Rashladni sistem motora - dilema

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Engineer22
Reactions:
Postovi: 3
Pridružio se: 02 Jun 2021, 16:57

Rashladni sistem motora - dilema

Post od Engineer22 »

Pozdrav ljudi,
Nedavno sam menjao termostat na automobilu i deluje mi kao da se rashladni sistem drugačije ponaša.
Naime, na automobilu postoji jedno crevo koje ide od klapne gasa do ekspanzione posude. Nakon zamene termostata, čim upalim automobil, kroz to crevo antifriz konstantno teče u ekspanzionu posudu. Pre zamene nikad nisam video da je antifriz proticao tuda. Da li neko zna šta bi mogao da bude problem i da li je uopšte problem?
Automobil je Opel Astra H 1,6 (z16xer).
Hvala.

Slika
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Rashladni sistem motora - dilema

Post od ljubitelj »

Za konkretan motor ne znam, trebalo bi pogledati u uputstvo ali kućište klapne koje se greje je prilično (ranije) rasprostranjeno rešenje.
Usled pada pritiska na leptiru i snižavanja usled toga temperature vazduha može doći do stvaranja ledenih ugrušaka. Kod atmo motora se to rešava grejanjem klapne preko antifriza ili posredno preko kanala u usisnoj grani.
Kod turbo motora se stavlja elektro grejač (PTC otpornik) ako se smatra da postoji potreba.

Dakle, taj protok antifriza meni deluje da je upravo ono kako funkcioniše ispravana sistem recirkluacije i sistem hladjenja motora.

Da se nadovežem, VW dizel 1,4 sa početka 2000.tih verzija je imao problem upravo sa zamrzavanjem uljnih para, i teškim poremećajim a u radu motora a bilo je i poznatih slučajeva havarije motora usled toga što je posredno i sistem podmazivanja bio u problemu.
To je posle otklonjeno u reviziji motora dodavanjem grejanja.

To zamrzavanje se ne dešava pri još relativno toplom vremenu do reicmo -10 ili -15C. Kada je hladno napolju realno je očekivati da se vlaga u vazduhu zaledi na klapni, pri recimo -20 do -25C već a pri jakim hladnoćama gotovo izvesno da se klapna zaledi ako nema grejanja.

Motori u autima se prave za radni opseg u minusu do nekih -40C, do tih temperatura ne bi trebalo da (kvalitetna) konstrukcija motora ima problema sa radom.
Engineer22
Reactions:
Postovi: 3
Pridružio se: 02 Jun 2021, 16:57

Re: Rashladni sistem motora - dilema

Post od Engineer22 »

@ljubitelj hvala na opširnom odgovoru. Moguće da je sad, stavljanjem novog termostata sve kako bi i trebalo da bude.
Mada, kolega kojii ima auto sa istim motorom mi je rekao da kod njega kroz to povratno crevo ne teče antifriz. Ko će ga znati...
Simio sam, pa možete pogledati.

Odgovori