Servis - Razno
Re: Servis - Razno
Pravilna zamena ulja zahteva poznavanje specifičnosti pojedinačnog motora...?
Re: Servis - Razno
Тако је, јер у Теслу на пример, не иде уље



Re: Servis - Razno
Da, ne samo ulja već gotovo sve na autu danas ima neku svoju u servisnoj dokumentaciji opisanu proceduru koja zahteva neko specifično pšoznavanje. Čak i proste stvari kao što je izmena kočione tečnosti mogu/znaju da budu takve da zahtevaju specifične alate ili elektronske procedure.
Ili izmena kočionih pločica gde je potrebno elektronskim putem pripremiti čeljusti za tu operaciju.
Ili zamena baterije....
ili radio aparata, zamena firmvera npr.
Uglavnom bez dokumentacije se gubi puno vremena na pronalaženju načina kako se nešto radi. Opšte znanje o nekom prethodnom modelu auta/motora/ sklopa može a i ne mora da išta znači u smislu rada. Bez provere za konkretni model i proceduru kao da se pipa u mraku.
U konkretnom slučaju stvar je da onaj koji se prihvatio zamene ulja treba i da uradi elektronski deo te zamene tj reset odgovarajući.
Ako ne zna i/ili nema alat ne treba ni da prihvati posao.
Tako je i u svim drugim oblastima, stalno se nailazi na neke započete a nedovršene poslove koje neko uzme da radi i ostavi na pola.
Sa druge strane u cenu reseta od 1,500 dinara ulazi i trošak uredjaja /licence/ amortizacije.
Kao i znanje tj školovanje a što takodje košta.
Meni je prilično glupo da se to resetovanje prilikom zamene ulja može beskonačno puta ponavljati proizvoljni broj puta
Ili izmena kočionih pločica gde je potrebno elektronskim putem pripremiti čeljusti za tu operaciju.
Ili zamena baterije....
ili radio aparata, zamena firmvera npr.
Uglavnom bez dokumentacije se gubi puno vremena na pronalaženju načina kako se nešto radi. Opšte znanje o nekom prethodnom modelu auta/motora/ sklopa može a i ne mora da išta znači u smislu rada. Bez provere za konkretni model i proceduru kao da se pipa u mraku.
U konkretnom slučaju stvar je da onaj koji se prihvatio zamene ulja treba i da uradi elektronski deo te zamene tj reset odgovarajući.
Ako ne zna i/ili nema alat ne treba ni da prihvati posao.
Tako je i u svim drugim oblastima, stalno se nailazi na neke započete a nedovršene poslove koje neko uzme da radi i ostavi na pola.
Sa druge strane u cenu reseta od 1,500 dinara ulazi i trošak uredjaja /licence/ amortizacije.
Kao i znanje tj školovanje a što takodje košta.
Meni je prilično glupo da se to resetovanje prilikom zamene ulja može beskonačno puta ponavljati proizvoljni broj puta
Re: Servis - Razno
skolovanje za reset ulja, gde se nalazi ta skola???
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13544
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Servis - Razno
Nema potrebe da krijes koji je auto, nije nikakav raritet, sigurno je vec pre tebe bio clan sa istim autom pa moze da ti kaze info iz prve ruke.Kondo napisao: 31 Maj 2022, 23:11ne menjam u ovlašćenom već u servisu brenda koji pravi motor koji ide u moje vozilo. fiat (motor) i suzuki (vozilo) su tačni odgovori, da ne lomite mozak. ne radim to tako slučajno.
Re: Servis - Razno
@ljubitelj
Upravo to i kažem, odeš kod "specijaliste motora" da ti zameni ulje i od silne specijalizacije ti ne resetuje komp. Pritom, siguran sam da ni za jedno ni za drugo (zamenja ulja/reset kompa) nije potrebna duža obuka od 10 minuta u vidu YouTube klipa za konkretan model. Ostale radnje koje si naveo mogu biti jednostavnije ili komplikovanije, zavisno od modela, uređaja itd. ali to je van teme zamene ulja na standardnom motoru.
Upravo to i kažem, odeš kod "specijaliste motora" da ti zameni ulje i od silne specijalizacije ti ne resetuje komp. Pritom, siguran sam da ni za jedno ni za drugo (zamenja ulja/reset kompa) nije potrebna duža obuka od 10 minuta u vidu YouTube klipa za konkretan model. Ostale radnje koje si naveo mogu biti jednostavnije ili komplikovanije, zavisno od modela, uređaja itd. ali to je van teme zamene ulja na standardnom motoru.
-
- Postovi: 440
- Pridružio se: 12 Sep 2017, 14:29
Re: Servis - Razno
Здраво свима, јуче сам заменио затезач клинастог каиша на мојој Астри Х (16XER). Можете ли ми рећи која је улога овог пластичног прстена? Направљен је од танке и ломљиве пластике и лако се уклања. Дефинитивно сам га уклонио пре уградње, али не знам да ли је требало...

