Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI Innovation

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 25202
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: Honda Civic EU8 1.6 VTEC
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI Innovation

Post od trojanac » 19 Sep 2018, 16:21

Prošlo je već deset godina otkad se prva generacija Insignie našla na tržištu. Još nekoliko godina ranije Opel je odlučio da zameni Vectru i ne preterano uspešan Signum. Više od pet godina je trajao razvoj nove limuzine D segmenta, a Opelov inžinjeri napravili su sjajan posao. Insignia je odlično prihvaćena od strane kupaca, ali po svemu sudeći druga generacija Insignie napravila je veliki korak napred. U to samo se uverili tokom višednevnog druženja sa novom Insigniom.

Zahvaljujući predstavništvu Opela na test nam je nedavno stigla nova Insignia sa dvolitarskim ECOTEC dizel motorom najnovije generacije, koji sada ima 170KS i čak 400Nm. Odmah na startu ističemo upravo sjajan motor koji ostavlja impresivan utisak i zahvaljujući težini vozila od samo 1582kg sa vozačem, pruža odlične performanse. Motor u svakom momentu raspolaže sa dovoljno snage, a odziv na gas je trenutan. Stoga ostavlja utisak da ispod haube ima i više konjskih snaga nešto je deklarisano u specifikacijama i ne ustručava se da stane na crtu konkurentskim modelima. Pritom, realno je za očekivati prosečnu potrošnju ispod 7 litara što svakako nije puno, očekivali smo i veću potrošnju.

Slika

Na papiru to izgleda ovako, ubrzanje do 100 km/h iznosi 8.7 sekundi, a maksimalna brzina je 226 km/h. Za limuzinu D segmenta ovo je više nego dovoljno, a u ponudi je i jače izdanje ovog motora od 210KS sa pogonom na svim točkovima, ali i isključivo sa 8-brzinskim automatskim menjačem. Naše test vozilo poseduje manuelni 6-brzinski menjač kojem je teško naći zamerku. Ručica menjača je odlično pozicionirana i lepo leži u ruci, a promene stepena prenosa su glatke i precizne.

Kupci nove Insignie svakako nemaju lak zadatak pri odabiru kombinacije motora i menjača jer ih ima čak pet u benzinskoj i sedam u dizel varijanti. Kada se tome doda i ponuda od pet paketa opreme jasno je da se Opel potrudio da ponudi Insigniu za svakog. Ok, nedostaje hibrid, ali sigurni smo da nećemo dugo čekati na njega.

Slika

Zatvorili smo haubu i dobro pogledali novu Insigniu. Blago zaobljene linije daju joj dozu elegancije, ali ipak preovladava oštrina na svakom segmentu karoserije. Velika rešetka hladnjaka sa Opelovom munjom u sredini i aluminijumskim krilima kao da nam govori da Insignia može i da poleti. U nastavku oštri farovi koji se umiruju tek na boku, sa prepoznatljivim LED dnevnim svetlima, ostavljaju upečatljiv utisak. Sa boka teško je odoleti utisku velikog kupea, a otpozadi je Insignia definitivno najelegantnija. Lepotu pomalo kvari jedino brisač koji možda nije ni neophodan, ali kad je već tu mogao je biti lepše uklopljen.

Slika

Ulaskom u enterijer još je jasnije da je Opel sa Insigniom više okrenut sportski orjentisanim vozačima. Sedišta su ergonomski oblikovana, duboka sa čvrstim bočnim osloncima, ali i dovoljno široka za krupnije osobe. Nešto drugačija situacija je na zadnjim sedištima, gde iako ima prostora za tri putnika, udobno će se smestiti samo dva jer su i zadnja sedišta profilisana.

Slika

Insignia je dugačka gotovo 5 metara (4897mm), široka 1863mm i visoka 1455mm. Iako po dimenzijama ne zaostaje u odnosu na konkurente ostavljamo mogućnost da se putnici osećaju pomalo skučeno što je pre svega rezultat atraktivnog dizajna u stilu kupea. Visok bok i nizak krov pozadi daju manje prozore, a uz široke panele na vratima i velika prednja sedišta, čini se da nedostaje još koji milimetar u širinu i visinu. Ipak, mesta ima dovoljno, pogotovo za noge, zahvaljujući međuosovinskom rastojanju od 2829mm.

