Registracija vozila

Stanje na putevima, registracija, osiguranje i druge informacije
Odgovori
Korisnikov avatar
Gazu
Reactions:
Postovi: 2705
Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
Lokacija: Novi Sad

Re: Registracija vozila

Post od Gazu »

Ne znam da li će to oni popustiti za koju godinu, stalno nas sve više zavrću zapravo. Stalno tako neke gluposti poput: skini kuku jer nije fabrička (a mislim da je i bila fabrička, ali nije nešto imala što je trebala da ima), skini (tamne) folije s prozora na autu... Eto, i te folije: što je problem da ih imam na autu, a pri čemu bilo bi OK da je auto kupljen sa zatamnjenim staklima. Sad su došli i do farova kojima ništa ne fali, možda su i bolji.

Sigurno da su krivi i tehnički, ali su krivi i razni stručnjaci (iz ministarstva ili čega već) što najavljuju strašnu strogoću "od sledećeg leta". Naravno da će time i razne tehničke poplašiti. I tako svakog leta.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk


Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20428
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Registracija vozila

Post od Heinz »

Oznaka zemlje na homologaciji je zemlja gde je laboratorija, a ne gde sme far da se vozi.

Ako je far homologovan ne znači da može da se montira na vozilo. Gde su prskalice i nivelacija npr.

Celo vozilo se homologuje tako što se svi ti papire skupe i predaju.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9348
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Registracija vozila

Post od OMP »

U svajcarskoj za svaku izmenu na vozilu moras imati homologaciju i papir, znaci ne mozes da ugradis farove ako nemas papire od njih ko ih je proizveo, homologirao, teh. akrakteristike, itd. ili felne ili bilo sta, sve te izmene se upisuju u saobracajnu dozvolu. E sad nasi se prave pametni pa hoce i oni tako, poredimo se sa zapadom a 100 godina smo iza njih po mnogo cemu.
Jeste idiotizam to sto se trazi i radi a posebno sto negde nesto prodje negde ne, nisu svuda isti aršini.
I kad uvezes auto ne mozes raditi homologacju ako imas npr. folije na staklima, meni su skoro skinuli folije na jednom autu a imao je sve uredne papire iz CH (folije montirane u CH pre nekoliko meseci) znaci ima firma koja ih je porizvela, koja ih je ugradila, specifikacije neke sta znam sta sve ali nasi to ne priznaju jbg. Naravno to sam znao jer mi je vise kola dolazilo sa folijama, ovi su se bar potrudili da ih skinu odmah i urade homolog. nisu mi vratili auto da ja skidam pa opet da teram na homolog. sto se inace radi.
Isto vazi i za auspuh, imao sam na jednom autu sportski lonac i zavrsetak, rekli skini i stavi standardnipa posalji slike izmena da bi mogli da zavrse homologaciju. Drugar je imao auto sa aftermarket farovima i stopkama, skinuo sve da bi radio amss homolog. a kad je otisao lik sto radi mu rekao sto si skidao mogao si sa njima da prodjes jer nisu neki kinezi, imaju homologaciju na sebi (dal su bili hella ili tako nesto), jebo lud zbunjenog. A najgore od svega sto takav auto iz uvoza ako je prosao amss homologaciju ne znaci da ce proci i tehnicki pregled jer ako su te na homologaciji pustili sa tim stopkama ili farovima ili ne znam cime na tehnickom ne moraju, to je tek idotizam.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od ljubitelj »

devit0 napisao: 06 Mar 2022, 19:13 Sta je problem kad je far homologovan za to vozilo to ti je kao i fabricki
Rekao bih da ima 2 strane problema sa rezervnim delovima.

Nije problem kad je homologovan u Srbiji i takav far može da se ugradi/ zameni/ bez problema, upravo i može zato što to jeste fabričko rešenje.

