Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24694
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od dragvorl »

Uroš S. napisao:Pomesao si nesto, el. motor ima odmah dostupan max. obrtni.
A opet, sto je neko vec rekao, kad kupujes elektro motor, glavna stavka su kW, a ne Nm.
Cim ima puno momenta na malim obrtajima znaci da ima i puno snage na malim obrtajima.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
moimoi
Reactions:
Postovi: 210
Pridružio se: 26 Apr 2012, 14:14
Lokacija: Beograd

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od moimoi »

Xepoj87 napisao:Kako onda 2 identicna motora (200 CDI), sa razlikom samo u 90Nm,idu do 100 km/h vise od 1s razlike?
Kako onda C 350 CDI ide jednako brzo kao C 350 BE sa 500cc i 40ks vise?
Ovde poredim isti model,iste menjace,a u prvom slucaju i isti motor...
Nije to sve tako prosto...
U tvom primeru je problem sto ta dva 200CDI nisu isti motori. Nova generacija motora (mercedes kaze da nije evolucija starog), razlicita kubikaza, drugaciji materijali, niza kopmresija, visi pritisak ubrizgavanja,... ni u kom slucaju se ne moze reci da su identicni motori.

Zasto novi ima bolje performanse? Novi motor daje max snagu u rasponu od skoro 2000rpm, a stari je davao u rasponu 200-300 obrtaja. Kod novog je kriva snage dosta bolja, pogledaj koliko oba razvijaju KS pri 2000 ili 3000 obrtaja.
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Одг: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni mome

Post od dragan »

Ivan napisao: Obrtni moment pruza vise snage kroz obrtaje, sto je dobro za komfornu voznju, midrange ubrzanja i preticanja, ili vucu tereta, ali kada se dohvatimo performansi onda je snaga najbitnija, kao i menjac proracunat za tu svrhu.
menjac, jako bitna stavka. vec sam ranije u temi postovao poredjenje auta br1 i auta br2, pri cemu je auto br1 jaci 50 posto po snazi a auto br2 jeci 50 posto sa momentom, pa cak je i turbo i taj momenat razvija mnogo ranije, ali im je momenat na tockovima, a i snaga, zbog potpuno razlicitih menjaca veoma slican kroz broj obrtaja tocka ( koji inace ima cak i iste dimenzije ) -
clio 3 rs i megan 3 1.9dci -
http://www.zeperfs.com/en/duel2749-1348.htm
i, elasticnost je ista, da ne sitnicarim sa desetinkama pa da kazem da je cak klio u prednosti...

kad imas motor i bez natpunjenja ali sa mnogo obrtaja ( kao neki type r motor ), lako se nadoknadi momenat na tocku skracivanjem menjaca...
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28242
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od Xepoj87 »

moimoi napisao:
Xepoj87 napisao:Kako onda 2 identicna motora (200 CDI), sa razlikom samo u 90Nm,idu do 100 km/h vise od 1s razlike?
Kako onda C 350 CDI ide jednako brzo kao C 350 BE sa 500cc i 40ks vise?
Ovde poredim isti model,iste menjace,a u prvom slucaju i isti motor...
Nije to sve tako prosto...
U tvom primeru je problem sto ta dva 200CDI nisu isti motori. Nova generacija motora (mercedes kaze da nije evolucija starog), razlicita kubikaza, drugaciji materijali, niza kopmresija, visi pritisak ubrizgavanja,... ni u kom slucaju se ne moze reci da su identicni motori.

