Citroen C4 2011-13 1.6 HDI (ili e-HDI)
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Citroen C4 2011-13 1.6 HDI (ili e-HDI)
Nisam vozio dizel do sad ali da kod benzinca sa 5 brzina cuje se motor bas. Mada vrv se i to razlikuje od modela do modela.
Zbog toga sam i gledao neki sa 6 brzina, da nije buka velika.
Sent from my SM-G780F using Tapatalk
Zbog toga sam i gledao neki sa 6 brzina, da nije buka velika.
Sent from my SM-G780F using Tapatalk
Re: Citroen C4 2011-13 1.6 HDI (ili e-HDI)
manje se cuje buka kod dizela pri istoj brzini nego kod benz. jer dizel je ipak je na manjim obrtajima, npr. dok sam vozio c4 1.6 hdi na 120 je nekih 2500rpm a sad na puntu 3200, na dizelu mi nije trebala 6. a sad bih voleo da je imam
- dag81
- Postovi: 7506
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Citroen C4 2011-13 1.6 HDI (ili e-HDI)
Cuju se benzinci i sa 6 brzina na vecim brzinama. 
Ranije, Audi i VW sa istim motorom ali sa 5 i 6 brzina, fakticki su na vecim brzinana bili na isti obrtajima. Ali onaj sa 6 brzina je bio sa vise Nm i bolje se vozio, jer pri svakoj brzini lakse nadjes odgovarajuci stepen prenosa.
Elem, poenta je da je menjac bitan, ali ne samo za AP gde cete najmanje osetiti 5 ili 6 brzina. Jer nije 6ta dodata samo na menjac od 5 brzina kao nekad na Golfu 2-ci da bi pali obrtaji ali nije vukao u toj E-5oj.
Послато са SM-G991B помоћу Тапатока

Ranije, Audi i VW sa istim motorom ali sa 5 i 6 brzina, fakticki su na vecim brzinana bili na isti obrtajima. Ali onaj sa 6 brzina je bio sa vise Nm i bolje se vozio, jer pri svakoj brzini lakse nadjes odgovarajuci stepen prenosa.
Elem, poenta je da je menjac bitan, ali ne samo za AP gde cete najmanje osetiti 5 ili 6 brzina. Jer nije 6ta dodata samo na menjac od 5 brzina kao nekad na Golfu 2-ci da bi pali obrtaji ali nije vukao u toj E-5oj.
Послато са SM-G991B помоћу Тапатока
Re: Citroen C4 2011-13 1.6 HDI (ili e-HDI)
dobro na vecim brzinama mora da se cuje mene zanimaju neke brzine kojima ja vozim znaci 120-130, cak i ne mora da ubrzava dalje u 6oj samo da obori obrtaje....pa i jugo sa 5. brzina fakticki u toj 5oj nije vukao sluzila samo kao ekonomik varijanta, maksimalnu brzinu je postizao u 4.
- dag81
- Postovi: 7506
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Citroen C4 2011-13 1.6 HDI (ili e-HDI)
Pa o tome pricam, pre je ta 5ta bila ekonimik, a danas i u toj 6oj povlaci kao u 4-5oj, nije za obaranje obrtaja.
Послато са SM-G991B помоћу Тапатока
Послато са SM-G991B помоћу Тапатока
Re: Citroen C4 2011-13 1.6 HDI (ili e-HDI)
ali svakako mora da obori obrtaje koliko toliko, sigurno ce biti manje nego u 5. na istoj brzini, pa i 200rpm znace...gledam sad kod mene vozim 120 na 3200-300, spustim na 110 ili 100, padnu obrtaji za 200-300 znaci itekako sto se buke tice.
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Citroen C4 2011-13 1.6 HDI (ili e-HDI)
Pa da. Fiesta mi ide 3200-3300 obrtaja sa 120-130 koliko se secam i bas se cuje. Ako ovaj HDI u sestoj drzi na 2500 to je velika razlika.
Sent from my SM-G780F using Tapatalk
Sent from my SM-G780F using Tapatalk
Re: Citroen C4 2011-13 1.6 HDI (ili e-HDI)
3200-3300 obrtaja se vrti jer je slabašan motor, zato mora da se više vrti da bi savladao otpore kretanja.
Meni benzinac u 4.toj se vrti nepunih 2700 obrtaja pri 120km/h, dizel u 5.toj se vrti 2400 pri istih 120.
