Intervali velikog/malog servisa
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Intervali velikog/malog servisa
Mislim da su ti produženi intervali napravili medveđu uslugu kupcima polovnih kola. Lično ni sa novim ne bih rizikovao da vozim 30k sa istim uljem. Makar iz moje perspektive nije mi jasno da je za neki običan auto toliki trošak promeniti ulje i filter za vazduh na 15k. Motor će svakako biti zahvalan zbog toga.
Širim haos!
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24655
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Intervali velikog/malog servisa
Ne radi se tu samo o trosku, oni bi najvise voleli da se servisi rade na svakih 1000 km, medjutim sigurno da ih pritiskaju ekolozi i tako nesto.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Intervali velikog/malog servisa
Tako mi je receno, garancija na kais je 60,000km.dragvorl napisao:Skoro sam siguran da se kais ne menja na 60k. Pre ce biti 100 ili 120k. Verovatno su i to skratili zbog loseg goriva i neravnih puteva.
A ti sad budi pametan.
Oticu to ovlascenog servisa da vidim koliko je kod njih kais i ostalo, da li se isplati ta razlika.
- sasa lbg
- Postovi: 1575
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:11
- Garaža: citroen C5 ,passat B3,citroen C3,vw caddy
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Intervali velikog/malog servisa
Nemas sta biti pametan ..fabricki set tj.prva ugradnja gura dugo i tu se covek moze osloniti na preporuku fabrike ja sam svoj zamenio na 200 kkm i sve ok. Svaki naredi set menjas ranije sto ce reci do 100 kkm ili malo vise.Realno kaisevi su toliko snazni da nisu nikakav problem..pre su problem lezajevi rolera ali i oni se daju cuti kada dodju do samog kraja
Послато са Galaxy Nexus користећи Тапаталк 4 Бета
Послато са Galaxy Nexus користећи Тапаталк 4 Бета
Re: Intervali velikog/malog servisa
I Grande ide 5w40 u motor, dok u Punta Classic ide 10w20, zato je interval 30.000km, odnosno 20.000km.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Risto
- Postovi: 6023
- Pridružio se: 24 Dec 2012, 23:51
- Garaža: BMW 316d Sport Line, OEBB Desiro
- Lokacija: Klagenfurt, AT
Re: Intervali velikog/malog servisa
servisni interval za Cee'd-a iznosi 15000 km u Srbiji dok je isti taj interval u Njemackoj 30000 km...
- dag81
- Postovi: 7503
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Intervali velikog/malog servisa
Ma ok je i 30k km, za one koje voze samo otvoren put.
Evo primer cale sad prelazi svaki dan 220km, i jos vikend oko 100km, to je 1200km nedeljno ili oko 60.000km godisnje. Sad zamislite da radi servis na 10k to je 6 servisa, ovako je 2.
A preko retko ko ima posao blize od 50ak km bar, pa vi vidite.
Tako da sve zavisi od voznje, tj. ko koliko vozi. Naravno da je methan.m-u suluda cifra od 30.000km kada od to predje za 6 godina. Dok onaj sto vozi svaki dan dosta, 30k km mu je sasvim prihvatljivo.
Evo primer cale sad prelazi svaki dan 220km, i jos vikend oko 100km, to je 1200km nedeljno ili oko 60.000km godisnje. Sad zamislite da radi servis na 10k to je 6 servisa, ovako je 2.
A preko retko ko ima posao blize od 50ak km bar, pa vi vidite.
Tako da sve zavisi od voznje, tj. ko koliko vozi. Naravno da je methan.m-u suluda cifra od 30.000km kada od to predje za 6 godina. Dok onaj sto vozi svaki dan dosta, 30k km mu je sasvim prihvatljivo.
Re: Intervali velikog/malog servisa
Zato imaš ili kilometražu ili vremenski period, pa šta pre dođe.
Tapatalk HD
Tapatalk HD
Re: Ugradnja kapalice sa uljem sa podmazivanje - da ili ne?
Da krenem otpozadi, nigde u svetu nije "odomaceno" to sto neki iz nekog razloga smatraju da je tako kako si napisao vec se servisiranje vozila radi onako kako je propisano. Po pravilu a izuzetaka naravno uvek ima.trojanac napisao: Stvar u tome što se generalno pod malim servisom podrazumeva zamena ulja i filtera, to znaš i sam. Siguran sam da bi na pitanje šta je mali servis, 99% ljudi koji znaju nešto o održavanju automobila, odgovorilo upravo ovo što sam napisao. Izlaziti sa podatkom da je mali servis nešto sasvim drugo ispada pametovanje jednog naspam 99 i to nikad neće proći, sve i da si 100 puta u pravu.
Da li se i u DE ili CH radi samo zamena ulja na 15-30k km, a filteri na 40-60k ili je i tamo "odomaćen" mali servis sa zamenom ulja i svih filtera?
Vidim da je dragvorl okacio vise tipicnih tabela, a takve ima svaki proizvodjac vozila i opste je prihvaceno u tim tabelama sta obuhvata mali a sta veliki servis a sta servis zamene ulja.
Ja sam siguran da bi 99% ljudi koji su ikada procitali uputstvo odrzavanja koje postoji za svaki model bez dilema raspoznali obim i sadrzaj svakog servisa i nikako ne bi dosli do zakljucka koji si ti izveo.
Ali sam sklon da poverujem da bi se 99% ljudi na nekom forumu tipa ana.rs ili slicno sasvim slozilo sa tobom.
I cak verovali u tako nesto jer su medjusobom culi vise puta tako neka objasnjenja i nazive.
Iznosenje cinjenica je mozda nekome pametovanje, nekome motiv da porazmisli i procita nesto novo da prosiri saznanja, nekom da ignorise opste vrednosti auto industrije, nekome da se zabavlja, nekome da se cudi, narod lepo kaze 1000 ljudi 1000 cudi.
Slazem se u potpunosti sa tobom da pametovanje 1 ovdasnjeg lokalnog ubedjenja u odnosu na 99 opsteg svetskog definisanja pojmova nece proci pa je bolje da se odustane od nametanja ostatku sveta ovdasnjih iskrivljenih "saznanja" a da se sto pre prihvati ono opste koje ceo svet razume upravo da bi i nas razumeli. Mislim da kada se pogleda uzivo neki plan odrzavanje fabrike dilema kako se sta zove gubi smisao.

