Motorna ulja

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

Heh, naravno da ne zameram, još bolje. Ok, kao što rekoh, sa mobilom nema greške.

Kada već pominješ kondenz i majonez - tako nešto nema neposredne veze sa (normalnim/uobičajenim) sastavom ulja, osim u slučaju katastrofalno skladištenog ulja u koji je dospela voda. Neki motori su, rekao bih, skloniji da kada su pothlađeni stvaraju toliko kondenza da se može primetiti i tzv majonez tj. suspenzija odnosno mešavina ulja i vode. Nekim drugima se zbog konstrukcije to uopšte ni ne dešava (u sličnim uslovima eksploatacije). Na primer ja to nikada nisam video u svom 1,4 hdi, iako se on voza po gradu u kraćim vožnjama od par kilometara kada se ni rashladna tečnost ne zagreje, ulje je inače famovo po acea c2, već desetak godina i nekih 120,000 km (pre toga se ne zna koliko je prošao u francuskoj za prvih pet godina).

Hoću da kažem da je najverovatniji uzrok stvaranja majoneza, ukoliko se to desilo jedanput/dvaput možda u određenom periodu, - uslovi eksploatacije, a ne problematično ulje, Taj problem ne rešava "bolje" ulje, nego zagrejan motor. Ako jeste u samom prodatom/ulivenom ulju bilo toliko vode da se zbog njega stvorio majonez - to se zove kriminal. Posebna bi tek priča bila da li sa stvaranjem majoneza ima veze sistem sa rashladnom tečnošću...

Inače, Mol, a ni Mobil, niti bilo koji drugi proizvođač - naravno nema fiatova odobrenja (tj. nije ih od njih dobio), pa ni ovo G2.
Oni, tj. proizvođači maziva (a ne Fiat) tvrde da neko konkretno ulje zadovoljava i tu specifikaciju. Sad, sasvim je posebna priča koliko se neko ulje za koje se tvrdi da zadovoljava specifikaciju - razlikuje od ulja koje ima odobrenje po toj specifikaciji.

Ko već nije upoznat, proizvođač maziva (pod određenim uslovima - ATIEL code of practice) može napisati da neko njegovo ulje zadovoljava neku specifikaciju, ali odobrenja/approvall daje isključivo proizvođač sklopa tj. motora, menjača...(kosilice, testere, skutera, agregata...).

Sad, koliko Petronas plaća FIAT-u za odobrenja (i koliko mu plaća da ovaj drugima ne daje odobrenja), mislim da to malo ko zna, al na primer, zna se da su odobrenja po nekim PSA normama (po jednoj normi, tipa PSA B71 2290) koštala proizvođače maziva 60,000 evra, a da je npr. VW za svoje norme tipa 505.01 naplaćivao 3000 evra (period od 3 ili 5 godina važnosti).
horvat
Reactions:
Postovi: 214
Pridružio se: 10 Sep 2021, 15:37
Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 jts
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Motorna ulja

Post od horvat »

Pa recimo desavalo mi se da sa Motulom imam majonez, a sa Mobilom da nemam. A uslovi eksploatacije su isti onoliko koliko realno mogu da budu. U pitanju je mesec dana vozenja auta samo do posla i prodavnice (4-5km). E sad, naravno da nisu identicni u smislu spoljne temperature, vlage vazduha, situacije u saobracaju i slicno.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Motorna ulja

Post od nikaragva »

Motul je izgleda kod nas nemoguce naci original.
Iz vise izvora sam cuo razlicite price koje ukazuju na taj gore zakljucak.

