Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Glavna mana B segmenta sa dizel motorom
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10691
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Jes kad je u nekom starijem B modelu 1.9 motor koji je tezak koliko i ostatak kola. Sad je B klasa porasla, a dizeli se smanjili.
Sent from my HTC One V

Sent from my HTC One V
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Do novijih jos nisam dogurao 

- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Bez obzira, i dalje se oseti tezina motora, pogotovo kada se uporede ista vozila sa dizelni benzinskim motorom. Mozda je razlika sto danas samo sire gume bez prepravki oslanjanja mogu u dobroj meri da kompenzuju tu razliku 
Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Na onim slikama su plastični poklopci motora
Ispod njih su glave koje se skroz razlikuju, a onda duplirane remenice bregastih osovina, španeri itd. Sa mJet-om, većim rashladnim sistemom, uvećanim usisom i ostalim perifernim dodacima može da se sabere tu dosta kg. Ne znam na čemu je sve dobijena konačna težina, ali spcs tako kažu - ne tražite da ih ja obrazlažem. Uostalom, ja kad vidim 156 iz profila sa 50m znam da je 16v - toliko joj je nos niži.

Ispod njih su glave koje se skroz razlikuju, a onda duplirane remenice bregastih osovina, španeri itd. Sa mJet-om, većim rashladnim sistemom, uvećanim usisom i ostalim perifernim dodacima može da se sabere tu dosta kg. Ne znam na čemu je sve dobijena konačna težina, ali spcs tako kažu - ne tražite da ih ja obrazlažem. Uostalom, ja kad vidim 156 iz profila sa 50m znam da je 16v - toliko joj je nos niži.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Nisu svi turbo benzinci tako nastimovani. Ovo je tipicna svedska skola, ko se navikne vrlo prija voznja.nidza napisao:Sad sam iskidao od života jedan Saab 9-3, 1,8T (~2000 kubika), remapiran sa 150 na oko 185KS. Nemam reči za turbo-benzinjare, pogotovo remapirane, nego - prelepo! Ne postoji onaj dizelski udar u leđa, ali rafinisano i konstantno vuče. Ono što mi se jako dopalo je što do 100tke stiže u 2 brzini.
Prva, druga, treća, stisneš, a on puni i puni i puni, ne posustaje, zalepljen si sve vreme.
Može potpuno normalno da se vozi, tj da se šalta na 2000rpm, turbina mu daje sasvim dovoljno Nm za te potrebe, ali pravo veselje nastaje tek negde oko 5-6 hiljada.
Ako sam dobro pohvatao jos si probao najmanji (najslabiji) motor Saaba.
I kod mene (volvo) je slicno ponasanje samo pitomiji motor, u drugoj vuce do 120 km/h (produzen diferencijal). Skoro pa ista ekipa inzenjera je radila motore Volva i Saaba, u smislu osnovnih postavki.
Jos bi ti se vise svideo Saab 2.3 turbak. Sve sto si opisao samo duplo.
Imao sam prilike da se provozam u tjuniranom sa oko 450KS iz 2.3 turba model 9000.
Proklizava na suvom u svih 5 brzina. Dostize oko 270km/h. Turbina na 1.6bara.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
veljo stvarno ne znam sta da ti kazem. pogledaj par stranica nazad, ako je neko imao razlog da ga moje pisanje uvredi to je bio nidza a ne ti. iako je i taj moj post upucen njemu bio vise saljiv nego uvredljiv, sto je on ocigledno tako i protumacio. za razliku od tebe. tebi ni u jednom momentu nisam uputio nikakvu uvredu, a ti si se zaboga nasao uvredjen. niti sam rekao da ti ne verujem nego da ne mogu da objasnim otkud takvo ponasanje automobila kakvo si naveo. ( da ne pretrpavam citatima, drugi post na 50. strani, tu sam vec prestao sa zajebancijom i pokusao malo da teorijski pridjem tome o cemu pises, ajde pogledaj jos jednom ).Velja napisao:Ajd' na razvodnjavaj, ne izvrći reči i ne glumi uvređenu mladu. Bio si drzak i dobio si neuobičajeno odmeren i pristojan odgovor, kako po merilima ovog foruma, tako i po mojim.dragan napisao:ja sam neprijatan zato sto sam ti postavio jedno prilicno logicno pitanje, a ti mene nazivas kulovom?Velja napisao:Stvarno ne vidim razlog tom ironičnom , arogantnom tonu. Ako si neispavan posle noćne smene, odmori malo. Ovako baš zvučiš k'o neki uvređeni kulov, a ja te svakako nisam ničim uvredio. Msm, umem i ja da budem neprijatan, ali nisam ovde zbog toga.
to sto ti moj ton tumacis kao arogantan i ironican je tvoj problem, ja sam ti postavio sasvim zdravorazumsko pitanje -ako ti stvarno nije jasno da se tesko oseti povecanje precnika tocka od jedva preko jednog procenta, i to na autu sa takvom motorizacijom ( ne nisam ironican, velika je razlika izmedju recimo te alfe i npr mog astmaticnog fokusa ) ne vidim razlog da dalje pricamo. ako hoces da prica od ovakvog tona predje u vredjanje, nema nikakvog problemadragan napisao: stvarno si osetio razliku? na tako jakom autu sa toliko momenta da potpisuje u trecoj, pa i cetvrtoj?![]()
Kad neko iznosi lično iskustvo i pri tome navodi detalje, pa se čak i upušta u razjašnjavanje kako je sve to moguće, nedopustivo je da neko sa skromnim iskustvom iz te teme (da,da...) to osporava argumentima sa neta, iz udžbenika i tuđeg iskustva. I to kroz prepotentno, ironično, usputno dobacivanje.
pokusaj malo da izadjes iz mantre "obrtni momenat, obrtni momenat", odmori malo, opusti se i procitaj jos jednom poslednjih par strana pa ces videti da imas malo pogresnu sliku o ovome i da ti licno nemas nikakav razlog da budes uvredjen zbog bilo cega, niti da vredjas jos manje.
sto se tice iskustva o toj temi, stvarno je zgodno pokusati diskreditovati sagovornika govoreci mu kako nema pojma, samo na malo uvijeniji nacin, kao sto si ti to uradio u citiranom postu. istina je ipak malo drugacija i veruj mi da sam eto igrom slucaja provozao tu i tamo poneki potentniji auto ( sad bi ti rekao - sa puno obrtnog momenta ) i eto imam neku blagu sliku kako to izgleda. i do sad sam svako ponasanje svakog automobila, bilo to meni logicno ili ne u startu, uspeo da objasnim i u teoriji, jer su, na kraju, svi ti automobili i prvo teorijski koncipirani pa zatim napravljeni u zbilji ( sad opet mozes procitati onaj drugi post na 50. strani