Dakle, u svetu je opste definisan kontrolni servis (mali servis) koji sadrzi priblizno oko 40tak pozicija i koji se obavlja svakih 20-30-60k km a prema planu odrzavanja koji je fabrika propisala.
Sledeca vrsta definisanog odrzavanja je servis preventivne zamene odredjenih delova i sklopova nakon odredjenog vremena ili kilometraze koji je veceg obima (veliki servis) i koji sadrzi osim raznih kontrolnih i podesavajucih radnji i radove koji su propisani kao obavezni, opet u skladu sa fabrickim planom.
Servis zamene ulja se zove logicno bas tako (oel wechsel, oil change) u fabrickom planu odrzavanja i definisan je prema vise kriterijuma u opsegu preporuke od- do prevezenih kilometara zavisno od uslova eksploatacije.
Generalno se podrazumeva (sirom sveta a time vazi i kod nas) da se zamena ulja sa svojim filterom vrsi na 5.000 - 40.000km zavisno od vrste ulja i nacina eksploatacije a sto je blize opisano u tabelama.
Generalno se mali servis kontrolnog redovnog odrzavanja sprovodi na 2 godine ili 20/30//40/60k km ili kako je vec fabrika propisala za konkretno vozilo i sadrzi oko 40tak stavki.
Generalno se veliki servis zamene delova koji ne spadaju u potrosne vrsi na 6-8 godina ili 100.000-160.000km ili kako je fabrika propisala i sadrzi oko 100 stavki provere, podesavanja, podmazivanja, zamene i sta vec treba.
Takva pravila auto industrija primenjuje vec 50tak godina i jasno je navedeno bilo u uputstvu za upotrebu vozila koje pripada opremi auta pri kupovini ili u uputstvu za odrzavanja koje se moze obicno posebno kupiti kao dodatna oprema odnosno obe varijante danas najcesce prekopirati sa sajta proizvodjaca besplatno.
Nista novo niti nepoznato nisam ja napisao, mozda je samo malo direktnije navedeno razgranicenje pojmova. Priznajem da me iznenadjuju poneke reakcije na forumu koji se bavi automobilima upravo iz razloga sto ocekujem da je visi nivo informacija nesto sto se podrazumeva samo po sebi.
Ako mogu da podelim jos neku informaciju, naravno bez namere da se pametuje, ili da razresimo neke "opste" dileme tu sam da pokusam da pomognem da se bolje razumemo.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24655
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Intervali velikog/malog servisa
Nebitno, caka je u tome sto je potpuno isto uputstvo za isti auto, a servisni intervali se razlikuju 10 kkm.Bax napisao:I Grande ide 5w40 u motor, dok u Punta Classic ide 10w20, zato je interval 30.000km, odnosno 20.000km.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Intervali velikog/malog servisa
Pa dobro, ne 6 nego recimo 4 tj. na 15000. Čak i ako se puno prelazi, i dalje zastupam tezu da je bolje promeniti ulje tada, bez obrzira na trošak (a nije baš toliki trošak) nego da kasnije snosim kud i kamo skuplje posledice. Naravno sve ovo važi ako neko namerava da duže koristi taj automobil.dag81 napisao:Ma ok je i 30k km, za one koje voze samo otvoren put.
Evo primer cale sad prelazi svaki dan 220km, i jos vikend oko 100km, to je 1200km nedeljno ili oko 60.000km godisnje. Sad zamislite da radi servis na 10k to je 6 servisa, ovako je 2.
A preko retko ko ima posao blize od 50ak km bar, pa vi vidite.
Tako da sve zavisi od voznje, tj. ko koliko vozi. Naravno da je methan.m-u suluda cifra od 30.000km kada od to predje za 6 godina. Dok onaj sto vozi svaki dan dosta, 30k km mu je sasvim prihvatljivo.
Što se mene tiče, po ovom, ja bih još trebao da vozim sa istim uljem. Ko zna možda i vozim.