Drzim se proverenih mesta, kao sto su pumpe i tamo kupim ulje.
Npr. ne verujem da je na NIS pumpama moguce naci fals Nisotek ulje :)
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

Meni je to malo (ne)verevatno, mislim to da se motul ne može naći original.
Odem na zvaničan sajt motula, i opcijom pronađi prodavca, on mi u Beogradu daje tri adrese tj. Lav Auto, Suzuki Srbija i naravno dugogodišnjeg generalnog uvoznika/zastupnika - Mass https://mass.rs/
(u vezi poslednjeg, vidim da su postali generalni uvoznik/zastupnik i Millers maziva, pa ko voli vrlo renomirana i skupa uvozna ulja, eto još jednog finog izbora)

E sad u vezi Nisotec ulja, naravno nikaragva je sasvim u pravu..
Nisam baš hteo da pominjem da ne bih širio pri;u (koja je odavno ispričana na stranicama ove teme) i time zbunjujem horvata, al` recimo da se uopšte ne bih libio da u svoj benzinski Punto koristim nisotecovo Autoline Sint 5W-40 https://www.nisotec.eu/sr-lat/nisotec-a ... -sae-5w-40
uz pretpostavku sa vrlo visokom verovatnoćom da bih bio veoma zadovoljan. Ako se pogleda specifikacija, to ulje jeste mid SAPS, dakle po ACEA C3m međutim ono takođe zadovoljava i normu karakterističnu za full SAPS ulja, tj. ACEA A3/B4 iz 2008.

Generalno uzevši, svako koriršćenje u konkretnom slučaju osim Selenia 20k je odstupanje od onog što kaže/piše Fiat, međutim naš narod ima finu izreku za određena ponašanja i tumačenja koja je uobličio u npr. "Drži se k`o pijan plota".

Najjednostavnije rečeno, ako bi mi lakše bilo da uzmem nisotecovu 40icu, pomenutu galax i optima varijantu verovatno ne bih ni tražio, jer mislim/verujem da bi i nisotecova adekvatno bila odgovarajuća. Doduše, kao decenijski ljubitelj krušavačkih/FAM (a sada u vlasništvu Valvoline-a) maziva, koristio bih najpre Fam Fenix Premium 5W-40 koji je koncepcijski blizanaca nisotecovoj varijanti (tj. par ključnih ljudi je svojevremeno prešlo iz FAM u NIS, pa je onda Nisotec kreirao po neka ulja kakva je FAM već nudio).

Mobil, Motul, Millers.... divni su i krasni. Izuzetni su im istraživački centri i laboratorije, ljudski resursi skoro da ih usvojiš, pogotovo marketinški, kapaciteti da im se i klanjaš i krstiš, kvalitet neuputan - samo najveću većinu ulje kakvo mi treba blendiraju i ljudi u Srbiji, pa mi ovi krasni i ne trebaju, ič.

Ovim komentarom naravno ne dovodim u pitanje ničiji izbor, jer je ovo uglavnom lična priča.
Neko više voli ćevape nego pljeskavicu, neko više pihtije nego belo meso.. .de gustibus non est disputantum.
Korisnikov avatar
Kornjaca Rade
Reactions:
Postovi: 3928
Pridružio se: 15 Feb 2014, 08:57
Garaža: Lancia Delta 1.8 Di T-Jet
Lokacija: Bg

Re: Motorna ulja

Post od Kornjaca Rade »

Ajde DS9 kad si vec raspolozen, koje bi ulje preporucio za Lanciu Deltu 1.8 di t-jet (to je Alfin 1.75tbi motor) :) ? Za njega vazi dosta retka fiat 9.55535-gh2 specifikacija. Do sad sam mu sipao shell ultra 5w40. Vidim moze i total ineo c3 i par komada od ravenola i motula (njega ne bih kad vec tako stoje stvari sa tim falsevima).
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

Da, tom motoru Fiat propisuje Selenia Sport Power 5W-40, koje ima odobrenje po normi GH2. U praksi, ono što si već naveo, dakle ulja po ACEA C3 u 5W-40 gradaciji i to je uglavnom to, sa naglaskom na uglavnom Međutim, ako ćemo u detalje - postoji zvrčka.

Selenia Sport Power 5W-40 ima vrednost kinematičke viskoznosti 15.2 mm2/s (tj. cSt) na 100 C, i to je nešto više/deblje jer je kod većine ostalih 40ica ta vrednost oko 14 mm2/s, tako da nisu baš česta ulja koja imaju tu vrednost iznad 15 mm2/s.

