Intervali velikog/malog servisa

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Intervali velikog/malog servisa

Post od methane.master »

Mislim da su ti produženi intervali napravili medveđu uslugu kupcima polovnih kola. Lično ni sa novim ne bih rizikovao da vozim 30k sa istim uljem. Makar iz moje perspektive nije mi jasno da je za neki običan auto toliki trošak promeniti ulje i filter za vazduh na 15k. Motor će svakako biti zahvalan zbog toga.
Širim haos!
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24655
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Intervali velikog/malog servisa

Post od dragvorl »

Ne radi se tu samo o trosku, oni bi najvise voleli da se servisi rade na svakih 1000 km, medjutim sigurno da ih pritiskaju ekolozi i tako nesto.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Intervali velikog/malog servisa

Post od nikaragva »

dragvorl napisao:Skoro sam siguran da se kais ne menja na 60k. Pre ce biti 100 ili 120k. Verovatno su i to skratili zbog loseg goriva i neravnih puteva. :rofl:
Tako mi je receno, garancija na kais je 60,000km.
A ti sad budi pametan.
Oticu to ovlascenog servisa da vidim koliko je kod njih kais i ostalo, da li se isplati ta razlika.
Korisnikov avatar
sasa lbg
Reactions:
Postovi: 1575
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:11
Garaža: citroen C5 ,passat B3,citroen C3,vw caddy
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Intervali velikog/malog servisa

Post od sasa lbg »

Nemas sta biti pametan ..fabricki set tj.prva ugradnja gura dugo i tu se covek moze osloniti na preporuku fabrike ja sam svoj zamenio na 200 kkm i sve ok. Svaki naredi set menjas ranije sto ce reci do 100 kkm ili malo vise.Realno kaisevi su toliko snazni da nisu nikakav problem..pre su problem lezajevi rolera ali i oni se daju cuti kada dodju do samog kraja

Послато са Galaxy Nexus користећи Тапаталк 4 Бета
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12112
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Intervali velikog/malog servisa

Post od Bax »

I Grande ide 5w40 u motor, dok u Punta Classic ide 10w20, zato je interval 30.000km, odnosno 20.000km.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
Risto
Reactions:
Postovi: 6023
Pridružio se: 24 Dec 2012, 23:51
Garaža: BMW 316d Sport Line, OEBB Desiro
Lokacija: Klagenfurt, AT

Re: Intervali velikog/malog servisa

Post od Risto »

servisni interval za Cee'd-a iznosi 15000 km u Srbiji dok je isti taj interval u Njemackoj 30000 km...
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7503
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Intervali velikog/malog servisa

Post od dag81 »

Ma ok je i 30k km, za one koje voze samo otvoren put.
Evo primer cale sad prelazi svaki dan 220km, i jos vikend oko 100km, to je 1200km nedeljno ili oko 60.000km godisnje. Sad zamislite da radi servis na 10k to je 6 servisa, ovako je 2.
A preko retko ko ima posao blize od 50ak km bar, pa vi vidite.

Tako da sve zavisi od voznje, tj. ko koliko vozi. Naravno da je methan.m-u suluda cifra od 30.000km kada od to predje za 6 godina. Dok onaj sto vozi svaki dan dosta, 30k km mu je sasvim prihvatljivo.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21778
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Intervali velikog/malog servisa

Post od nidza »

Zato imaš ili kilometražu ili vremenski period, pa šta pre dođe.

Tapatalk HD
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ugradnja kapalice sa uljem sa podmazivanje - da ili ne?

Post od ljubitelj »

trojanac napisao: Stvar u tome što se generalno pod malim servisom podrazumeva zamena ulja i filtera, to znaš i sam. Siguran sam da bi na pitanje šta je mali servis, 99% ljudi koji znaju nešto o održavanju automobila, odgovorilo upravo ovo što sam napisao. Izlaziti sa podatkom da je mali servis nešto sasvim drugo ispada pametovanje jednog naspam 99 i to nikad neće proći, sve i da si 100 puta u pravu.

Da li se i u DE ili CH radi samo zamena ulja na 15-30k km, a filteri na 40-60k ili je i tamo "odomaćen" mali servis sa zamenom ulja i svih filtera?
Da krenem otpozadi, nigde u svetu nije "odomaceno" to sto neki iz nekog razloga smatraju da je tako kako si napisao vec se servisiranje vozila radi onako kako je propisano. Po pravilu a izuzetaka naravno uvek ima.
Vidim da je dragvorl okacio vise tipicnih tabela, a takve ima svaki proizvodjac vozila i opste je prihvaceno u tim tabelama sta obuhvata mali a sta veliki servis a sta servis zamene ulja.

