Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Učio se prilaz, nemojte ste na kraj srca
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24655
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
Kad ga ovako olupa o pistu jer ide avion na neki dodatni pregled?

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Vazduhoplovi
Ide na strukturalni pregled trapa.
Mada ovde nema sta nisu uradili:
Prvo je dobio “bank angle” warning, sto znaci da ga je uveo u nepravilan polozaj (sve preko 25 stepeni nagiba).
Onda je imao “sink rate” warning, jer mu je vertikalna brzina bila preko 1000 ft/min
Pa je dobio “pull up pull up” sto mu je obavezan go around i ignorisao je upozorenje
Na desnom sedistu je kapetan (!) i on leti, a ovaj sa levog mu asistira, ali je njegova ruka na gasu.
Onaj ko leti, taj drka i gas.
Konacno, na pragu piste je bio iznad svetala ivice piste u mesto na centralnoj liniji.
Finale svega je hard landing.
Mada ovde nema sta nisu uradili:
Prvo je dobio “bank angle” warning, sto znaci da ga je uveo u nepravilan polozaj (sve preko 25 stepeni nagiba).
Onda je imao “sink rate” warning, jer mu je vertikalna brzina bila preko 1000 ft/min
Pa je dobio “pull up pull up” sto mu je obavezan go around i ignorisao je upozorenje
Na desnom sedistu je kapetan (!) i on leti, a ovaj sa levog mu asistira, ali je njegova ruka na gasu.
Onaj ko leti, taj drka i gas.
Konacno, na pragu piste je bio iznad svetala ivice piste u mesto na centralnoj liniji.
Finale svega je hard landing.
Re: Vazduhoplovi
A ko snima? 

Re: Vazduhoplovi
Na ovu pistu smeš da letis samo uz posebnu dozvolu, ili uz instruktora koji te navodi
Mentor pilot ima klip o ovom slučaju
Mentor pilot ima klip o ovom slučaju
Re: Vazduhoplovi
Snima “pokrivac”, mora da ide i treci, verovatno je kopilot.
Ako je obuka za aerodrom (to je C kategorija), onda kapetan koji je leteo, treba da sedi na svom - levom sedistu, a ne desnom.
Grujo, baci klip, bas me zanima…
Ako je obuka za aerodrom (to je C kategorija), onda kapetan koji je leteo, treba da sedi na svom - levom sedistu, a ne desnom.
Grujo, baci klip, bas me zanima…
Re: Vazduhoplovi
Čisto da dodam, ništa specijalno nema u klipu, nego sam shvatio da je negde znacajno drugačije nego ovde
Ovo je toliko stvar sreće da li ćeš sleteti ili izginuti
Ovo je toliko stvar sreće da li ćeš sleteti ili izginuti
Re: Vazduhoplovi
Slušaš ovog pored koji zna, ne preispituješ naredbu, i tu je uzrok teškog spuštanja. Pritom i ovaj desno drži telefon i snima takođe. Potcenjuje situaciju.
Dobar je edukativni snimak gde su uspešno spustili avion. Fino ljudi znaju šta rade i isključili su upozorenja za teren, koji će im đavo realno.
Sent from my M2007J3SY using Tapatalk
Dobar je edukativni snimak gde su uspešno spustili avion. Fino ljudi znaju šta rade i isključili su upozorenja za teren, koji će im đavo realno.
Sent from my M2007J3SY using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Easier said than done.
Neki aerodromi ni u krajnjem ludilu ne bi trebalo da budu aerodromi.
Izuzev traljavog prilaza, problem (mnogo veci od aktiviranja GPWS i busenja rupe u pisti) je sto su promasili MAP (missed approach point) i da su se odlucili za neuspeli prilaz sva je prilika da ne bi mogli da ga urade lateralno prvenstveno, i verovatno bi omastili neko od okolnih brda.
Zato je sletanje bilo pod “moranje”.
Neki aerodromi ni u krajnjem ludilu ne bi trebalo da budu aerodromi.
Izuzev traljavog prilaza, problem (mnogo veci od aktiviranja GPWS i busenja rupe u pisti) je sto su promasili MAP (missed approach point) i da su se odlucili za neuspeli prilaz sva je prilika da ne bi mogli da ga urade lateralno prvenstveno, i verovatno bi omastili neko od okolnih brda.
Zato je sletanje bilo pod “moranje”.
