Registracija vozila
Re: Registracija vozila
Evo malopre je bilo price o teh. pregledima na rts-u, od 1100 tehnickih pregleda u Srbiji samo 400 ce moci da radi po novim propisima. Trećina od te brojke je verovatno u BG-u...
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Re: Registracija vozila
A tih 1.100 je bilo i previše za postojeći broj vozila, 450-600 total u Srbiji je dovoljno da pokrije potrebe obavezni pregled jednom godišnje. Moja procena na bazi 2miliona putničkih vozila.
- pedja
- član 001
- Postovi: 15316
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Registracija vozila
Na uzorku sa tehničkog, iz SATa, PUG dizeli su najkritičniji 
TapaT

TapaT
Re: Registracija vozila
pogledah ja malo i videh neku astru koja purnja na gasu samo tako, nije ni cudno sto je izvan granica normale...moja oba hdi jedva da izbace nesto dima na najjacem gasu, saznacemo u septembru za oba kad im dodje vreme za registraciju kakvo je stanje ili sranje sa gasovima
ako ne promene vlasnika do tada

Re: Registracija vozila
Pug i Citroen dizeli su medju najbrojnim dizelima (uz JTD familiju) sa povelikim kilometražama pogotovu u segmentu dostavnih vozila a uz to i važi fama oko "magične elektrike" i DPF cenovnika obnove pa se odlaže popravka dokle god se kotrlja. Naša posla.
Uz sve dužno poštovanje uzorak vozila je tako mali da se ne može zaključiti nešto sa sigurnošću. Mene čudi da je tako malo vozila procentualno palo na testu gasova s obzirom na prosečnu starost vozila statistički i stalne napise u medijima o uvoznim statistikama što daje ABS.
Usput, baš juče gledao cene i vidim novi DPF za 2,0HDI je 190 evra u maloprodaji.
Prošao tehnički sa Pugom dizelom pre 10tak dana i na merenju izduvni gasovi ispod granice po instrumentu, ne vidi se nikakav dim. Ali auto je i malo prešao, ako nije vraćano pokazuje tek 220k pa se i očekuje da bude ok.
Uz sve dužno poštovanje uzorak vozila je tako mali da se ne može zaključiti nešto sa sigurnošću. Mene čudi da je tako malo vozila procentualno palo na testu gasova s obzirom na prosečnu starost vozila statistički i stalne napise u medijima o uvoznim statistikama što daje ABS.
Usput, baš juče gledao cene i vidim novi DPF za 2,0HDI je 190 evra u maloprodaji.
Prošao tehnički sa Pugom dizelom pre 10tak dana i na merenju izduvni gasovi ispod granice po instrumentu, ne vidi se nikakav dim. Ali auto je i malo prešao, ako nije vraćano pokazuje tek 220k pa se i očekuje da bude ok.
Re: Registracija vozila
moj sluzbeni pug ima pravih 175k km (kupljen sa 140) bio pandurski auto vozili kerove u njemu vrv nije puno koriscen za te svrhe
Re: Registracija vozila
Nisam znao da su u policiji bili dizeli, uvek se nešto novo nauči.
Re: Registracija vozila
sto ne bi vozili dizele, mozda nije bila klasicna policija ali nesto pri policiji kao neka posebna sluzba ne znam, francuska ili belgija je uvoz, to sam saznao od lika koji je rasturao i prepakivao enterijer u autu, pozadi su bili kavezi nije bilo zadnjeg sedista, skoro ceo enterijer je pakovan naknadno, u kaseti jos stoji drzac radio stanice ili cega vec, na krovnim nosacima postoje rupe, vrv za nosace svetlosne signalizacije
Re: Registracija vozila
Povezao sam sa srpskom policijom, pogrešna pretpostavka.
Nije mi palo na pamet da je neko uvezao auto takav od policije ili sličnih službi.
Nije mi palo na pamet da je neko uvezao auto takav od policije ili sličnih službi.