eto, od 50. strane moja namera je bila da malo ozbiljnije diskutujem ( kao sa carov-im sto mozes videti ), a ne da vredjam bilo koga...
sto se tice tocka i tolike subjektivne promene na autu tolikom malom promenom dimenzije, ja konkretno ni za to nemam objasnjenje, niti sam imao pribliznih iskustava ( a svake godine menjam 215/45/17 sa 205/50/17 sto mu dodje slicno odstupanje kao i kod te tvoje dve dimenzije, na autu koji ne potpisuje ni u drugoj ni u trecoj, niti cetvrtoj po mokrom ). ovo o cemu ti pises je kao kad bi imao dve mape na tom autu, jednu sa 150ks/300nm a drugu sa 153ks/305nm i kad bi osetio promenu prelaska sa jedne na drugu. ili, ako gresim, gde gresim?
meni je ovo sporan momenat, ali je ocigledno nesporazum, posto kasnije pises ( ili ja tumacim to sto ti pises ) obrnuto, tj slazem se sa svim daljim pisanjem sto se tice pogona. tezem autu je teze da prokliza na pogonskoj osovini sto si i ti napisao za tvoju 2.4 u odnosu na 1.9.carov2 napisao:Na primer, uzbrdo je puno lakse tezem autu da prokliza pod odredjenim uslovima.
zato sam i pitao o kojim automobilima diskutujemo, jer je kod fwd sa motorom napred obicno 2/3 tezine na pogonskoj osovini, a kod rwd je cesto odnos pola-pola, bar u stanju mirovanja. kod starta se to opterecenje menja, i bilo bi odlicno ( mada mislim da se to jako tesko nalazi i po literaturi i po netu ) znati koliko tezine se prebaci na zadnju osovinu, tj koliko se sa prednje izgubi, a ocigledno se izgubi znacajno a nazad se dobije znacajno jer su u startu od nule svi rwd u velikoj prednosti.
konkretan primer iz mog neiskustva sa automobilima je da je recimo start u 328i f30 mnogo laksi i impresivniji ( subjektivno, nisam merio ) nego kod, po performansama iz starta gotovo identicnog, megana 3 rs, cak na istoj sirini guma. iz rollinga, pri brzini dovoljnoj da ne dodje do proklizavanja guma, ( ako si na to mislio ) megan ce biti uvek u blagoj prednosti zbog odnosa kg/ks, ali od nule f30 lakse iskoci napred... ja bih jako voleo da uhvatim po gradu neku gt86 da vidim kako to izgleda fwd vs rwd kod ova dva automobila

ps. zbog istog razloga bih po snegu uvek dao prednost izlaska uzbrdo unazad, ako je situacija bas ekstremna. sa autom koji vec duze ne vozim imao sam priliku da probam nesto slicno i teorija se poklopila sa praksom, ali jedan slucaj ne cini pravilo...
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Dragane, reč ,,provozao'' koju si sam upotrebio govori sve. Obići krug oko bloka ili stisnuti gas na nekom pustom pravcu je iskustvo bliže nuli nego pravom poznavanju nekog auta koje se stekne kroz najmanje jednogodišnje korišćenje. Znači, sva god doba, bar jedno putovanje sa opterećenim kolima, drndanje po klizavom, provlačenje kroz gužvu...
Ti si jedan od egzotičnijih forumaša i sa uživanjem te čitam, ali ponekad se zaneseš pa ,,učiš tate kako se deca prave''(da iskoristim ovu kulovsku doskočicu). Dobri primeri su ovi se rikvercom po snegu i proklizavanje na uzbrdici. To su osnovne stvari koje su većina forumaša apsolvirali poodavno,a ja još pre 29 god. I to vrv na nekom od 4-5 francuskih kola koje sam imao dok sam bio mlađani hipster.
