Naplata i sanacije stete posle udesa

Stanje na putevima, registracija, osiguranje i druge informacije
Odgovori
Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11524
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Naplata i sanacije stete posle udesa

Post od Bax » 09 Dec 2021, 19:14

Meni nisu nikad ni nudili pare, ako prethodno ne trazim, uvek te posalju u servis prvo, bar je meni tako bilo mnogo puta.
Pare samo ako ja eksplicitno trazim.
MAda nisam bio zadnjih godina....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10926
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line 2020 | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Re: Naplata i sanacije stete posle udesa

Post od Uroš S. » 09 Dec 2021, 21:25

Pa mora procena osiguranja (kakav servis?) kao preduslov za bilo kakvu isplatu bilo čega. Kako da zna šta ti plaća, mora da napravi zapisnik.

Sent from my SM-N970F using Tapatalk


Korisnikov avatar
dunx81
Postovi: 5624
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
Garaža: Civic 1.8
Lokacija: Zrenjanin

Re: Naplata i sanacije stete posle udesa

Post od dunx81 » 09 Dec 2021, 22:06

Meni je za Astru veštak radio procenu,dao sam advokatu koji je to priložio ali su iz osiguranja osporili neke stvari tipa ne može obe maglovke već jedna jer je druga cela,ne folija preko celog auta već samo prednji deo i sl. i uplatili mi koliko su mislili da treba. Uzeo sam polovne delove u Šapcu i dao najboljem ( a i najskupljem) limaru/farbaru u gradu da uradi. Preteklo mi 10e.
Advokat je navodno nastavio da ganja al nikad ništa od toga.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11524
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Naplata i sanacije stete posle udesa

Post od Bax » 09 Dec 2021, 22:31

Kao sto rekoh, procenitelj proceni, delove za zamenu, delove za popravku, i rad majstora, u satima, na tom papiru se pare ne spominju.

Onda ti kaze evo ti spisak servisa sa kojima saradjujemo.

I tu se to zavrsi, za ostale pomenute opcije sam ja morao da potezem pricu, oko poravnjanja u kesu.

Eto nek covek napise kako ce njemu biti.

Meni je tako bilo u neka 3 osiguranja, Dunav, generali, i neko trece domace....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8560
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Naplata i sanacije stete posle udesa

Post od OMP » 10 Dec 2021, 07:46

Ja za ovo sto znam nisu nikom rekli evo ti spisak servisa vec su ljudi dobili kes na ruke i sami nasli majstore, drugar je dobio neku kintu pa se zalio da mu malo i dobio je jos, kao sto rekoh svastiki preteklo 200e, npr. racunali su branik za zamenu a bila se samo ulubila plastika i ogreban, majstor je zagrejao fenom, ispravio branik, zafarbao ga i sad je kao nov, potkrilo su takodje upisali novo iako je staro samo spalo i pukla jedna zabica tako da nije menjano, itd ne secam se vise. Mismo se prvo raspitali za cene svega, po toj nekoj racunici je izlazilo oko 400e tako da smo odmah znali ispod koje cifre da ne pristaje, ali oni su odmah ponudili vise tako da je ok. Sve se brzo resilo u nedelju dana od procene.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11524
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Naplata i sanacije stete posle udesa

Post od Bax » 10 Dec 2021, 08:07

https://osiguranjevozila.rs/stete-i-nak ... -vozilima/

Od reci do reci, kako sam ja napisao....


Slika
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
gavran
Postovi: 363
Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
Garaža: VW Passat B8 1.6 tdi
Lokacija: Novi Sad

Re: Naplata i sanacije stete posle udesa

Post od gavran » 10 Dec 2021, 15:52

Kada sam ja imao peh sa prethodnim autom, gde isto nisam bio kriv, dobro sam se upoznao sa zakonom i shvatio šta je logika.

Najviše zavisi od jednog pojma koji je opisan i na ovom linku koji je bax postavio a to je ta tzv tehnička amortizacija, kojom praktično ti kao vlasnik osećaš nepravdu između upotrebne vrednosti tvog dela na autu kakva je bila kada je on uništen i njegove realne tržišne vrednosti u tom trenutku kada je uništen a koju ti oni isplaćuju.