-
- Postovi: 144
- Pridružio se: 21 Jul 2021, 19:25
- Garaža: Škoda Fabia
Re: Vazduhoplovi
snork napisao: 04 Avg 2021, 10:13 Vreme sankcija se često namerno ne pominje, verovatno da se ne bi stvarale neprijatnosti stranim partnerima koji su nam pomagali tako što su te sankcije ignorisali. Tako je sa internetom, bankarskim prometom, raznim export-import poslovima, koji su, i pod sankcijama, ipak nekako funkcionisali preko prijateljskih zemalja.
Na tu temu, živeo slobodan svet:
Inače, baš lepa šema farbanja ove 747-ice što je letela za Minsk:
Iračani su je kupili još 2010. od Japan Airlines-a (proizvedena 1994). Sada je takođe dobra prilika za kupovinu ili iznajmljivanje 747-ica, jer ih je većina izbacila iz upotrebe. Rossija (civilna, ne ona državna) je iznajmila nekoko, lete čak i na domaćim linijama. Takođe, nekoliko ruskih firmi je iznajmilo cargo varijante.
Evo i interesantnog trip reporta sa ovog leta: https://samchui.com/2021/08/06/trip-rep ... RQIeogza70
Interesantno je da dosta avio blogera ili vlogera leti sa kompanijama sa Bliskog istoka i EX Sovjet zemljama koje u floti imaju retke primerke aviona, a i usluga se u mnogome razlikuje od evropskih kompanija, ako i one uopste imaju neku uslugu, s ozbirom da je sve manje vise copy-paste, barem u saobracju unutar Evrope.
Re: Vazduhoplovi
Zanimljivost u vezi sletanja u Paro.
Na AV Herald pise covek koji je leteo na pomenuti aerodrom:
“ Paro
By Hervey on Sunday, Aug 8th 2021 17:10Z
The runway is 1800m x 30m, 7333’ MSL and under CAVU conditions it is not visible until your aircraft is 500’ HAT. Close-in terrain 11000’, MSA 26000’, variable winds. Birds!
You started this approach attempting to cross TAKTI intersection at FL160.
During this descent you have established comm with three separate control sectors - who are not talking to each other, getting the airport conditions on HF radio was less of a challenge.
Near Paro VOR you extend gear and fly no faster than 135kts and follow the directions of the Bhutanese Captain on your jump seat descending into the valley. Cross a sharp ridge as close to ground level you can manage (the depicted path starts here). A turn for another ridge less than a mile from touchdown.
The big picture here is the go around makes what you did to get here from FL240 a piece of cake!
The vaccine arrived for the wonderful people of Bhutan. It’s been a few years since I landed there, the video brought back memories.
Znaci na svo sr@nj€ koje piloti imaju u prilazu, moraju da se drkaju i na tri razlicite frekvencije jer kontrole nemaju vezu, ili ne razgovaraju medju sobom.
Sjajno!
Na AV Herald pise covek koji je leteo na pomenuti aerodrom:
“ Paro
By Hervey on Sunday, Aug 8th 2021 17:10Z
The runway is 1800m x 30m, 7333’ MSL and under CAVU conditions it is not visible until your aircraft is 500’ HAT. Close-in terrain 11000’, MSA 26000’, variable winds. Birds!
You started this approach attempting to cross TAKTI intersection at FL160.
During this descent you have established comm with three separate control sectors - who are not talking to each other, getting the airport conditions on HF radio was less of a challenge.
Near Paro VOR you extend gear and fly no faster than 135kts and follow the directions of the Bhutanese Captain on your jump seat descending into the valley. Cross a sharp ridge as close to ground level you can manage (the depicted path starts here). A turn for another ridge less than a mile from touchdown.
The big picture here is the go around makes what you did to get here from FL240 a piece of cake!
The vaccine arrived for the wonderful people of Bhutan. It’s been a few years since I landed there, the video brought back memories.
Znaci na svo sr@nj€ koje piloti imaju u prilazu, moraju da se drkaju i na tri razlicite frekvencije jer kontrole nemaju vezu, ili ne razgovaraju medju sobom.
Sjajno!
- Sinisa G.
- Postovi: 2598
- Pridružio se: 11 Feb 2014, 11:25
- Garaža: GTS, EVO500, GSI
- Lokacija: Beograd, Grac
Re: Vazduhoplovi
@zuzazu
Jeste li vi juce svracali na sustiklin let iz Antalije?
Jeste li vi juce svracali na sustiklin let iz Antalije?
Re: Vazduhoplovi
Nisam.
Za sada sam prizemljen zbog Cov-19 (odluka kompanije).
Za sada sam prizemljen zbog Cov-19 (odluka kompanije).