Kako "liznuti" sada ove ručne na dugme?
'ebala ih modernizacija i tehnologije, kad su nam osakatili vozila za stare dobre ručne i osećaj kad "povlačiš" ručnu
I danas pise po uputstvima da je za dublji sneg potrebno iskljuciti kontrolu proklizavanja pogonskih tockova. Sad zavisi od marke do marke, neki imaju dva stepena iskljucivanja, nekima je na jednom dugmetu.
Ja sa citroenom sam morao da ugasim kontrolu proklizavanja na Durmitoru i to leti - parkirao ga uzbrdo i to levi tockovi na asfaltu, desni na zemlji. Da izadjem, nece, kliza. Ne mogu nazad jer mi se jedan Hrvat pribio pozadi. Cim sam iskljucio, kako god da se zove - esp, asr... izasao.
dzonic87 napisao: 14 Dec 2021, 11:34
Kako "liznuti" sada ove ručne na dugme?
'ebala ih modernizacija i tehnologije, kad su nam osakatili vozila za stare dobre ručne i osećaj kad "povlačiš" ručnu
Imaš ESP, uradiće to za tebe i još bolje, zakočiće samo unutrašnji zadnji točak, i to pre nego što skapiraš da gubiš auto. Na novim kolima ni ne može da se ugasi, čak i kad ima ESP OFF uključen je.
Moj Tucson je 2016. Čim krene da šlajfuje bilo koji točak, odmah oduzima gas i koči. Čak i pri polasku iz mesta. Dok se ne ugasi TCS nema šanse da krene iako je 4wd. Po dubokom snegu TCS i ESP jako smetaju. Na uzbrdici je nemoguće uhvatiti zalet dok se ovi sistemi ne isključe. Sreća pa je moguće. Meni lično samo smetaju. Pogon uopšte ne radi onako kako bi mogao i trebao sa hardverom koji ima. Jednostavno ne ume da samo stisne točak koji šlajfuje nego uz to i oduzima gas i onda nema ništa od izvlačenja. Lažni terenac. Lada Niva bez ikakve elektronike ide mnogo bolje po terenu. Od udobnosti do prohodnosti.
I moj isto (2016o) godište - recimo u Nissan-u (Xtrail koji sam prethodno imao, isto godište) je dosta pametniji/bolji sistem, i po snegu i po terenima gde sam dosta lakše izlazio sa XTrail-om (doduše Tucson je i dosta nizak, pa nemam hrabrosti da silazim mnogo sa asfalta). Ovo mi je prvi sneg sa Tucson-om
Imam utisak i da "lock" na Tusconu uopšte ne radi, tj da na snegu ponovo sam ima neku svoju logiku.
Ja sam ga ganjao po dubokom snegu i takođe ne mogu da primetim razliku između lock on i off. On svakako aktivira zadnju vuču ako mu zatreba.
Probao sam čak i na dizalici i zadnji točkovi se slobodno vrte kada je u brzini iako je lock dugme pritisnuto.
Primetio sam i da mu je "dijagonala" veliki problem zbog kratkog hoda vešanja i glupog pogona. Ako je kratko, može nekako i da preleti sa zaletom ali da ukoči točak koji se odigao jednostavno ne ume. To me iznenadilo jer pre kupovine sam gledao neke klipove iz Rusije na kojima nije izgledalo da je tako loš.
Na onoj Giuliji takođe ništa nismo mogli da isključimo. Jednostavno klasična putnička kola više neće da prave za pismenijeg vozača. Pomalo nade još ima za sportske verzije, samo dokle...
Na mom mercedesu kao (skoro) sve moze da se iskljuci, ali cim auto proceni da mu nesto nije po volji odmah ukljucuje sve po potrebi Ne mozes da se igras sa autom, on uvek pokusava da izvuce idealnu liniju, a ne onu koju ti zelis da izforsiras… Meni kao vozacu daje manje sigurnosti, posto i u najgorim situacimaja vozi kao da je sve idealno, ne mogu da napipam granice…
To sam bas primetio kod E klase. Drugar ima generaciju pre, fejslift, i jako tesko se izbacuje iz putanje. Probao sam po klizavom, u sport modu… Da je AMG, mozda bi lakse i uspeo ali gde da ga nadjem Onda me za tvoju ni ne cudi, jer je generaciju ispred.