Npr. moj auto je bio kupljen nov, imao je 140,000 km na satu i bio je star 8 godina. Na njemu su svi delovi trapa koji su uništeni u nesreći bili originalni fabrički delovi iz prve ugradnje u savršeno ispravnom stanju. Ali osiguranje neće da ti pokrije trošak novih originalnih delova, već računa tehničku amortizaciju i kaže priznajem ti 40% vrednosti novog fabričkog amortizera recimo jer je ovaj uništen bio 60% amortizovan. Znači on ti je pokrio štetu ali tebe ostavio na cedilu u smislu da ti sada za 40% cene novog originalnog kupuješ neki zamenski koji je kao nov lošiji nego što je bio tvoj polovan originalni ili te tera da ti sam doplaćuješ za nov, čime si silom nateran na dodatan trošak, jer da nisam imao nesreću ne bih morao narednih nekoliko godina da ulažem u amortizer. (nešto kao sa ovom eksproprijacijom, možda tvoja kuća tržišno ne vredi ništa ali za tebe ima ogromnu upotrebnu vrednost jer ti živiš u njoj sa porodicom i nisi je ni prodavao zato što znaš da ne vredi i da ti se to ne isplati, a oni te isteraju i kao daju ti tržišnu vrednost sa kojom ti ne možeš ništa)

E zato ja nisam svoj auto terao ni kod njihovih servisa, niti dozvolio da oni procenjuju kolika je šteta nego sam im doskočio zakonski jer ono što je važno je da se tehnička amortizacija ne primenjuje na plastične i aluminijumske delove. Kako je tekao moj proces.

Prvo sam odvezao auto kod mog majstora na tzv. defektažu. To znači da moj mastor se čuje sa likom iz osiguravajućeg društva koji dođe da napravi zapisnik. Prvo se popiše sve što se vidi a onda se oštećeni delovi skidaju i na zapisnik se dodaju oni za koje se naknadno utvdi da su i oni oštećeni.

Kada sam dobio konačan zapisnik video sam šta je sve od delova predviđeno za zamenu, i koliko su predvideli normativa radnih sati za popravku, koliko limarsko farbarskih koliko mehaničarskih.

Onda sam sa tog zapisnika izvukao sve delove koji su predviđeni za zamenu a koji su bili plastični ili aluminijumski i pošto na njih nema tehničke amortizacije (moraju da ti priznaju nov originalni 100%) tražio sam za te delove ponudu direktno od Autokomerca za nove takve delove (malo je tu moram reći bilo natezanja odnosno hteli su da mi naplate tu ponudu, odnosno da položim nekih 200eur kao depozit koji će mi uračunati ako budem po toj ponudi kupovao delove a ako ne da se i oni opare od moje muke, ali sam ja tu imao sa njima jednu oštru prepisku pa su popustili i dali mi ponudu). I to sam za nov fabrički branik, far, masku, maglenke, sve one vezne plastične delove, aluminijumske delove trapa dobio malte ne ponudu koja je bila duplo veća koliko bi me košta popravka celog auta da sam samo ostavio majstoru da popravi kako on misli da treba.

Onda sam dobio ponudu od limara koji je ponudu specificirao po normativima sa zapisnika. Isto od mehaničara.

Za delove na koje ide tehnička amortizacija sam dobio ponudu od prodavnice autodelova za zamenske delove (zamenske isto moraju da prihvate 100%) ali sam tražio u najvišem zamenskom kvalitetu i samim time najskuplje.

I onda sam sve to posložio, sastavio dopis, tabele, pozvao se na članove zakona koji sve to definišu i predao osiguranju i verovali ili ne isplatili su mi bez reči 4.300 evra. A ceo auto je tržišno vredeo 7.000-7,500 eur u tom momentu. Na kraju ga nisam ni popravljao nego sam rekao majstoru ako mi doplatiš 3.200 do njegove tržišne vrednosti tvoj je popravi ga za sebe i prodaj, čovek mi odmah pružio ruku i otrčao u kuću po pare. I tako sam završio. Ali sam se jedno 3 meseca iscimao oko svega.
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11524
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Naplata i sanacije stete posle udesa

Post od Bax » 10 Dec 2021, 19:24

Hvala ti, odlicno stivo.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
zdushan
Postovi: 1808
Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
Lokacija: Beograd

Re: Naplata i sanacije stete posle udesa

Post od zdushan » 10 Dec 2021, 21:09

Sjajno. Ovo se zove koristan post na automobilskom forumu.