Re: Registracija vozila
Ublazili su zahteve za tehnicki pregled.
Sad za vozila do 2014 vaze liberalnija pravila dok za one od 2015 strozija pravila za izduvne gasove.
Ovalnost se kao eliminirajuci faktor nece gledati do 05.07.2023 samo ce se i dalje ocitavati da bi imali uvid sta i kako pa da za 2 god donesu konacnu odluku dal ce se procenat smanjivati, povecavati ili ce se drugacije meriti.
Jos jedna dobra stvar za vlasnike dizel vozila sto ce se kontrola izduvnih gasova vrsiti na ne manje od 3000 obrtaja dok je prethodni propis rekao na max u leru, dok kod novijih koji imaju blokadu do blokade na 2500-3000 obrtaja zavisi od auta do auta gde mu je taj limit, svakako bolje nego predhodni propis.
Eto to su neke pozitivne novine i olaksavajuce.
A oni koji nemaju dpf i kstalizator imace 2 godine da to sredi a auta koja su prvi put registrovana od 2015 morace da imaju odmah bez odlaganja.
Mnogi koji su bili ugrozeni moci ce malo da odahnu bar na 2 godine.
Sad za vozila do 2014 vaze liberalnija pravila dok za one od 2015 strozija pravila za izduvne gasove.
Ovalnost se kao eliminirajuci faktor nece gledati do 05.07.2023 samo ce se i dalje ocitavati da bi imali uvid sta i kako pa da za 2 god donesu konacnu odluku dal ce se procenat smanjivati, povecavati ili ce se drugacije meriti.
Jos jedna dobra stvar za vlasnike dizel vozila sto ce se kontrola izduvnih gasova vrsiti na ne manje od 3000 obrtaja dok je prethodni propis rekao na max u leru, dok kod novijih koji imaju blokadu do blokade na 2500-3000 obrtaja zavisi od auta do auta gde mu je taj limit, svakako bolje nego predhodni propis.
Eto to su neke pozitivne novine i olaksavajuce.
A oni koji nemaju dpf i kstalizator imace 2 godine da to sredi a auta koja su prvi put registrovana od 2015 morace da imaju odmah bez odlaganja.
Mnogi koji su bili ugrozeni moci ce malo da odahnu bar na 2 godine.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13546
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Registracija vozila
Ja samo ne razumem, kakve veze ima kad je ko prvi put registrovan, jel se to odnosi na prvu registraciju u SRB?
Ako da, pa opet isti vrag, ista sustinska glupost samo drugo pakovanje.
Послато са SM-G780F помоћу Тапатока
Ako da, pa opet isti vrag, ista sustinska glupost samo drugo pakovanje.
Послато са SM-G780F помоћу Тапатока
Re: Registracija vozila
Gde to piše, gde je objavljeno?devit0 napisao: 14 Jun 2021, 23:29 Ublazili su zahteve za tehnicki pregled.
Sad za vozila do 2014 vaze liberalnija pravila dok za one od 2015 strozija pravila za izduvne gasove.
Službeni Glasnik nije objavio izmene ''Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima''.
Usput, i po postojećem Pravilniku nije bilo te priče za pre i posle marta 2014. godine...to su neodgovorni mediji i većina tupavih tehničkih pregleda napravili ''problem'', jer u Pravilniku piše ovako za npr. dizel motore:
U istom 82. članu ''Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima'' isto piše i za benzince, tj. primarni kriterijum je podatak proizvođača, pa ako on nije poznat onda sve drugo.Vozila sa motorom sa kompresionim paljenjem (dizel), nakon što je motor postigao radnu temperaturu propisanu od strane proizvođača vozila, ne smeju imati srednji koeficijent apsorpcije svetlosti izduvnog gasa veći od vrednosti propisane od strane proizvođača i deklarisane prema jednoobraznim tehničkim uslovima.