Slika

U Grand Sport verziji sa dizajnom limuzine ali i petim vratima koja se podižu, prtljažnik od čak 490 litara je svakako vrlo upotrebljiv, bilo da su u pitanju poslovne ili lične potrebe. U samom dnu se nalazi set za reparaciju i dovoljno prostora za obaveznu auto opremu, ali ipak moramo da primetimo da je prtljažnik plići nego što smo očekivali. Tako da prevoz gabaritnih predmeta može biti problem, osim ako se ne odlučite za Sports tourer, odnosno karavan verziju Insignie.

Slika

Iz ugla vozača nema zamerki kada je u pitanju komfor i udobnost, a i ergonomija je odlična. Uz razna podešavanja sedišta i upravljača lako je naći idealnu poziciju za upravljačem, koji odlično leži u rukama. Svi uređaji na komandnoj tabli su lepo uklopljeni i ne narušavaju elegantan dizajn, a kvalitetni mterijali i odlična završna obrada ostavljaju odličan utisak. Čini se da Opel želi da pomrsi konce i konkurenciji u premium segmentu te vredno radi na tome.

Slika

Multimedijalni uređaj poaseduje mnoštvo funkcija, pa kad vozač poveže svoj pametni telefon može i da zaboravi na njega. Na centralnoj konzoli nalazi se uređaj veličine ekrana od 8″, kompatibilan sa sistemima Apple CarPlay™ i Android Auto™, dok u sredini instrument table postoji 4.2 ̋ kolor monitor koji takođe prikazuje bitne informacije. Kada tome dodamo i head up displej jasno je da su se u Opelu potrudili da vozač ima dostupne sve potrebne informacije, u svakom trenutku.

Slika

Upravo kombinacija analogne i digitalne instrument table je vrlo zanimljiv detalj. Osim standardnih podataka o brzini, broju obrtaja, količini goriva i temperaturi rashladne tečnosti Insignia nam pruža i podatak o temperaturi ulja, kao i voltaži. Priznajemo, vrlo zanimljivo, pogotovo za one koji vole da znaju što više o automobilu i kako on funkcioniše. Otkrivamo i da digitalni displej na instrument tabli može pokazati mnoštvo informacija, a ne samo one sa putnog računara. Pa tako možete videti koliko je još ostalo do naredne zamene ulja ili uputstva navigacije. Prikaz ovih podataka se može vrlo lako uključiti i isključiti, nije neophodno posetiti posetiti servis.

Slika

U Innovation paketu opreme, koji poseduje naše test vozilo, Insignia je odlično opremljena, mada kada je bezbednost u pitanju i slabiji paketi opreme ne zaostaju. No svakako želimo da istaknemo IntelliLux LED® Matrix farove sa kojima je vožnja Insignie noću pravo uživanje. Znatno su napredniji od konvencionalnih LED svetala – jači su i precizniji. Automatski obaraju svetlosni snop oko drugih vozila, dok ostatak puta ostaje odlično osvetljen i do 400 metara ispred.

Slika

Tu je i ‚‚Opel Eye“ prednja kamera sa indikatorom za praćenje rastojanja. Sistem upozorenja od čeonog sudara, indikator za zadržavanje u traci, kočenje i izbegavanje sudara, kao i prepoznavanje pešaka i znakova. Jedan zaista kompletan sklop aktivnih sistema bezbednosti koji možda malo zamaraju ali pre svega brinu o nama.

U vožnji Insignia neće razočarati čak ni one koji vole oštru i dinamičnu vožnju. Iako je pre svega stvorena za autoput Insignia neće pokleknuti ni na krivudavim putevima, čak naprotiv, značajno unapređeno oslanjanje pružiće vozaču samopouzdanje da pritisne gas. Za ljubitelje takve vožnje Opel nudi i Flex Ride sistem koji nudi nekoliko režima vožnje i kontroliše sledeće: neprekidno upravljanje ogibljenjem, upravljanje pedalom gasa, kontrolu upravljanja, pogon na svim točkovima, elektronsku kontrolu stabilnosti, sistem protiv blokade točkova prilikom kočenja. Ovaj motor može biti uparen i sa pogonom na svim točkovima gde Flex Ride dodatno dolazi do izražaja. Naš test je ipak pretežno obavljen u gradu i na autoputu, u standardnim uslovima vožnje gde se Insignia pokazala zaista dobro. U gradskoj gužvi i prilikom parkiranja od velike pomoći su razni sistemi koje poseduje, poput kamere za vožnju unazad ili upozorenja za vozilo u mrtvom uglu. Jednostavno, mnogo je lakše voziti Insigniu nego što možda izgleda, a kad se izađe iz grada vožnja postaje pravo uživanje.

