Naši snimci saobraćajnih situacija
- Mladen7
- Postovi: 2131
- Pridružio se: 10 Jul 2014, 17:11
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Sportwagon
- Lokacija: Beograd ,NBg
Re: Naši snimci saobraćajnih situacija
Gledao sam na mnogo sajtova MUP, Agencija za B.S., -dopune ZOBSa...zaboravih sad tačno gde sam našao, u nekoj gužvi sam, probaću kasnije da nađem tačno odakle-ako me nezezne onaj Nemac što sakriva stvari po kući.
Re: Naši snimci saobraćajnih situacija
Ne razumem. Koga autobus mora da propusti ako postoji samo jedna traka, tj ostala vozila koja se kreću u istom smeru mogu biti samo iza njega. Nešto šira traka ne menja osnovna saobraćajna pravila. 

- Mladen7
- Postovi: 2131
- Pridružio se: 10 Jul 2014, 17:11
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Sportwagon
- Lokacija: Beograd ,NBg
Re: Naši snimci saobraćajnih situacija
Što se buseva tiče jednostavno:
-ako je na izdvojenom stajalištu izričito moraš omogućiti da se uključi u saobraćaj (bukvalno kao znak stop)
-ako je na ne izdvojenom, možeš obići, uz povećanu opreznost, i prilagođenom brzinom, autobus ne propušta jer nema ni potrebe-može da nastavi kretanje pravo, u slučaju široke saob. trake, ali nije prekršaj obići ga, isto važi za obilaženje prelaskom u suprotnu saob. traku ako je isprekidana linija.
-ako je posle stajališta pešački prelaz, obilaženje je prekršaj.
-zaustavljeni autobus za prevoz dece-sve ostalo isto kao u starom zakonu-obavezno zaustavljanje dok sva deca uđu ili izađu.
Sad ono što stoji je da su prilično široka tumačenja ostavljena u nekim situacijama, najosetljivije je da li obilaženjem ugrožavamo pešake, da li je prilagođena brzina (čuveno).
Pravila se vremenom menjaju ,najbolji dokaz je da je pre izričito bilo zabranjeno obilaženje zaustavljenog traktora, auta preko pune linije, sada je to dozvoljeno, ne ometajući i ne ugrožavajući saobraćaj iz suprotnog smera .Autobus koji nije stao zbog kvara već na stajalištu nije dozvoljeno obilaziti preko pune linije. Međutim, opet
, taj novi propis nije jasno usklađen sa članom 55 (kapor ga okačio na prednodnoj strani).
-ako je na izdvojenom stajalištu izričito moraš omogućiti da se uključi u saobraćaj (bukvalno kao znak stop)
-ako je na ne izdvojenom, možeš obići, uz povećanu opreznost, i prilagođenom brzinom, autobus ne propušta jer nema ni potrebe-može da nastavi kretanje pravo, u slučaju široke saob. trake, ali nije prekršaj obići ga, isto važi za obilaženje prelaskom u suprotnu saob. traku ako je isprekidana linija.
-ako je posle stajališta pešački prelaz, obilaženje je prekršaj.
-zaustavljeni autobus za prevoz dece-sve ostalo isto kao u starom zakonu-obavezno zaustavljanje dok sva deca uđu ili izađu.
Sad ono što stoji je da su prilično široka tumačenja ostavljena u nekim situacijama, najosetljivije je da li obilaženjem ugrožavamo pešake, da li je prilagođena brzina (čuveno).
Pravila se vremenom menjaju ,najbolji dokaz je da je pre izričito bilo zabranjeno obilaženje zaustavljenog traktora, auta preko pune linije, sada je to dozvoljeno, ne ometajući i ne ugrožavajući saobraćaj iz suprotnog smera .Autobus koji nije stao zbog kvara već na stajalištu nije dozvoljeno obilaziti preko pune linije. Međutim, opet

Re: Naši snimci saobraćajnih situacija
Mladen7 napisao:-ako je na izdvojenom stajalištu izričito moraš omogućiti da se uključi u saobraćaj (bukvalno kao znak stop)
Ova besmislica je uvedena pre nekoliko godina i toliko je glupa i opasna da je se niko ne pridržava. Vozači GSPa prvi, jer su prilikom uključenja direktno izloženi (prvo njihov ćosak izviri) eventualnom naletanju vozila koja se kreću trakom u koju bi se uključio bus.
Zamislite ulaz u Bg sa Ibarske, tamo od Petlovog brda na šta bi ličio kad bi se busevi GSPa bez pardona ubacivali iz izdvojenih stajališta. Pa ovi zadremali medjugradski autobusi i kamioni bi pravili pokolj svakodnevno. Pravi dokaz koliki si retardi ovi iz sekretarijata za saobraćaj.
Re: Naši snimci saobraćajnih situacija
Nije uvedeno skoro osim ako pod skoro ne mislis bar 20 godina. I naravno da je dobra stvar, zar nije logicno da jedan covek u automobilu zastane i saceka autobus sa 100+ putnika? Autobusdzije ne ulecu sumanuto zato sto cekaju da ih neko pusti, ako bi uletali ne bi bili krivi ali pored saobracajne krivice postoji i interna kontrola pa ako neko cesto pravi udese pa sve i da nije kriv mogu da ga skinu sa volana. Tj. za pocetak se ide na psihotest i dalje kako treba.
Re: Naši snimci saobraćajnih situacija
Moguće da ima i 20g, ja vozim već 30 pa mi tako deluje
Zabole me za žurbu +100 putnika, ovo pravilo daje za pravo vozaču busa da iseče putanju autu kad možda ne može da stane ili eskivira i da na taj način nekoga ubije. U gradu to često budu i sasvim nedužni pešaci na trotoaru. Pravo pitanje je koliko nastradalih ovaj genije već ima na duši.
Suprotno je saobraćajnoj logici i medjunarodnim pravilima. Totalni promašaj koji je neko doneo kod nas da bi se pravio pametan kako je eto on rešio problem javnog prevoza u Beogradu.

