Suzuki Swift 1.3 2001 - Neće da upali

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
JURIM 30
Reactions:
Postovi: 41
Pridružio se: 12 Jan 2022, 08:38

Suzuki Swift 1.3 2001 - Neće da upali

Post od JURIM 30 »

Pozdrav svima,pratim ovaj forum i primetih da ovde ima dosta upućenih i pametnijeh ljudi,pa ko velim da se i ja obratim sa svojim Suzuki swift 1300cc iz 2001 (znam,znam star je i krš mnogi bi rekli-ali ja imam ozleđenu kičmu i meni lični prevoz-pa makar kakav da je i ovaj sedan iz 2001 mi znači-još po ovom ledu i kijametu...:(

Problem je sledeći,imao je većneko vreme problema da upali,krajem prošle godine( od oktoobra),je poćeo da se gasi ako stojim na semaforu i upalim reccimo grejanje i/ili grejač zadnjeg stakla,počne da se "guši" i UGASI SE,onda se nekako još i upali,ali jeeedva,na gurku je još i hteo da pali ali na verglanje,evo ništa,a milion puta se dešavalo da
upali na "pola ključa"? :zbunjen:

Kad sam se 31.Decembra 2021 vraćao kući oko 15h dovezao sam ga do parkinga ispred zgrade i,nešto kasnije istog dana sam sišao da izvadim nešto izu kola,usput da ga preparkiram lepo i -NIŠTA,samo verglanje uz kašljucanje,kao zamalo da hoće da upali ali ništa...sačekam,pa opet zaverglam ,verglao ja ne verglao isto mi se hvata neće pa neće.

(inaće već duže vreme mi je pravio problem kad sam na leru na semaforu ili kad je gužva,nekad se desi da sve radi ok ,ali iz čista mira ,dok tako stojim u gužvi,počne da se gasi motor i da ne dodam gas,ugasio bi se.Puno puta,sam tako morao da ga vozim,da svako malo ,ako stojim,dodajem gas da se ne ugasi,a nekad sve radi ok,-kao do tog 31 dec 2021.
Elem,do 10 januara sam svaki dan pokušavao da ga upalim,i ništa isto,vergla,kašlje i isprazni akumulator,onda ga stavim na punjenje celu noć,pa jovo nanovo,(proverio sam da li radi pumpa-RADI,da li baca varcice-BACA,čak sam kupio i onaj start sprej i ništa,onaj što se isprejiše u usisnik vazduha i opet NIŠTA...i tako do 10 januara sad,pre par dana,kupio, nove svećiće,(one stare koje sam izvadio su bile skroz crne,i ko zna kad uopšte menjane) i iako je padao sneg tod 10.Januara,poslezamene svećića,ja ipak da pokušam ponovo donesem opet skroz u fulu napunjen akumulator i ,iako je prvo kašljao posle 5,6 puta on UPALI :presrecan: i odma je podigao auto sauh(g),i radio tako nekih deset-15 minuta,kako sam upalio grejanje ,tako je počeo da se guši i ugasio se posle par sekundi :( ,toliko brzo da nisam stigao ni da dodam gas od sreće sam bio van sebe što je uspeo da se upali i da radi normalno bez "kašljanja,štucanja-tih 15 tak minuta,ali ugasio se. :glavomuzid:

Pogađate,više se nije upalio ni 11,ni 12 ,danas nisam probao ali sumnjam,pogotovo što je sad oko -7c

Pomagajte Dobri i pamenti ljudi sa ovog foruma-šta da radim,nemam para za novi auto,jeste ovo stari krš ali to je sve što imam,on mi je služio samo za odlazak do apoteke,doma zdravlja,i bolnice-ortopedski zavod koji je od mene 15 kilometara na fizikalne terapije svakih mesec dana zimi,kad je bolje vreme i na svakih 14 dana,dakle znači mi kao leba.
Bar da se nije upalio pre tri dana pa da dignem ruke skroz ,ali nije,ipak se jedva-doduše,ali UPALIO i radio do zagrevanja na radnu temperaturu kad je i auto sauh počeo da spušta broj obrtaja-kako sew auto zagrevao,ali jedno moje klik na prekidač grejača i ugasi se auto.......sad sam besan na sebe što sam uopšte upalio to grejanje.....

