Intervali velikog/malog servisa
Re: Intervali velikog/malog servisa
Fabrika kaze,
servis zamene ulja 16.000km ili godinu dana.
mali servis 48.000km ili 2 godine.
veliki servis 160.000km ili 8 godina.
Fabrika ima takav ritam odrzavanja kao osnovnu preporuku a za servis zamene ulja ima dodatne preporuke za povecanje ili umanjenje intervala prema opisu individualne upotrebe vozila.
Ja imam svoj ritam odrzavanja prilagodjen mojim uslovima upotrebe.
Mali servis radim obicno na oko 37.000-40.000 km kada mi se poklopi obicno 24 meseca i njega radim prema ciklusu 24 meseca a ne prema kilometrazi kao primarnom kriterijumu jer jos nikada nisam dostigao fabricki propisani interval kilometraze za 2 godine koji je 48.000km za godiste i model. (ranije je bio 40.000km pa je povecan na 48.000km)
Uz mali servis dopunski vrsim obavezno pregled i najcesce pranje svih hladnjaka i jos neke sitne provere koje nisu nigde pomenute niti ih je fabrika predvidela.
Veliki servis kakav je kod vecine kola ne postoji, ali postoji dosta manjeg obima servis na 8 godina ili 160.000km koji je fabrika predvidela. Tada je recimo predvidjena zamena filtera goriva, dakle filter se menja po fabrici na svakih 160.000km.
Dodatno na osnovu iskustva uvek dopunim taj servis zamenom VN kablova, razvodne ruke, razvnodne kape, demontazom i prelemljivanjem glavnog strujnog releja koji napaja pumpe i racunare, obavezno vrsim zamenu vakuum creva i sitnih gumenog plasticnih delova bez obzira na stanje. Po potrebi se doliva ulje u manuelni menjac, u diferencija, u servo sistem volana i slicno. To sve obicno u intervalu 150.000-200.000km a sama kilometraza nije kriticna vec kada se pogodno poklopi sa jos nekim servisom, recimo zamenom ulja i ovo se isplanira.
Tada a najkasnije svakih oko 200.000-240.000km obavezno vrsim kontrolu i po potrebi zamenu cetkica alternatora i proveru lezaja vodene pumpe.
Veliki servis u smislu zamene spanere, rolera, vodene pumpe i slicno fabrika nije predvidela i to po pravilu nije ni potrebno barem ne dok se ne stigne do solidnije kilometraze.
Vec sam bio napisao, fabrike automobila propisuju servis zamene ulja, mali servis i velili servis po vremenskom intervali i po intervalu kilometraze, a to sve pise u fabrickim uputstvima obicno u vidu tabele.
Ako zelis mogu da okacim kako je fabrika predvidela za ono sto ja vozim, mada se ne razlikuje bitnije od onoga sto je vec prezentirano u temi.
Kakva su tvoja saznanja i iskustva ?
servis zamene ulja 16.000km ili godinu dana.
mali servis 48.000km ili 2 godine.
veliki servis 160.000km ili 8 godina.
Fabrika ima takav ritam odrzavanja kao osnovnu preporuku a za servis zamene ulja ima dodatne preporuke za povecanje ili umanjenje intervala prema opisu individualne upotrebe vozila.
Ja imam svoj ritam odrzavanja prilagodjen mojim uslovima upotrebe.
Mali servis radim obicno na oko 37.000-40.000 km kada mi se poklopi obicno 24 meseca i njega radim prema ciklusu 24 meseca a ne prema kilometrazi kao primarnom kriterijumu jer jos nikada nisam dostigao fabricki propisani interval kilometraze za 2 godine koji je 48.000km za godiste i model. (ranije je bio 40.000km pa je povecan na 48.000km)
Uz mali servis dopunski vrsim obavezno pregled i najcesce pranje svih hladnjaka i jos neke sitne provere koje nisu nigde pomenute niti ih je fabrika predvidela.
Veliki servis kakav je kod vecine kola ne postoji, ali postoji dosta manjeg obima servis na 8 godina ili 160.000km koji je fabrika predvidela. Tada je recimo predvidjena zamena filtera goriva, dakle filter se menja po fabrici na svakih 160.000km.