Selenia ima/nudi vrlo slično koncipirano ulje. koje međutim ima odobrenje po fiatovoj normi S2, dakle Selenia K PURE ENERGY 5W-40. Kod tog ulja je pomenuta vrednost 14.4 mm2/s na 100 C (po najaktuelnijoj) specifikaciji. dakle to ulje je nešto tanje. Ova razlika me ne bi previše brinula za uobičajenu vožnju po gradu, al mislim da je očigledna namera fiata da motoru koji je koncipiran za više naprezanja tj. sportsku vožnju, propiše viskoznije/deblje ulje.

Ako bih razmišljao o pogodnim alternativama, mislim da bi najefektnije varijanta bila Yacco GALAXIE A 0W 40. Ovo ulje je još deblje na 100 C, tj. vrednost mu je 15.8 mm2/s. Sa druge strane, Shell Ultra 5W-40 je jedno od najtanjih ulja gradacije 40 dakle na samoj donjoj granici, jer mu je navedena vrednost 13.1 mm2/s na 100 C

Sad, to što je eventualno motor življi sa tanjim uljem je jedna od poželjnih posledica upotrebe takvih ulja.

Naravno, sva pomenuta ulja su po ACEA C3.



SELENIA SPORT POWER 5W40 https://extranetpli-eu.pli-petronas.com ... ategoria=8#
https://extranetpli-eu.pli-petronas.com ... ec_eng.pdf

Selenia K P.E. 5W-40 https://epliportal.pli-petronas.com/ePl ... d7f71211d1

Yacco Galaxie A 0W-40 https://www.yacco.com/upload/media/defa ... 57c045.pdf

Shell Helix Ultra 5W-40 https://prodepc.blob.core.windows.net/e ... n)_TDS.pdf

Uz sve gore navedeno - može se videti u šelovoj specifikaciji da se kunu kako to njihovo ulje zadovoljava fiatovu GH2 specifikaciju. Ako je tako, a vrlo verovatno da jeste sa obzirom da to navodi Shell, moglo bi da se tumači i da deblji viskozitet nije kritičan za tu fiatovu normu. To suštinski znači da dolaze u obzir praktično sve 40ice po ACEA C3. Sad, ko ima nameru da ozbiljno prži tu alfu, mislim da bi trebao da bila ili petronasov/selenia Sport Power, ili ulje kakvo je Galaxie A competition.

Jer, neće Shell da plaća popravku motora ako ulje nije bilo dovoljnog viskoziteta ;)

Mislim, za ovaj slučaj bih voleo da vidim zvaničan odgovor Shell-a, kada bi se njihovoj podršci postavilo pitanje da li se sme sipati njihovo ulje za koje tvrde da zadovolava specifikaciju GH2 u motor kome se izričito navodi u korisničkom uputstvu ulje po toj normi koje za čitava 2 centistoksa ima veći viskozitet na radnoj temperaturi motora.

Po pravilu, mislim u većini slučajeva, odgovor je u stilu - molimo Vas da se držite korisničkog uputstva (a to što piše u našoj specifikaciji nećemo komentarisati, tj. ignorisaćemo. čutaćemo o tome... i sl.).

Možda grešim za konkretni slučaj. i možda bi Shell dao drugačiji odgovor - pa eto ko je raspoložen da se igra sa prepiskom Shell-a. Verovatno to može da čini i na srpskom sa zastupnikom u Srbiji tj. Orbico https://orbico-lubricants.rs/
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

milosg napisao: 07 Dec 2021, 23:01 Pročitao sam na forumima za motor koji sad imam u Volvou (D5, 2007 god, euro 4) da se nikada ulje ne sipa do max, već do polovine ili 3/4 na šipci, zbog razređivanja koje usledi kod regeneracije DPF-a.

I majstor koji održava auto tako radi, i sad skoro mi je rekao da vidi da se malo podigao nivo zbog regeneracija DPF-a i dao mi savet da zamenimo ulje na 10k km (prešao je 8k u tom trenutku).

Koliko su ta namenska ulja uopšte otporna na razređivanje sa dizelom? Da li mogu da istrpe npr pola litra ili litar nafte dodatno, a da motor ne ostane bez podmazivanja/pritiska? Ili se radi o toleranciji od možda par dl?
Iako smo dali više komentara na prethodnoj stranici, ostao sam dužan konkretnog odgovora u vezi ovog Volvo XC90, D5, 2007. godište, Euro 4, motor D5244T4.