Ja sam siguran da bi 99% ljudi koji su ikada procitali uputstvo odrzavanja koje postoji za svaki model bez dilema raspoznali obim i sadrzaj svakog servisa i nikako ne bi dosli do zakljucka koji si ti izveo.
Ali sam sklon da poverujem da bi se 99% ljudi na nekom forumu tipa ana.rs ili slicno sasvim slozilo sa tobom.
I cak verovali u tako nesto jer su medjusobom culi vise puta tako neka objasnjenja i nazive.

Iznosenje cinjenica je mozda nekome pametovanje, nekome motiv da porazmisli i procita nesto novo da prosiri saznanja, nekom da ignorise opste vrednosti auto industrije, nekome da se zabavlja, nekome da se cudi, narod lepo kaze 1000 ljudi 1000 cudi.

Slazem se u potpunosti sa tobom da pametovanje 1 ovdasnjeg lokalnog ubedjenja u odnosu na 99 opsteg svetskog definisanja pojmova nece proci pa je bolje da se odustane od nametanja ostatku sveta ovdasnjih iskrivljenih "saznanja" a da se sto pre prihvati ono opste koje ceo svet razume upravo da bi i nas razumeli. Mislim da kada se pogleda uzivo neki plan odrzavanje fabrike dilema kako se sta zove gubi smisao. :pivo:

Dakle, u svetu je opste definisan kontrolni servis (mali servis) koji sadrzi priblizno oko 40tak pozicija i koji se obavlja svakih 20-30-60k km a prema planu odrzavanja koji je fabrika propisala.

Sledeca vrsta definisanog odrzavanja je servis preventivne zamene odredjenih delova i sklopova nakon odredjenog vremena ili kilometraze koji je veceg obima (veliki servis) i koji sadrzi osim raznih kontrolnih i podesavajucih radnji i radove koji su propisani kao obavezni, opet u skladu sa fabrickim planom.

Servis zamene ulja se zove logicno bas tako (oel wechsel, oil change) u fabrickom planu odrzavanja i definisan je prema vise kriterijuma u opsegu preporuke od- do prevezenih kilometara zavisno od uslova eksploatacije.

Generalno se podrazumeva (sirom sveta a time vazi i kod nas) da se zamena ulja sa svojim filterom vrsi na 5.000 - 40.000km zavisno od vrste ulja i nacina eksploatacije a sto je blize opisano u tabelama.

Generalno se mali servis kontrolnog redovnog odrzavanja sprovodi na 2 godine ili 20/30//40/60k km ili kako je vec fabrika propisala za konkretno vozilo i sadrzi oko 40tak stavki.

Generalno se veliki servis zamene delova koji ne spadaju u potrosne vrsi na 6-8 godina ili 100.000-160.000km ili kako je fabrika propisala i sadrzi oko 100 stavki provere, podesavanja, podmazivanja, zamene i sta vec treba.

Takva pravila auto industrija primenjuje vec 50tak godina i jasno je navedeno bilo u uputstvu za upotrebu vozila koje pripada opremi auta pri kupovini ili u uputstvu za odrzavanja koje se moze obicno posebno kupiti kao dodatna oprema odnosno obe varijante danas najcesce prekopirati sa sajta proizvodjaca besplatno.

Nista novo niti nepoznato nisam ja napisao, mozda je samo malo direktnije navedeno razgranicenje pojmova. Priznajem da me iznenadjuju poneke reakcije na forumu koji se bavi automobilima upravo iz razloga sto ocekujem da je visi nivo informacija nesto sto se podrazumeva samo po sebi.
Ako mogu da podelim jos neku informaciju, naravno bez namere da se pametuje, ili da razresimo neke "opste" dileme tu sam da pokusam da pomognem da se bolje razumemo.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24655
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Intervali velikog/malog servisa

Post od dragvorl »

Bax napisao:I Grande ide 5w40 u motor, dok u Punta Classic ide 10w20, zato je interval 30.000km, odnosno 20.000km.
Nebitno, caka je u tome sto je potpuno isto uputstvo za isti auto, a servisni intervali se razlikuju 10 kkm.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Intervali velikog/malog servisa

Post od methane.master »

dag81 napisao:Ma ok je i 30k km, za one koje voze samo otvoren put.
Evo primer cale sad prelazi svaki dan 220km, i jos vikend oko 100km, to je 1200km nedeljno ili oko 60.000km godisnje. Sad zamislite da radi servis na 10k to je 6 servisa, ovako je 2.
A preko retko ko ima posao blize od 50ak km bar, pa vi vidite.

