Registracija vozila
Re: Registracija vozila
Mislim da uvodjenjem ABS nije rešeno, Volvo je imao slično kao što si opisao za Nivu napred klješta sa po 4 klipa i 2 kočiona creva na svakom a pozadi klasična sa 2 klipa.
Isto udvojen iliti tandem kočioni cilindar.
Ali je specifičnost bila što je dvosistemki kočioni sistem bio postavljen u sistem trougla.
Povezani su 2 prednja klipa (prednji točak) i zadnja klješta zajedno u jedan hidraulički krug i opet isto tako udvojen drugi hidraulički krug.
A izmedju njih balans ventil sa indikatorom diferencije pritiska u oba kruga hidraulike.
Prema uputstvu u slučaju pucanja creva ili cevi i ispadanja jedne hidraulike ostaje u funkciji 80% mogućnosti kočenja,
I to je uvedeno 1966. na modelu 144 i ostalo nepromenjeno sve do 1993. posle koga je postojao jedino sistem sa ABSom.
Uvodjenjem ABS više nije realizovano tako dobro rešenje, pucanjem creva ili cevi preostaje te 40% mogučnosti kočenja, i to na samo 2 točka.
Bolje od toga sa 4 kanalnim ABSom nije nikada uvedeno, mislim da nisu mogli da reše na način da ostane 6 kanala za kočenje.
Ovo što sam opisao u postu ranije se desilo na Pugu 205 sa 1,1 motorom, nije bila ništa posebno dinamička vožnja osim što je mladjani i svež šofer imao stil vožnje pedala gasa pa pedala kočnice pa pedala gasa do krivine pa pedala kočnice, a vožnja je bilo niz "veliku planinu", spust sa Fruške Gore.
A bilo leto.
Kako je naglo potpuno nestala pedala kočnice usled prokuvavanja kočione tečnosti tako je naglo i vraćena funkcija. I jedno i drugo bez najave.
4 godine star, nov auto bio kupljen i nikada nije menjana kočiona tečnost a posećivao je servis redovno.
Poenta- menjajte redovno kočionu ili makar proveriti test aparatom.
Insistiraje kod svog servisera, budite uporni, Zbog sebe, zbog drugih.
Isto udvojen iliti tandem kočioni cilindar.
Ali je specifičnost bila što je dvosistemki kočioni sistem bio postavljen u sistem trougla.
Povezani su 2 prednja klipa (prednji točak) i zadnja klješta zajedno u jedan hidraulički krug i opet isto tako udvojen drugi hidraulički krug.
A izmedju njih balans ventil sa indikatorom diferencije pritiska u oba kruga hidraulike.
Prema uputstvu u slučaju pucanja creva ili cevi i ispadanja jedne hidraulike ostaje u funkciji 80% mogućnosti kočenja,
I to je uvedeno 1966. na modelu 144 i ostalo nepromenjeno sve do 1993. posle koga je postojao jedino sistem sa ABSom.
Uvodjenjem ABS više nije realizovano tako dobro rešenje, pucanjem creva ili cevi preostaje te 40% mogučnosti kočenja, i to na samo 2 točka.
Bolje od toga sa 4 kanalnim ABSom nije nikada uvedeno, mislim da nisu mogli da reše na način da ostane 6 kanala za kočenje.
Ovo što sam opisao u postu ranije se desilo na Pugu 205 sa 1,1 motorom, nije bila ništa posebno dinamička vožnja osim što je mladjani i svež šofer imao stil vožnje pedala gasa pa pedala kočnice pa pedala gasa do krivine pa pedala kočnice, a vožnja je bilo niz "veliku planinu", spust sa Fruške Gore.
A bilo leto.
Kako je naglo potpuno nestala pedala kočnice usled prokuvavanja kočione tečnosti tako je naglo i vraćena funkcija. I jedno i drugo bez najave.
4 godine star, nov auto bio kupljen i nikada nije menjana kočiona tečnost a posećivao je servis redovno.
Poenta- menjajte redovno kočionu ili makar proveriti test aparatom.
Insistiraje kod svog servisera, budite uporni, Zbog sebe, zbog drugih.
Re: Registracija vozila
Ne znam na kojim vozilima je resen, na peigeot 405 iz '91. nije bio resen, proverenoDare4x4 napisao: To sa pucanjem cevi je vrlo opasno kod nekih baš starih tipova kočionih sistema. Novija Zastavnia vozila i Lade imaju dvokružni sistem kočenja. .