Ima li neko ideju šta može biti i kako vam sve ovo što sam vam opisao zvuči....da nije crko ecu-ako jeste- :glavomuzid:
Poslednja izmena od JURIM 30 u 13 Jan 2022, 09:31, izmenjeno 1 put ukupno.
"Dal obrijane il s´frizurom-plaše me njihove vaši,još ako nisu naši-to me Dodatno plaši"- Bora čorba
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Suzuki Swift 1.3 2001 - Neće da upali

Post od McGruja »

Pozdrav!

Ovako iz priče deluje da je nešto do struje.
A može i do goriva, ako radi samo hladan (to je EFI model, nije karburator?)

Sem saveta da odeš do proverenog majstora, to je sve kako ja razmišljam
Alternator, bobine/kablovi/, dizne
JURIM 30
Reactions:
Postovi: 41
Pridružio se: 12 Jan 2022, 08:38

Re: Suzuki Swift 1.3 2001 - Neće da upali

Post od JURIM 30 »

Sobracajna-Swift Sedan 2001.jpg
"Dal obrijane il s´frizurom-plaše me njihove vaši,još ako nisu naši-to me Dodatno plaši"- Bora čorba
JURIM 30
Reactions:
Postovi: 41
Pridružio se: 12 Jan 2022, 08:38

Re: Suzuki Swift 1.3 2001 - Neće da upali

Post od JURIM 30 »

Motor_Suzuki_G10A.jpg
"Dal obrijane il s´frizurom-plaše me njihove vaši,još ako nisu naši-to me Dodatno plaši"- Bora čorba
JURIM 30
Reactions:
Postovi: 41
Pridružio se: 12 Jan 2022, 08:38

Re: Suzuki Swift 1.3 2001 - Neće da upali

Post od JURIM 30 »

Inače ovu skilu sam našao sa neta-moja kola su sive boje i nemaju ove neke izolir trake na razvodniku-samo sam potražio na netu fotografiju kako izgleda moj motort.-Nije to moj motor,de sam da ga odleđujem i skroz polomim kičmu samo da bih fotografisao isto ovo...bez izolir traka...
"Dal obrijane il s´frizurom-plaše me njihove vaši,još ako nisu naši-to me Dodatno plaši"- Bora čorba
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Suzuki Swift 1.3 2001 - Neće da upali

Post od McGruja »

Karburator je. I to mož biti deo problema, moguće da se dizna malo zaprljala, pa premalo goriva dolazi
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12133
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Suzuki Swift 1.3 2001 - Neće da upali

Post od Bax »

Suzuki Swift III 1.3 Engine Technical Data
Engine type - Number of cylinders : Inline 4
Engine Code : -
Fuel type : Petrol
Fuel System : Singlepoint Injection - SPI
Engine Alignment : Transverse
Engine size - Displacement - Engine capacity : 1298 cm3 or 79.2 cu-in
Bore x Stroke : 74.0 x 75.5 mm
2.91 x 2.95 inches
Number of valves : 8 Valves
Aspiration : N/A
Compression Ratio : 9.5
Maximum power - Output - Horsepower : 68 PS or 67 bhp or 50 kW @ 6000 rpm
To kao da je monopoint, jel pali lampicu greske na tabli?
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
JURIM 30
Reactions:
Postovi: 41
Pridružio se: 12 Jan 2022, 08:38

Re: Suzuki Swift 1.3 2001 - Neće da upali

Post od JURIM 30 »

