Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Nisu bitniji ali su bitni...
Za novi M3 se prica da na testiranjima kida stari i ako imaju slicnu snagu ali je Nm kod novog veci.
Za novi M3 se prica da na testiranjima kida stari i ako imaju slicnu snagu ali je Nm kod novog veci.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Idealno bi bilo da za svaki auto u podacima imate krivu snage. Time je apsolutno sve receno o performansama motora.
Opet, taj novi M3 ce imati bolju krivu snage, te ce izmedju ostakog zato biti bolji.
Naravno da se i iz krive momenta racunanjem svih tacaka moze dobiti kriva snage i naci gde je i kolika je max snaga, ali zasto bi to iko normalan radio.
Opet, taj novi M3 ce imati bolju krivu snage, te ce izmedju ostakog zato biti bolji.
Naravno da se i iz krive momenta racunanjem svih tacaka moze dobiti kriva snage i naci gde je i kolika je max snaga, ali zasto bi to iko normalan radio.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Ima ekstremnih primera kako su sporiji auti sa vise NM a malo je onih da su sporiji auti sa vise KS.
Govorim za aute slicnih kategorija, ne da poredimo kamion i ferrari.
Govorim za aute slicnih kategorija, ne da poredimo kamion i ferrari.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Pa kao sto sam objasnjavao zadnih 15 strana snaga je podatak koji ti daleko vise znaci...
Takodje moguce je nacrtati bez problema primer gde ce auti sa istom snagom imati takve krive snage i momenta da ce onaj sa nizim obrtnim zapravo biti daleko elasticniji pa time i brzi. Max moment moze lagano da vas zavara.
Takodje moguce je nacrtati bez problema primer gde ce auti sa istom snagom imati takve krive snage i momenta da ce onaj sa nizim obrtnim zapravo biti daleko elasticniji pa time i brzi. Max moment moze lagano da vas zavara.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
A to je zbog prisustva turbine ili?Laki021 napisao:Opet, taj novi M3 ce imati bolju krivu snage, te ce izmedju ostakog zato biti bolji.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Verovatno pre svega zbog toga, ko zna koji su sve razlozi.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Znaci da je povecanje Nm jednim delom i posledica ugradje turbine.
Kontam da je tako jer svaki turbo motor odredjene snage ima veci obrtni moment nego atmosferac iste snage.
Kontam da je tako jer svaki turbo motor odredjene snage ima veci obrtni moment nego atmosferac iste snage.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Tako nekako, mozda se moze naci izuzetak ali sumnjam.
- Uroš S.
- Postovi: 10993
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Ima zbog toga sto turbina omogucava performanse veceg motora. Npr kod mene je natpunjenje 0.5 bara, motor 1.2, znaci koristi vazduh kao da je 1.8 atmo, i ima tacno takav obrtni - 175Nm. Bar je to neka moja teorija 

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Naravno, takav kompromis je tipican i obicno najbolji,odabir za takvu vrstu motorai zeljeni nacin voznje. Zasto je tako objasnjeno je na dijagramima koje je NenadR postavio vise puta.dragan napisao: sto se mene tice, u praksi, ako zelim max ubrzanje kroz vise stepeni prenosa necu nikad menjati brzine pre rpm max snage. kako neko lepo pomenu, menjac je proracunat da isprati ovakvu konstrukciju motora,
To sto u praksi ostvaris se razlikuje od teoretskih idealnih uslova. Kao sto uostalom i sam motor u praksi ne ostvaruje sta bi inace mogao u idealnim uslovima u smislu koeficijenta korisnog dejstva.
Ono sto je bitno biti uvek svestan, praksa se ponasa tacno kako je predvidjeno opisom u teoriji i uvek vaze davno dokazane zavisnosti u obliku matematickih formula tj zakona koje one opisuju.
Pa to se upravo radi decenijama, dat je citav niz takvih merenih dijagrama gde je izmereno ubrzanje (a u m/s2).nidza napisao: Ljudi stave na papir formule i na kraju ipak sednu u taj auto, ubace instrumente i mere sile i sve parametre kretanja i motora da bi stvarno znali na čemu su.
Zex obrati paznju, izgleda da je "crtanje" delovalo.
Konacno je prihvatio da je najbolje ubrzanje povezano sa momentom. Jos ako prihvati da je uvek tako, da je to zakonitost a pri tome SUS motor transformise hemijsku energiju u obrtni momenat kao efekat merljiv na radlici i ne pretvara hem.energiju u snagu, ucinio bi veliki pomak.
Laki021 napisao: ... jasno da je ubrzanje[b/] najbolje kad je umnozak momenta motor i prenosa menjaca max?
