Od Beograda do Kajmakčalana sa novim Mitsubishijem L200

Odgovori
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 26213
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: Honda Civic EU8 1.6 VTEC
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Od Beograda do Kajmakčalana sa novim Mitsubishijem L200

Post od trojanac » 21 Dec 2019, 09:55

Kompanija INOTO MOTORS – Zvanični i ekskluzivni uvoznik i distributer Mitsubishi vozila za Srbiju i Crnu Goru, sredinom oktobra organizovala je nesvakidašnju prezentaciju nove generacije Mitsubishija L200. Imali smo sreću i veliko zadovoljstvo da se nađemo među petnaest predstavnika medija koji su krenuli do planine Nidže u Severnoj Makedoniji. Trodnevna avantura obuhvatila je ne samo put od preko 1200km u oba pravca, već i boravak u lovačkom kompleksu, kao i vožnju do najvišeg vrha Kajmakčalana.

Slika

Konvoj od četiri, potpuno nova i različito opremljena modela L200, krenuo je iz Beograda rano ujutru. Kolonu predvodi Mitsubishi Eclipse Cross, koji smo testirali pre godinu dana. Prva duža pauza bila je u Skoplju, gde su nas ugostili ljubazni domaćini. Nakon osveženja krenuli smo dalje. Put nas je vodio dalje autoputem A1 preko Velesa, da bi se nešto kasnije isključili na magistralni put kojim ubrzo stižemo u Prilep. Ovde pravimo kraću pauzu i točimo gorivo, te zatim nastavljamo put dalje. Nadmorska visina 650m, čeka nas još stotinak kilometara puta i oko dva sata vožnje magistaralom, do odredišta koje se nalazi na 1500m nadmorske visine. U sumrak stižemo u lovište „Nidže“ i lovački dom gde ćemo biti smešteni naredna dva dana.

Slika Slika

Ne preterano umorni od puta, a svakako vrlo uzbuđeni, uz večeru sumiramo utiske prvog dana. Nakon pređenih nešto više od 600km u novom L200 mogu se dati i prve ocene. Vidljiv je ozbiljan napredak u odnosu na prethodnu verziju i to ne samo po pitanju dizajna. Novi L200 poseduje više od 50% novih komponenti. Reč je o šestoj generaciji ovog modela, sa gotovo pet miliona prodatih primeraka tokom prethodnih pet generacija. Proizvodi se isključivo u fabrici na Tajlandu i prodaje se u 150 zemalja, a drugi je model po prodaji u okviru Mitsubishi Motorsa.

Slika

Svakako prvo primećujemo novi motor, zapremine 2.268 cm³ koji isporučuje 150KS i 400Nm. U pitanju je već provereni agregat iz modela Outlander, koji je dodatno modifikovan za L200. Pruža slične performanse kao prethodni 2.4-litarski, ali sa višim obrtnim momentom. Ispunjava Euro 6d normu što je svakako vrlo važno, a pokazalo se i da je umeren potrošač. Može se kombinovati sa šestostepenim manuelnim ili, u našem slučaju, automatskim menjačem koji delimično kvari prvi utisak sporim odzivom. Performanse za ovaj tip vozila svakako nisu preterano bitne. Ipak navodimo da je fabrika deklarisala maksimalnu brzinu od 170km/h, koja je elektronski ograničena.

Možda i najveći napredak u odnosu na prethodnu generaciju je napravljen po pitanju sigurnosnih sistema, ali i modernih tehnologija. Iako je vrlo dobro opremljen po pitanju bezbednosti već u osnovnom, Invite paketu opreme, L200 pruža mnogo više u skupljim paketima, Intense i Instyle. Pored automatskog klima uređaja, multimedijalnog uređaja sa ekranom veličine 7″, kao i skupljih materijala u enterijeru tu su razni sistemi sistemi koji olakšavaju samu vožnju ali i detektuju potencijalne opasnosti.

Slika

Dimenzije su promenjene u odnosu na prethodni model, a posebnu pažnju skrećemo na međosovinsko rastojanje koje je skraćeno i sada iznosi 3000mm dok je dužina celog vozila 5225mm. Rezultat je najmanji radijus okretanja u klasi (5.9 m), ali i poboljšane terenske sposobnosti.

Slika

Iako je međuosovinsko rastojanje skraćeno, to se u kabini ne primećuje po pitanju prostora, jer se četvoročlana ekipa, predstavnika redakcije BS produkcija, PlumRace i Garaža, lako i udobno smestila. Tome su svakako doprinela i prednja sedišta sa novom, poboljšanom ergonomijom. Dok su na sveukupu udobnost tokom putovanja između ostalog uticale i izmene na amortizerima, koji su sada veći i bolje optimizovani. Zamerku upućujemo povećanoj buci na zadnjim sedištima, odnosno lošijoj zvučnoj izolaciji u tom delu. Ukupan utisak, prvi deo testa zaslužuje vrlo dobru ocenu.