Dakle, za Volvo vozila se lako dolazi do korisničkog uputstva (na engleskom jeziku) i za starija godišta.
https://www.volvocars.com/mt/support/ma ... 90/2006w48
Ulje - strane, 188. i 244. - 246.
DPF regeneracija - strana 116.

Po onome što tu piše, regeneracija se vrši na svakih 300-800 km (u zavisnosti od uslova vožnje) i traje 10-20 minuta. Kažu i da je zgodno uključiti grejać zadnjeg stakla pri regeneraciji. Osim toga postoje i posebne napomene u vezi regeneracije u hladnim uslovima.

Što se ulja tiče ako nije drugačije precizirano u haubi - koristi se isključivo ulje gradacije 0W-30 po normi ACEA A5/B5 (najverovatnije je Volvo kreirao sopstvene norme nakon 2007. pa zato i ne pominje njih u uputstvu), a preporučuje upotrebu Castrol ulja sa kojim je dugogodišnji partner.

Sasvim je nejasno zašto su u uputstvu dali klimatsku tabelu sa ostalim gradacijama, kada o tome nema nikakve reči u tekstu, obaška što je slika te tabele u tako niskoj rezoluciji da se jedva prepoznaje šta piše.. Sad, ne čudi me previše, svašta sam viđao u raznim korisničkim uputstvima - a suština se svodi na to da proizvođač vozila primarno gleda da zaštiti svoje interese, a korisnik mu dođe sekundaran.
Ko bi napisao npr. "Ako kupite ovaj auto potrebno je da nakon svakih 500 km odete na neku auto/moto pistu i izduvate motor brzinom od 100 km/h bar 10 minuta."

O razređivanju ulja gorivom ništa ne piše, ali je sasvim jasan navod da se nivo ulja proverava na svakih 2500 km, i to na hladno.

Sad, šta reći na sve to?.

Zapremina kartera kod ovog motora je 5,7-6,2 L.

Ako bi npr. ulja bilo petina kartera, što mu dođe nešto više od litar, to ulje bi bilo veoma razređeno, i to bi definitivno skratilo vek( ulje bi na radnoj temperaturi imalo kinematički viskozitet uglavnom ispod 8 mm2/s što mu dođe gradacija xW-20). međutim ne može se baš pretpostaviti da je toliko razređenje ulja gorivom. i da je tako stalno.

Ovde je dosta stvari u igri, tj. međusobno zavisno, da bi se dao neki tačno zasnovan jednostavan odgovor.

Čovek ima, rekao bih, dva izbora.
Prvi je da zaboravi na sve detalje, i da postupa isključivo kako piše u knjižici. Sipa to i to ulje (Castrol 0W-30 ACEA A5/B5), merka nivo ulja svakih 2500 km, i vozi po autoputu npr. svakih 500 km.

Druga varijanta bi bila odstupanje od korisničkog uputstva sa pretpostavkom da možda (al` možda) donekle pove'a interval ya koji se dpf nekako yapu[uje tj. yahteva regeneraciju. Uglavnom, ako se upotrebi viskoznije ulje, možda se zbog toga ulje bude manje trošilo (i shodno tome manje zapušuje dpf), osim toga će viši viskozitet dati veću otpornost na arzređenje ulja gorivom. Za praksu to znači da bi možda moglo da se proba sa nekim uljem po ACEA C2 ili ACEA C3, mada mi se čini najzgodnijim da se proba sa onakvima koja su koncipirana po obe norme. Prvo što mi pada na pamet je Total Quartz Ineo Efficiency 0W-30. i vrlo slična varijanta Mobil1 ESP 5W-30 (s tim što bih pre birao totalovu varijantu jer je tečljivja na hladno).

Sad, ovako nešto je odstupanje od tehničke specifikacije, i ja bih se igrao time jedino za svoj groš - međutim tako nešto ne mogu nekome drugom da preporučim, a pogotovo i da time kao zastupam da je to odgovarajući postupak.