Bax napisao: 13 Jan 2022, 10:48
Suzuki Swift III 1.3 Engine Technical Data
Engine type - Number of cylinders : Inline 4
Engine Code : -
Fuel type : Petrol
Fuel System : Singlepoint Injection - SPI
Engine Alignment : Transverse
Engine size - Displacement - Engine capacity : 1298 cm3 or 79.2 cu-in
Bore x Stroke : 74.0 x 75.5 mm
2.91 x 2.95 inches
Number of valves : 8 Valves
Aspiration : N/A
Compression Ratio : 9.5
Maximum power - Output - Horsepower : 68 PS or 67 bhp or 50 kW @ 6000 rpm
To kao da je monopoint, jel pali lampicu greske na tabli?
Ne,mada je instrument tabla toliko siromašna sa lampicama da nema šta ni da mi pokaže sem ,baterije,ulja,i check engine,+ručna i cajgeri...Nikakve greške(od pomenutog ne prijavljuje),nego može neki link oko tog monopoint-a,,mnogi su mi to već spominjali i kao steper motor i solenoid....ima li neko šemu neku koja odgovara mom autu,sad je igman vani ,pitam da bih pogledao ako jeste(a izgleda da JESTE 90% taj monopoint karburatora i taj steper motor?) ,kad mi je već više puta skretana pažnja na pomenuto,a i da ,nisam napisao da se ranije,prošle godine kad stanem na semafor ili gde već ,motor po obrtometru pokazuje gore-dole,dakle nestabilan rad na leru :( Ima neko neki link kako se to proverava (sam) i gde se nalazi-to jest KAKO se menja,čisti,popravlja,šta li...izgleda da si jako blizu problema,jer su to i drugi primećivali i komentarisali,taj nestabilan rad,dok je još radio,sad džaba,zakopan u snegu...samo da otopli pa da uradim nešto,ako uspem da rešim -uz pomoć vas drugari ja se ženim odma!
"Dal obrijane il s´frizurom-plaše me njihove vaši,još ako nisu naši-to me Dodatno plaši"- Bora čorba
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12133
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Suzuki Swift 1.3 2001 - Neće da upali

Post od Bax »

Ako vergla ali nece da pali, ili fali benzin, ili varnica ili kompresija.

To kad zeza ler motor, noze da utice na neravnomeran ler gas, ali ne znam jel moze da ga ne pali zbog toga
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
JURIM 30
Reactions:
Postovi: 41
Pridružio se: 12 Jan 2022, 08:38

Re: Suzuki Swift 1.3 2001 - Neće da upali

Post od JURIM 30 »

Bax napisao: 13 Jan 2022, 19:24 Ako vergla ali nece da pali, ili fali benzin, ili varnica ili kompresija.

To kad zeza ler motor, noze da utice na neravnomeran ler gas, ali ne znam jel moze da ga ne pali zbog toga
:( ,a ja probao da li baca varnice-baca,da li radi pumpa za gorivo i da li gorivo stiže do motora(skinuo cev i stiže),za kompresiju ne bih znao......a ono što si pre pisao oko monopointa? jel ima neko ovde neku šemu oko sistema za paljenje i uopšte rada motora.
Kažem od 31.Decembra nije hteo da upali a svaki dan sam pokušavao sve do pre tri dana kad sam samo zamenio dotrajale svećice(koje očiglednmo NISU razlog problema,ali ajde...neka ih)....i posle moje 15 minutne sreće da je uspelo(kad je upalio-doduše iz 4 ili petog puta jedva),samo da bi se posle ugasio-što sam već pisao,
Da li mogu ,kad malo otopli da pokušam da gaupalim sa otvorenim ulazom za vazduh,da skinem gornji deo crne plastike ispod koje je filter za vazduh a ispod kojeg je (koliko sam skontao karburator odnosno cela monopoint skalamerija i da ga tako prvo naspreišem sa WD40,pa da skinem i filter za vazduh na kratko i tako samo pokušam da upalim,ili jok?