Premala razlika da bi bila bitno što što se tiče buke, pri čemu je sam po sebi benzinski motor tiši u radu.
Benzinac obrtni 235Nm a dizel obrtni 250Nm.
Sam broj brzina u menjaču je sporedan za to koliko će se motor vrteti, ili koliko će buke motor praviti.
Ima važnijih elemenata koji se uzimaju u obzir pri proračunu prenosnih odnosa (a time i obrtaja motora za datu brzinu kretanja) od buke i svaka kombinacija motora i menjača je priča za sebe i može ovako ili onako da bude podešena.
Jak uticaj ima kako je ceo auto prigušen od buke i koliko je (dobro) vodjeno računa o tome.
3300 obrtaja motora u nekoj B klasi auta i u 3300 E klasi daju sasvim drugačije iskustvo i osećaj. Fiesta, Punto i tako to nije pravljeno da bude komforno pri visokim brzinama vožnje, to su ekonomik modeli gde se na svemu štedi pa i na zvučnoj izolaciji (stavi se tek koliko mora da se prati konkurentni model iste generacije).
I svih ostalih brendova je slično, da ne bude da su nešto posebno izdvojeni Fiesta i Punto.
Treba probati neki model na tim brzinama i videti da li odgovara očekivanjima.
Meni benzinac u 4.toj se vrti nepunih 2700 obrtaja pri 120km/h, dizel u 5.toj se vrti 2400 pri istih 120.
Premala razlika da bi bila bitno što što se tiče buke, pri čemu je sam po sebi benzinski motor tiši u radu.
Benzinac obrtni 235Nm a dizel obrtni 250Nm.
Sam broj brzina u menjaču je sporedan za to koliko će se motor vrteti, ili koliko će buke motor praviti.
Ima važnijih elemenata koji se uzimaju u obzir pri proračunu prenosnih odnosa (a time i obrtaja motora za datu brzinu kretanja) od buke i svaka kombinacija motora i menjača je priča za sebe i može ovako ili onako da bude podešena.
Jak uticaj ima kako je ceo auto prigušen od buke i koliko je (dobro) vodjeno računa o tome.
3300 obrtaja motora u nekoj B klasi auta i u 3300 E klasi daju sasvim drugačije iskustvo i osećaj. Fiesta, Punto i tako to nije pravljeno da bude komforno pri visokim brzinama vožnje, to su ekonomik modeli gde se na svemu štedi pa i na zvučnoj izolaciji (stavi se tek koliko mora da se prati konkurentni model iste generacije).
I svih ostalih brendova je slično, da ne bude da su nešto posebno izdvojeni Fiesta i Punto.
Treba probati neki model na tim brzinama i videti da li odgovara očekivanjima.
- Uroš S.
- Postovi: 10988
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Citroen C4 2011-13 1.6 HDI (ili e-HDI)
Najbolje bi bilo da možeš da probaš oba. Recimo mi smo imali Fabiju 1.2TSI 105ks sa 5b, a onda sam je ja zadržao a ćale uzeo novu Fabiju 3 1.0TSI sa 6 brzina, i jeste dosta tiša na otvorenom, i vrti se nekih 400-500rpm niže, ne mogu da se setim tačno.
Međutim, meni je u gradu dosta zgodnija bila ova sa 5 brzina, jer su čini mi se duže, pa su lakše za upotrebu, sa 6 brzina stalno nešto menjaš, nikako nisam u pravoj brzini, tj takav osećaj imam, nit za u 2. nit za u 3. npr, a na 5b verziji bih to sve rešio u drugoj. Ne znam dal me razumeš. E sad. I ta dva agregata su drugačija po karakteru, možda je do toga.
Što se tiče nekog poređenja, moja 1.0TSI sa 7b DSG, se vrti još nekih par stotina rpm niže na autoputnim brzinama. Recimo na 160 sam na nekih 3300-400 rpm, a njegova manuelna 6b je na preko 3700.
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
Međutim, meni je u gradu dosta zgodnija bila ova sa 5 brzina, jer su čini mi se duže, pa su lakše za upotrebu, sa 6 brzina stalno nešto menjaš, nikako nisam u pravoj brzini, tj takav osećaj imam, nit za u 2. nit za u 3. npr, a na 5b verziji bih to sve rešio u drugoj. Ne znam dal me razumeš. E sad. I ta dva agregata su drugačija po karakteru, možda je do toga.