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Re: Servis - Razno
@morse, Koliko kome treba obuke da koristi elektronske alate i softvere je široka tema. Znam ljude koji sami skapiraju za 10 sekundi i poznaju nekoliko jezika tečno pa im nije problem da se prebace sa jednog alata na drugi u originalu a znam ljude kojima prvo treba kurs jezika jer su funkcionalno nepismeni a zatim i više meseci intezivnog obučavanja da bi postalo samostalni u radu sa računarskim sistemima. To da se za 10 minuta na Youtube neko obavesti o nečemu je jedno a sasvim drugo je da neko samostalno koristi i radi sa računarima,, uključujući i konfigurisanje. I inače na YT ima jako malo kurseva obuke iz auto elektronike, uglavnom su školovanja namenska i dosta se naplaćuju. Kod nas je koliko znam bila jedna od ponuda školovanja kod nas po ceni od 120evra dnevno a kurs osnova traje 5 dana, iliti 600 evra za osnovni, početnički nivo. A gde su onda specijalističke obuke model po model uredjaja. Poenta mog posta je da u 1.500 dinara ulaze i još neke stvari osim 3 minuta vremena.
Re: Servis - Razno
Jedna škola za auto elektroniku se nalazi u Obrenovcu, druga se nalazi u Ripnju, za koje sam čuo a sigurno ih ima i u drugim krajevima zemlje.
Re: Servis - Razno
Bio sam ironican jer si napisao da se placa skolovanje za reset ulja, za to ti ne treba elektro tehnicka ili elektronicarska skola ili koja vec, ko se bre skoluje da cita dijagnostiku i cacka po njoj pa to sad i deca provale kako se radi kao i svaki majstor sto je samouk po tom pitanju, sve ti pise samo treba da citas...ja sam skoro listao po nekoj dijagnostici kod drugara i provaljivao sta sve moze da se ocita na mom autu a nikad pre nisam cackao dijagnostiku sem one blutut preko mobilnog tako da je smesno da se treba skolovati za to i zbog toga naplatiti....to sto taj naplacuje 1500din je deracina jer je ovl. servis, kod bilo kog majstora da odes vrv ti ne bi to ni naplatio ili castis nesto jer su to smesne stvari od minut posla.
Re: Servis - Razno
Радни сат у овлашћеном је 2500 а за то време замене уље, филтере, погледају дијагностику.....
Servis - Razno
Koji je taj ovlsceni koji za 2500 sve to uradi, tj za sat vremena? Moj bez 4500 nece ni da te primi a kamoli da zameni nesto:)
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Poslednja izmena od guzva u 01 Jun 2022, 21:46, izmenjeno 2 puta ukupno.
Re: Servis - Razno
ako je radni sat 2500din onda neka bude 5min posla oko ovog reseta treba da kosta oko 200din
kao sto rekoh mnogi to i ne naplacuju ili ih castis za cigare
Zamena filtera i ulja ovde kod mene za neke sto znam uzimaju 1000-1500din za ruku a to je mnogo veci posao nego zabosti dijagnostiku.

Zamena filtera i ulja ovde kod mene za neke sto znam uzimaju 1000-1500din za ruku a to je mnogo veci posao nego zabosti dijagnostiku.
Re: Servis - Razno
Čitajući ovaj forum sve draži mi postaje moj Hyundai 
Servis jeftin, interval se resetuje preko tastera na volanu, navigaciju apdejtujem preko interneta, tpms senzore sam prepoznaje, ne treba kodiranje kad se menja akumulator ...
Ne deluje loše 

Servis jeftin, interval se resetuje preko tastera na volanu, navigaciju apdejtujem preko interneta, tpms senzore sam prepoznaje, ne treba kodiranje kad se menja akumulator ...


Re: Servis - Razno
zna se kako se poništava, sa benzinskim motorima starije generacije (atmo 1.6) može preko dugmeta na instrument tabli, sa dizel motorima (1.6 mjet) ne može nego mora preko dijagnostike tj spoljnog računara.
nisam došao da tražim savet, samo sam podelio zanimljivu cenu usluge.
hvala na spremnosti da pomognete.
nisam došao da tražim savet, samo sam podelio zanimljivu cenu usluge.
hvala na spremnosti da pomognete.