Ma MORA da potoji negde neka šema,link ,video,tutorijal,ili tako nešto što bi mi bliže pomoglo :glavomuzid: :klanjamse:
Pomagajte Drugovi ,ubiću se zbog tog auta koji mi je ,...dobrim delom mi zamenjuju štap sa kojim moram da hodam posle povrede kičme,meni je imati sopstveni prevoz ,znači imati maltene noge,ne baš još do te mere ali ,,blizu...da ne govorim o drugim problemima ,srce,...pa +desni skočni zglob i to sve loše sraslo i sad nema pomoći sem da sednem u ta kola pa svako malo ili na VMA,ili u KBC Dragiša Mišović-meni je to 14 km u jednom pravcu,- na Fizikalne terapije,Učinićete dobro delo,evo Srećna Vam svima koji danas (kao i ja) slavite po julijanskom kalendaru Novu 2022 godinu. Učinićete dobro delo...ja sam SVAKOME pomagao za kola,za šta god,nikada nisam prošao pored nekoga za koga vidim da je u nekoj nemiloj situaciji i da mi treba pomoć-a da sam okrenuo glavu na drugu stranu

Nemam para,a jedva se izdržavamo ozbiljno onemoćala stara majka i ja sa kojom živim,ubiću se svega mi ovog malo što mi je ostalo u životu,lako je kad imaš para pa hajd ovaj majstor,hajd onaj,pa vidi onamo,vidi ovamo...
E moj Zorane Radmiloviću i njegove "Priče iz majstorske Radionice",on bi mi rešio problem za skoro ništa para,kad bi video koji krš vozim i još se oslanjam na štap kad hodam ili duže stojim...... :zbunjen:
"Dal obrijane il s´frizurom-plaše me njihove vaši,još ako nisu naši-to me Dodatno plaši"- Bora čorba
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12133
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Suzuki Swift 1.3 2001 - Neće da upali

Post od Bax »

Druze mi jedino da ti skupimo pare za majstora.

Nema ovde ljudi koji imaju servis, tj ako ih i ima oni gledaju neki svoj interes.

Mi amateri mozemo da se skupimo oko auta i kibicujemo :)

To tvoje deluje kao da je potreban neki ozbiljniji pristup defektaze...

Vidi jel ima neka Suzuki Face book grupa,mozda neko ima isto iskustvo,pa moze da ti kaze koja je procedura. Tamo mozda imas vise srece.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3766
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Suzuki Swift 1.3 2001 - Neće da upali

Post od Dare4x4 »

Ja bih ti savetovao da ne koristiš više starter sprej. To je sprej za motore najstarije konstrukcije i prvenstveno za dizele. Vrlo lako je zapaljiv i dovoljna je jedna varnica u pogrešnom trenutku pa da bude bum. Bezbedan je u malim dozama jedino za najstarije dizelaše koji rade bez ikakve elektronike, kao npr stari traktori.

Ako je ovo sistem sličan karburatoru, onda možda za dijagnostifikovanje kvara može da posluži stara metoda za karburatorske motore. Skineš ovaj poklopac filtera za vazduh, uzmeš zatvarač od koka kole i naliješ benzin do pola zatvarača, onda nasipaš u usis vazduha i zaverglaš sa gasom do poda. Ako upali i radi kako treba par sekundi, to znači da ne dobija gorivo već radi samo na ono što si sipao zatvaračem.
Ova metoda je bezbedna za karburatorske motore ali za tvoj auto ne garantujem pa ne pokušavaj dok ne potvrdi još neko ko je siguran.
Drugo, pošto kažeš da se gasi kada aktiviraš grejanje, verovatnije je da je neki problem sa strujom. Tu već može da se nagađa do sutra.
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12133
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Suzuki Swift 1.3 2001 - Neće da upali

Post od Bax »

Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Suzuki Swift 1.3 2001 - Neće da upali

Post od ljubitelj »

Ne znam kakva shema se traži ali to je prastari vrlo jednostavan sistem iz 80tih godina i nešto ne znam da je posebno teško naći šta treba.

Evo ovde ima recimo 10tak dokumenata o sličnom sistemu/ načinu rada sa detaljima kontrukcije https://audiemotion.com/self-study-programs/ doduše u VAG vozilima.

