Auto-klima
Re: Auto-klima
Žarkovo, Sale, iza benz. pumpe u smeru ka gradu.
Potražiti baš Saleta, klinci koji rade su blago rečeno polupismeni što se frigo mehanike tiče i tek umeju da spoje mašinu i stisnu par dugmića za automatski rad. (kao i većina što se bave klimama vrlo im je tanko obrazovanje kako to sve radi).
Bakić, Kod Centralnog zatvora, uličica ulaz iz Bačvanske pa malo uvučeno unutra.
Potražiti baš Saleta, klinci koji rade su blago rečeno polupismeni što se frigo mehanike tiče i tek umeju da spoje mašinu i stisnu par dugmića za automatski rad. (kao i većina što se bave klimama vrlo im je tanko obrazovanje kako to sve radi).
Bakić, Kod Centralnog zatvora, uličica ulaz iz Bačvanske pa malo uvučeno unutra.
- pankoz
- Postovi: 718
- Pridružio se: 09 Avg 2014, 21:05
- Garaža: Citroen C4 Grande Picasso 1.,6 hdi , Citroen C3 1,4 hdi
- Lokacija: Vojvodina
Re: Auto-klima
Ja sam imao cirkus sa klimom i to 3 dana pred put za Grčku.
4 dana pred odlazak na odmor sam se vratio sa posla i sve je bilo ok,klima hladila i radila kako treba.Treći dan pred put trebao sam do grada u nabavku pred put, rekoh sebi da doduvam pneumatike iako gđa reče ajmo njenim lakše ćemo sa parkingom.Ipak odlučismo sa Picassom i nakon par minuta vožnje shvatimo da klima ne radi i da se čuje neko šištanje iz predela ventilacije.Oko 18h popodne,Četvrtak a u Nedelju ujutro krećemo na godišnji (1100 km puta u jednom pravcu).Situacija da me šlog strefi.Zovem majstora Boru u Kać (Hekom) kažem situaciju,on reče dolazi odmah.Prikopča automobil na onog svog "robota" i izađe podatak da ima svega 50 gr freona od 450 gr koliko treba da bude.Objasnim situaciju,iako ima gomilu posla čovek reče zovi nekoga da dođe po tebe,auto ostaje u servisu i odmah će početi da traži zbog čega je iscureo freon.
To veče oko 21h majstor Bore me izveštava da je našao razlog zašto se desio problem.Freon je iscureo na semeringu kompresora usled neispravnog reostata (otpornika ventilatora klime).Trebalo je sada naći taj deo,a vremena malo preostalo.Ipak uspeo ga je u Petak naći u PC grup-u Petrovaradinu,tako da sam u Petak popodne preuzeo auto.
Na kraju ispade da smo imali ludu sreću što smo poslednju nabavku pred put krenuli da odradimo sa Picassom,a ne ženomobilom.
I naravno,veeelika zahvalnost majstor Bori na razumevanju i rešavanju problema.
Послато са Redmi Note 9S помоћу Тапатока
4 dana pred odlazak na odmor sam se vratio sa posla i sve je bilo ok,klima hladila i radila kako treba.Treći dan pred put trebao sam do grada u nabavku pred put, rekoh sebi da doduvam pneumatike iako gđa reče ajmo njenim lakše ćemo sa parkingom.Ipak odlučismo sa Picassom i nakon par minuta vožnje shvatimo da klima ne radi i da se čuje neko šištanje iz predela ventilacije.Oko 18h popodne,Četvrtak a u Nedelju ujutro krećemo na godišnji (1100 km puta u jednom pravcu).Situacija da me šlog strefi.Zovem majstora Boru u Kać (Hekom) kažem situaciju,on reče dolazi odmah.Prikopča automobil na onog svog "robota" i izađe podatak da ima svega 50 gr freona od 450 gr koliko treba da bude.Objasnim situaciju,iako ima gomilu posla čovek reče zovi nekoga da dođe po tebe,auto ostaje u servisu i odmah će početi da traži zbog čega je iscureo freon.
To veče oko 21h majstor Bore me izveštava da je našao razlog zašto se desio problem.Freon je iscureo na semeringu kompresora usled neispravnog reostata (otpornika ventilatora klime).Trebalo je sada naći taj deo,a vremena malo preostalo.Ipak uspeo ga je u Petak naći u PC grup-u Petrovaradinu,tako da sam u Petak popodne preuzeo auto.
Na kraju ispade da smo imali ludu sreću što smo poslednju nabavku pred put krenuli da odradimo sa Picassom,a ne ženomobilom.
I naravno,veeelika zahvalnost majstor Bori na razumevanju i rešavanju problema.