Послато са SM-N960F помоћу Тапатока
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24656
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Registracija vozila
Dvokruzni sistem je bas odavno potreban za homologaciju.
Problem je sto se vezuje na vise nacina, jedan krug prednje, drugi zadnje, a moze i dijagonalno. Ako ispadnu prednje i ostanu samo zadnje pri nekim i ne tako velikim brzinama efekat kocenja je prilicno slab. Sto se ABS-a tice pri normalnom kocenju kroz njega samo prolazi ulje, ventili su otvoreni. Kad pocne da pumpa onda elektronika krene da kontrolise otvaranje i zatvaranje ventila.For motor vehicles and their trailers , the regulation 71/320 / EEC of 30 July 1971 prescribed the dual-circuit brake, which had to be implemented in the countries of the EC on 30 January 1973. The corresponding US regulation ( FMVSS ) came into force on January 1, 1976.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Registracija vozila
Ne znam kako je bilo povezano, pukla je cev kod zadnjeg desnog tocka.
Nakon toga prestalo bilo kakvo kocenje. Kad sam uspeo da se zaustavim, dolio sam tecnost, ali je samo otislo, nisam primetio da je bila neka polovina gde se zadrzalo.
P.S.
405 GL, tj golo, bez ABS-a.
Послато са SM-N960F помоћу Тапатока
Nakon toga prestalo bilo kakvo kocenje. Kad sam uspeo da se zaustavim, dolio sam tecnost, ali je samo otislo, nisam primetio da je bila neka polovina gde se zadrzalo.
P.S.
405 GL, tj golo, bez ABS-a.
Послато са SM-N960F помоћу Тапатока
Re: Registracija vozila
Da li je proš'o...



- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24656
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Registracija vozila
Na slici se vidi da je dvokruzni sistem. Pada mi na pamet samo da rezervoar nije podeljen na dve komore i da jesvoulje iscurelo iz njega kroz tu jednu busnu cev.lami napisao: 30 Avg 2021, 22:16 Ne znam kako je bilo povezano, pukla je cev kod zadnjeg desnog tocka.
Nakon toga prestalo bilo kakvo kocenje. Kad sam uspeo da se zaustavim, dolio sam tecnost, ali je samo otislo, nisam primetio da je bila neka polovina gde se zadrzalo.
P.S.
405 GL, tj golo, bez ABS-a.
Послато са SM-N960F помоћу Тапатока


Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Registracija vozila
Bacio sam pogled na haynes prirucnik, kaze stvarno da ima dva zatvorena kola, da svako pokriva po jedan prednji i zadnji tocak, ali ja stvarno nisam primetio da je bilo bilo kakvog kocenja par sekundi nakon pucanja i to sam pumpao par minuta, bez ikakvog rezultata.
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Re: Registracija vozila
jebo ih broj motora kad ce to vise da ukinu
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13561
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Registracija vozila
Nadam se da se neko lepo zajebava...Iz Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda prvi put čuju za ovakav slučaj. Oni savetuju da je najbolje da se kontaktira sa Upravom kriminalističke policije koja se bavi brojevima motora i od njih zatraži broj ili dobije novi.
Послато са SM-G780F помоћу Тапатока
- Puzo81
- Postovi: 3362
- Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
- Garaža: Ford S-Max 2.0 Tdci Titanium
- Lokacija: Novi Sad
Re: Registracija vozila
Kakva smo mi banana država bem li ti život
.

Re: Registracija vozila
Treba se prvo dobro raspitati na koji tehnički da se ode jer ako odeš na pogrešan, oni te zavedu kao neispravan i onda si u problemu. To je moj zaključak i toga se držim
Što da me neko zeza i još da platim?

- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
- schonenk
- Postovi: 1968
- Pridružio se: 17 Jan 2014, 15:56
- Garaža: honda civic ep3, honda civic ek3
- Lokacija: beograd
Re: Registracija vozila
Kad prekinu negativnu selekciju i pocnu normalni i obrazovani ljudi da odlucuju o pitanjima bitnim za vecinu populacije.
Kod mene mora da se skine usisna grana da bi se video br motora. Veci je problem sto oni ne znaju da je broj tu.
Ovaj slucaj je opet do idiotizma pojedinaca. Cinjenica da je nedostupan na novom automobillu, renomiranog proizvodjaca govori da je nebitan za kontrolu u normalnim zemljama