Servis - Razno
Re: Servis - Razno
Ne znam ali nisam se nadao da ću savremen auto voziti zimi u jakni. To me baš iznenadilo neprijatno i nije u skladu sa mojim navikama od ranije.
Re: Servis - Razno
Možda ima taj auto koji voziš (koji je to motor usput) dodatni elektro grejač ulja ili nešto slično pa se ono brže zagreje do 95- 100C.OMP napisao: 28 Sep 2021, 21:3720min da postigne radnu temp. motora? koje je to auto, pa dizel se brze ugreje i ja isto vozim turbo benzinca i npr. ujutro kad krenem na posao, gradska voznja od max 10min i kazaljka je skoro pa na radnoj temp., normalne voznje, ako ga zgazim malo jos pre postigne. pricam za ove sad jutarnje temperature od 10ak stepeni, leti je bilo i brze.dragvorl napisao: 28 Sep 2021, 20:51 Tacno je da mu dugo treba da zagreje ulje. Ja sa turbo benzincem par km grada i izadjem na AP, treba mu minimum 20 minuta takve voznje da dostigne radnu temp.
Moje iskustvo a i kolega je potvrdio da je ulju potrebno 20-30 minuta vožnje i to aktivne do radne temperature, a po gradu ulje praktično nikada se ni zagreje do radne.
Re: Servis - Razno
ako pricamo o temp ulja onda ok ali ja sam razumeo da je prica od temp motora, temp. ulja svakako ne znam jer nemam satic za to, jedino preko dijagnostike da se prati ali koga briga, imao sam ga nekad na alfi 155 a ne secam se da sam imao jos neki auto koji je imao taj satic.
to je ipak do velicine i tipa motora ne do savremenostiDare4x4 napisao: 28 Sep 2021, 21:54 Ne znam ali nisam se nadao da ću savremen auto voziti zimi u jakni. To me baš iznenadilo neprijatno i nije u skladu sa mojim navikama od ranije.
Poslednja izmena od OMP u 28 Sep 2021, 22:12, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Servis - Razno
Ja imao na 206, mozda i na 207. Secam se posle sat i po voznje na 170 kmh temperatura ulja je bila znatno visa nego ikad do tad - vezano za onu pricu da treba posle forsiranja na AP ostaviti da se ohladi.
Послато са SM-N960F помоћу Тапатока
Послато са SM-N960F помоћу Тапатока
Re: Servis - Razno
tacno na 206icu sam zaboravio da sam je imao, 207ice mislim da nemaju sve
Re: Servis - Razno
Ja sam rešio da ugradim dopunski elektro grejač koji zagreva antifriz. Uzeću rešenje primenjeno na Renoima (Trafiku, Meganu) 1,9dci sa 3 grejača/ "svećice", sve komplet sa otpada zajedno sa kućištem u kome su grejači.Dare4x4 napisao: 28 Sep 2021, 21:40I meni se Tucson izuzetno sporo zagreva kada je napolju malo hladnije, a zimi mu treba večnost. Razmišljam da reklamiram.dragvorl napisao: 28 Sep 2021, 20:51 Tacno je da mu dugo treba da zagreje ulje. Ja sa turbo benzincem par km grada i izadjem na AP, treba mu minimum 20 minuta takve voznje da dostigne radnu temp.
Ostalo mi je da smislim elektroniku koja će ih selektivno uključivati, ne bi bilo dobro da tih 1,2kW bude aktivno istovremeno sa 1,0kW već postojećim elektro grejačem kabine.
U Renou u originalu ima neki "ECU" ili tako neku upravljačku jedinicu koja ima svoje senzore i upravlja time, video sam negde neku shemu svega toga.
Možda namestim ručno paljenje na prekidač preko releja sa mirnim kontaktom serijski vezanim na postojeći elektro grejač.
Samo da nabavim delove i uskoro akcija....
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24710
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Servis - Razno
Noviji BMW imaju sat za temp ulja umesto vode, npr F30. VAG grupa na bordu kad zavrtis tockic isto ima temp ulja. Rekao bih da je temp ulja podjednako bitna kao i temp vode, ako ne i bitnija.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Servis - Razno
O temp. ulja, i da kada se dostigne radna onda može motor da se opterećuje punom jačinom,, o tome pričamo tj o načinu postupanja sa pedalom gasa dok je motor još hladan.OMP napisao: 28 Sep 2021, 22:06 ako pricamo o temp ulja onda ok ali ja sam razumeo da je prica od temp motora, temp. ulja svakako ne znam jer nemam satic za to
Jeep Grand Cherokke ima isto na boardu temp., ulja kada se zavrti točkić.
Re: Servis - Razno
Meni na Ateki za par minuta dostigne radnu temperaturu motora, a ulje se stabilizuje na 80 -90-100 posle 10ak minuta po gradu.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Corsa 1.3 CDTI 2008 presla 130K pali me check engine EGR stuck ali sve normalno radi kad ponistim gresku opet za za 20min - 48h upali lampicu, ne dimi nimalo, vuce definitivno EGR radi ali verovatno se nekad zaglavi na trenutak, skoro samo gradska voznja pa kontam da je to uzork a moguce da je neko crevo od turba napuklo pa da i tu vuce vazduh posto vec godinama turbo ima drukciji zvok kad dodajem kas od jedne zime kad je bilo -25C
Jel da pokusam sa EGR sprejem za ciscenje bez skidanja icega, nejde mi se u servis i ovako vozim vec duze (vozim jako malo trenutno 2-3K godinje) vreme ali dolazu tehnicki i mozda me budu zezali?
Jel da pokusam sa EGR sprejem za ciscenje bez skidanja icega, nejde mi se u servis i ovako vozim vec duze (vozim jako malo trenutno 2-3K godinje) vreme ali dolazu tehnicki i mozda me budu zezali?
Re: Servis - Razno
bez skidanja nema dobrog ciscenja posebno kad je bas prljav, nisam probao ali licno ne verujem u te sprej varijante a mozes da probas pa vidi dal ima efekta
Re: Auris prva generacija 1.6 130ks.
Ima li alate za skidanje volana i za koje modele vozila?dunx81 napisao: 02 Okt 2021, 20:41
Nije to više ni tako skupo,lik u okolini zr-a presvlači sasvim korektno,prirodna koža 5000,veštačka 3000din. On skida i vraća volan.
Skida i vraća aribag, špulnu(e) volana blokira da se ne poremete?
Skida li i radi ručice menjača?
Tj, neki kontakt podaci...
ps. cene su džabalesku ako i sve montaže i demontaže odradi uz tapaciranje.
- dag81
- Postovi: 7525
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Auris prva generacija 1.6 130ks.
Nema blokiranja spulne, samo je bitno ne dirati je u prazno(vrteti bez volana), jer ima polozaj. Najveci problem ubosti srafciger i potrefiti oprugu .
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Re: Auris prva generacija 1.6 130ks.
Nema opruge niti se koristi šrafciger.
Fabrika je pod strogo obavezno predvidela blokadu špulne i shodno tome postoji alat tome namenjen, ne bih rizikovao da se neko igra improvizacijama oko airbag sistema.
Fabrika je pod strogo obavezno predvidela blokadu špulne i shodno tome postoji alat tome namenjen, ne bih rizikovao da se neko igra improvizacijama oko airbag sistema.