Kvalitet goriva u Srbiji?
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Obično auto troši najmanje u proleće i jesen.
Sent from my M2007J3SY using Tapatalk
Sent from my M2007J3SY using Tapatalk
-
- Postovi: 42
- Pridružio se: 29 Avg 2019, 14:07
- Garaža: Hyundai Elantra 1,6 16v 2006. limuzina
- Lokacija: Novi Beograd
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Promenio sam filtere plina (tečne i gasne faze) pa ću videti kako će biti u narednom periodu.
Obično sam ih menjao na 10k km, ali sam sada došao do 13,5k km. Filter tečne faze je bio dosta zaprljan, gasne ne mogu da proverim osim da sečem zaštitni lim (proveriću i to ako se ne popravi situacija).
Krivicu možda snosim i ja jer često vozim dok ne ispraznim celu bocu pa je napunim. Razlog je taj što je boca mala (31 litar stane max), pa me mrzi da često svraćam na pumpu a boca je stara 8 god i prljavština tako verovatno dođe do filtera gasne faze. No, promeniću i to
Auto je 4 god kod mene a potrošnja preko 10l/100km se prvi put javlja, iako je klima i ranije radila često, i to je jedino što me je zbunilo.
Iskreno, potrošnja mi nije preterano važna, samo da popravke ne budu česte, pa čisto proveravam o čemu se radi.
Obično sam ih menjao na 10k km, ali sam sada došao do 13,5k km. Filter tečne faze je bio dosta zaprljan, gasne ne mogu da proverim osim da sečem zaštitni lim (proveriću i to ako se ne popravi situacija).
Krivicu možda snosim i ja jer često vozim dok ne ispraznim celu bocu pa je napunim. Razlog je taj što je boca mala (31 litar stane max), pa me mrzi da često svraćam na pumpu a boca je stara 8 god i prljavština tako verovatno dođe do filtera gasne faze. No, promeniću i to

Auto je 4 god kod mene a potrošnja preko 10l/100km se prvi put javlja, iako je klima i ranije radila često, i to je jedino što me je zbunilo.
Iskreno, potrošnja mi nije preterano važna, samo da popravke ne budu česte, pa čisto proveravam o čemu se radi.
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Ja se nesto tripujem da mi dizel sa NIS-a manje traje od onog sa MOL-a 
Uvek sipam pun i cini mi se da vise prelazim sa ovim sa MOL-a, al moracu da bacim detaljnu racunicu.

Uvek sipam pun i cini mi se da vise prelazim sa ovim sa MOL-a, al moracu da bacim detaljnu racunicu.
- dag81
- Postovi: 7498
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Ja se uvek tripujem i da drugacije radi. Ali vrv da nismo u pravu.
Послато са SM-G991B помоћу Тапатока

Послато са SM-G991B помоћу Тапатока
- Saša
- Postovi: 14232
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Neke pumpe sigurno imaju i prljave rezervoare no problem je saznati koje (po logici verovatno one najstarije - zato možda treba ići na pumpe koje su skorije izgrađene). Ja sam recimo nedavno menjao benzinsku pumpu na Puntu i frapirao sam se koliko je taloga bilo na dnu rezervoara (a prethodno kada sam ranije takođe menjao motorić pumpe bio je čist kao suza). Zato iz predostrožnosti više ne sipam bezin na pumpi na kojoj sam ga inače sipao do tada (NIS kod garaže GRASA u NS-u). Međutim, razmišljam: šta u situaciji kada dođeš recimo neposredno nakon što je iz cisterne sipano sveže gorivo u pumpu? To garantovano digne taloge sa dna i onda ti naiđeš i natočiš takvo gorivo. Čisto sumnjam da imaju neke filtere postavljene između rezervoara i "točilica"? Ako auto ima filter goriva koji se redovno menja - to i nije onda toliko strašno, ali kod Punta kod kojeg je filter integrisan u benzinskoj pumpi i ne može se menjati (sem da zameniš celu pumpu, koja baš i nije jeftina) - to bogami i jeste problem.
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Naravno da postoje filteri izmedju tanka i točeći mesta, odavno je tako. Bar jedno 50tak godina kod nas barem se tako grade pumpe
Dodatno, takodje decenijama važeće pravilo je da se 30 minuta nakon istakanja cisterne počinje točiti gorivo.
Kada se pretače gorivo nije moguće koristiti mesta za točenje sa tog tanka i zato obično postoje bar po 2 tanka za jednu vrstu goriva.
Odk se jedan tank puni onaj drugi se koristi da pumpa nastavlja da radi.
Kada sam menjao filter goriva nakon predjenih 175,000km (prva zamena fabričkog filtera) baš sam ga otvorio, isekao, da vidim stanje i bio je praktično čist, samo tragovi na papiru od samog benzina.
Nikakvih krutih čestica ili slično. Sipano je u zemlji i u inostranstvu ko zna gde sve...
Komotno sam mogao i da ga vratim ali je bio spolja već prilično zardjao (Bosch inače) pošto se nalazi dole na podu ispod vozila u najnižoj tački sistema dovoda goriva.
Generalno veće pumpe sa brzim prometom su nekada važile kao navodno sigurnije po tom pitanju čistoće goriva mada mislim da je to više urbani mit nego stvarno neki razlog.
Ti baš nisi imao sreće izgleda sa tom lokalnom pumpom.