Dodatno na osnovu iskustva uvek dopunim taj servis zamenom VN kablova, razvodne ruke, razvnodne kape, demontazom i prelemljivanjem glavnog strujnog releja koji napaja pumpe i racunare, obavezno vrsim zamenu vakuum creva i sitnih gumenog plasticnih delova bez obzira na stanje. Po potrebi se doliva ulje u manuelni menjac, u diferencija, u servo sistem volana i slicno. To sve obicno u intervalu 150.000-200.000km a sama kilometraza nije kriticna vec kada se pogodno poklopi sa jos nekim servisom, recimo zamenom ulja i ovo se isplanira.
Tada a najkasnije svakih oko 200.000-240.000km obavezno vrsim kontrolu i po potrebi zamenu cetkica alternatora i proveru lezaja vodene pumpe.
Veliki servis u smislu zamene spanere, rolera, vodene pumpe i slicno fabrika nije predvidela i to po pravilu nije ni potrebno barem ne dok se ne stigne do solidnije kilometraze.
Vec sam bio napisao, fabrike automobila propisuju servis zamene ulja, mali servis i velili servis po vremenskom intervali i po intervalu kilometraze, a to sve pise u fabrickim uputstvima obicno u vidu tabele.
Ako zelis mogu da okacim kako je fabrika predvidela za ono sto ja vozim, mada se ne razlikuje bitnije od onoga sto je vec prezentirano u temi.
Kakva su tvoja saznanja i iskustva ?
- Uroš S.
- Postovi: 10987
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Intervali velikog/malog servisa
Kako se pere hladnjak? Može i da se odvoji u novu temu, vidim da je i Next to radio na E klasi, a ja nisam nikad čuo za to, iako ima rezona da seto radi s vremena na vreme.
- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Intervali velikog/malog servisa
Postoje tecnosti kojima se naprska hladnjak da razgradi stroku i insekte, posle se spere vodom. Jasno ti je za ovo treba branik da se skine
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24655
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Intervali velikog/malog servisa
Najbolje iscupas napolje ceo hladnjak, na novijim kolima se cesto vadi kao ulozak, samo se otkace cevi i izvadi se na gore. Uzmes onim plasticnim klestima zatvoris creva da sto manje vode iscuri i natenane isperes k'o svet.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Intervali velikog/malog servisa
Uzmes Axel Graso, naprskas, ostavis da odsoji i saperes...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Intervali velikog/malog servisa
Koji automobil imaš?ljubitelj napisao: Veliki servis u smislu zamene spanere, rolera, vodene pumpe i slicno fabrika nije predvidela i to po pravilu nije ni potrebno barem ne dok se ne stigne do solidnije kilometraze.
Koristi kao pogon lanac, a ne zupčasti? Ili ne može da sastavi klipove i ventile, pa nije ni bitno ako se nešto desi sa kaišem?
Re: Intervali velikog/malog servisa
koja konkretno?nuk napisao:Postoje tecnosti kojima se naprska hladnjak da razgradi stroku i insekte, posle se spere vodom. Jasno ti je za ovo treba branik da se skine
Ja sam koristio All purpose cleaner (MaFra) i Deca Flash (MaFra). S obzirom da prvi ne osecuje ni kozu u enterijeru ni lak na kolima, kontam da ne steti ni aluminijumu. Drugi je takodje pravljen za sve povrsine, ne steti gumi ni laku.
To sam sve isprao vrucim puskiranjem. Pritom je najbitnije da mlaz ide pod pravim uglom na hladnjak, da ne bi krivio krilca.
Ispalo je sve i svasta, krilca nisam iskrivio, a i veliki hladnjak i interkuler su bili bukvalno pokriveni insektima. Ja bih ono prao posle svake voznje auto-putem

Jos kod mercedesa nije nuzno skidati branik, posto se podize i maska...
- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Intervali velikog/malog servisa
Nemam pojma. Ja sam to dva puta radio u perionici, rekose mi da je tecnost bas za to.
Re: Intervali velikog/malog servisa
Mislim da je to čak dovoljno isprati vodom. Ali nije loše ni neku tečnost koristiti.
Doduše mnogo veći problem je doći do hladnjaka.
Kod mene je komplikacija, što imaju tri komada, mada bi trebalo da se od insekata i ostale prljavštine čisti samo ovaj prvi, koji bi trebalo da je od klime
Doduše mnogo veći problem je doći do hladnjaka.