Ako podaci proizvođača vozila nisu poznati, tada za:
(1) vozila snage do 73,5 kW, vrednost apsorpcije svetlosti ne sme biti veća od 3,22 m-1,
(2) vozila snage preko 73,5 kW, vrednost apsorpcije svetlosti ne sme biti veća od 2,44 m-1,
(3) za vozila koja su prvi put registrovana u Republici Srbiji nakon 1. marta 2014. godine, vrednost srednje apsorpcije svetlosti ne sme biti veća od 1,5 m-1.
Srednji koeficijent apsorpcije svetlosti izduvnog gasa izračunava se kao srednja vrednost najmanje tri merenja vrednosti koeficijenta apsorpcije svetlosti metodom slobodnog ubrzanja do najvećeg dozvoljenog broja obrtaja.
Problem je što su tehnički pregledi mislili da njih uopšte ne treba da zanimaju podaci proizvođača, tj. da je skroz ok da se eto ni za jedan jedini auto u SRB ne znaju vrednosti propisane od strane proizvođača (nikada nisu čuli izgleda za Uverenje ABS-a)...već je eto njima lakše da odštampaju A4 papir sa napisanim vrednostima (pomenute granice od 73.5 kW i 01.03.2014.), okače ga negde na liniju tehničkog i da mere po tome. Misle da je skroz ok da traže da euro3 auto (koji je prvi put registrovan u Srbiji posle 01.03.2014.) ispunjava euro5 normu (to je tih 1.5).
Zbog toga i bilo kakvo dalje nastavljanje te priče oko datuma prve registracije (pre i posle nekog datuma) ne može da pije vodu...tj. opet neće tako pisati u Pravilniku (kao što i do sada nije pisalo), ali je moguće da se pojedini tehnički pregledi opet naprave ćoravi da ne vide da je to sa datumom samo sekundarni kriterijum...a primarni je i po postojećem Pravilniku vrednost propisana od strane proizvođača.
Re: Registracija vozila
Upravo si citirao, tekst označen pod 3) da je datum prve registracije u Srbiji važeći kriterijum.
Podaci proizvodjača o opacitetu za svaki model motora faktički ne postoje (u Srbiji se niko nije time bavio, ne postoji baza podataka) , pri uvozu ABS ne vrši merenje (ne evidentira po vozilu) takodje, niti se uopšte opacitet ikada koristio još od doba Euro 1 vozila pa da postoje makar neki podaci za poredjenje.
Inače, novi pravilnik je U PRIPREMI i to traje već mesecima a nezvanično obećanje Ministra lično je da će se taj sitni poslić izmene par rečenica dovršiti do 04. jula ove godine.
A najbolje bi bilo da kompletan pravilnik pocepaju i bace u kantu, raspuste komplet administraciju koja se do sada time bavila i prosto uz prevodioca prepišu neki od postojećih pravilnika koji se uspešno koriste godinama, recimo nemački (pošto mi tradicionalno prepisujemo bivši DIN kao osnovu svega).
Nije samo to sa izduvnim gasovima pravna sprdnja, tu je i retroaktivno zahtevanje da se mopedi opreme sa nečim što nije ni sama fabrika napravila. Ili im se promeni volšebno osnovna kosntrukciona karakteristika- maskimalna brzina.
Pre toga je bio pravni skandal sa teretnim lakim prikolicama...
I da se završi cirkus izmišljanja tople vode.
Podaci proizvodjača o opacitetu za svaki model motora faktički ne postoje (u Srbiji se niko nije time bavio, ne postoji baza podataka) , pri uvozu ABS ne vrši merenje (ne evidentira po vozilu) takodje, niti se uopšte opacitet ikada koristio još od doba Euro 1 vozila pa da postoje makar neki podaci za poredjenje.
Inače, novi pravilnik je U PRIPREMI i to traje već mesecima a nezvanično obećanje Ministra lično je da će se taj sitni poslić izmene par rečenica dovršiti do 04. jula ove godine.