Zasto novi ima bolje performanse? Novi motor daje max snagu u rasponu od skoro 2000rpm, a stari je davao u rasponu 200-300 obrtaja. Kod novog je kriva snage dosta bolja, pogledaj koliko oba razvijaju KS pri 2000 ili 3000 obrtaja.
Ok,razlikuje se motor za 5cc,ali sta je rezultat ovog gore sto si ti napisao da je drugacije?
Veci Nm,zar ne? I taj isti veci Nm omogucava vecu snagu u manjim obrtajima,zar ne?
Govori se najbolje ubrzanje na maximalnoj snazi? A nije li istina da je najbolje ubrzanje do maximalne snage,a onda krene da pada?
Zasto je bitna snaga? Zato sto sto vise snage ima,to ce kolicina obrtnog moci da isporuci vise tokom celokupnog spektra obrtaja...
Takodje sto vise obrtnog bude bilo,to ce vise snage auto imati tokom svih obrtaja,zar ne?
Nije bas uslovljeno samo tako prosto,ali su ta 2 glavni parametri...
I samim tim je Nm podjednako vazan kao i KS...

Apropo price o sportskim kolima i atmo motorima:
Pominju se atmo motori u sportskim kolima,a isti takodje imaju ogroman obrtni momenat...
Ferrari F12 recimo i ako je V12 atmo,ima 700Nm,skoro isto kao konja(740)...
Italia takodje,V8 atmo sa 570ks i 540Nm...
SLS AMG ima 571ks i 650Nm...
SLS AMG Electric drive ima 751ks i 1000Nm...
C 63 AMG ima 460ks i 600Nm...

Ja sam okacio prosto poredjenje C63 AMG i M3...
Zasto je C brzi i ako je preko 100kg tezi?
Zbog 40ks vise ili zbog 200Nm vise?
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
Dusan
Reactions:
Postovi: 4285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:26
Lokacija: Wien

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od Dusan »

Heroj,

ja sam rekao da je i moment takodje vazan parametar kod automobila. Ni u jednom trenutku nisam rekao da nije. Ali sam rekao da je snaga vaznija. Ti poredis motore iste ili priblizno iste snage, s tim sto je jedan sa vecim momentom, kao sto sam rekao jasno je da ce moment ostvariti tu potrebnu raziliku, jer je i moment bitan. Vrati se na moj primer gde su razilke u momentu i snazi prilicno slicne.
Dusan napisao: Primer, 1) motor od 150ks, 350Nm ili 2) 250ks, 250Nm
Mozes da nadjes i neke primere motora koji postoje, sve jedno je, ono sto pokusavam da kazem je da automobil sa manjkom snage nema sanse protiv automobila sa manjkom momenta, i to nas dovodi do zakljucka da je snaga vaznija. Mislim namerno pojednostavljujem pricu ovako, jer nema potrebe za nekim teoretisanjem.
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni mome

Post od Ivan »

Dusan +1

Evo primer pasat b5 1.9tdi 110ks i 235nm i pasat b5 115ks i 310nm (ATJ motor), ovaj drugi je brzi jedva 0.5s (11s vs 11.5s), a ima cak 75nm vise.
Takodje ima 1.9tdi 115ks sa 285nm i ide apsolutno isto kao ovaj sa 25nm vise, ali im je snaga ista.

Ili recimo pasat b5.5 1.8t 180ks i 225nm dere 2.5tdi 180ks i 370nm, sta je sa tih 145nm razlike.

Mislim da je ovo dovoljan primer.

Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od Laki021 »

Heroj, a i ostali...

Kada poredite dva slicna motora istih snaga, veci max moment van u praksi daje hint da taj motor ima bolji izgled krive snage/momenta. Odnosno da ima vise snage/momenta na nizim obrtajima.

Iako moze da se nacrta bezbroj krivih za koje ova konstatacija ne vazi, u praksi je to uglavnom tako...

E sada, problem nastaje ako pokusate da uporedite savremenog turbo benzinca i turbo dizela slicnih snaga. Tu nastaje kurslus...
Po pravilu dizel ce uvek imati veci max moment, ali vam taj veci max moment vise ne hintuje da je u kriva snage/momenta bolja od one kod benzinca... Vrlo lako moze da se desi da je benzinac daleko bolji po pitanju elasticnosti jer i pored nize vrednosti momenta on ima bolji izgled normalizovane krive...