Tako da sve zavisi od voznje, tj. ko koliko vozi. Naravno da je methan.m-u suluda cifra od 30.000km kada od to predje za 6 godina. Dok onaj sto vozi svaki dan dosta, 30k km mu je sasvim prihvatljivo.
Pa dobro, ne 6 nego recimo 4 tj. na 15000. Čak i ako se puno prelazi, i dalje zastupam tezu da je bolje promeniti ulje tada, bez obrzira na trošak (a nije baš toliki trošak) nego da kasnije snosim kud i kamo skuplje posledice. Naravno sve ovo važi ako neko namerava da duže koristi taj automobil.

Što se mene tiče, po ovom, ja bih još trebao da vozim sa istim uljem. Ko zna možda i vozim. :djavo: Šalu na stranu, mene kači ona druga stavka, Nidža je pomenuo. Tek tu može da se diskutuje. Lično, menjam na godinu dana. Pa nek košta... propadamo dostojanstveno. :kezo:
Širim haos!
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Intervali velikog/malog servisa

Post od NexT »

dag81 napisao:Ma ok je i 30k km, za one koje voze samo otvoren put.
Evo primer cale sad prelazi svaki dan 220km, i jos vikend oko 100km, to je 1200km nedeljno ili oko 60.000km godisnje. Sad zamislite da radi servis na 10k to je 6 servisa, ovako je 2.
A preko retko ko ima posao blize od 50ak km bar, pa vi vidite.

Tako da sve zavisi od voznje, tj. ko koliko vozi. Naravno da je methan.m-u suluda cifra od 30.000km kada od to predje za 6 godina. Dok onaj sto vozi svaki dan dosta, 30k km mu je sasvim prihvatljivo.
Ja bas zato sto prelazim dosta skracujem servisni interval, a 90% je na otvorenom.
Ako je nesto bitno onda su to ulje i filteri i zbog 100-200 evra godisnje da se pravi pitanje...

Onaj ko malo prelazi, on ce raditi na godinu dana presao 1000 ili 15.000 km...
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Intervali velikog/malog servisa

Post od nikaragva »

NexT napisao:Ako je nesto bitno onda su to ulje i filteri i zbog 100-200 evra godisnje da se pravi pitanje...
Kako 100-200 evra? Pa kompletna zamena ulja i filtera, ako uzimaš kvalitetne filtere i kvalitetno ulje, a verujem da uzimaš, kad već paziš tako na intervale, koštaju sa rukama tih 100e pa put broj servisa :)

Kod mene menjam ulje, filter ulja i filter vazduha na 15000km, filter klime i filter goriva svaki drugi put. Dizne su u odličnom stanju, sve fercera, mada ja ne sipam ovo smeće sa pumpi :)
To mu dođe da 2,3 puta menjam ulje godišnje. Mislim da imam otvorenog puta malo više ili da kažem "beogradske" gradske imam malo.

Ljudi koji brinu o svom automobilu, kažu nije bitno koje ulja sipaš i koji filter stavljaš, bitno je da ih redovno menjaš, ili ti na 6-7000 hiljada :D
Ja kažem bitno je koje ulje i filtere stavljaš i bitno je da ih redovno menjaš :)
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Intervali velikog/malog servisa

Post od NexT »

Mislio sam na razliku, da li ces da radis na 15k 4 servisa godisnje ili na 20k 3 servisa...
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Ugradnja kapalice sa uljem sa podmazivanje - da ili ne?

Post od dragan »

mozda je preskocen post, pa da ga ponovim, mada smo deo odgovora vec dobili -
dragan napisao:ljubitelj, reci mi onda da li se kod tog tvog automobila menja ulje izmedju tih 48.000km, i kako se zove taj servis, ako ima ime?
ja se izvinjavam na offtopicu, ali tema je postala krajnje zanimljiva...

edit - vidim sad da je trojanac postavio slicno, samo uopstenije pitanje...
pa da nastavimo dalje pricu...
Odgovori