Oni to zovu elektronski karburator 2E model npr u VW Golfu 2 iz sredine 80tih.

Uglavnom sistemi Boša su opisani a ne znam koji je proizvodjač ovaj u Suzukiju.
Mada me čudi da auto iz ovog veka koji bi trebap čak i da bude euro 3 ima tako staru konstrukciju.

A jesi li probao da pročitaš šta kaže Suzuki Swift servisna dokumentacija?

I da, čišćenje leptira (i eventualno venturija) , kalibracija/zamena mono dizne, detaljna provera step motora lera je pod obavezno, spada u redovno održavanje tog i sličnih sistema tj auta takve konstrukcije.

Svećice na 10,000km do max 20,000km menjati i zazor proveravati na svakih 5,000km ili po potrebi.

Filter benzina isto redovno menjati, ako je onaj mali plastični kao za karburatore onda produvati na 5,000km i menjati na 20,000km.

I da, sve dihtunge proveriti da budu besprekorni, pogotovu kućište filtera vazduha.

Da, može da se proba ipaljenje tako je jedino i moguće uz start sprej uz skinut poklopac kućišta filtera vazduha.

E da, filter vazduha najkasnije na 40,000km menjati.

U principu treba se baviti kao sa oldtajmerima, sezonski pregled na proleće pred leto i u jesen pred zimu.

Ako je rezervoar goriva metalni moguće da je iznutra korodirao, tada ga treba skinut i isprati a potom uraditi zaštitu ili još bolje zameniti na zovi. AKo je plastični samo isprati po potrebi.

ps. trebalo bi da bude slično radu Varajet karburatora, to su imali Opel Ascone i Rekordi, Golfovi iz 70tih i 80tih, Fiati Argenta, Ritmo i slična vozila otrprilike 30-40 godina starosti konstrukcije. Dakle treba neko ko se razume u ta starija vozila, može i majstor za Lade, Zaporožce, Škode, Moskviče i slično iz 70tih sa karubaratorima ( u smislu defektaže gde je problem).

Da bi sam bilo šta radio potreban ja alat za štelovanje, dakle stroboskop, vakumetar, i kalibratororski listići tzv špijuni.

Takodje i ventile treba pogledati i preštelovati, hoće da se gasi motora kada se zagreje na leru ako je zaozr venetila otišao van tolerancije.

Nisam nikada video taj motor ali opšte neke smernice sam dao za tipične motore slične konstruktivno.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Suzuki Swift 1.3 2001 - Neće da upali

Post od ljubitelj »

Ukratko:

Single-point injection

Single-point injection fuel injector of a Bosch Mono-Jetronic (ca. 1990s)
As the name implies, a single-point injected (SPI) engine only has a single fuel injector. It is usually installed right behind the throttle valve in the throttle body. Therefore, single-point injected engines bear very close resemblance to carburetted engines, often having the exact same intake manifolds as their carburetted counterparts. Single-point injection has been a known technology since the 1960s, but has long been considered inferior to carburettors, because it requires an injection pump, and is thus more complicated.[2] Only with the availability of inexpensive digital engine control units (ECUs) in the 1980s, single-point injection became a reasonable option for passenger cars. Usually, intermittently injecting, low injection pressure (70...100 kPa) systems were used that allowed the use of low-cost electric fuel injection pumps.[3] A very common single-point injection system used in many passenger cars is the Bosch Mono-Jetronic, which German motor journalist Olaf von Fersen considers a "combination of fuel injection and carburettor".[4] Single-point injection systems helped car manufacturers to easily upgrade their carburetted engines with a simple and inexpensive fuel injection system. However, single-point injection does not allow forming very precise mixtures required for modern emission regulations, and is thus deemed an obsolete technology in passenger cars.[1]

https://en.wikipedia.org/wiki/Manifold_injection


Kako stojiš sa razumevanjem nemačkog jezika, mogao bi da pronadjem i ponudim servisne literature oko Bosch Mono Jetronic, možda i poneki video na nemačkom gde su takav auto popravljali....
Odgovori