zex napisao: Zato i predmet koji bacite sa 10.000 m visine ubrzava do konacne brzine a zatim iako postoji ubrzanje sile zemljine teznje g=9.81m/s^2, brzina ostaje konstantna...
Zar taj predmet ne usporava kako prilazi zemlji?
zex napisao: Zato i predmet koji bacite sa 10.000 m visine ubrzava do konacne brzine a zatim iako postoji ubrzanje sile zemljine teznje g=9.81m/s^2, brzina ostaje konstantna...
Ja stvarno ne mogu da verujem kuda ide ova diskusija. Jel mozes jednostavno da odgovoris da li bi u sportskom automobilu izabrao motor sa manje snage a vise momenta ili obrnuto.Dusan napisao:Ja i dalje tvrdim da je za takvu namenu vozila snaga vaznija od momenta, naravno kazem da je i moment vazan i najbolje bi bilo do nema manjka ni jednog od ta dva, ali ako moras da biras izmedju motora sa niskim momentom ili niskom snagom mislim da je jasno sta bi izabrao.
Dusan napisao:@zex,
Ja stvarno ne mogu da verujem kuda ide ova diskusija. Jel mozes jednostavno da odgovoris da li bi u sportskom automobilu izabrao motor sa manje snage a vise momenta ili obrnuto.Dusan napisao:Ja i dalje tvrdim da je za takvu namenu vozila snaga vaznija od momenta, naravno kazem da je i moment vazan i najbolje bi bilo do nema manjka ni jednog od ta dva, ali ako moras da biras izmedju motora sa niskim momentom ili niskom snagom mislim da je jasno sta bi izabrao.
Primer, 1) motor od 150ks, 350Nm ili 2) 250ks, 250Nm
Sta bi izabrao? Logicno je sta je vaznije, ne znam zasto uopste vodimo diskusiju.
viewtopic.php?f=15&t=904&start=45#p59625It is often said that diesels produce more torque than gasoline engines. They don't. Compare a diesel engine on equal grounds, that is, equal displacement and boost pressure, and they will produce about the same amount of torque. The diesel will however in such a comparison produce much less power. The reason diesels often produce more torque than a gasoline engine is either due to a greater displacement or a higher boost pressure. Since a diesel can't knock it can use very high boost pressures to compensate for what it lacks in engine speed. But high boost pressures combined with a high compression ratio also result in very high peak cylinder pressures. A naturally aspiranted engine producing 100 hp/l such as several BMW engine, see peak pressures in the order of 90 bar, a F1 engine 110 bar or so and a downsized turbo engine such as the VW TSI 120 bar. A diesel with 100 hp/l operate with peak pressures in the order or 190 bar, roughly twice that of the gasoline engine with similar specific output. For a production engine that translates into a roughly 20% weight handicap since the engine must be reinforced to handle this king of pressures.
Kako onda 2 identicna motora (200 CDI), sa razlikom samo u 90Nm,idu do 100 km/h vise od 1s razlike?Dusan napisao:@zex,
Ja stvarno ne mogu da verujem kuda ide ova diskusija. Jel mozes jednostavno da odgovoris da li bi u sportskom automobilu izabrao motor sa manje snage a vise momenta ili obrnuto.Dusan napisao:Ja i dalje tvrdim da je za takvu namenu vozila snaga vaznija od momenta, naravno kazem da je i moment vazan i najbolje bi bilo do nema manjka ni jednog od ta dva, ali ako moras da biras izmedju motora sa niskim momentom ili niskom snagom mislim da je jasno sta bi izabrao.
Primer, 1) motor od 150ks, 350Nm ili 2) 250ks, 250Nm
Sta bi izabrao? Logicno je sta je vaznije, ne znam zasto uopste vodimo diskusiju.
Jeste, ali da bi dobio ovo drugo, tj. Nm, potreban ti je reduktor ili ti menjac...Uroš S. napisao: kad kupujes elektro motor, glavna stavka su kW, a ne Nm.
To sam ja rekao!Uroš S. napisao:Pomesao si nesto, el. motor ima odmah dostupan max. obrtni.
A opet, sto je neko vec rekao, kad kupujes elektro motor, glavna stavka su kW, a ne Nm.