Ti si jedan od egzotičnijih forumaša i sa uživanjem te čitam, ali ponekad se zaneseš pa ,,učiš tate kako se deca prave''(da iskoristim ovu kulovsku doskočicu). Dobri primeri su ovi se rikvercom po snegu i proklizavanje na uzbrdici. To su osnovne stvari koje su većina forumaša apsolvirali poodavno,a ja još pre 29 god. I to vrv na nekom od 4-5 francuskih kola koje sam imao dok sam bio mlađani hipster.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Posto izgleda jos imas dilema sta i kako se dogadja sa dinamikom kretanja uzbrdo, radi se o zakonu fizike koji je univerzalno primenljiv pa samim tim i na slucajeve u praksi. I vazi uvek i svuda.dragan napisao: ps. zbog istog razloga bih po snegu uvek dao prednost izlaska uzbrdo unazad, ako je situacija bas ekstremna. sa autom koji vec duze ne vozim imao sam priliku da probam nesto slicno i teorija se poklopila sa praksom, ali jedan slucaj ne cini pravilo...
fwd autu se smanjuje tezina (sila) na pogonskim tockovima, rwd autu se povecava tezina na pogonskim tockovima. Koliko tacno nije tesko izracunati (tangens ugla nagiba) za svaki konkretni prakticni slucaj.
Ta razlika tezina kod tipicnih predstavnika te 2 vrste pogona je obicno nesto tipa 20-30%. u korist rwd (u tim uslovima) naravno.
Sto je veca masa auta veci je efekat u praksi, kao sto je @carvo2 kristalno jasno napisao.
Dakle svaki put, i pri milijardu prakticnih proba, sto je veci nagib i sto je veca masa fwd auta to lakse proklizavaju pogonski tockovi. U odnosu na rwd sa identicnim motorm i masom pri poredjenju.
Jugo 55 nema niti mnogo KS niti mnogo Nm pa proklizava ko od sale na usponu. Tipican predstavnik fwd, ,mnogo nas je imalo prilike da vozi pa ga zato pominjem.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Cek jel 1.8 ili 2.0?nidza napisao:Sad sam iskidao od života jedan Saab 9-3, 1,8T (~2000 kubika), remapiran sa 150 na oko 185KS.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Takva je oznaka motora, ali je 2000 kubika. I 1.8T i 2.0T imaju istu kubikažu, različitu snagu i neke još sitnice se razlikuju (barem turbina i mapa).
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
@velja - ok, u principu se slazem, samo bih deo price oko onog "provozao" mogao prosiriti ali to nije tema a post je u celosti fair enough
A sve ostalo, sto mi zapravo nije jasno evo objasnice mi ljubitelj
@ljubitelj - izgleda da me nisi razumeo. Nemam nikakvu dilemu oko price uzbrdo/nizbrdo, a moje pitanje se odnosilo na polazak iz nule po ravnom, fwd i rwd. Dakle, ako serija 3 bmw ima 700kg na zadnjoj osovini koliko kaze tangens da da bi vaga pokazala u momentu kretanja iz nule pod punim gasom. I isto to za megan iz primera.
Zastavu sam vozio godinama, na njoj sam i naucio da vozim, ali mislim da je primer sa autom po projektovanim pre x decenija u principu neadekvatan za ovo o cemu pricamo...

