Ili se zaglaviš svaki drugi dan u gužvi sa prosekom vožnje od 15-20 kM/h, upališ i ugasiš auto za kratke vožnje od po 1 km npr. 10 puta u toku dana, i tako dalje...
i auto više ne troši 6 nego 10 bez obzira na gume.
ljubitelj napisao: 16 Jun 2022, 13:53
Moje iskustvo je da ušteda na manjem trenju kotrljanja koje imaju eko gume bude do 3% goriva .
Ako uzmemo da je 100 evra referentna vrednost kada počinje ušteda valjda nakon potrošenih 2.500 litara goriva (neka je 2% srednja vrednost uštede kroz razne režime vožnje) pa sad koliko to ispadne kilometara potrebno da se izvoza ne bih dalje...komplikovao.
Kako kome ispadne računica, ali meni deluje da nije baš tako jednostavno tipa 5litara opšte važeći nivo potrošnje svakog vozila...ima tu još puno uslova i puno matematike za svaki individualni slučaj i način primene vozila, kao i gde se vozi, po kakvom asfaltu, pod kojim opterećenjem vozila (težinski) itd.
A i cena goriva je promenljiva, svakako ne ostane ista tokom 50,000km pa i to treba računati u jednačini koja bi se postavila...
Zato sam i napisao ne bi dalje komplikovao/ širio priču o mogućim odnosima kilometara i razlike cene goirva po predjenom kilometru.
Pri većim brzinama se tu vidi razlika, i veća je od 2-3%, 10-15% mogu gume da čine razliku između dve krajnosti, UUHP naspram neke eko gume. Dimenzija gume igra ulogu, pojavljuju se nove dimenzije sad tipa 205/55R17 itd, uža guma, a veći točak da bi se kontaktna površina zadržala dovoljno velikom.
Sve stoji i dimenzija guma, i pritisak vazduha u njima, i prosečne brzine pri kojima se prelazi neka kilometraža...mnogo varijabli za široki mogući raspon ušteda koji potencijalno može a i ne mora da donese primena eko tipa guma na nekom vozilu.
Meni je Michelin Energy Saver uspevao da smanji prosečnu potrošnju za nekih 0,3 litara /100km u odnosu na prethodnu gumu klase C potrošnje. na relativno teškom (ili llaganom autu kako se uzme) Volvou od 1600kg+. mereno na vagi.
kako Michelin ES traje bez problema 80,000km onda se i nakupi ušteda kada se dosta vozi auto već samim manjim trošenjem gume u odnosu na neku UUHP klase.
Doslo vreme za nove gume u dimenzijama 205/55/R16. Auto je Volvo C30 2009 1.6 HDi.
Na prethodnom Citroenu C3 sam po preporuci sa foruma uzeo Matador Hectora 3, da li je to ok izbor i u ovim dimenzijama, za ovaj auto? Trenutno su oko 6.8k u poznatoj internet prodavnici koja dostavlja kod mog vulkanizera.
Da li ima nesto bolje do recimo 8k po gumi, ili je ovo ok?
Stavio sam sada gume, odlicne su. Buka se smanjila drasticno.
Pre toga sam imao neke holandske za obe sezone, sa njima smo ga uvezli, hteo sam da ih vozim do zime pa da uzmem nove zimske, ali sam isao na odmor i izakao sam ih dodatno na losim putevima
carov2 napisao: 27 Apr 2022, 19:39
Ja danas montirao letnje gume, ovog puta PS5, sutra idem do Grčke, tako da ću moći da vidim kako se ponaša u različitim uslovima.
Sent from my LE2120 using Tapatalk
Koliko si prešao za gumama i kakvi su prvi utisci? Ja ih imam sli samo pozadi
Evo ja da ti odgovorim.Preso sa Conti SC ROF mesane 225/40 19 i 255/35 19 na PS5.Preso nekih 1000km Udobnost nebo i zemlja,dva razlicita sveta.Jedino me malo buni kad se naglo menja pravac pri nekim ne tako velikim brzinama tipa 80,100km/h malo lelujaju.Mozda sam i utripovao zbog prethodnih ROF.