Slika

Aktuelni cenovnik nam govori da je Opel zadržao povoljnu cenovnu politiku i kada su skuplji modeli u pitanju. To svakako ide u prilog kupcima koji traže automobil iz ovog segmenta. Insignia na našem tržištu startuje sa cenom od 22.859 evra za osnovni paket opreme i 1.5 turbo benzinac od 140KS, dok je za 1.6 dizel od 110KS u osnovnom paketu potrebno izdvojiti 24.058 evra. No sigurni smo da doplata do 26.990 evra koliko košta testirani primerak vredi svaki evro, pa i više od toga. Verujemo da će i na našem tržištu Insignia biti dobro ocenjena od strane kupaca i da ćemo ih sve više viđati na ulicama.

Tekst: Željko Jelisavac
Fotografije: Igor Jankovski


http://blog.garaza.rs/garaza-test-opel- ... nnovation/
Posetite Garaža blog !

Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI Innovation

Post od passenger » 19 Sep 2018, 18:36

Meni još uvek u glavi ono što je DW rekao, da je Insignia bolje odradjena od Superb. Nisam znao da će do toga doći.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

Korisnikov avatar
Puzo81
Postovi: 1862
Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
Garaža: Corsa B X10XE, Alfa 147 1.9JTD, VW Buba 1200J.
Lokacija: Novi Sad

Re: Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI Innovation

Post od Puzo81 » 19 Sep 2018, 18:54

Restajling prethodna je takođe odlično ispeglana. Kolega je u procesu kupovine restajla 2016o.

Korisnikov avatar
Rolla
Postovi: 374
Pridružio se: 06 Feb 2018, 15:00

Re: Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI Innovation

Post od Rolla » 19 Sep 2018, 20:36

Imam priliku da vozim Mondea, Passata i Insigniu. Od sva tri Insignia dodje najlosija. Jeste pretrpana opremom ali zvucna izolacija i buka u kabini je dosta losija nego kod konkurenata. Od Passata je sveukupno losija, a ne vozi se bolje od Mondea, niti je udobnija.

Sent from my E5603 using Tapatalk


Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 25202
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: Honda Civic EU8 1.6 VTEC
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI Innovation

Post od trojanac » 19 Sep 2018, 20:58

Pričaš o novoj Insigniji?

HTC Desire 12 via Tapatalk

Posetite Garaža blog !

Korisnikov avatar
Day Walker
Postovi: 21894
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: Astra J 1.6 turbo, Corsa D 1.3 cdti
Lokacija: Beograd

Re: Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI Innovation

Post od Day Walker » 19 Sep 2018, 21:50

Moram reci da je Mondeo najlosiji u tom segmentu u svemu, pa cak i u tim "voznim" osobinama koje se trapju uz rec Ford.
To je jedan veliki brod koji za male pare nudi ulaz u D segment a zapravo je losiji od celokupne konkurencije.
Ako zele jeftin D segment, onda nek pokupe par fora od Renoa npr.
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika

lale023
Postovi: 13
Pridružio se: 30 Sep 2013, 21:54

Re: Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI Innovation

Post od lale023 » 19 Sep 2018, 23:23

Odlican test, imao sam priliku na kratko da provozam bas ovakvu insigniu, sve sto je napisano u potpunosti se slazem, pogotovo za motor, samo sto mislim da pocetna cena krece od 20k jer uvek imaju akcije i nikad nisu te cene iz zvanicnog cenovnika

Korisnikov avatar
Rolla
Postovi: 374
Pridružio se: 06 Feb 2018, 15:00

Re: Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI Innovation

Post od Rolla » 20 Sep 2018, 07:16

trojanac je napisao:Pričaš o novoj Insigniji?

HTC Desire 12 via Tapatalk
Da, nova Insignia.