Što se tiče nekog poređenja, moja 1.0TSI sa 7b DSG, se vrti još nekih par stotina rpm niže na autoputnim brzinama. Recimo na 160 sam na nekih 3300-400 rpm, a njegova manuelna 6b je na preko 3700.
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
- dag81
- Postovi: 7506
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Citroen C4 2011-13 1.6 HDI (ili e-HDI)
Ne mozes porediti razlicite generacije motora i menjaca. Sva novija auta se vrte na manje obrtaja, tako au podeseni.
Послато са SM-G991B помоћу Тапатока
Послато са SM-G991B помоћу Тапатока
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Citroen C4 2011-13 1.6 HDI (ili e-HDI)
To sam i planirao. Da vidim da isprobam oba. Nasao sam neki autoplac na Cukarici ima nekoliko modela, mada pitanje je koliko tu moze da se proba nesto pri vecim brzinama. Generalno, hteo bih manju buku na tim AP brzinama, ali koliko vidim ovaj auto, i sa 5 i 6 brzina bi trebao da je tisi od Fieste sto mi je vec u startu plus.Uroš S. napisao: 14 Feb 2022, 22:57 Najbolje bi bilo da možeš da probaš oba. Recimo mi smo imali Fabiju 1.2TSI 105ks sa 5b, a onda sam je ja zadržao a ćale uzeo novu Fabiju 3 1.0TSI sa 6 brzina, i jeste dosta tiša na otvorenom, i vrti se nekih 400-500rpm niže, ne mogu da se setim tačno.
Međutim, meni je u gradu dosta zgodnija bila ova sa 5 brzina, jer su čini mi se duže, pa su lakše za upotrebu, sa 6 brzina stalno nešto menjaš, nikako nisam u pravoj brzini, tj takav osećaj imam, nit za u 2. nit za u 3. npr, a na 5b verziji bih to sve rešio u drugoj. Ne znam dal me razumeš. E sad. I ta dva agregata su drugačija po karakteru, možda je do toga.
Što se tiče nekog poređenja, moja 1.0TSI sa 7b DSG, se vrti još nekih par stotina rpm niže na autoputnim brzinama. Recimo na 160 sam na nekih 3300-400 rpm, a njegova manuelna 6b je na preko 3700.
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
@ljubitelj Vidis to nisam razmisljao. Fiesta je 1.25, 75ks. Ovaj Citroen je 1.6 i 112 ili 92ks.
- Nikolaa
- Postovi: 1320
- Pridružio se: 09 Feb 2014, 10:58
- Garaža: Reasonably Priced Car
- Lokacija: Beograd
Re: Citroen C4 2011-13 1.6 HDI (ili e-HDI)
Dosta c4orki te generacije ima akusticnu soferku, treba obratiti pažnju na to jer bas pravi razliku (mada mislim da samo bas klotare nemaju)
Sent from my Mi 9T using Tapatalk
Sent from my Mi 9T using Tapatalk
Re: Citroen C4 2011-13 1.6 HDI (ili e-HDI)
Cisto sumnjam da ces neregistrovan auto moci da probas pri tim brzinama jer za to moras da izadjes na auto put ili magistralu a ne znam bas dal ce neko to dozvoliti...bolje gledaj neki registrovani primerak pa ga isprobaj u tim uslovima a posle gledaj po placevima i sl. neregistrovane.
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Citroen C4 2011-13 1.6 HDI (ili e-HDI)
Ja gledam da uzmem neki sa jacim paketom opreme. Po cemu se to vidi i kako uopste moze da se zna da li je takva soferka?Nikolaa napisao:Dosta c4orki te generacije ima akusticnu soferku, treba obratiti pažnju na to jer bas pravi razliku (mada mislim da samo bas klotare nemaju)
Sent from my Mi 9T using Tapatalk
@omp Dobra ideja.

Sent from my SM-G780F using Tapatalk
Re: Citroen C4 2011-13 1.6 HDI (ili e-HDI)
Akustične šoferke su mahom išle standardno na C5 (osim tog prvog nivoa opreme), jači paketi su imali akustična sva stakla.
C4 je imao akustičnu šoferku samo u većim paketima.
Trebalo bi da postoji neka oznaka, valjda
C4 je imao akustičnu šoferku samo u većim paketima.
Trebalo bi da postoji neka oznaka, valjda