Zabole me za žurbu +100 putnika, ovo pravilo daje za pravo vozaču busa da iseče putanju autu kad možda ne može da stane ili eskivira i da na taj način nekoga ubije. U gradu to često budu i sasvim nedužni pešaci na trotoaru. Pravo pitanje je koliko nastradalih ovaj genije već ima na duši.
Suprotno je saobraćajnoj logici i medjunarodnim pravilima. Totalni promašaj koji je neko doneo kod nas da bi se pravio pametan kako je eto on rešio problem javnog prevoza u Beogradu.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13587
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Naši snimci saobraćajnih situacija
TT mi je progutao post... Veljo, nema ovo veze sa tim, ne kapiram kakvo isecanje i nedužni pešaci?
Pravilo je staro, i koliko mi se čini odnosi se samo na uvučena stajališta. Tu bus ima prednost i to je tako. Primer je stanica u Kneza Miloša preko puta zgrade kanadske ambasade. Sasvim u redu da se pusti gomila ljudi koja se kuva u busu. U praksi nekad bude drugačije, al ok je da tako piše.
Drugi primer je ista ulica drugi smer kod Beograđanke pre Londona, tu kako se slivaju trake postoji samo iscrtano proširenje ulice kao stnaica, nije posebnu uvučeno, i tu mislim da nije obaveza da se pusti bus.
Ovo je bilo po starom ZOBS-u. cenim da je i po novom, a ne mogu da se setim da li sam proveravao kako je definisano, tj u Mladenovom citatu je potrebna definicija stajališta da vidimo na šta se odnosi.
Pravilo je staro, i koliko mi se čini odnosi se samo na uvučena stajališta. Tu bus ima prednost i to je tako. Primer je stanica u Kneza Miloša preko puta zgrade kanadske ambasade. Sasvim u redu da se pusti gomila ljudi koja se kuva u busu. U praksi nekad bude drugačije, al ok je da tako piše.
Drugi primer je ista ulica drugi smer kod Beograđanke pre Londona, tu kako se slivaju trake postoji samo iscrtano proširenje ulice kao stnaica, nije posebnu uvučeno, i tu mislim da nije obaveza da se pusti bus.
Ovo je bilo po starom ZOBS-u. cenim da je i po novom, a ne mogu da se setim da li sam proveravao kako je definisano, tj u Mladenovom citatu je potrebna definicija stajališta da vidimo na šta se odnosi.
Re: Naši snimci saobraćajnih situacija
Slažem se da je humano da se propusti autobus sa skuvanim putnicima, ali nije bezbedno.
Tvoj primer iz K.Miloša nije dobar jer tu ima više traka i prestrojavanjem može da se eskivira bus koji izlazi iz stanice, dok je pravi problem tamo gde postoji samo jedna traka u koju traba da se uključi bus iz izdvojenog stajališta.Npr.link
Pešake sam pomenuo kao ugrožene prilikom udesa gde se kola često odbijaju na trotoar kada udare u vozilo koje se ukljucuje u saobraćaj pod oštrim uglom.
Tvoj primer iz K.Miloša nije dobar jer tu ima više traka i prestrojavanjem može da se eskivira bus koji izlazi iz stanice, dok je pravi problem tamo gde postoji samo jedna traka u koju traba da se uključi bus iz izdvojenog stajališta.Npr.link
Pešake sam pomenuo kao ugrožene prilikom udesa gde se kola često odbijaju na trotoar kada udare u vozilo koje se ukljucuje u saobraćaj pod oštrim uglom.
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Naši snimci saobraćajnih situacija
http://www.youtube.com/watch?v=8EqSTQVoI8w
Mini kabriolet vozi Ratko Varda, poznati (ex) košarkaš. Mrtav 'ladan je zakočio i širi ruke ovom iza, pita ga što mu svira...
Mini kabriolet vozi Ratko Varda, poznati (ex) košarkaš. Mrtav 'ladan je zakočio i širi ruke ovom iza, pita ga što mu svira...
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
- Day Walker
- Postovi: 23536
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Re: Naši snimci saobraćajnih situacija
Cekaj, pa zar Varda nema prednost jer ovaj sa Skodom ima uslovnu strelicu?
Brzine idu u H-a !!!




- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Naši snimci saobraćajnih situacija
Ima, ali pogledaj kojom brzinom on uleće ispred. Škoda je već prošla pešački u momentu kad je on krenuo.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
- Ji 4Tze
- Postovi: 8231
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Naši snimci saobraćajnih situacija
ugasilo mu se uslovno a miniju je možda i ostalo zeleno
Boringly average, but also perfect for school run mums
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Naši snimci saobraćajnih situacija
Nije, uslovno gori sve vreme. YT je malo osakatio snimak, ali bi trebalo da se vidi na HQ
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
Re: Naši snimci saobraćajnih situacija
Skoda je morala da propusti minija, uslovno ne znaci prvenstvo prolaza.
- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Naši snimci saobraćajnih situacija
Naravno da jeste i kakve veze ima što je Škoda prošla pešački?
Najgore što 90% vozača ne kapira najbolje tu uslovnu strelicu i prvenstvo prolaza
Najgore što 90% vozača ne kapira najbolje tu uslovnu strelicu i prvenstvo prolaza