Kod mene je komplikacija, što imaju tri komada, mada bi trebalo da se od insekata i ostale prljavštine čisti samo ovaj prvi, koji bi trebalo da je od klime

Re: Intervali velikog/malog servisa
volvo B230FK motor
Zupcasti, jedan mehanicki (opruga) spaner sa lezajem, to je kompletan razvodni mehanizam podlozan habanju. Drugih delova razvoda nema osim samih remenica bregaste i radilice.
Naknadno je Gates, isto i Continental objavio servisnu dopunu da je za ovaj kais sto se njih tice predvidjeno da se ne menja, for life primena, na tom motoru sto je u skladu sa iskustvima iz prakse.
Period zamene je sa 160.000km prebacen na for life.
Ventili i klipovi nemaju dodira, kais je sa zaobljenim "zupcima", ne koristi se poledjina, zasticen je spolja kao nekom kasetom od prasine i vode, malih je opterecenja u prenosu.
U slucaju dodira sa uljem preporucena je obavezna zamena bez obzira na kilometrazu ili starost.
Ispiranje tri reda hladnjaka vrsim samo vodom i obavezno u smeru kontra prirodnog protoka vazduha, znaci mlazom vode iznutra (ispod haube) ka napolje.
Ja ne skidam creva samo podignem masku i gornje gumene drzace hladnjaka, zatim ih kao fioku podignem iz lezista i tako napravim oko 3-4cm prostora izmeju njih sto je dovoljno za crevo i vizuelni pregled.
Sta sve odatle izadje obicno se ne ocekuje.
Zupcasti, jedan mehanicki (opruga) spaner sa lezajem, to je kompletan razvodni mehanizam podlozan habanju. Drugih delova razvoda nema osim samih remenica bregaste i radilice.
Naknadno je Gates, isto i Continental objavio servisnu dopunu da je za ovaj kais sto se njih tice predvidjeno da se ne menja, for life primena, na tom motoru sto je u skladu sa iskustvima iz prakse.
Period zamene je sa 160.000km prebacen na for life.
Ventili i klipovi nemaju dodira, kais je sa zaobljenim "zupcima", ne koristi se poledjina, zasticen je spolja kao nekom kasetom od prasine i vode, malih je opterecenja u prenosu.
U slucaju dodira sa uljem preporucena je obavezna zamena bez obzira na kilometrazu ili starost.
Ispiranje tri reda hladnjaka vrsim samo vodom i obavezno u smeru kontra prirodnog protoka vazduha, znaci mlazom vode iznutra (ispod haube) ka napolje.
Ja ne skidam creva samo podignem masku i gornje gumene drzace hladnjaka, zatim ih kao fioku podignem iz lezista i tako napravim oko 3-4cm prostora izmeju njih sto je dovoljno za crevo i vizuelni pregled.
Sta sve odatle izadje obicno se ne ocekuje.
- starac vujadin
- Postovi: 11444
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Astra J 1.6 turbo Cosmo
Ja bih se vise kockao sa kilometrazom nego sa staroscu kaisa...ali se naravno ne bih kockao uopste.
Re: Astra J 1.6 turbo Cosmo
da, ja sam menjao na 30 i neku hiljadu i 4 godine starosti...
mada, kad si je vec kupio novu i dao tolike pare, nemoj da se kockas uopste bre, nije to ne znam kolika cifra...
mada, kad si je vec kupio novu i dao tolike pare, nemoj da se kockas uopste bre, nije to ne znam kolika cifra...
Re: Astra J 1.6 turbo Cosmo
E pa malo je sramota da opste propisu takve intervale servisiranja.kvcali napisao:@next, mercedes ne poznajem, ovo je prica za astre, i podaci su tacni, a sto se ljudi ne pridrzavaju jbg.
Re: Astra J 1.6 turbo Cosmo
Pogledacu popodne u servisnu knjigu za Astre, mislim da gresite, da je interval daleko veci od 60.000km...
Pa moje su obe presle toliko, odrzavaju se u ovlascenim servisima, i nista...
Pa moje su obe presle toliko, odrzavaju se u ovlascenim servisima, i nista...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Astra J 1.6 turbo Cosmo
Za tdi pd zupcasti se menjao na 100 ili 120k, na tfsi na 180k. Nije postojao taj dodatak 'ili 4 godine'.