Problem je što se prodaju nehomologovani kod nas farovi (nekada u pratećim papirima od njih piše da nisu za upotrebu u javnom saobraćaju) za to vozilo i stoga takvi aftermarket farovi nisu dozvoljeni za ugradnju.
Ni ovde ni bilo gde u Evropi jer da jesu dozvoljeni nehomologovani onda bi se potpuno izgubio smisao potrebe da proizvodjači vozila vrše komologaciju pre prodaje vozila u nekoj datoj zemlji.
U ovom slučaju, homologaciju za Srbiju kako vozila tako i tog nekog fara.
(ili felne ili ...šta god što inače podleže homologaciji)

E sad, druga je stvar što je dzovoljen uvoz nehomologivanih delova i time se kupci dovode u zabludu da mogu/ smeju da ugrade taj deo u svoj auto kao da je regularni deo.

--------------------------------------------------------------------
Ova tema je i u drugim zemljama ponekada visoko atraktivna upravo što naizgled deljuje da je deo ok u svemu ali samo fali važeći papir odobrenja za upotrebu.

U Nemačkoj npr kada je deo homologovan onda obavezno prodavac tog dela uz račun obezbedjuje i sam papir o homologoaciji odnosno odobrenje za upotrebu (ili javno dostupan dokument na sajtu) sa svojim evidencionim brojem pod kojiim je taj deo registrovan u centralnom registru kao odobren (KBA broj).
Onda se taj papir o homologaciji (broj KBA) unese u saobraćjnu evidenciju o vozlilu ili ako je deo takav da se to ne radi onda se papir mora nositi u samom vozilu i pokazati policiji u slučaju kontrole.
Bez tog papira auto je tehnički neispravan i nije dozvoljena upotreba u javnom saobraćaju.

Bio je jedan poveći skandal u Nemačkoj baš oko tog pravila (i softvera kojim se menja homologoacija vozila) primenjenog na Amarok kada je VW naknadno izmenio softver (nakon prodaje aute, u servisima ovlađćenim) i time pokvario odobrenu homologoaciju čime je Amarok postalo zabrajeno izvesti na ulicu i voziti.

Znači, već sama izmena softvera podrazumeva da auto postane tehnički neispravan, ako ta izmena nije homologovana i zavedena kao dozvoljena prepravka vozila.

Možda je to preoštro ali prosto tanka je granica izmedju toga da je neki deo funkcionalno adekvatno dobar i funkcionalno štetan, far je dobar primer da se to može ali i ne mora dogoditi kod zamenskih farova.

Ja mislim da je naš problem što pokušavamo da izigravamo Nemački ilio Švajcarski pravno uredjeni sistem a pri tome ABS agencija sporo ili loše ili uopšte ne vrši adekvatnu evidenciju o homologaciji svih mogućih delova za sve moguće modele svih mogućih godišta auta za koje je makar 1 primerak ikada registrovan u Srbiji.
Posao je ogroman ali ne vidim ni da se išta pokušava urediti u tom smeru pa mislim da ne treba insisistirati tako strogo kada već država nije pripremljena za primenu takvih strogih pravila na svima korektan i unapred poznat način.

Ili prosto da se priznaju homologacije iz inostranstva kada već nemamo sprsku.
Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3747
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Registracija vozila

Post od Dare4x4 »

Na auto ne smeš da staviš homologovan far koji je drugačiji od originala ali zato na traktor moraš da staviš rotaciju koju fabrički nije imao i nebitno je što je rotacija kineska, sa sijalicom od 5w koju ne vidiš ni u mraku... To tako može.
Kupiš homologovanu kuku za auto, auto ima rupe i zavarene matice tačno gde treba ali neeee, tebi treba saglasnost uvoznika za ugradnju i ne smeš to da uradiš sam jer si debil i ne umeš da zavrneš 6 šrafova kao kada menjaš točak...
devit0
Reactions:
Postovi: 82
Pridružio se: 04 Apr 2021, 22:52

Re: Registracija vozila

Post od devit0 »

Heinz napisao:Oznaka zemlje na homologaciji je zemlja gde je laboratorija, a ne gde sme far da se vozi.