Послато са Redmi Note 9S помоћу Тапатока
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23857
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Auto-klima
Majstor Bora je hteo sam preventivno da menjam hladnjak klime i posle pregleda mi je rekao da vozim tako ako radi sve.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- dag81
- Postovi: 7304
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Auto-klima
Pa valjda si osetio da ne hladi kako treba i pre puta, jer ako ventilator ne radi ne moze ni da hladi klima.
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Re: Auto-klima
Imam i ja slican problem sa klimom, nekad hladi dobro, nekad samo desna strana hladi, dok leva greje. Sledeci dan normalno hladi. Napunio je freonom i ostao problem isti. Ford Focus 2.5
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
- dag81
- Postovi: 7304
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Auto-klima
Mozda motorici klapne, ako je dvozonska.
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
- pankoz
- Postovi: 718
- Pridružio se: 09 Avg 2014, 21:05
- Garaža: Citroen C4 Grande Picasso 1.,6 hdi , Citroen C3 1,4 hdi
- Lokacija: Vojvodina
Re: Auto-klima
Ventilator je radio nekih 5-10 sekundi,pa se ugasi na isto toliko otprilike pa u krug.Jbg,mogao sam i sam skontati da nešto nije u redu.
Re: Auto-klima
Jeste, dvozonska je.dag81 je napisao:Mozda motorici klapne, ako je dvozonska.
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
- cozmo
- Postovi: 5063
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Auto-klima
Za PSA vozila samo kod njih najbolje uzimati delove.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Auto-klima
Ajde kada se piše o kvarovima klime da opišem nedavno iskustvo.
Kako su počele ove vrućine drugog dana na +36 vozim, klima fino hladi i nakon 20tak minurta odjednom stane, krene da duva topli spoljni vazduh. Par puta probam da ručno uključim - isključim i ništa se ne dešava.
Stignem i parkiram, posle jedno sat vremena krenem i klima opet fino hladi, sve je normalno.
Prodje 15tak minuta i opet nema hladjenja.
Ok, pomislio sam da je možda freon problem ali ne vidim nigde ništa puknuto, slomljeno, nigde ulja.
Sutradan ujutro probam, klima hladi led ledeni. Dakle freona mora da ima inače ne bi radila tako žestoko.
U toku dana opet prestane da radi, setim se i izmerim dovod +12V na kompresor. Sve ok, postoji signal pobude od automatike.
Kodova greške nema, nijedan zabeležen u memoriji.
Ostao bez ideje šta dalje i upitam gugl, pojavi se sve i svašta ali izmedju ostalog i pitanje kvačila. Tačnije zazora kvačila kompresora.
POdigao haubu, pogledam i imam šta da vidim. Golim okom i bez merenja vidim da je povelik.
Inače treba da je zazor 0,30-0,50mm dakle prilično slabo vidljivo.
Probam rukom i naravno jedva da ima otpor, proklizava. Upalim auto i klimu i pojavi se zvuk, kao neko pištanje.
Defiinitovno kvačilo se pohabalo tokom vremena.
Pogledam na netu kako bi to trebalo da se podešava i obradujem se da je jednostavan postupak štelovanja. Samo se svuče sa osovine kompresora kvačilo i izvadi jedna od 3 podloške.
Uradim to, skinem jednu podlošku od 0,5mm, ostavim preostale dve, vratim kvačilo, zategnem.
Probam, sve radi savršeno. Zvuk nestao, nema više proklizavanja, opet hladi led ledeni.
Izmerim temperaturu, na +33C izduvava +6C, taman kako treba.
I eto, posle 240.000km kompresor tražio štelovanje zazora, pošto je lako dostupan kompresor trebalo mi je oko 20 minuta za kompletan posao. Od toga jedno 10 minuta da svučem sa osovine zapeklo kvačilo.
Utrošeni materijal, nula, višak delova jedna podloška spakovana u kovertu da se sačuva, odmašćeno kvačilo usput.
Rad, ukupno manje od sat vremena sve zajedno sa defektažom.
Poenta je da ne treba odmah juriti servis, dobro pregledati sve što može da padne na pamet.
Posle čitanjem literature ukapiram da to štelovanje zazora se preporučuje na približno 150,000km odnosno 3,000 radnih sati klime.
Kompresor je Sanden SD 710, klasični 7 klipni sa mehaničkim kvačilom na elektro špulnu.
Evo prošlo 5-6 dana, klima hladi i dalje perfektno- kvar rešen.
Kako su počele ove vrućine drugog dana na +36 vozim, klima fino hladi i nakon 20tak minurta odjednom stane, krene da duva topli spoljni vazduh. Par puta probam da ručno uključim - isključim i ništa se ne dešava.
Stignem i parkiram, posle jedno sat vremena krenem i klima opet fino hladi, sve je normalno.
Prodje 15tak minuta i opet nema hladjenja.