Jos da prihvatis kada je to i zasto tako i resen problem.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Kakav si ti car, potpuno dokazemo cvrstim dokazima da je sve sto si rekao netacno, onda kad ostanes potpuno bez argumenata, tiho pokupis prnje, nestanes na par dana pa se vratis kao da se nista nije desilo...
E sad valjda ces pre ili kasnije shvatiti da se MxW zove snaga a da se u cilindrima ne oslobadja moment...
Dede, jel i tebi obrtni moment isto sto i energija?
E sad valjda ces pre ili kasnije shvatiti da se MxW zove snaga a da se u cilindrima ne oslobadja moment...
Dede, jel i tebi obrtni moment isto sto i energija?
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Horsepower is the measure of power that produces the mechanical output. Torque is a moment of twisting force that causes a machinery to rotate about an axis and it is usually represented in Newton meter (N.m). Speed is the rate at which the object moves and it is calculated with respect to the time.
Mislim da ne moze jednostavnije od ovoga.
Mislim da ne moze jednostavnije od ovoga.
-
- Postovi: 575
- Pridružio se: 23 Feb 2013, 17:52
- Garaža: Audi A3 Sportback
- Lokacija: Darmstadt, Deutschland
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Vidi, Aco, to je jako jednostavno...kada se vozilo krece, ono savladava otpore, a otpori su sile...Kada motor daja visak obrtnog momenta u odnosu na otpore, imas reyultantu sila koja se trosi na ubrzanje..Ubrzanje se racuna kao kolicnik rezultantne sile i mase tela koje se krece. Maksimum ove funkcije je u maximumu momenta.AcaKayak napisao:Meni ovde nista nije jasno.
Zasto je obrtni momenat bitniji od ks kad generalno auti sa vise ks bolje ubrzavaju?
M3 ima relativno mali obrtni momenat u odnosu na snagu u ks a recimo 335 koji sam vozio ima manje ks a vise NM ako se dobro secam, dva identicna auta, jedan ima vise ks a drugi vise NM i ovaj s vise ks je brzi. Kako onda NM mogu biti bitniji od KS?
U ova dva konkretna primera koja si naveo, prenosni odnosi menjaca i glavnog prenosnika nisu isti.
Motori sa jako kratkim hodom klipa imaju jako male momenta, ali su jako "brzi", imaju zbog toga veliku snagu i veliku max brzinu vozila daju...
U konkretnom slucaju to ne mora znaciti, ne znam tacnu konstrukciju jer se dosta stvari moze i menjacem ispeglati...
Vise snage u principu moze znaciti i vise obrtnog momenta, ali ono sto je bitno jako je "brzohodnost motora". Jako je bitno da je pik momenta sto je moguce ranije, kako bi max ubrzanja vozacu sto pre bila na raspolaganju.
Ono je jako bitno za razumeti, a to je da motor SUS ne moze stabilno raditi na delu karakteristike levo od pika momenta jer se gasi...
Kada dobijete karakteristike vozila kao sto je Nenad dao, one prikazuju samo ponasanje vozila u pojedinim brzinama kada je gas pritisnut do kraja. Cak i ako ostavite gas pritisnut do karaja, a pritisnete i kvacilo, ne ostajete na istoj vec prelazite na karakteristiku praznog hoda. Ono sto je ljudima koji nisu iz ove branse jako tesko za shvatiti to je da motor uvek isporucuje onoliko momenta kolika su opterecenja. To ces najbolje videti, ako vozis max brzinom na tempomatu i naidjes na brdo...Motor ce promeniti zvuk i smanjiti brzinu, odnosno ici ce prema max momenta bez obzira sto si na tempomatu....ako je brdo toliko veliko dapocnes da padas na rpm ispod max momenta, ugasice se ako ne prebacis u nizi stepen. Isto tako, ako vozis max przinom i krenes da ides nizbrdo, otpori ce se smanjiti, motor ce se rasteretiti, broj obrtaja ce ostati isti, ali ce potrosnja drasticno pasti a motor ce sa spoljasnje brzinske karakteristike, bez obzira sto je gas pritisnut do kraja precijalnu...
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Zasto jednostavno, kad moze komplikovano...
Sistem je nestabilan sa leve strane pika momenta bez regulacije, koja se inace zove papucica gasa (a to i tempomat radi)... jos ce ispasti da ne moze da se vozi ispod max momenta.
Sistem je nestabilan sa leve strane pika momenta bez regulacije, koja se inace zove papucica gasa (a to i tempomat radi)... jos ce ispasti da ne moze da se vozi ispod max momenta.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Ja sam stvarno izgubio pojam, sta je kljucno pitanje u temi na koje dajete odgovor, ako neko moze da me podseti?
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.