@Day Walker
Ne znam koji si Mondeo probao. Ja sam vozio 1.5 dizel sa osrednjim nivoom opreme(digi klima, alu felne, parking senzori, maglenke, projektori bez xenona). Taj motor ne pruza mnogo, sedista su preudobna, kao fotelje, vozi se jako dobro, jako dobra izolacina kabine, sve u svemu sa tom opremom jako pristojan auto. Sa druge strane Insignia je nov model, a mondeo je vec 4 godine star. Ono sto nisam ispratio je kolike su cene konkretnih modela u istim paketima opreme.

Sent from my E5603 using Tapatalk


Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 25202
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: Honda Civic EU8 1.6 VTEC
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI Innovation

Post od trojanac » 20 Sep 2018, 11:41

Samo da pojasnimo, Napisao si da imaš priliku da voziš ta tri auta, a onda u nastavku deluje kao da si samo jednom vozio Mondeo.

Što se tiče cena evo malog poređenja. Staviću prvo osnovni motor i najniži paket uz taj motor. A ispod najjači motor i najskuplji paket. Izuzimam GSi i slične verzije preko 200KS.

Insignia
1.5 turbo 140KS Edition 22.859e
2.0 Dizel 170KS 4x4 Innovation 8st automatik 35.614e
Talisman
dCi 110KS LIFE Energy 19.990e
dCi 160KS INITIALE PARIS Energy EDC 35.390e
Superb
1.5 TSI 150KS Active 22.098e
2,0 TDI 190 ks L&K DSG 4×4 38,856e
Mazda6
G145KS Challenge 26.590e
CD184KS TAKUMI Plus 6-st automatik 37.390e
Passat
1.5 TSI 150KS Comfort 26.980e
2.0 TDI 190KS High DSG 37.737e

Mondea nema više u prodaji, čeka se novi model. Tražio sam cenovnik za ovaj stari pa ako mi pošalju iz Forda postaviću čisto poređenja radi.
Posetite Garaža blog !

Korisnikov avatar
Darko
Postovi: 7521
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Lokacija: Lungomare

Re: Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI Innovation

Post od Darko » 20 Sep 2018, 11:46

Dok ga je bilo pre mesec dva. Mondeo je isao u bazicnom paketu 1.5 turbo benz 160ks za 16.990e.
Sedeo sam u njemu u salonu. Nesvakidasnje udobna sedista.

Poredjenja radi, kad smo 2012 god kupili superb 1.4 tsi 125 active oprema. Cena je bila 16.890e. Doplatili smo tempomat 150e i metalik farbu nesto oko 400e.

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 25202
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: Honda Civic EU8 1.6 VTEC
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI Innovation

Post od trojanac » 20 Sep 2018, 11:58

Redovna cena ili akcija za rasprodaju modela na zalasku?

Evo sniženje iz 2014. godine...
Mondeo sa četvora vrata, 1.6 EcoBoost benzinskim motorom (160 KS), paketom opreme Business i zatamnjenim staklima pozadi samo do kraja godine može da se kupi za 17.490 evra
Posetite Garaža blog !

Korisnikov avatar
Darko
Postovi: 7521
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Lokacija: Lungomare

Re: Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI Innovation

Post od Darko » 20 Sep 2018, 12:07

Ne znam.. Dugo je bio po par komada novih iz salona okaceno na polovnim automobilima za 16.990.
Bas sam ga i licno gledao u salonu kad sam preuzimao focusa. Sasvim lepo delovao mondeo unutra. Nista posebno jeftino jer je klot. Sedista su bila vrh.

Identican ovakav samo benzinac.


http://www.polovniautomobili.com/auto-o ... -tdci-2018

lale023
Postovi: 13
Pridružio se: 30 Sep 2013, 21:54

Re: Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI Innovation

Post od lale023 » 20 Sep 2018, 12:21

Insignia 1.5 140ks Edition je trenutno na akciji po ceni od 20.780e, ima na njihovom sajtu, akcijski cenovnik, vise varijanti

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 14529
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI Innovation

Post od Heinz » 20 Sep 2018, 13:43

Mondeo od pre par meseci.
Prikačeni fajlovi
ford mondeo.png

Korisnikov avatar
Rolla
Postovi: 374
Pridružio se: 06 Feb 2018, 15:00

Re: Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI Innovation

Post od Rolla » 21 Sep 2018, 08:41

@trojanac ustvari najmanje sam vozio Insigniu, 3 ili 4 puta, nakon toga ide Mondeo 10+, a Passata sam vozio ubedljivo najvise od svih.

Sent from my E5603 using Tapatalk


Odgovori