Dodatno, takodje decenijama važeće pravilo je da se 30 minuta nakon istakanja cisterne počinje točiti gorivo.
Kada se pretače gorivo nije moguće koristiti mesta za točenje sa tog tanka i zato obično postoje bar po 2 tanka za jednu vrstu goriva.
Odk se jedan tank puni onaj drugi se koristi da pumpa nastavlja da radi.
Kada sam menjao filter goriva nakon predjenih 175,000km (prva zamena fabričkog filtera) baš sam ga otvorio, isekao, da vidim stanje i bio je praktično čist, samo tragovi na papiru od samog benzina.
Nikakvih krutih čestica ili slično. Sipano je u zemlji i u inostranstvu ko zna gde sve...
Komotno sam mogao i da ga vratim ali je bio spolja već prilično zardjao (Bosch inače) pošto se nalazi dole na podu ispod vozila u najnižoj tački sistema dovoda goriva.
Generalno veće pumpe sa brzim prometom su nekada važile kao navodno sigurnije po tom pitanju čistoće goriva mada mislim da je to više urbani mit nego stvarno neki razlog.
Ti baš nisi imao sreće izgleda sa tom lokalnom pumpom.
- Saša
- Postovi: 14232
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Kako onda tumačiti taj fini talog na dnu rezervoara? Kod relativno mladog auta (2011. god), koji ima plastični rezervoar, i koji se još 98% vremena (od prvog dana) vozi na plin - dakle još mu i nije nešto puno benzina ni prošlo kroz pumpu i rezervoar...?
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24636
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Kroz pumpu mu je i mozda proslo.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Saša
- Postovi: 14232
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Naravno, benzinska pumpa radi uvek, mislio sam više u smislu da nije u njega količinski sipano benzina isto kao u auto koji se vozio čisto na benzin, pa onda ta drastično veća količina benzina daje i veću verovatnoću da naletiš na prljavštinu... i da ti to začepi filter goriva...
- Gazu
- Postovi: 2705
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Ja sam mislio da je to donekle i za očekivati, da u dnu rezervoara auta bude taloga, kol'ko tol'ko, i baš zbog toga da nije preporučljivo voziti auto na rezervi - što je kod nas čest slučaj kod ljudi.
Po toj logici, i kad sipamo isto gorivo, i filter bi kod onog što izbegava rezervu trebao biti čistiji.
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Po toj logici, i kad sipamo isto gorivo, i filter bi kod onog što izbegava rezervu trebao biti čistiji.
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
- Saša
- Postovi: 14232
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Ma ja ne bih verovatno imao uopšte problema sa tim talogom (iako uvek vozim tu oko rezerve - jel vozim Punt na plin) da nisam naleteo na neku kamenčinu koja je prošla ispod celog auta, udarila pritom u dno rezervoara i podigla taj talog sa dna, pa ga je pumpa usisala i začepio se filter. Plus je auto imao u tom trenutku skoro 200.000 km i filter je već sigurno bio solidno prljav, pa je ga je pomenuto dokusurilo. No me ipak čudi taj talog - ako pumpe imaju filtere, kao što Ljubitelj kaže...
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Tocio sam sad u HR, SLO i Italiji i nikakve razlike nisam primetio u radu motora i u potrosnji. Svuda sam sipao aditivirani dizel (INA, OMV, ESSO).
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Ја сипам где год стигнем, највише на НИСу, никакавих проблема, никакве разлике у вожњи.
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Sta sipati u 1.4tsi, obican 95 ili premium gdrive npr? Cuo sam da kod automobila koji imaju turbo moze i 'obican' benzin jer je kod turba sve jedno
Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
On je prilagođen 95ici svakako. Jedino ako se čipuje morao bi 98 da se sipa.
Sent from my M2007J3SY using Tapatalk
Sent from my M2007J3SY using Tapatalk