Najjednostavnije rečeno, to je eksperiment, koji može da dovede i do negativnih posledica. sad, to što ja mislim da bi bilo više pozitivnih nego negativnih - svakakvi svašta pišu po interentu, a nemaju pojma.

***

Izvan ovog gore, u vezi tog volvo motora, tačnije kartera - vidimo da je zapremina poprilična, dakle nekih oko 6 L Pri sledećoj izmeni ulja bih se potrudio da malo više pratim nivo ulja a to za praksu znači dogovor sa majstorom, da mi pri izmeni ulja (iz vrelog motora, kako bi najviše starog ulja istelo) nakon montiranja novog filtera i zatvaranja čepom kartera, novog ulja sipa isključivo 5 L. Šesti litar sipam sutradan, nakon što je auto prenočio. Sipam po malo. po dva/tri deci - dok ne nacinculiram tik uz maksimum na šipki. Time ću između ostalog znati koliko je zapremina kojom se dobija maksimum, a time sam praktično kalibrisao svoj merač/šipku.

Pa da vidimo koliko se zaista troši ulja i/ili ono razređuje.. Koji milimitera iznad maksimuma, iako nije preporučiv, najčešće nije katastrofalan - jer se pri projektovanu određuje tzv. apsolutni maksimum koji je p pravilu za koji deci ili pola litra veći od maksimuma na šipki. recimo da bih nivo merio na svakih 1000 km. Doduše to sam ionako činio, pa verovatno nema toga na svetu koji je u jednom automobilu više puta izvlačio šipku iz svog motora. Obaška što je plastična. i što nije pukla ni za 16 godina.
Korisnikov avatar
milosg
Reactions:
Postovi: 1820
Pridružio se: 14 Jan 2014, 01:20
Garaža: XC90 D5
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od milosg »

Hvala MNOGO na ovako iscrpnom i detaljnom odgovoru. Slikao sam jutros ove delove uputstva i hteo da okačim, i sada vidim post. Da, to je ista knjižica koju i ja imam i dobio sam je uz auto.

Inače, postoji nešto što je izgleda bug na ovim motorima, a to je da kad se ulje sipa iznad pola, izbacuje grešku da je prepunjeno... :) Ne bi trebalo tako da radi, ali video sam po forumima da se masovno žale na to, i onda izvlače malo ulja da bi poništili grešku. Možda je i to jedan od razloga zašto majstor tempira da bude ispod max.

Inače, imao sam mnogo gradske vožnje sa pothlađenim motorom u zadnje vreme, barem 500 km, tako da sam ga juče izvozao na otvorenom 30-40 minuta, na tempomatu. Verujem da je tad uradio regeneraciju... bar se nadam. :) A i ako nije, izvozao sam ga oštrije, pa je i to neki benefit posle gradske vožnje.

Ok, znači ono ulje koje sam slikao da je u njemu je očigledno po njihovoj preporuci...
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

Da, sasvim. Ulje je by the book.

U vezi nivoa ulja, vidim da se na nekim forumima opisuje čudan prblem tpa da se javlja/okida greška ukoliko je je eventualno ulje na maksimumu. To može da bde slučaj i sa tvojim motorom, a i ne mora (ukoliko nije iz serije onih kod kojih se to događa). Da li jeste ili nije - jedino da se proba. Eventualno je majstor jednom bio nalio na max pa je zatekao grešku priliko paljenja i ukapirao da treba da ispusti nešto ulja.

Koliko vidim, senzor nivoa može da očitava preko 100 %, pa mi sve to izgleda kao da je u motoru šipka kojoj je pogrešno obeležen maksimum. Ako bi se neko potrudio, mogao bi npr. da sipa 5 L ulja u motor i onda da dijagnostikom pogleda koliko pokazuje senzor., pa zatim sukcesivnim dolivanjem da nacinculira na 100 %. Verovatno je to nekih oko 5 milimitera ispod maksimuma.