A sve ostalo, sto mi zapravo nije jasno evo objasnice mi ljubitelj

@ljubitelj - izgleda da me nisi razumeo. Nemam nikakvu dilemu oko price uzbrdo/nizbrdo, a moje pitanje se odnosilo na polazak iz nule po ravnom, fwd i rwd. Dakle, ako serija 3 bmw ima 700kg na zadnjoj osovini koliko kaze tangens da da bi vaga pokazala u momentu kretanja iz nule pod punim gasom. I isto to za megan iz primera.
Zastavu sam vozio godinama, na njoj sam i naucio da vozim, ali mislim da je primer sa autom po projektovanim pre x decenija u principu neadekvatan za ovo o cemu pricamo...
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Taj 2.0 bi trebalo da je opelov turbo motor od 200ks?nidza napisao:Takva je oznaka motora, ali je 2000 kubika. I 1.8T i 2.0T imaju istu kubikažu, različitu snagu i neke još sitnice se razlikuju (barem turbina i mapa).
Potego sam se jednom sa takvim sabom, 2.0T pise ne znam koliko ks ima, drzao sam dobro do kraja moje trece, negde do 120. Nisam stigao da presaltam u 4tu, ali moja cetvrta je nekako kilava, tako da ocekujem da bi me oduvao samo tako.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Zavisi od godista
Vozio sam Saab 9000, i 2.0t i 2.3t, i to je brutalan auto
Od kako je propao, i GM suruje, necu ni da znam za taj auto
Vozio sam Saab 9000, i 2.0t i 2.3t, i to je brutalan auto
Od kako je propao, i GM suruje, necu ni da znam za taj auto
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Sta se promenilo otkako je GM dosao, sem sto su propali?
Mislim na motorizaciju, kvalitet, ....
Mislim na motorizaciju, kvalitet, ....