Ako je far homologovan ne znači da može da se montira na vozilo. Gde su prskalice i nivelacija npr.

Celo vozilo se homologuje tako što se svi ti papire skupe i predaju.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Naravno ali ko i kaze da ti njegovi farovi jesu za xenon, ja koliko znam nisu, samo su sminka da vozilo izgleda modernije ali je izvor svetlosti H sijalica ne gas.
devit0
Reactions:
Postovi: 82
Pridružio se: 04 Apr 2021, 22:52

Re: Registracija vozila

Post od devit0 »

ljubitelj napisao:
devit0 napisao: 06 Mar 2022, 19:13 Sta je problem kad je far homologovan za to vozilo to ti je kao i fabricki
Rekao bih da ima 2 strane problema sa rezervnim delovima.

Nije problem kad je homologovan u Srbiji i takav far može da se ugradi/ zameni/ bez problema, upravo i može zato što to jeste fabričko rešenje.

Problem je što se prodaju nehomologovani kod nas farovi (nekada u pratećim papirima od njih piše da nisu za upotrebu u javnom saobraćaju) za to vozilo i stoga takvi aftermarket farovi nisu dozvoljeni za ugradnju.
Ni ovde ni bilo gde u Evropi jer da jesu dozvoljeni nehomologovani onda bi se potpuno izgubio smisao potrebe da proizvodjači vozila vrše komologaciju pre prodaje vozila u nekoj datoj zemlji.
U ovom slučaju, homologaciju za Srbiju kako vozila tako i tog nekog fara.
(ili felne ili ...šta god što inače podleže homologaciji)

E sad, druga je stvar što je dzovoljen uvoz nehomologivanih delova i time se kupci dovode u zabludu da mogu/ smeju da ugrade taj deo u svoj auto kao da je regularni deo.

--------------------------------------------------------------------
Ova tema je i u drugim zemljama ponekada visoko atraktivna upravo što naizgled deljuje da je deo ok u svemu ali samo fali važeći papir odobrenja za upotrebu.

U Nemačkoj npr kada je deo homologovan onda obavezno prodavac tog dela uz račun obezbedjuje i sam papir o homologoaciji odnosno odobrenje za upotrebu (ili javno dostupan dokument na sajtu) sa svojim evidencionim brojem pod kojiim je taj deo registrovan u centralnom registru kao odobren (KBA broj).
Onda se taj papir o homologaciji (broj KBA) unese u saobraćjnu evidenciju o vozlilu ili ako je deo takav da se to ne radi onda se papir mora nositi u samom vozilu i pokazati policiji u slučaju kontrole.
Bez tog papira auto je tehnički neispravan i nije dozvoljena upotreba u javnom saobraćaju.

Bio je jedan poveći skandal u Nemačkoj baš oko tog pravila (i softvera kojim se menja homologoacija vozila) primenjenog na Amarok kada je VW naknadno izmenio softver (nakon prodaje aute, u servisima ovlađćenim) i time pokvario odobrenu homologoaciju čime je Amarok postalo zabrajeno izvesti na ulicu i voziti.

Znači, već sama izmena softvera podrazumeva da auto postane tehnički neispravan, ako ta izmena nije homologovana i zavedena kao dozvoljena prepravka vozila.

Možda je to preoštro ali prosto tanka je granica izmedju toga da je neki deo funkcionalno adekvatno dobar i funkcionalno štetan, far je dobar primer da se to može ali i ne mora dogoditi kod zamenskih farova.

Ja mislim da je naš problem što pokušavamo da izigravamo Nemački ilio Švajcarski pravno uredjeni sistem a pri tome ABS agencija sporo ili loše ili uopšte ne vrši adekvatnu evidenciju o homologaciji svih mogućih delova za sve moguće modele svih mogućih godišta auta za koje je makar 1 primerak ikada registrovan u Srbiji.
Posao je ogroman ali ne vidim ni da se išta pokušava urediti u tom smeru pa mislim da ne treba insisistirati tako strogo kada već država nije pripremljena za primenu takvih strogih pravila na svima korektan i unapred poznat način.

Ili prosto da se priznaju homologacije iz inostranstva kada već nemamo sprsku.
Pricam iskljucivo o homologovanim farovima, video sam ih brdo, naravno ima i nehomologovanih i oni zakonski ne mogu da budu na autu, ali moja prica se bazira na homologovanim farovima, recimo u DE ili celoj EU ti ugradis neki homologovani deo doneses papise koji prate sve to i to ti se na tehnickom konstatuje i upise u saobracajnu.
Kod nas mogu da ti kazu, cao nije "fabricki" deo, pa sta ako je homologovan naknadno za to vozilo, ovde kod nas se radi o tome da su na mnogim teh. ljudi zastraseni jer im je policija rekla da auto mora biti fabricki, veze s vezom nema i niti se jedni niti drugi razumeju i shvataju cemu sluze aftermarket delovi koji ispunjavaju sve stroge zahteve recimo EU i gde se lako i propisno ugradjuju i ispravni su za voznju, dok smo mi pametniji od njih i znamo da tako auto ne moze biti tehnicki ispravan.
Sere mi se od takvih pametnjakovica kod kojih do pre 3 god nisi morao ni auto da odvezes na pregled a prosao bi isti, sad ne mozes da prodjes ni ako ti je auto u tehnicki top stanju samo si stavio nove, moderne a pritom odobrene u EU i homologovane recimo farove, izduve sta god.
E to je sto bi rekla Jeremicka, "seljačizam".
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od ljubitelj »

Slažem se da ima homologovanih i da za takve ne bi smelo biti dilema /problema na tehničko, ,napisao sam i da nije kod nas to dobro regulisano pitanje jer nema adekvatne procedure za upis u evidenciju /registar vozila.

Za stavljanja "novih modernih u EU odobrenih farova" ako nisu homologovani u Srbiji opet dolazimo na ono što sam napisao detaljnije u drugom delu prethodne poruke.

Svakako se slažem da na tehničkom ima preterivanja od slučaja do slučaja, da se insistira na nekim stvarima koje nisu od uticaja na vožnju
markoue
Reactions:
Postovi: 981
Pridružio se: 21 Nov 2016, 15:56
Garaža: Passat B7 2.0 TDI, PUG 307 1.6 16V

Re: Registracija vozila

Post od markoue »

Farovi nisu predvidjeni za xenon, ali ni sa xenon (led ) svetlima ne smetaju nikome, jer imam projektore.
To je svakako bitka koja se ne dobija, tako da cu morati i dogodine da pozajmljujem fabricke farove i menjam.
Сад му није ништа...
lami
Reactions:
Postovi: 3547
Pridružio se: 19 Feb 2017, 15:34
Lokacija: Smederevo

Re: Registracija vozila

Post od lami »

A dace bog, mozda dogodine i zamenis ceo auto
Da se ne cimas.

Послато са SM-N960F помоћу Тапатока

markoue
Reactions:
Postovi: 981
Pridružio se: 21 Nov 2016, 15:56
Garaža: Passat B7 2.0 TDI, PUG 307 1.6 16V

Re: Registracija vozila

Post od markoue »

Necu ga prodavati, zato je i registrovan. Odavno sam kupio 308-icu, ovaj auto uglavnom sluzi da se izgazi s vremena na vreme :D
Сад му није ништа...
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9348
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Registracija vozila

Post od OMP »

realno ovaj motor i nije neka masina za gazenje, da je gti pa i ajde ali svakako u te svrhe za koje sluzi ti i ne trebaju farovi sa projektorima, sta fali obicnim, sto bi se cimao pred svaki teh. da menjas ove.
devit0
Reactions:
Postovi: 82
Pridružio se: 04 Apr 2021, 22:52

Re: Registracija vozila

Post od devit0 »

markoue napisao:Farovi nisu predvidjeni za xenon, ali ni sa xenon (led ) svetlima ne smetaju nikome, jer imam projektore.
To je svakako bitka koja se ne dobija, tako da cu morati i dogodine da pozajmljujem fabricke farove i menjam.
Da znam imaju projektore za H sijalicu ali kad bi stavio na tehnickom H sijalicu ti si druze po svim EU normama legalan za voznju na putu, ako imas E odobrenje na samom faru i nebitno u kojoj evropskoj drzavi da je homologovan taj far ti si 100% legalan.
Sad sto ovi majmuni naplaseni ne znaju pravila vec ih ovi jos veci ... plase to je drugi par cipela, ali ja bih da sam na tvom mestu samo menjao sijalice a ljudima na tehnickom ako te uopste i pitaju kazes druze izvoli vidi E homologaciju ovog fara ako ti nije jasno pisacu prigovor MUPu i pusta te 101%, jer time si zaista legalan u saobracaju, jedino ako taj far nije homologovan onda nista gore napisano ne vazi a ja mislim da jeste.
Slobodno sve ces biti u pravu a mozda i oni nesto nauceSlika
Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Reactions:
Postovi: 13546
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od Grujic »

OMP napisao: 06 Mar 2022, 20:41 U svajcarskoj za svaku izmenu na vozilu moras imati homologaciju i papir, znaci ne mozes da ugradis farove ako nemas papire od njih ko ih je proizveo, homologirao, teh. akrakteristike, itd. ili felne ili bilo sta, sve te izmene se upisuju u saobracajnu dozvolu. E sad nasi se prave pametni pa hoce i oni tako, poredimo se sa zapadom a 100 godina smo iza njih po mnogo cemu.
Jeste idiotizam to sto se trazi i radi a posebno sto negde nesto prodje negde ne, nisu svuda isti aršini.
I kad uvezes auto ne mozes raditi homologacju ako imas npr. folije na staklima, meni su skoro skinuli folije na jednom autu a imao je sve uredne papire iz CH (folije montirane u CH pre nekoliko meseci) znaci ima firma koja ih je porizvela, koja ih je ugradila, specifikacije neke sta znam sta sve ali nasi to ne priznaju jbg. Naravno to sam znao jer mi je vise kola dolazilo sa folijama, ovi su se bar potrudili da ih skinu odmah i urade homolog. nisu mi vratili auto da ja skidam pa opet da teram na homolog. sto se inace radi.
Isto vazi i za auspuh, imao sam na jednom autu sportski lonac i zavrsetak, rekli skini i stavi standardnipa posalji slike izmena da bi mogli da zavrse homologaciju. Drugar je imao auto sa aftermarket farovima i stopkama, skinuo sve da bi radio amss homolog. a kad je otisao lik sto radi mu rekao sto si skidao mogao si sa njima da prodjes jer nisu neki kinezi, imaju homologaciju na sebi (dal su bili hella ili tako nesto), jebo lud zbunjenog. A najgore od svega sto takav auto iz uvoza ako je prosao amss homologaciju ne znaci da ce proci i tehnicki pregled jer ako su te na homologaciji pustili sa tim stopkama ili farovima ili ne znam cime na tehnickom ne moraju, to je tek idotizam.
Apropo folija, meni su upisane, znam da si se i tada čudio, posle mi je Ivan sa Zvezdare što radi folije video da imaju ugravirano na sebi oznake, i rekao je da samo tada ih upišu, i oni te oznake uslikaju i ide u arhivu.
Korisnikov avatar
Markoni
Reactions:
Postovi: 9964
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Registracija vozila

Post od Markoni »

Tako je. Moraju biti i označene.

Sent from my M2007J3SY using Tapatalk

Odgovori