Zato vrednost momenta moze da sluzi samo kao neki nagovestaj koji motor ima bolju krivu i elasticniji je kada poredimo slicne motore, ali nista vise od toga...

Sa druge strana max snaga jasno definise mnoge stvari.
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od Floyd »

Laki021 napisao:Zato vrednost momenta moze da sluzi samo kao neki nagovestaj koji motor ima bolju krivu i elasticniji je kada poredimo slicne motore, ali nista vise od toga...
Tako sam i ja skontao ovo silno pisanje na prethodnim stranama :pardon:
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni mome

Post od Ivan »

+1

Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od dragan »

Laki021 napisao: Po pravilu dizel ce uvek imati veci max moment, ali vam taj veci max moment vise ne hintuje da je u kriva snage/momenta bolja od one kod benzinca... Vrlo lako moze da se desi da je benzinac daleko bolji po pitanju elasticnosti jer i pored nize vrednosti momenta on ima bolji izgled normalizovane krive...
ako sam dobro protumacio ovo sto sam podvukao, nisam siguran da je to ono sto je faktor kad je benzinac elasticniji, mislim da je najveci faktor tu kraci prenosni odnos kod bilo kog benzinca nego kod dizelasa. to da vise efekta na tockovima a ono sto je na tockovima tera auto napred...
ako mislis da gresim, molim te objasni sta ti znaci "izgled normalizovane krive"...
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od Laki021 »

Nisam na to mislio.
Ne zaboravi, ako imas jedan motor koji se vrti do 8000 a drugi do 4000, ekvivalentni menjaci bi bili da je jedan duplo kraci od drugog i to onda ne bi imalo uticaja na performanse kod poredjenja.

A sa normalizovanom krivom sam mislio da sa osa grafika izbacis vrednosti, dakle i snaga i broj obrtaja treba da idu od 0 do 1 (kao u procentima). Ako imas takve krive onda mozes da poredis relativnu elasticnost vrlo razlicitih motora i da ih stavljas na isti grafik. Ako stavis na isti grafik krivu dizela koji ide do 5000 i benzinca koji ide do 7000 sa vrlo razlicitim momentima, ako ih ne normalizujes nisi nista uradio. Inace prakticno ovaj posao "normalizacije" tj svodjenja na isto upravo radi menjac.
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od dragan »

shvatio sam, hoces da kazes da kad bi na neki nacin, prosto receno, "razvukao" krive u istom sistemu, benzinska kriva bi bila bolja, tj imala bi vise snage i momenta na istim mestima u sistemu po vertikali...
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od Laki021 »

Tako je, smestimo ih isti sistem gde je sve izrazeno u relativnim vrednostima motora.
E sad koja ce kriva biti bolja zavisi od konkretnog motora, te ako je kriva benzinca bolja a imaju istu snagu, benzinac ce biti elasticniji bez ikakvog obzira na manji moment.

Bacite pogled ako mozete da nadjete krivu snage i momenta za novi BMW 328i motor, ima fantasticnu krivu, bolju od vecine dizela, apsolutno nema veze sto ima manji obrtni od npr 320d ubice ga u svakom pogledu...
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od Floyd »

Pa ima i "samo" 60ks vise.
320d je po testovima za nijansu bolji od 320i koji jeste njegov parnjak.
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od dragan »

Laki021 napisao: Bacite pogled ako mozete da nadjete krivu snage i momenta za novi BMW 328i motor, ima fantasticnu krivu, bolju od vecine dizela, apsolutno nema veze sto ima manji obrtni od npr 320d ubice ga u svakom pogledu...
ja napisah u onoj drugoj temi, jedan od najsavremenijih i najboljih 2l tb na trzistu, kakvo crno odustajanje od razvoja benzinaca...u bmw-u rade vredno na tome bez prestanka...
u voznji je takodje odlican, pogotovo u kombinaciji sa 8g automatikom...
Odgovori