Tako sam ja stao pored taksiste. Ja u desnoj, on u levoj traci (i tu je stajao pre nego sam ja stigao). Još se istripovah da nisu prebacili ulicu u jednosmernu. Ne, nisu.
A za garaže:
Nešto mora da se istrpi. Ne mogu se tek tako magično pojaviti garaže.
Čekaj samo da nekome padne na pamet da prave ispod tvrđave, pa je uklone na koju godinu
Pričam sa jednim od vlasnika kafića u Njegoševoj ulici i pitam ga kako su se organizovali povodom kopanja podzemne garaže. Kaže, mi sredili ulicu, oni je namenili sada za prolaz dostavnih vozila prema Zmaj Jovinoj, Dunavskoj, Trgu Slobode i Kralja Aleksandra, Ilije Ognjanovića I Ignjata Pavlasa. Hteli smo da sklonimo bašte u jednu stranu, da mogu vozila da se mimoiđu, oni kažu NE, po sredini ulice će vozila prilaziti samo da mi iscrtamo "koridor". Rekoh, a kad bude vama dolazilo piće, a ja hoću da prođem ka centru kombijem? On se samo nasmejao, vrteći glavom.
Čuo sam da će biti ulaz i kod Трчике "samo malo da je pomere u stranu", a valjda će se setiti da mogu vozila da ulaze "Kod Konja" na Trgu Republike. Generalno, napravili su haos svima koji rade tamo, naravno dostavljačima najviše, na stranu to što je moglo da se kopa i na drugim mestima, npr. kod postojeće montažne garaže i da je sastave kopajući po Trifkovićevom trgu, a najbolje mesto za to je Riblja pijaca od Gimnazije do muzeja Vojvodine. To mesto je najbezbolnije zatvoriti.
Uglavnom, zamolio sam moje iz firme da mi pomognu jer tamo idem skoro svaki dan, tako što će mi dati duplu posadu.
Pa, najbolje da sede gosti I piju kafu, a na 30 cm od njih da prolaze vozila.
Malo debilno, zar ne?
Sto se tice kopanja, valjda strucnjaci znaju kako sta raditi, najbolje da ce kafedzije da pitaju odakle da krenu I sta da rade.
Kao sto je Pedja vec napisao, ne mogu garaze da se samo stvore, mora se malo istrpeti
Pa tako ce sad i biti, mislim na Njegosevu.
Realno mislim da su trebali ici prvo na izgradnju kod Banovine i Riblju pijacu, a Modenu da ostave za kasniji period
@Kabal apsolutno se slazem.
Imaju projekat za 4 garaze. Podzemne u modene, kod banovine, trg republike (kod riblje), i nadzemna safarikova (stajaliste gsp).
Zar nije najlakse bilo kopati prvo banovinu i zidati nadzemnu na stajalistu. Sve to centar. Pa onda procenjivati za dalje.
Nego zatvoriti modene na par godina. Pogotovo sad kad se broj turista i desavanja u centru dosta uvecao, plus ukanaliće i ostalo sa tim koridorima za dostavu i stanare.
Zanimljivo ce biti kad krenu kopati nedavno zavrseni trg republike pa ce posle opet da prave isti
I rade u partnerstvu. Inobačka sa nekim Austrijancima. Ko zna koja štela je u pitanju.
Što se redosleda tiče, prvo su i ogradili prostor kod Banovine i počeli neke radove. Mene muka hvata kad pomislim na rok od dve godine i haosa u centru.
Neki ugostitelji su se već snašli. Petrus je bahato i bez dozvole postavio baštu u slepom delu Ilije ognjanovića, na mestu parkinga i ljudima ispred zgrada...
Poslednji put kad sam bio pre 3 meseca skontao sam koliko je zagušen grad u odnosu na pre 3 godine. Mogu misliti šta će sada biti. Ali ja podržavam te garaže više nego bilo šta, jer bez parkinga ne ide dalje u NS.
Novom Sadu nedostaju ulice sa dve trake u svakom smeru, naročito u delovima koji vode oko centra. Od Rodića do obe sremske strane često treba u špicu po 20 minuta do pola sata.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Sta znam, ja ne vidim centar kao toliko prirotitet sa garazama. Centar je nekako turisticko-ugostiteljski deo grada. Ali cak ni to jedini. Vise u centar ne idemo ni da nesto kupujemo, nesto veci broj firmi nije tamo zastupljen nego u drugim delovima grada, sud, administracija, sup, obrazovne institucije, nista nije nesto spektakulatno u centru vise nego negde drugde. A ako vec moraju da se ugrade u 4 garaze, mogli su da radporede na neka tri frekventnija mesta (mozda i tri naselja) i jednu na centar.
Možda je trebalo poboljšati gradski prevoz. Nabaviti nove autobuse, povećati broj autobusa kao i polazaka, uz jeftine karte. U strogom centru grada cenu parkiranja ograničiti na 2 sata i povećati cenu parkiranja. Na obodu grada napraviti jednu...dve... tri velike garaže sa niskom cenom parkiranja i te garaže dobro povezati sa centrom.
Tako nekako je beč rešen. Dnevna karta u garaži je oko 3.50€, a toliko mislim da je sat parkiranja u centru. Kada sam u beču, budimpešti ne pada mi na pamet da vozim po gradu. jeftine cene karata, dobro organizovan gradski saobraćaj i sve to ok funkcioniše.
Naravno da to u ns (ili bilo kojem našem gradu) ne bi moglo od danas do sutra da profunkcioniše, ali jednom treba krenuti u rešavanje problema gužvi i parking mesta.