Intervali velikog/malog servisa

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ugradnja kapalice sa uljem sa podmazivanje - da ili ne?

Post od ljubitelj »

@dragan, nema nikakvog tehnickog razloga da se ne postuju fabricke norme odrzavanja vozila, naravno ko hoce moze da skrati interval kada misli da za njega ne vaze fabricka pravila iz nekog razloga ili prosto nema poverenja u fabriku ciji auto vozi ili eto cuo je od nekoga kome vise veruje ili 1000 drugih subjektivnih razloga.
Ja odavno sve svoje aute odrzavam na fabricki propisani nacin i nikakvih smetnji usled toga nije bilo niti je na bilo koji nacin ugrozena pouzdanost.

Zna se sta je mali servis i propisano je u upustvu koji je fabrika napisala.
Zamena ulja NIJE ono sto fabrika navodi kao servis redovnog odrzavanja sto se kod nas popularno naziva mali servis, niti kod jednog proizvodjaca vozila vec puno vremena unazad a interval zamene ulja je nesto sasvim trece propisano razdvojenim uputstvom.

Golf 2, Pasat 2 i slicna vozila konstruisana u tom dobu su imala interval malog servisa tipicno 30.000km, tokom godina je to povecavano a kod nekih modela je interval podignut na 60.000km.

Kod modernih automobila je besmisleno raditi mali servis na jako kratkim intervalima osim ako ima nekog specijalnog razloga ekstremno otezane upotrebe vozila.

Kada se menja ulje zavisi pre svega od vrste ulja i nacina upotrebe vozila i to je promenljivo i na jednom te istom modelu kod razlicitih vlasnika.
Mnogi automobili novije konstrukcije imaju automatiku za odredjivanje intervala zamene ulja na osnovu pracenja preko senzora uslova voznje i stanja samog ulja.

Upotrebom sintetickih ulja obicno je interval od 15000 do 30.000km.

Da bude kristalno jasno, mali servis podrazumeva zamenu kocione tecnosti, svecica, filtera vazduha, ponekad i filtera goriva, klime, proveru plocica, zamenu metlica brisaca, proveru sijalica, proveru kocnica komplet, proveru izduva, proveru stanja svih ostalih tecnosti i jos mnogo drugih radnji provere i podesavanja, tipicno oko 40tak stavki.

Mali servis na 10.000km je bio u doba automobila sa platinama kao sto su VW Buba, Pezejac, Tristac i slicno...
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32193
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Ugradnja kapalice sa uljem sa podmazivanje - da ili ne?

Post od trojanac »

ljubitelj, možda to i jeste tako, ne ulazi mi se sad u raspravu i traženje podataka.

Stvar u tome što se generalno pod malim servisom podrazumeva zamena ulja i filtera, to znaš i sam. Siguran sam da bi na pitanje šta je mali servis, 99% ljudi koji znaju nešto o održavanju automobila, odgovorilo upravo ovo što sam napisao. Izlaziti sa podatkom da je mali servis nešto sasvim drugo ispada pametovanje jednog naspam 99 i to nikad neće proći, sve i da si 100 puta u pravu.
Vidno je poseduješ određena znanja oko mnogo toga, ali se potrudi malo da prilagodiš sve što iznosiš nekim uopštenim i opšte prihvaćenim standardima. Da si u startu napisao ovo poslednje, šta spada pod mali servis i koji je razlog da se to zove mali servis, a šta je zamena ulja, pa onda napisao sve ostalo, drugačije bi izgledalo.

Inače, pitanje malog servisa nije vezano za temu, ali me živo interesuje kako se to vodi u stranim državama, gde se puno više vodi računa o fabričkim propisima u ovlašćenim servisima. Da li se i u DE ili CH radi samo zamena ulja na 15-30k km, a filteri na 40-60k ili je i tamo "odomaćen" mali servis sa zamenom ulja i svih filtera?
Posetite www.garaza.rs !
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21784
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Ugradnja kapalice sa uljem sa podmazivanje - da ili ne?

Post od nidza »

Za svaki auto može da se skine brošura za održavanje, a postoji i u uputstvu. Naravno da se servisi napolju pridržavaju fabričkih preporuka, samo kod nas se uzima dupla kinta sa kojekakvim glupim argumentima. Kod aktuelnih dizelaša servis je obično na dve godine ili 35000km, pa šta pre dođe. Ne podrazumeva zamenu svega. Recimo na 159 se ulje i filtri menjaju na 35k, a filter goriva na 70k, ili dve godine. Zanimljivo je da se ulje za kočnice menja na dve godine, što retko ko radi na svom autu. Ima zanimljivih stvari u tim uputstvima, treba pročitati. ;-)

Tapatalk HD
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7503
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Ugradnja kapalice sa uljem sa podmazivanje - da ili ne?

Post od dag81 »

Pisao sam davno i cudio se kada sam gledao servisnu A3 iz 2008e.
Zamena zupcastog 180k km, zamena filtera nafte dal 90k , filtera vazduha klime 60k, ulje 30k km.

E sad ono sto ja mislim da je preterivanje skracivati interval zamene ulja sa 30k na 10k. Filter vazduha kod nas realno treba menjati na 10k km koliko je prljav, klime 20k km, bar sam ja takva iskustva stekao.

A sto se tice price i da ne kazem pametovanja ljubitelja(nista licno), ne znam sta da kazem.
Nazovi kako hoces neke stvari, ali prilagodi se obicnom svetu da te razume. Jer forum kao forum, 90% clanova zna najosnovnije stvari o odrzavanju vozila i tu je kraj znanja, a verovatno im je to i dovolljno da bi funcionisali. Kao sto rece trojanac, napisi tako se to zove preko, spada to i to, kod nas ljudi to zovu pogresnim imenom i kod nas je to i to, i svi mirni i razumeli.
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Ugradnja kapalice sa uljem sa podmazivanje - da ili ne?

Post od dragan »

ljubitelj, reci mi onda da li se kod tog tvog automobila menja ulje izmedju tih 48.000km, i kako se zove taj servis, ako ima ime?
ja se izvinjavam na offtopicu, ali tema je postala krajnje zanimljiva...

edit - vidim sad da je trojanac postavio slicno, samo uopstenije pitanje...
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24655
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Intervali velikog/malog servisa

Post od dragvorl »

Evo konkretnog primera.
Prikačeni fajlovi
Untitled.jpg
Untitled1.jpg
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
maniaxxx
Reactions:
Postovi: 6545
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: Intervali velikog/malog servisa

Post od maniaxxx »

Na mazdi je servisni pregled na 20kkm ili godinu dana. Na prvom servisu se menja samo ulje i filter ulja, na sledečem i filter vazduha i klime, na 60kkm i filter nafte i tako napred. Kočiono ulje na dve godine se menja i to uvek ispoštujem.

Na focusu sam naprimer iako ima servise na 20kkm, na svakih 15kkm menjao ulje i SVE filtere ( i naftni filter ), šta bi bilo po fabričkim normativama pretiravanje ( na kraju je ispalo da sam menjao filter nafte 3x godišnje :mrgreen: ), ali pošto me je servis sa svim tim izašao malo više od 100 e baš i nisam štedio, ali je avto bio u top kondiciji. Takođe sam na oko 100kkm menjao ulje u menjaču, ulje za kočnice na dve godine i tako napred..blago onome ko ga je posle mene kupio :mrgreen:

Kod mazde još ne znam šta ču da radim, servis me čeka na jesen, a ne znam da li da menjam ko po običaju sve filtere ili se držim fabričkih preporuka, tu sam još u dilemi :mrgreen: .
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Intervali velikog/malog servisa

Post od nikaragva »

Evo ja sam "probio" interval velikog servisa, odnosno zamene zupcastog za 25000km. Po recima neovlascenog servisa, trebao sam to uraditi nakon 60,000km, a proslo je 85000km.
Sad se spremam da ga uradim, bas cu otici do ovlascenog servisa da vidim delove i sta oni kazu.

Ako bih menjao kaise i sve ostalo na 60,000km, to mi je otprilike svakih 18 meseci, sto mi je suvise cesto, pogotovo sto menjaju i pumpu za vodu prilikom tog servisa. Malo mi je puno da trosim 500 i kusur evra svakih 18 meseci, ali ako mora ...
Mada u autodati je taj interval mnogo veci.
maniaxxx
Reactions:
Postovi: 6545
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: Intervali velikog/malog servisa

Post od maniaxxx »

Ja sam imao astru H 1.9 cdti, doduše onu sa 120 konja i interval je 120.000 km, ne vidim zašto bi bio u Srbiji toliko krači... Jedino šta bi u srbiji češče menjao je filter za naftu i za vazduh, ostalo baš i nema veze.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24655
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Intervali velikog/malog servisa

Post od dragvorl »

Skoro sam siguran da se kais ne menja na 60k. Pre ce biti 100 ili 120k. Verovatno su i to skratili zbog loseg goriva i neravnih puteva. :rofl:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
dunx81
Reactions:
Postovi: 5692
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
Garaža: Civic 1.8
Lokacija: Zrenjanin

Re: Одг: Intervali velikog/malog servisa

Post od dunx81 »

Meni nije jasno kako je svojevremeno mali servis za Grande Punta 1.2 8v na reklamamama bio propisan na 30k km a u isto vreme se prodavao obican Punto/Z10 pogonjen istim motorom gde se sve to radi na cini mi se 15k km. Bas me zanima koji su tehnicki razlozi za tolika odstupanja?

sent using Tapatalk
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Intervali velikog/malog servisa

Post od NexT »

Ja sad planiram da uradim veliki.

Radjen je pre ravno 80k, ali to je manji problem nego to sto je radjen pre vise od 5 godina...
PK kais izgleda sasvim ok, ne vidim da je ispucao, ne cuju se spaneri/roleri, ali nesto ne bih da razmisljam o tome..

Treba jos ulje u kocnicama i antifriz da zamenim.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21784
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Intervali velikog/malog servisa

Post od nidza »

Banana država i networking rođaka i prijatelja u trgovinskom monopolu, a sve preko grbače naroda. Učinili su medveđu uslugu da se ljudi i dan danas radije odlučuju za polovna kola, ne što su siromašni, nego zbog NJIH.

Tapatalk HD
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24655
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Одг: Intervali velikog/malog servisa

Post od dragvorl »

dunx81 napisao:Meni nije jasno kako je svojevremeno mali servis za Grande Punta 1.2 8v na reklamamama bio propisan na 30k km a u isto vreme se prodavao obican Punto/Z10 pogonjen istim motorom gde se sve to radi na cini mi se 15k km. Bas me zanima koji su tehnicki razlozi za tolika odstupanja?

sent using Tapatalk
A pazi sad ovo Punto Evo, uputstvo na srpskom i engleskom, dakle za identican auto, a pogledajte servisne intervale. :naughty: :think:
Prikačeni fajlovi
evo en 1.jpg
evo en 2.jpg
evo sr 1.jpg
evo sr 2.jpg
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24655
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Intervali velikog/malog servisa

Post od dragvorl »

Takodje, Punto Classic, servisni intervali u SRB skraceni sa 20 na 15k.
Prikačeni fajlovi
punto e1.jpg
punto e2.jpg
punto s1.jpg
punto s2.jpg
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Odgovori