A najbolje bi bilo da kompletan pravilnik pocepaju i bace u kantu, raspuste komplet administraciju koja se do sada time bavila i prosto uz prevodioca prepišu neki od postojećih pravilnika koji se uspešno koriste godinama, recimo nemački (pošto mi tradicionalno prepisujemo bivši DIN kao osnovu svega).
Nije samo to sa izduvnim gasovima pravna sprdnja, tu je i retroaktivno zahtevanje da se mopedi opreme sa nečim što nije ni sama fabrika napravila. Ili im se promeni volšebno osnovna kosntrukciona karakteristika- maskimalna brzina.
Pre toga je bio pravni skandal sa teretnim lakim prikolicama...
I da se završi cirkus izmišljanja tople vode.
Re: Registracija vozila
Verujem da mu je referenca emisija SAT (ukljucenje uzivo, razgovor sa predstavnikom mOnistarstva gradjevine i saobracaja).neshaoct napisao: 15 Jun 2021, 00:38Gde to piše, gde je objavljeno?devit0 napisao: 14 Jun 2021, 23:29 Ublazili su zahteve za tehnicki pregled.
Sad za vozila do 2014 vaze liberalnija pravila dok za one od 2015 strozija pravila za izduvne gasove.
Službeni Glasnik nije objavio izmene ''Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima''.
Usput, i po postojećem Pravilniku nije bilo te priče za pre i posle marta 2014. godine...to su neodgovorni mediji i većina tupavih tehničkih pregleda napravili ''problem'', jer u Pravilniku piše ovako za npr. dizel motore:U istom 82. članu ''Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima'' isto piše i za benzince, tj. primarni kriterijum je podatak proizvođača, pa ako on nije poznat onda sve drugo.Vozila sa motorom sa kompresionim paljenjem (dizel), nakon što je motor postigao radnu temperaturu propisanu od strane proizvođača vozila, ne smeju imati srednji koeficijent apsorpcije svetlosti izduvnog gasa veći od vrednosti propisane od strane proizvođača i deklarisane prema jednoobraznim tehničkim uslovima.
Ako podaci proizvođača vozila nisu poznati, tada za:
(1) vozila snage do 73,5 kW, vrednost apsorpcije svetlosti ne sme biti veća od 3,22 m-1,
(2) vozila snage preko 73,5 kW, vrednost apsorpcije svetlosti ne sme biti veća od 2,44 m-1,
(3) za vozila koja su prvi put registrovana u Republici Srbiji nakon 1. marta 2014. godine, vrednost srednje apsorpcije svetlosti ne sme biti veća od 1,5 m-1.
Srednji koeficijent apsorpcije svetlosti izduvnog gasa izračunava se kao srednja vrednost najmanje tri merenja vrednosti koeficijenta apsorpcije svetlosti metodom slobodnog ubrzanja do najvećeg dozvoljenog broja obrtaja.
Problem je što su tehnički pregledi mislili da njih uopšte ne treba da zanimaju podaci proizvođača, tj. da je skroz ok da se eto ni za jedan jedini auto u SRB ne znaju vrednosti propisane od strane proizvođača (nikada nisu čuli izgleda za Uverenje ABS-a)...već je eto njima lakše da odštampaju A4 papir sa napisanim vrednostima (pomenute granice od 73.5 kW i 01.03.2014.), okače ga negde na liniju tehničkog i da mere po tome. Misle da je skroz ok da traže da euro3 auto (koji je prvi put registrovan u Srbiji posle 01.03.2014.) ispunjava euro5 normu (to je tih 1.5).
Zbog toga i bilo kakvo dalje nastavljanje te priče oko datuma prve registracije (pre i posle nekog datuma) ne može da pije vodu...tj. opet neće tako pisati u Pravilniku (kao što i do sada nije pisalo), ali je moguće da se pojedini tehnički pregledi opet naprave ćoravi da ne vide da je to sa datumom samo sekundarni kriterijum...a primarni je i po postojećem Pravilniku vrednost propisana od strane proizvođača.
