Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Vazduhoplovi

Post od McGruja »

Učio se prilaz, nemojte ste na kraj srca
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24655
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od dragvorl »

Kad ga ovako olupa o pistu jer ide avion na neki dodatni pregled?
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4636
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Ide na strukturalni pregled trapa.

Mada ovde nema sta nisu uradili:

Prvo je dobio “bank angle” warning, sto znaci da ga je uveo u nepravilan polozaj (sve preko 25 stepeni nagiba).

Onda je imao “sink rate” warning, jer mu je vertikalna brzina bila preko 1000 ft/min

Pa je dobio “pull up pull up” sto mu je obavezan go around i ignorisao je upozorenje

Na desnom sedistu je kapetan (!) i on leti, a ovaj sa levog mu asistira, ali je njegova ruka na gasu.
Onaj ko leti, taj drka i gas.

Konacno, na pragu piste je bio iznad svetala ivice piste u mesto na centralnoj liniji.

Finale svega je hard landing.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21778
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Vazduhoplovi

Post od nidza »

A ko snima? :D
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Vazduhoplovi

Post od McGruja »

Na ovu pistu smeš da letis samo uz posebnu dozvolu, ili uz instruktora koji te navodi

Mentor pilot ima klip o ovom slučaju
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4636
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Snima “pokrivac”, mora da ide i treci, verovatno je kopilot.

Ako je obuka za aerodrom (to je C kategorija), onda kapetan koji je leteo, treba da sedi na svom - levom sedistu, a ne desnom.

Grujo, baci klip, bas me zanima…
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Vazduhoplovi

Post od McGruja »

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Vazduhoplovi

Post od McGruja »

Čisto da dodam, ništa specijalno nema u klipu, nego sam shvatio da je negde znacajno drugačije nego ovde

Ovo je toliko stvar sreće da li ćeš sleteti ili izginuti
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21778
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Vazduhoplovi

Post od nidza »

Slušaš ovog pored koji zna, ne preispituješ naredbu, i tu je uzrok teškog spuštanja. Pritom i ovaj desno drži telefon i snima takođe. Potcenjuje situaciju.

Dobar je edukativni snimak gde su uspešno spustili avion. Fino ljudi znaju šta rade i isključili su upozorenja za teren, koji će im đavo realno.


Sent from my M2007J3SY using Tapatalk

zuzazu
Reactions:
Postovi: 4636
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Easier said than done.

Neki aerodromi ni u krajnjem ludilu ne bi trebalo da budu aerodromi.

Izuzev traljavog prilaza, problem (mnogo veci od aktiviranja GPWS i busenja rupe u pisti) je sto su promasili MAP (missed approach point) i da su se odlucili za neuspeli prilaz sva je prilika da ne bi mogli da ga urade lateralno prvenstveno, i verovatno bi omastili neko od okolnih brda.
Zato je sletanje bilo pod “moranje”.
Korisnikov avatar
ljuba
Reactions:
Postovi: 7441
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: X-trail
Lokacija: Amst

Re: Vazduhoplovi

Post od ljuba »



https://www.opener.aero/

Range (with 20% reserve)25 miles (USA, 200 lbs)
40+ miles (Intl, 200 lbs)
Harvey Specter
Reactions:
Postovi: 144
Pridružio se: 21 Jul 2021, 19:25
Garaža: Škoda Fabia

Re: Vazduhoplovi

Post od Harvey Specter »

snork napisao: 04 Avg 2021, 10:13 Vreme sankcija se često namerno ne pominje, verovatno da se ne bi stvarale neprijatnosti stranim partnerima koji su nam pomagali tako što su te sankcije ignorisali. Tako je sa internetom, bankarskim prometom, raznim export-import poslovima, koji su, i pod sankcijama, ipak nekako funkcionisali preko prijateljskih zemalja.

Na tu temu, živeo slobodan svet: :)

Slika

Inače, baš lepa šema farbanja ove 747-ice što je letela za Minsk:

Slika

Iračani su je kupili još 2010. od Japan Airlines-a (proizvedena 1994). Sada je takođe dobra prilika za kupovinu ili iznajmljivanje 747-ica, jer ih je većina izbacila iz upotrebe. Rossija (civilna, ne ona državna) je iznajmila nekoko, lete čak i na domaćim linijama. Takođe, nekoliko ruskih firmi je iznajmilo cargo varijante.

Evo i interesantnog trip reporta sa ovog leta: https://samchui.com/2021/08/06/trip-rep ... RQIeogza70

Interesantno je da dosta avio blogera ili vlogera leti sa kompanijama sa Bliskog istoka i EX Sovjet zemljama koje u floti imaju retke primerke aviona, a i usluga se u mnogome razlikuje od evropskih kompanija, ako i one uopste imaju neku uslugu, s ozbirom da je sve manje vise copy-paste, barem u saobracju unutar Evrope.
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4636
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Zanimljivost u vezi sletanja u Paro.
Na AV Herald pise covek koji je leteo na pomenuti aerodrom:
“ Paro
By Hervey on Sunday, Aug 8th 2021 17:10Z

The runway is 1800m x 30m, 7333’ MSL and under CAVU conditions it is not visible until your aircraft is 500’ HAT. Close-in terrain 11000’, MSA 26000’, variable winds. Birds!

You started this approach attempting to cross TAKTI intersection at FL160.
During this descent you have established comm with three separate control sectors - who are not talking to each other, getting the airport conditions on HF radio was less of a challenge.
Near Paro VOR you extend gear and fly no faster than 135kts and follow the directions of the Bhutanese Captain on your jump seat descending into the valley. Cross a sharp ridge as close to ground level you can manage (the depicted path starts here). A turn for another ridge less than a mile from touchdown.

The big picture here is the go around makes what you did to get here from FL240 a piece of cake!

The vaccine arrived for the wonderful people of Bhutan. It’s been a few years since I landed there, the video brought back memories.

Znaci na svo sr@nj€ koje piloti imaju u prilazu, moraju da se drkaju i na tri razlicite frekvencije jer kontrole nemaju vezu, ili ne razgovaraju medju sobom.
Sjajno!
Korisnikov avatar
Sinisa G.
Reactions:
Postovi: 2598
Pridružio se: 11 Feb 2014, 11:25
Garaža: GTS, EVO500, GSI
Lokacija: Beograd, Grac

Re: Vazduhoplovi

Post od Sinisa G. »

@zuzazu
Jeste li vi juce svracali na sustiklin let iz Antalije?
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4636
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Nisam.
Za sada sam prizemljen zbog Cov-19 (odluka kompanije).
Odgovori