Servis - Razno
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24620
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Servis - Razno
Znam da ne nosi tezinu, mislio sam na to da tocak sa vecom vertikalnom silom ima bolje prijanjanje, time i prenos momenta,medjutim ako krcka i pri malim brzinama onda nema uticaja. Citao sam o ovome na stranim sajtovima i uglavnom pise isto pri dijagnostici kao sa ovog sajta sto je neko postavio ranije.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Servis - Razno
na kraju krajeva nije ni bitno, odes kod majstora i on neka se bavi time ionako ne menjas sam
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24620
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Servis - Razno
Ja na mojoj smecari menjam sam.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Servis - Razno
Procedura zamene i nije nešto komplikovana, naravno uz sav potreban alat. Ali teorija i praksa su dva različita sveta, ima zapeklih šrafova i treba imati iskustva jer se lako mogu stvoriti dodatni problemi.
Upravo sam poručio Febi Bilstein gumenu podlogu za oprugu, tako da je to jedna stavka manje sa spiska.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Upravo sam poručio Febi Bilstein gumenu podlogu za oprugu, tako da je to jedna stavka manje sa spiska.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Re: Servis - Razno
menjao sam i ja nekad sam na jugicu i jednom na alfi ali sad se ne bih cimao oko toga
Re: Servis - Razno
Tu je i onaj momenat da mehaničari imaju mogućnost da vrate nazad delove koji se eventualno ne bi uklopili. Kada kupuješ online ili u radnji možda ne bi prihvatili da zamene delove "običnoj" mušteriji koja nije u saradnji sa tom radnjom.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Re: Servis - Razno
Kada kupuješ online bilo koji proizvod, imaš 14 dana fore da ga vratiš bez obrazloženja. Naravno, moraš kupiti od pravnog lica i ne smeš da oštetiš proizvod. Svaki put kad sam kupovao online, dobio sam i formular za odustanak od ugovora sklopljenog na daljinu. Doduše, nikad nisam odustao 

Re: Servis - Razno
Šta je gradska vožnja u BG? Kreni stani po centru, onda izađeš na auto put i gasss, pa na NBGD kreni - stani do Petoševića, skreneš do mosta preko Ade i gas, spustiš se nizbrdo pa kreni - stani dok ne prođeš Adu, pa pravac i gas posle toga stari Obrenivacki, pa izađeš na Čukaricu pa kreni - stani. Mislim da se sve živo greje i ništa ne štedi u gradskoj vožnji po BG.OMP napisao:Hladjenje turbine nema svrhe posle gradske voznje ili bilo koje normalne voznje gde variraju obrtaji i brzina, jedino kad ima svrhe je kad cepas auto putem ili negde brzo vozis neko duze vreme tipa na stazi ili si se potrkao sa nekim, onda ne treba gasiti auto odmah vec treba da malo turbina poradi u leru, cca 1-2min a ovako kad dodjes iz grada dok se uparkiras ona se vec ohladila.noob napisao: 27 Sep 2021, 08:41 Lično praktikujem uvek da auto malo radi kada dođem kući, da se i turbina ohladi, neka radi malo (to su duže vožnje).
Vazno da je tvoj auto u top stanju, gram dima ne izbacuje, kocnice guzvaju asfalt, a signalizacija svetli kao svetla stadiona.
Re: Servis - Razno
Davno se o tome doneo zakljucak da je na modernim turbo motorima to nepotrebno osim ako bas nisi napravio 4 kruga na stazi sto se nikakvom voznjom po gradu ne moze postici.
Re: Servis - Razno
Slažem se da je dobar običaj da se turbina pred gašenje motora malo odmori, recimo 15-30 sekundi.
Kako se danas turbine vrte i do 300,000 obrtaja u minuti kako god da se vozilo treba im vreme da se "smire" nakon vožnje, da ne pričamo ako se forsirano vozilo pa je dodatno i termički efekat akumulacije toplote faktor uticaja.
Ja taman dok prilazim kući imam 200metara nizbrdo i u leru se turbina lepo odmori, ali i po gradu gledam da ne gasim motor baš istog trenutka kada se zaustavim nakon vožnje.
Isto tako, kada upalim hladan motor gledam da prodje bar 10tak sekundi pre nego što krenem, a prvih 200 metara mi je uzbrdo pa je time i turbina odmah solidno aktivna.
Jeste to staro i možda previše konzervativno pravilo ponašanja ali kako ne šteti i nije teško možda i koristi...i pored napretka u materijalim i uljima ostali su isti principi /ograničenja u osnovi.
Kako se danas turbine vrte i do 300,000 obrtaja u minuti kako god da se vozilo treba im vreme da se "smire" nakon vožnje, da ne pričamo ako se forsirano vozilo pa je dodatno i termički efekat akumulacije toplote faktor uticaja.
Ja taman dok prilazim kući imam 200metara nizbrdo i u leru se turbina lepo odmori, ali i po gradu gledam da ne gasim motor baš istog trenutka kada se zaustavim nakon vožnje.
Isto tako, kada upalim hladan motor gledam da prodje bar 10tak sekundi pre nego što krenem, a prvih 200 metara mi je uzbrdo pa je time i turbina odmah solidno aktivna.
Jeste to staro i možda previše konzervativno pravilo ponašanja ali kako ne šteti i nije teško možda i koristi...i pored napretka u materijalim i uljima ostali su isti principi /ograničenja u osnovi.
Re: Servis - Razno
U uputstvu ua Atecu pise da se nakon forsiranja na autoputu ostavi 2 min da se ohladi turbina.
Isto je pisalo i za Aurisa dizela.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Isto je pisalo i za Aurisa dizela.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Servis - Razno
na auto putu da i posle forsiranja, e sad ko kako vozi po gradu neka tako i radi, ako smatra da treba da se hladi i posle gradske voznje ok, ja licno to ne radim. Dok nadjes parking mesto i uparkiras se turbina se vec dovoljno ohladila da se ne zanosimo previse sa teorijama, nece to nista bitno produziti vek turbine niti je sjebati, ima mnogo bitnijih stvari od toga, ovo su samo sitnice koje ne skode svakako ali da su toliko bitne nisu
Re: Servis - Razno
Još jednom ću vas pitati, da budem siguran i ne napravim grešku, prilikom regeneracije DPF-a mogu slobodno malo brže da vozim i na većim obrtajima da držim auto?
Re: Servis - Razno
mozes
- dag81
- Postovi: 7491
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Servis - Razno
Mozes. Nemoj se stresirati i opterecivati sa DPF, ali obratis paznju i ako ga uhvatis par puta da si prekinuo reg(radi ventilator na ugasen auto) sledeci put ga provozaj i ugrej da odradi reg. Uglavnom je potrebno par km, oko 10,bar na VAG vozilima.BokiKV napisao:Još jednom ću vas pitati, da budem siguran i ne napravim grešku, prilikom regeneracije DPF-a mogu slobodno malo brže da vozim i na većim obrtajima da držim auto?
Nece ti se zacepiti skroz dokle god je sistem regeneracije ispravan, ili ne budes totalno zanemario regeneraciju(vozis samo grad i 30x si je prekinuo).
Nikakva drama dok je sistem u funkciji.
Ovi sto ne mogu da odrade reg, sto traze ciscenje dpf-a prisilno ili sa tecnoscu, nisu ispravni sistemi u 99% slucajeva.
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока