Dobro veče
- DukeNS
- Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
- Postovi: 7790
- Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
- Lokacija: Ravnica
Re: Dobro veče
@ljuba (ili ako neko ima podatak), sta je trenutno potrebno za nase drzavljanje prilikom odlaska u Holandiju, a vezano za korona mere?
Re: Dobro veče
Ja sam mislio da su sve ukinuli, posto od juce 99% svih mera su ukinute - i maske u prevozu i koncerti sa 100% popunjenosti. Ali vidim da traze u nekim slucajevima i dalje vakcine. Sam proces izolacije je ukinut: https://www.government.nl/topics/corona ... m=redirect
A ovo je kao lista zahteva koji su aktuelni:
https://www.government.nl/topics/corona ... list-entry
A ovo je kao lista zahteva koji su aktuelni:
https://www.government.nl/topics/corona ... list-entry
- DukeNS
- Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
- Postovi: 7790
- Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
- Lokacija: Ravnica
Re: Dobro veče
Hvala ti
Re: Dobro veče
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



-
- Postovi: 1280
- Pridružio se: 04 Maj 2012, 10:59
- Garaža: kia ceed 1.4, pezo 206 1.4 hdi
- Lokacija: Loznica
Re: Dobro veče
Zadatak za drugi razred.Pogresno postavljen,em deca nisu ucila deljenje sa 7.
Em sto slican zadatak nisu radili u skoli.
Valjda da roditelji lome glavu kuci...
Fazon je u postavci da se olovke i sveske pretvore u gumice...Pa onda dalje resavati...
Em sto slican zadatak nisu radili u skoli.
Valjda da roditelji lome glavu kuci...
Fazon je u postavci da se olovke i sveske pretvore u gumice...Pa onda dalje resavati...
- Prikačeni fajlovi
-
- IMG_20220327_122923.jpg (128.69 KiB) Pogledano 852 puta
Re: Dobro veče
Pa i jeste za drugi. 
Sent from my M2007J3SY using Tapatalk

Sent from my M2007J3SY using Tapatalk
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Dobro veče
Slabo poznajem gradivo osnovne škole, ali ako su u II razredu učili razlomke onda je zadatak ok. Pitaću posle ženu na šta misle pod ovim "crtaj"
Btw zadaci u osnovnoj školi su ponekad zaista sumanuti. Vidi se da je neko baš imao želju da to bude moderno, da se prate trendovi i potencira funkcionalna pismenost, rešavanje praktičnih problema itd... Ali je realizacija često jeziva.
Sent from my SM-G996B using Tapatalk
Btw zadaci u osnovnoj školi su ponekad zaista sumanuti. Vidi se da je neko baš imao želju da to bude moderno, da se prate trendovi i potencira funkcionalna pismenost, rešavanje praktičnih problema itd... Ali je realizacija često jeziva.
Sent from my SM-G996B using Tapatalk
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
- Kornjaca Rade
- Postovi: 3929
- Pridružio se: 15 Feb 2014, 08:57
- Garaža: Lancia Delta 1.8 Di T-Jet
- Lokacija: Bg
Re: Dobro veče
Ja sam prilicno siguran da sam razlomke ucio tek kod nastavnika, tj. u petom. U drugom se sasvim sigurno ne uce.
Mozda ovo "crtaj" menja sve
Mozda ovo "crtaj" menja sve

Re: Dobro veče
Rešava se ovo bez razlomaka, koji se uče u petom razredu detaljno, a spominju u nekom od nižih.
Inače u petak na probnom završnom se od 20 zadataka u samo 3 tražio postupak. Ostali su bili samo da se izabere neka od datih opcija, nebitno kako si pogodio. Meni je to neprihvatljivo za predmet kakav je matematika.
Inače u petak na probnom završnom se od 20 zadataka u samo 3 tražio postupak. Ostali su bili samo da se izabere neka od datih opcija, nebitno kako si pogodio. Meni je to neprihvatljivo za predmet kakav je matematika.
Re: Dobro veče
Znači postupak se više ne boduje, ne mora ni da postoji? Nisam iznenađen, samo, to je potpuno bezveze.
- pedja
- član 001
- Postovi: 15364
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Dobro veče
Mali off, ali vezan za matematiku:
Ja sam u srednjoj dobio 1 na 2, sa svim tačnim odgovorima.
Nije bilo ponuđenih odgovora, računao sam i izračunao. Odgovor profesorke: nismo tako učili, nije ti dobar postupak?!
Ne, nego sam ja otkrio trigonometriju, u slobodno vreme
-
Problem je što je to bio prvi kontrolni u srednjoj školi, 'ajde ti stigni do dobre zaključne ocene sa takvim početkom. Srećom, isplivao sam, ali nisam hteo na takmičenja (bar ne iz matematike) da idem, iz principa
Tek što mi je kec bio šok, posle osnovne u kojoj nikada nisam dobio 4 iz matematike, išao na takmičenja i sl, prvo pa muško u srednjoj.
TapaT
Ja sam u srednjoj dobio 1 na 2, sa svim tačnim odgovorima.
Nije bilo ponuđenih odgovora, računao sam i izračunao. Odgovor profesorke: nismo tako učili, nije ti dobar postupak?!
Ne, nego sam ja otkrio trigonometriju, u slobodno vreme

-
Problem je što je to bio prvi kontrolni u srednjoj školi, 'ajde ti stigni do dobre zaključne ocene sa takvim početkom. Srećom, isplivao sam, ali nisam hteo na takmičenja (bar ne iz matematike) da idem, iz principa

Tek što mi je kec bio šok, posle osnovne u kojoj nikada nisam dobio 4 iz matematike, išao na takmičenja i sl, prvo pa muško u srednjoj.
TapaT
Re: Dobro veče
Da. U 17 zadataka je samo trebalo da obojiš kružić ispred tačnog odgovora.motorista napisao: 27 Mar 2022, 17:07 Znači postupak se više ne boduje, ne mora ni da postoji? Nisam iznenađen, samo, to je potpuno bezveze.
Jedan od zadataka bilo je pitanje koliko je rastojanje od poda do plafona sobe, a mogući odgovori 250cm, 25m, 250mm i još nešto u tom smislu. Prvi zadatak: neko je popio 0,2 litra vode. Koji je to deo litra? Mogući odgovori: pola, trećina, petina...
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Dobro veče
Postupak je važniji od rešenja. Besmisleno je ne priznavati zadatke koji su urađeni nekim drugim postupkom, ako je postupak ispravan. Kada je postupak neispravan zadatke nisam priznavao, čak ni kad je rešenje potpuno tačno.
Sjajna priča kojom sam često ilustrovao taj princip: moj brat ima kuma koji je fijuk, ali bukvalno
i prijavi se na kviz Milioner ali onaj što je išao na Pinku, vodio ga pokojni Gaga Nikolić. I to se prijavi za varijantu u paru, pa pošto niko nije hteo da ide sa njim da se ne bi brukao, na kraju nagovori burazera da mu bude par 
Na početku kviza dobiješ na gomili milion ili dva dinara, a za svako pitanje su ponuđeni odgovori. Ako si siguran u odgovor prebaciš pare na to polje, ako nisi možeš da podeliš pare. Dozvoljeno je podeliti na jedno manje polje nego što je ponuđenih odgovora. Ako su 4 ponuđena, smeš da postaviš pare na 1, 2 ili 3 polja. Za 3 ponuđena postavljaš na 1 ili 2 itd...
Nakon što istekne 2 minuta za razmišljanje, ispod polja za netačne odgovore se otvori dno i sve što je na njima propadne. Na kraju kviza nosiš kući ono što ti je ostalo.
Prođe im prvih par pitanja, nisu izgubili ništa od novca ali je kum na jednom pitanju kum briljirao. Jbg, nema šanse sad da se setim koje je.
Dolazi im pitanje koje je more najtoplije: crno, crveno, žuto ili belo?
Kaže mu buraz da nema pojma, ali misli da belo ne postoji. Da podele na ova 3 pare, i tako sigurno prolaze.
Podele pare na ova 3 polja, ostalo još minut i po, sat otkucava, kum mu šapuće: da stavimo sve na crveno, to je tačan odgovor.
- Si siguran?
Milion posto.
- Kume, batali. Bolje ovako.
Aman, kad ti kažem. Ruku dajem, crveno je.
Trk da prebace sve pare na crveno, sat otkucava, stignu u poslednji čas.
Gaga čita odgovor: tačan odgovor je crveno more, buraz kez od uveta do uveta koji se za par sekundi zaledio kad je čuo kumov komentar "naravno, to nije bilo šanse da promašim. Crvena boja je oznaka za toplotu"


Sledeće pitanje, još 2 ili 3 do kraja.
Odakle je Duško Radović: BGD, Niš ili Valjevo?
Burazer nema pojma, ali zna da nije Beograđanin. Dakle, pola para na Niš a pola na Valjevo.
Kako su podelili, tako mu kum opet suflira: da stavimo sve na Valjevo, 100% je iz Valjeva. Jeste, nije, jeste, nije na kraju u poslednji čas prebace sve na Valjevo... I izgube
Na pitanje voditelja zašto su sad prebacili sve pare na VA kad su prvo podelili na VA i NI, kum odgovara: "nekako mi Radović nije nišlijsko prezime"
Dakle, kad postupak ne valja možeš očekivati katastrofu svakog trena, sve i da je ista logika radila posao x puta do tada.
Sent from my SM-G996B using Tapatalk
Sjajna priča kojom sam često ilustrovao taj princip: moj brat ima kuma koji je fijuk, ali bukvalno


Na početku kviza dobiješ na gomili milion ili dva dinara, a za svako pitanje su ponuđeni odgovori. Ako si siguran u odgovor prebaciš pare na to polje, ako nisi možeš da podeliš pare. Dozvoljeno je podeliti na jedno manje polje nego što je ponuđenih odgovora. Ako su 4 ponuđena, smeš da postaviš pare na 1, 2 ili 3 polja. Za 3 ponuđena postavljaš na 1 ili 2 itd...
Nakon što istekne 2 minuta za razmišljanje, ispod polja za netačne odgovore se otvori dno i sve što je na njima propadne. Na kraju kviza nosiš kući ono što ti je ostalo.
Prođe im prvih par pitanja, nisu izgubili ništa od novca ali je kum na jednom pitanju kum briljirao. Jbg, nema šanse sad da se setim koje je.
Dolazi im pitanje koje je more najtoplije: crno, crveno, žuto ili belo?
Kaže mu buraz da nema pojma, ali misli da belo ne postoji. Da podele na ova 3 pare, i tako sigurno prolaze.
Podele pare na ova 3 polja, ostalo još minut i po, sat otkucava, kum mu šapuće: da stavimo sve na crveno, to je tačan odgovor.
- Si siguran?
Milion posto.
- Kume, batali. Bolje ovako.
Aman, kad ti kažem. Ruku dajem, crveno je.
Trk da prebace sve pare na crveno, sat otkucava, stignu u poslednji čas.
Gaga čita odgovor: tačan odgovor je crveno more, buraz kez od uveta do uveta koji se za par sekundi zaledio kad je čuo kumov komentar "naravno, to nije bilo šanse da promašim. Crvena boja je oznaka za toplotu"



Sledeće pitanje, još 2 ili 3 do kraja.
Odakle je Duško Radović: BGD, Niš ili Valjevo?
Burazer nema pojma, ali zna da nije Beograđanin. Dakle, pola para na Niš a pola na Valjevo.
Kako su podelili, tako mu kum opet suflira: da stavimo sve na Valjevo, 100% je iz Valjeva. Jeste, nije, jeste, nije na kraju u poslednji čas prebace sve na Valjevo... I izgube

Na pitanje voditelja zašto su sad prebacili sve pare na VA kad su prvo podelili na VA i NI, kum odgovara: "nekako mi Radović nije nišlijsko prezime"

Dakle, kad postupak ne valja možeš očekivati katastrofu svakog trena, sve i da je ista logika radila posao x puta do tada.
Sent from my SM-G996B using Tapatalk
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
- Gazu
- Postovi: 2710
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Dobro veče
Evo, moj teren, imate matematičara u društvu, u ovo se bolje razumem nego u silen blokove.
Mada nemam dodira s tim kako se radi kod učitelja i učiteljice... Samo nemojte ubuduće bežati od mene, nisam kužan.
I ja mislim da sam razlomke radio tek u 4. ili 5. razredu...
Ovo crtaj je možda hint kako da se uradi zadatak, pa da dete recimo crta novčiće dinara, i na taj način da dođe do rečena. Ili na neki drugi način, a što bi znala deca koja su pratila čas. A možda i ne. Doduše, to ovde rešenja nisu prirodni brojevi. Tako da ne vidim kako bi učenik 2. razreda ovo uradio bez razlomaka... Možda štamparska greška.
@Dare4x4, ali kako bez razlomaka ako su razlomci rešenja?
Postupak bi morao da se boduje, važniji je od rešenja, ali šta reći, gomila je i nastavnika matematike koji stavljaju konačno rešenje na prvo mesto. Prvo, tako je lakše pregledati kontrolni, ne udubljuješ se. Drugo, ima čak i nastavnika matematike koji ne umeju da skontaju da li je rešenje dobro - zato što i on sam tome pristupa šablonski. Da li bi takav trebao biti nastavnik - šta reći... Mada ni država ne nagrađuje rad u školi, pa tako i dobri đaci teško da se odluče da se obrazuju za taj posao. Šteta od takvih nastavnika je ogromna. @pedja, ovo što sam sad opisao je upravo taj drugi tip nastavnika koji sam pomenuo, i retko za to ima nekog opravdanja. Nekad ima, ali retko.
I ja mislim da sam razlomke radio tek u 4. ili 5. razredu...
Ovo crtaj je možda hint kako da se uradi zadatak, pa da dete recimo crta novčiće dinara, i na taj način da dođe do rečena. Ili na neki drugi način, a što bi znala deca koja su pratila čas. A možda i ne. Doduše, to ovde rešenja nisu prirodni brojevi. Tako da ne vidim kako bi učenik 2. razreda ovo uradio bez razlomaka... Možda štamparska greška.
@Dare4x4, ali kako bez razlomaka ako su razlomci rešenja?
Postupak bi morao da se boduje, važniji je od rešenja, ali šta reći, gomila je i nastavnika matematike koji stavljaju konačno rešenje na prvo mesto. Prvo, tako je lakše pregledati kontrolni, ne udubljuješ se. Drugo, ima čak i nastavnika matematike koji ne umeju da skontaju da li je rešenje dobro - zato što i on sam tome pristupa šablonski. Da li bi takav trebao biti nastavnik - šta reći... Mada ni država ne nagrađuje rad u školi, pa tako i dobri đaci teško da se odluče da se obrazuju za taj posao. Šteta od takvih nastavnika je ogromna. @pedja, ovo što sam sad opisao je upravo taj drugi tip nastavnika koji sam pomenuo, i retko za to ima nekog opravdanja. Nekad ima, ali retko.
Re: Dobro veče
Hteo sam da kažem da to što gumica košta kao pola olovke može da se predstavi bez razlomka. Ali sad kad pogledam, stvarno su razlomci rešenja tako da ili ovo nije za drugi razred ili broj 45 nije pažljivo izabran.