Servis automatskog menjača
Re: Servis automatskog menjača
Kod mene je torsen. Kad ga okrecem polukruzno pogotovo na makadamu osetim da postoji ogroman napor na tockovima. Kao da se ne okrecu bas slobodno. Kamenje baš neprirodno pršti...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23858
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Servis automatskog menjača
Imali smo davno u servisu jednog A8 sa sprzenim Torsenom. Cim malo namotas volan i krene skace levo desno auto.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Servis automatskog menjača
Diferencijal je nastao kao odgovor na pitanje okretanja točkova različitim brzinama. Točkovi na pogonskoj osovini se uglavnom vrte različitim brzinama, skoro čitav radni vek automobila, uz manju ili veću razliku. Drugim rečima, potpuno je normalno za nezaključan diferencijal da se točkovi vrte različitim brzinama, to je i zahtev tog mehaničkog sklopa.
Re: Servis automatskog menjača
Problem je sto ti elektronski 4x4 sistemi mogu da misle da su u situaciji kada treba kociti jedan tocak usled neravnomernog okretanja i u praksi se oko toga neretko desavaju havarije. Cak i koriscenje copavca moze to da napravi.
Re: Servis automatskog menjača
Neki primer što sam našao na netu: spoljni točak ovde pređe 7,77pi = 24,4m, unutrašnji 4,39pi = 13,79m, tako da se spoljni točak vrti 1,76x brže u odnosu na unutrašnji, i ne crkne diferencijal, dapače, većina diferencijala u istoriji automobilizma je nadživela vozilo. Čisto da vidite koliko daleko idu te razlike u brzinama na maksimalnom zaokretu volana i nema problema, jer je scenario potpuno normalan i predviđen. Uopšte nije bitno da li je prednja, zadnja vuča ili oba.
Poenta mog pisanja je da od razlike u pređenom putu svakog točka neće doći do mehaničkog otkaza, jer je to nešto potpuno normalno i očekivano, a auto za to predviđen. Elektronika može da izbaci grešku, a i ne mora, na Alfi nije izbacivala ništa, imala je i ćopavac, a kad su me obradovali da će guma stići za 20 dana, u tom periodu je imala 1 zimski točak umesto da je parkiram na 20 dana.
Re: Servis automatskog menjača
Jel ti u stvari hoces da opovrgnes tvrdnju da koriscenje razlicitih dimenzija tockova kod nekih modela sa 4x4 pogonom moze dovesti do havarije diferencijala/menjaca? Posto sam o tome citao bar 20god unazad, mozda sam nesto pogresno shvatio.
Re: Servis automatskog menjača
Zf zapravo nije sa life time uljem, odnosno, sam ZF se ograđuje od toga u opisu ulja, kao uslovi, tra la la...
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Re: Servis automatskog menjača
Napisao si da se to neretko dešava kod 4x4, ne da postoje neki specijalni izuzeci. Šta je to uopšte elektronski 4x4, jer ja znam samo za mehanički, razne izvedbe, kad već usitnjavaš priču i koji su to tačno modeli?
Uopšte ne kažem da je normalno voziti različite točkove, iz bezbroj razloga, samo da neće imati nikakvih posledica po diferencijal.
Re: Servis automatskog menjača
Konkretno citao sam o slucajevima quattro sa torsenom i bmw xdrive. Elektronski u smislu da tu i elektronika ucestvuje u aktiviranju diferencijala, dakle ne potpuno mehanicki kao kod terenskih vozila.
Re: Servis automatskog menjača
Zar torsen nije potpuno mehanički?
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23858
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Servis automatskog menjača
Tako je. Moze elektronika da mu kocnicama blokira diferencijal.
Ne znam sta hoces da dokazes ovim i gde to vozis ako ti se dif vrti na trkacima vecinu radnog veka. Ja sam ti lepo postavio link ka temi i slikama sta se desava kada se diferencijal stalno vrti na trkacima. Nije isto kada se satima vrti na trkacima bez prestanka i kada vozi grad pa na svaka 2 min imas krivinu. Tu ima vremena da se ohladi i nije stalno pod pritiskom.nidza je napisao: ↑03 Jun 2022, 13:02Diferencijal je nastao kao odgovor na pitanje okretanja točkova različitim brzinama. Točkovi na pogonskoj osovini se uglavnom vrte različitim brzinama, skoro čitav radni vek automobila, uz manju ili veću razliku. Drugim rečima, potpuno je normalno za nezaključan diferencijal da se točkovi vrte različitim brzinama, to je i zahtev tog mehaničkog sklopa.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Servis automatskog menjača
Mozda i jeste. Svakako nebitno za tvrdnju o sjebavanju diferencijala koriscenjem tockova razlicitog obima na istoj osovini.
Re: Servis automatskog menjača
Je l' zna mozda neko da li 7G menjaci u Mecki ( a klasa ) imaju nekakvih decijih bolesti? Koliko kontam to je menjac sa duplim kvacilom ?
Ako neko zna ko ih radi neka podeli kontakt, bio bih mu zahvalan..
Ako neko zna ko ih radi neka podeli kontakt, bio bih mu zahvalan..
Re: Servis automatskog menjača
Elrktroniski su gotovo svi AWD i to je 90+% svih pogona na 4. Najčešći je neka od varijatni Haldexa, još od sredine 90tih godina kada je krenulo sa primenom Haldexa tj pojavom tzv SUV 90 tih.nidza je napisao: ↑03 Jun 2022, 19:21Šta je to uopšte elektronski 4x4, jer ja znam samo za mehanički, razne izvedbe, kad već usitnjavaš priču i koji su to tačno modeli?
Uopšte ne kažem da je normalno voziti različite točkove, iz bezbroj razloga, samo da neće imati nikakvih posledica po diferencijal.
Modeli koji koriste Hladex su brojni: VW i deirvati, Fiat i derivati, Pežo i derivati, Opel i derivati, Reno i derivati, Mercedesi, BMWi X, Ford i derivati (Volvoi, Jaguari, itd), Honde, Toyote, i možda sam još neke zaboravio.
Svi oni ne trebaju da se voze sa različitim prečnikom točka duže od par desetina kilometara ako i toliko , piše na prvim stranama uputstva za upotrebu obično masnim/crvenim slovima.
Velika većina tzv AWD su prednji pogon koji na 5% aktiviraju zatvaranje difa putem kočenja frikcionih elemenata.
Kod njih strada dif dok si reko keks ukoliko se ne pazi na obim točkova a kod mnogih se pali i lampica upozorenja ako gume nisu na istom pritisku naduvane na istoj osovini.
To što ti pričaš su otvoreni difovi bez lemenata kočenja, i važi za 2WD pogone.
4WD iliti 4x4 je nešto sasvim drugo od ovih AWD po konstrukciji i oni nemaju problem te vrste, daleko su robusnije pravljeni., Npr Land Roveri, Tozyote Hilux, Mitsubishi L200, razni Gm/Fordovi poput F150., Jeepovi itd.
Kod njih će se pre poderati guma nego što će diferencijal i osetiti da postoji razlika u okretanju točkova.
Rezime, auto AWD sa elektronikom ima dif koji nije predvidjen da se opterećuje ukočen različtiim obimom točkova, dakle kod njih ( a to je 90+% auta) se mora jako paziti o gumama.
https://www.kbb.com/car-advice/awd-vs-4wd/