Ok, pomislio sam da je možda freon problem ali ne vidim nigde ništa puknuto, slomljeno, nigde ulja.
Sutradan ujutro probam, klima hladi led ledeni. Dakle freona mora da ima inače ne bi radila tako žestoko.
U toku dana opet prestane da radi, setim se i izmerim dovod +12V na kompresor. Sve ok, postoji signal pobude od automatike.
Kodova greške nema, nijedan zabeležen u memoriji.
Ostao bez ideje šta dalje i upitam gugl, pojavi se sve i svašta ali izmedju ostalog i pitanje kvačila. Tačnije zazora kvačila kompresora.
POdigao haubu, pogledam i imam šta da vidim. Golim okom i bez merenja vidim da je povelik.
Inače treba da je zazor 0,30-0,50mm dakle prilično slabo vidljivo.
Probam rukom i naravno jedva da ima otpor, proklizava. Upalim auto i klimu i pojavi se zvuk, kao neko pištanje.
Defiinitovno kvačilo se pohabalo tokom vremena.
Pogledam na netu kako bi to trebalo da se podešava i obradujem se da je jednostavan postupak štelovanja. Samo se svuče sa osovine kompresora kvačilo i izvadi jedna od 3 podloške.
Uradim to, skinem jednu podlošku od 0,5mm, ostavim preostale dve, vratim kvačilo, zategnem.
Probam, sve radi savršeno. Zvuk nestao, nema više proklizavanja, opet hladi led ledeni.
Izmerim temperaturu, na +33C izduvava +6C, taman kako treba.
I eto, posle 240.000km kompresor tražio štelovanje zazora, pošto je lako dostupan kompresor trebalo mi je oko 20 minuta za kompletan posao. Od toga jedno 10 minuta da svučem sa osovine zapeklo kvačilo.
Utrošeni materijal, nula, višak delova jedna podloška spakovana u kovertu da se sačuva, odmašćeno kvačilo usput.
Rad, ukupno manje od sat vremena sve zajedno sa defektažom.
Poenta je da ne treba odmah juriti servis, dobro pregledati sve što može da padne na pamet.
Posle čitanjem literature ukapiram da to štelovanje zazora se preporučuje na približno 150,000km odnosno 3,000 radnih sati klime.
Kompresor je Sanden SD 710, klasični 7 klipni sa mehaničkim kvačilom na elektro špulnu.
Evo prošlo 5-6 dana, klima hladi i dalje perfektno- kvar rešen.
- Martin
- Postovi: 2877
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
- Garaža: 2021 Dacia Logan Comfort Eco-G
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Re: Auto-klima
Uglavnom kvačila crkavaju.
Meni se na Marei zapalilo pre par godina, sva sreća bez većih posledica. Na službenoj Trafici, takođe crklo kvačilo pre dve nedelje. Juče kod majstora, menjam zadnju glavčinu na Cromi - a na dizalici Pug 508 - crklo kvačilo.
Meni se na Marei zapalilo pre par godina, sva sreća bez većih posledica. Na službenoj Trafici, takođe crklo kvačilo pre dve nedelje. Juče kod majstora, menjam zadnju glavčinu na Cromi - a na dizalici Pug 508 - crklo kvačilo.
-
- Banned
- Postovi: 2781
- Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
- Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
- Lokacija: Vracar/Limnos
Re: Auto-klima
Bakićeva ulica ili servis Bakić? Lokacija mi odgovara.ljubitelj je napisao: ↑28 Jun 2021, 13:12Žarkovo, Sale, iza benz. pumpe u smeru ka gradu.
Potražiti baš Saleta, klinci koji rade su blago rečeno polupismeni što se frigo mehanike tiče i tek umeju da spoje mašinu i stisnu par dugmića za automatski rad. (kao i većina što se bave klimama vrlo im je tanko obrazovanje kako to sve radi).
Bakić, Kod Centralnog zatvora, uličica ulaz iz Bačvanske pa malo uvučeno unutra.
Re: Auto-klima
Prisetio sam se, servis KANA, ulica je Bakićeva broj 17.
Re: Auto-klima
Renault Espace 2007, napunjena klima (tj. ne curi), ali primetno slabo hladi. Ima samo jedan priključak, za visoki pritisak. Kaže majstor da se vidi na mašini za dopunu da je kompresor slab. Npr. prikazuje 3-4 bara od 10-15 (lupio sam sad brojeve, ali tako nekako).
Da li je ovo dovoljno pouzdano da se kaže sa sigurnošću da je problem u kompresoru, ili može još nešto biti?
Da li je ovo dovoljno pouzdano da se kaže sa sigurnošću da je problem u kompresoru, ili može još nešto biti?
Re: Auto-klima
Zapušenje kod ekspanzione cevčice, npr. Ili filter u problemu npr.