Najteži ispit za L200, ali i za učesnike, bio je sutradan. Doručak ranom zorom, a onda pakovanje i pokret. Čekalo nas je dvadestak kilometara, vrlo zahtevnog planinskog puta. Uz uspon do vrha, koji se nalazi na 2521 metru nadmorske visine, odnosno oko 1000 metara više od polazne tačke. U idealnim uslovima, bez pauze, oko dva i po sata putovanja. U našem slučaju i nešto duže. Na početku, vožnja kroz šumu i put koji može savladati i vozilo slabijih terenskih karakteristika. No kako je put odmicao postalo je sve jasnije da je ovo zahtevan zadatak čak i za vozila ovog tipa. No za upravljačem su bile kolege koje imaju veliko iskustvo u off road vožnji, a L200 je u potpunosti ispunio očekivanja izuzetnim terenskim sposobnostima. U pratnji smo imali prethodnu verziju ovog modela, službeno vozilo lovišta „Nidže“, modifikovano da može ispuniti i mnogo zahtevnije zadatke.

Slika

Slika Slika Slika Slika

Ispod točkova smenjivala se podloga – zemlja, pesak i kamenje, uz mnoge pregibe i neravnine. To nije predstavljalo problem sa 30° prilaznim i 22° odlaznim uglom kod ovog modela. Naravno, odabrali smo 4HLc pogon, a dodatno L200 nudi Off-Road Mode – odabir 4 režima vožnje prema uslovima na putu, kao i Hill Descent Control za pomoć pri kretanju na nizbrdici. Uz sve to postoji i dodatno zaključavanje zadnjeg diferencijala. Svi ovi sistemi su nam uveliko pomogli da se bez ikakvih problema domognemo cilja. Bez ikakve sumnje, novi L200 zaslužuje visoku ocenu u testiranju terenskih sposobnosti. Iako nismo bili opterećeni bitno je napomenuti da L200 ima unapređeno zadnje vešanje. Zadržane su lisnate opruge radi boljeg kapaciteta nosivosti, ali ih sada ima šest, odnosno jedna više nego ranije. Dodatno je poboljšana struktura opruge, a korisna nosivost iznosi 1075-1140kg, zavisno od modela.

Slika

Nakon višesatne vožnje, uz par kraćih pauzi da bi zabeležili mnoge fantastične prizore, stigli smo i do samog vrha Kajmakčalana. Na mesto gde se nalaze posmrtni ostaci mnogih vojnika prve srpske armije, koji su dali svoj život septembra 1916. godine tokom osvajanja Kajmakčalana i probijanja solunskog fronta. Tragovi borbe se i danas mogu videti na svakom koraku. Istorijski zapisi kažu da je oko pet hiljada vojnika stradalo ovde tokom borbi sa bugarskom vojskom. Manja groblja i pojedinačni grobovi mogu se sresti svugde po planini.

Slika

Na stogodišnjicu (2016) Srbija je obnovila kosturnicu i spomen kapelu gde se nalazi urna, u kojoj je bilo sahranjeno srce doktora Arčibalda Rajsa što je bila njegova poslednja želja. Nažalost srce je nestalo tokom bugarske okupacije teritorija Kraljevine Jugoslavije u II svetskom ratu.

Slika

Posetiti ovakvo mesto istinska je privilegija, ne samo zbog istorijskog značaja već i zbog pravog rezervata netaknute prirode u kojem živi veliki broj divljih životinja. Na vrhu je granica sa Grčkom, te je moguće doći i sa te strane, gde je put mnogo pristupačniji.

Pri povratku put nije ništa manje zahtevan te vozimo polako i oprezno. Bez obzira na izuzetne terenske sposobnosti ovih automobila, vožnja zahteva dobru koncentraciju i umeće.

Slika

Prepuni utisaka, umor i ne osećamo. Vraćamo se u lovački kompleks gde provodimo još jedno veče u druženju. Trećeg dana, nakon doručka, čeka nas povratak kućama. Zadovoljni što smo imali imali priliku da doživimo ovo nesvakidašnje iskustvo, tokom putovanja razmenjujemo utiske. Kajmakčalan svakako treba doživeti, teško ga je opisati. I zaslužuje da se obiđe još makar jedanput.

Mitsubishi L200 u svojoj najnovijoj verziji mora da opravda renome koji je stekao, te u borbi sa sve većom i ljućom konkurencijom ispuni sva očekivanja, pa i više od toga. Što se nas tiče, ispunio ih je apsolutno.


Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

https://blog.garaza.rs/od-beograda-do-k ... ijem-l200/
Posetite Garaža blog !

Odgovori