Sent from my SM-A715F using Tapatalk


dispy
Postovi: 556
Pridružio se: 13 Okt 2019, 18:01
Garaža: Astra K 1.6CDTi 2019

Re: Naplata i sanacije stete posle udesa

Post od dispy » 10 Dec 2021, 21:28

Hvala na podeljenom iskustvu. Na koji si se zakon pozvao da moraju da isplate 100% vrednosti za plastične i aluminijumske delove? Odnosno da moraju da isplate 100% vrednosti za zamenske delove?

Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk


Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8560
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Naplata i sanacije stete posle udesa

Post od OMP » 11 Dec 2021, 16:12

Mislim da nikad ne treba prihvatiti majstore sa kojima osiguranje saradjuje(sem ako to nije bas neki majstor ili servis na glasu) jer znam par slucajeva gde su to klasicni fušeri koji odrade tek da odrade i uzmu pare a ti im ne mozes nista jer sem sto si im oterao auto niti im placas niti se nesto pitas, rade onako kako im je osiguranje platilo i nalozilo. Tako da kod njih ne mozes ocekivati da zamene i srede jos nesto ako primete usput dok rastruraju ono osteceno. Zato je bolja opcija ici kod majstora u kog imas poverenja.
Video sam neke radove na limariji kod ovih sto saraduju sa osiguranjima, to je blagi uzas, curotine, prasina, risevi od smirgle itd. bruka i sramota reci da si auto limar posle onakog rada.
Komsija pre par godina prevnuo auto i posle nekog vremena doterao od limara i pita mene za savet, covek koji se ne razume u auto apsolutno nista je provalio fušerski rad, ja kad sam video rekoh bolje da nisu ni preuzimao auto od majstora. Kaze rekao mi da dodjem za 10ak dana da mi ispolira, dzabe ovde poliranje moze da izvuce 10 max 20% ostalo nema sanse, fleke od gitovanja, risevi smirgle, lose nanesena baza, to poliranje niti bilo sta sem ponovne pripreme i farbanja ne moze da resi. Da ne pricam kako neki delovi nisu ni ispeglani kako treba, zazori uzas, cak i fleke po staklima i kederima od boje, nije lepo zastitio pri farbanju.
Drguaru je isto tako neki majstor radio haubu i krilo i to na vrlo skupom autu, isto dosta prasine i curotina, doduse to je i moglo a kasnije i sredjeno poliranjem ali opet ne sme tako auto da izadje iz servisa ako si neki majstor i imas neke uslove za rad. Nekad ja u dvostu bolje nesto ofarbam od onih koji imaju komoru i bolju opremu za farbanje.
najveci problem je sto mnogi sebe nazivaju majstorima i hvale se decenijskim radom, ali nije isto bilo ono vreme kad su farbali keceve i lade reparatur i akril bojama i danas kad farbas ozbiljna kola savremenim bojama koja zahtevaju ozbiljniju pripremu.

Korisnikov avatar
gavran
Postovi: 363
Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
Garaža: VW Passat B8 1.6 tdi
Lokacija: Novi Sad

Re: Naplata i sanacije stete posle udesa

Post od gavran » 11 Dec 2021, 20:27

dispy je napisao:
10 Dec 2021, 21:28
Hvala na podeljenom iskustvu. Na koji si se zakon pozvao da moraju da isplate 100% vrednosti za plastične i aluminijumske delove? Odnosno da moraju da isplate 100% vrednosti za zamenske delove?

Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Zakon je Zakon o obaveznom osiguranju u saobracaju, ali ono gde ti je ovo sto sam ja pisao tacno propisano je zapravo podzakonski akt i zove se Pravilnik o jedinstvenim kriterijumima za procenu štete na vozilima.
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina

Korisnikov avatar
stefanan
Postovi: 9518
Pridružio se: 16 Jan 2012, 17:46
Garaža: Fiat Stilo 1.9 mjet

Re: Naplata i sanacije stete posle udesa

Post od stefanan » 11 Dec 2021, 20:33

Ne postoji jedinstven pravilnik, već su to interni akti osiguranja, i sama tema je diskutabilna šta i kako se vrši amortizacija i na šta.
To nije uniformno regulisano, primenjuju se neki jedinstveni kriterijumi još iz vremena SFRJ, koliko znam ne postoji pravilo da nema amortizacije na "plastiku i aluminijum". Jedine relevantne osobe za procenu šteta kada su u pitanju te kompleksnije situacije su veštaci

Sent from my M2007J3SG using Tapatalk


Korisnikov avatar
gavran
Postovi: 363
Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
Garaža: VW Passat B8 1.6 tdi
Lokacija: Novi Sad

Re: Naplata i sanacije stete posle udesa

Post od gavran » 11 Dec 2021, 21:26

"U skladu sa stanjem i godištem vašeg vozila, procenitelj može opredeliti takozvanu tehničku amortizaciju. Tehnička amortizacija opredeljuje se za vozila starija od četiri godine i dodeljuje se na limene delove kao i delove podložne periodičnoj zameni(iz ovoga proizilazi da se na plasticne i aluminijumske delove ne obracunava i to je kod mene potvrdjeno u praksi) . Zašto?

Cela priča oko naknade štete i samog osiguranja svodi se na jednu stvar: koliko je nešto vredelo u trenutku nastanka osiguranog slučaja?

U skladu sa tim logično je i objašnjenje: ukoliko bi na starije vozilo ugradili nove delove, došlo bi do povećanja vrednosti istog što ne bi bilo u skladu sa vrednošću samog vozila u trenutku nastanka štete, odnosno, osiguravajuće društvo je u obavezi da vrati vozilo u stanje u kome je bilo u trenutku nastanka štete.

Ove radnje propisane su u „Jedinstvenim kriterijumima za procenu štete“ koji su usvojeni još u doba SFRJ i na koje se osiguravajuća društva i dalje pozivaju i koriste (kako u Srbiji tako i u nekim zemljama bivše SFRJ). to je ovo sto ti pricas i toga se drze jer im i dalje tako odgovara, ali nije da nije uniformno propisano i vazece iako je iz tog perioda jer ima utemeljenje i u drugom zakonima iz kojih proizilaze tvoja prava, nisu to interna akta i pravila osiguravajucih kuca vec se ona na njih pozivaju kao sto je i navedeno

Tehnička amortizacija opredeljuje se u procentima i predstavlja ocenu procenitelja datu na osnovu stanja vozila. Šta to znači i kada se primenjuje? Tehnička amortizacija se primenjuje ukoliko na vozilo ugradite nov i originalan deo, te u skladu sa istom, u daljem postupka rada vaše štete, nadležno lice istu obračunava kao vaše učešće u novom delu. Ukoliko na vozilo ugrađujete polovan deo ili deo koji je sa alternativnog tržišta (kopija)(zamenski (prim.aut.)), tehnička amortizacija se ne zaračunava."

Ja licno sam se rukovodio ovim pravilima i sve mi je isplaceno shodno napisanom.
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10926
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line 2020 | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Re: Naplata i sanacije stete posle udesa

Post od Uroš S. » 11 Dec 2021, 22:38

stefanan je napisao:Ne postoji jedinstven pravilnik, već su to interni akti osiguranja, i sama tema je diskutabilna šta i kako se vrši amortizacija i na šta.
To nije uniformno regulisano, primenjuju se neki jedinstveni kriterijumi još iz vremena SFRJ, koliko znam ne postoji pravilo da nema amortizacije na "plastiku i aluminijum". Jedine relevantne osobe za procenu šteta kada su u pitanju te kompleksnije situacije su veštaci

Sent from my M2007J3SG using Tapatalk
ja isto sad tražim i ne nalazim nikakav pravilnik?

Sent from my SM-N970F using Tapatalk



Odgovori

Povratak na “Informacije”