cajgeru, a to retko se vozi bilo gde.
Medjuubrzanja brutalka.

"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Odgovori