Mladen je ozbiljan novinar, a obzirom da je zvanicni predstavnik mOnistarstva preneo ove informacije, trebalo bi da se to zaista i izmeni do 5. jula.
Сад му није ништа...
Re: Registracija vozila
Tako je, predstavnik ministarstva saobracaja i infrastrukture je to rekao jer je sve dogovoreno.markoue napisao:Verujem da mu je referenca emisija SAT (ukljucenje uzivo, razgovor sa predstavnikom mOnistarstva gradjevine i saobracaja).neshaoct napisao: 15 Jun 2021, 00:38Gde to piše, gde je objavljeno?devit0 napisao: 14 Jun 2021, 23:29 Ublazili su zahteve za tehnicki pregled.
Sad za vozila do 2014 vaze liberalnija pravila dok za one od 2015 strozija pravila za izduvne gasove.
Službeni Glasnik nije objavio izmene ''Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima''.
Usput, i po postojećem Pravilniku nije bilo te priče za pre i posle marta 2014. godine...to su neodgovorni mediji i većina tupavih tehničkih pregleda napravili ''problem'', jer u Pravilniku piše ovako za npr. dizel motore:U istom 82. članu ''Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima'' isto piše i za benzince, tj. primarni kriterijum je podatak proizvođača, pa ako on nije poznat onda sve drugo.Vozila sa motorom sa kompresionim paljenjem (dizel), nakon što je motor postigao radnu temperaturu propisanu od strane proizvođača vozila, ne smeju imati srednji koeficijent apsorpcije svetlosti izduvnog gasa veći od vrednosti propisane od strane proizvođača i deklarisane prema jednoobraznim tehničkim uslovima.
Ako podaci proizvođača vozila nisu poznati, tada za:
(1) vozila snage do 73,5 kW, vrednost apsorpcije svetlosti ne sme biti veća od 3,22 m-1,
(2) vozila snage preko 73,5 kW, vrednost apsorpcije svetlosti ne sme biti veća od 2,44 m-1,
(3) za vozila koja su prvi put registrovana u Republici Srbiji nakon 1. marta 2014. godine, vrednost srednje apsorpcije svetlosti ne sme biti veća od 1,5 m-1.
Srednji koeficijent apsorpcije svetlosti izduvnog gasa izračunava se kao srednja vrednost najmanje tri merenja vrednosti koeficijenta apsorpcije svetlosti metodom slobodnog ubrzanja do najvećeg dozvoljenog broja obrtaja.
Problem je što su tehnički pregledi mislili da njih uopšte ne treba da zanimaju podaci proizvođača, tj. da je skroz ok da se eto ni za jedan jedini auto u SRB ne znaju vrednosti propisane od strane proizvođača (nikada nisu čuli izgleda za Uverenje ABS-a)...već je eto njima lakše da odštampaju A4 papir sa napisanim vrednostima (pomenute granice od 73.5 kW i 01.03.2014.), okače ga negde na liniju tehničkog i da mere po tome. Misle da je skroz ok da traže da euro3 auto (koji je prvi put registrovan u Srbiji posle 01.03.2014.) ispunjava euro5 normu (to je tih 1.5).
Zbog toga i bilo kakvo dalje nastavljanje te priče oko datuma prve registracije (pre i posle nekog datuma) ne može da pije vodu...tj. opet neće tako pisati u Pravilniku (kao što i do sada nije pisalo), ali je moguće da se pojedini tehnički pregledi opet naprave ćoravi da ne vide da je to sa datumom samo sekundarni kriterijum...a primarni je i po postojećem Pravilniku vrednost propisana od strane proizvođača.
Mladen je ozbiljan novinar, a obzirom da je zvanicni predstavnik mOnistarstva preneo ove informacije, trebalo bi da se to zaista i izmeni do 5. jula.