Koliko vidim za taj motor je razlika na šipki 2 L, a max se postiže sa 6,2 L (uključujući i filter). Ukoliko su u uputstvu dali podatak za sasvim suv motor (umesto da su dali za tzv. service fill, koji podrazumeva i ono ulje koje po pravilu zaostane u motoru) - to definitivno objašnjava prepunjavanje kartera. Ne bi me previše začudio čak ni takav propust u dokumentaciji.

Mislim, meni sve to izgleda ili kao pogrešno obeležena šipka (ili šipka za varijantu motora sa drugačijom zapreminom kartera) ili kao pogrešno dat podatak o potrebnoj količini ulja. Jer, kada je senzor ispravan - on po pravllu daje precizan podatak.

Treće objašnjenje bi bilo da je nivo ulja u redu ali da je senzor tako kalibrisan da šalje pogrešan podatak o nivou, pa to okida grešku, tj. da je greška lažno pozitivna, tj. da je sa nivoom ulja u karteru sve u redu.

Ako nikada nisam imao ovu grešku u svom volvou, nego se ulje sipa do dve trećine čisto preventivno samo zato što su neki drugi sa istim modeom auta imali opisan problem - ja bih ga nalio do maksimuma, pa da saznam da li i moj volvo ima isti problem.

Nakon toga - prepiska sa Volvo-om, mislim u slučaju da se i kod mog volvoa okine greška nivoa ulja. :forumas:
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21786
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Motorna ulja

Post od nidza »

Dodao bih jednu samo rečenicu, kod nekih vozila promena gradacije može da utiče na očitavanje sa senzora, a kod nekih čak sasvim da ga izbaci iz funkcije. Problem sam video na JTD, a bio je privremenog tipa, odnosno sipanjem ispravnog ulja prikaz nivoa je profunkcionisao.

Ne odnosi se nužno na navedeni problem iznad.
Korisnikov avatar
Kornjaca Rade
Reactions:
Postovi: 3928
Pridružio se: 15 Feb 2014, 08:57
Garaža: Lancia Delta 1.8 Di T-Jet
Lokacija: Bg

Re: Motorna ulja

Post od Kornjaca Rade »

Hvala DS9, jos samo kad bi ta Selenia Sport Power imala negde da se kupi kod nas :)

Po Selenijinom selektoru u njega ide i Selenia Quadrifoglio al toga tek nema ovde.
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

Po specifikaciji/osobinama, to su dva ulja potpuno identičnog sastava. Lako je moguće da su imenovana za različita tržišta, ili je eventualno jedna varijanta tj. ime zamenjeno drugom. pošto vidim da se godišta specifikacija razlikuju.

Koliko vidim ovi nude Sport varijantu https://www.slodestrade.rs/selenia-sport-power-5w-40/
guzva
Reactions:
Postovi: 152
Pridružio se: 07 Nov 2021, 01:20

Re: Motorna ulja

Post od guzva »

Ako moze jedan savet naime otisao sam kod majstora da mi zameni ulje. I sad kroz pricu on meni kaze posto je u tvoj auto do sada sve sipano wv 5w30 long life - 50400, trebali bi i mi da mu sipamo to isto njihovo ulje jer moze da se desi da motor pocne da trosi ulje ako se sipa castrol 5w30 jer je loseg kvaliteta kod nas. I ako krene da trosi samo ce da se povecava potrosnja ulja.

E sad mene zanima da li su to majstorske price i da menjam majstora ili stvarno moze to da se desi? Kod ovlascenog je to ulje 5 litra 12600 din a u Svajcarskoj je 160chf
U pitanju je motor 2.0 fsi. 09 godiste.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
dzonic87
Reactions:
Postovi: 1352
Pridružio se: 05 Okt 2016, 18:53
Garaža: Hyundai Tucson 2.0crdi (2016, 4wd)

Re: Motorna ulja

Post od dzonic87 »

Svašta... Kupi Castrol krštenoj radnji i nemaš brige
guzva
Reactions:
Postovi: 152
Pridružio se: 07 Nov 2021, 01:20

Re: Motorna ulja

Post od guzva »

Znaci do majstora je Slika Tako sam i ja mislio, nego reko hajde mozda je neko imao takvu situaciju :)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Odgovori