Širim haos!
Re: Intervali velikog/malog servisa
Ja bas zato sto prelazim dosta skracujem servisni interval, a 90% je na otvorenom.dag81 napisao:Ma ok je i 30k km, za one koje voze samo otvoren put.
Evo primer cale sad prelazi svaki dan 220km, i jos vikend oko 100km, to je 1200km nedeljno ili oko 60.000km godisnje. Sad zamislite da radi servis na 10k to je 6 servisa, ovako je 2.
A preko retko ko ima posao blize od 50ak km bar, pa vi vidite.
Tako da sve zavisi od voznje, tj. ko koliko vozi. Naravno da je methan.m-u suluda cifra od 30.000km kada od to predje za 6 godina. Dok onaj sto vozi svaki dan dosta, 30k km mu je sasvim prihvatljivo.
Ako je nesto bitno onda su to ulje i filteri i zbog 100-200 evra godisnje da se pravi pitanje...
Onaj ko malo prelazi, on ce raditi na godinu dana presao 1000 ili 15.000 km...
Re: Intervali velikog/malog servisa
Kako 100-200 evra? Pa kompletna zamena ulja i filtera, ako uzimaš kvalitetne filtere i kvalitetno ulje, a verujem da uzimaš, kad već paziš tako na intervale, koštaju sa rukama tih 100e pa put broj servisaNexT napisao:Ako je nesto bitno onda su to ulje i filteri i zbog 100-200 evra godisnje da se pravi pitanje...

Kod mene menjam ulje, filter ulja i filter vazduha na 15000km, filter klime i filter goriva svaki drugi put. Dizne su u odličnom stanju, sve fercera, mada ja ne sipam ovo smeće sa pumpi

To mu dođe da 2,3 puta menjam ulje godišnje. Mislim da imam otvorenog puta malo više ili da kažem "beogradske" gradske imam malo.
Ljudi koji brinu o svom automobilu, kažu nije bitno koje ulja sipaš i koji filter stavljaš, bitno je da ih redovno menjaš, ili ti na 6-7000 hiljada

Ja kažem bitno je koje ulje i filtere stavljaš i bitno je da ih redovno menjaš

Re: Intervali velikog/malog servisa
Mislio sam na razliku, da li ces da radis na 15k 4 servisa godisnje ili na 20k 3 servisa...
Re: Ugradnja kapalice sa uljem sa podmazivanje - da ili ne?
mozda je preskocen post, pa da ga ponovim, mada smo deo odgovora vec dobili -
pa da nastavimo dalje pricu...dragan napisao:ljubitelj, reci mi onda da li se kod tog tvog automobila menja ulje izmedju tih 48.000km, i kako se zove taj servis, ako ima ime?
ja se izvinjavam na offtopicu, ali tema je postala krajnje zanimljiva...
edit - vidim sad da je trojanac postavio slicno, samo uopstenije pitanje...