Auto-klima
- dag81
- Postovi: 7506
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Auto-klima
Da je prepunjen radio bi ventilator kao lud.
Ne mozes popraviti preko foruma svakako. Nela ti nakace da vide pritiske za pocetak pa onda dalje.
Kako si objasnio kad krenes da vozis da krene da "hladi",moze biti ventilator, a moze biti da ne i premalo freona pa pod gasom nabije pritisak pa kao hladi.
Послато са SM-G991B помоћу Тапатока
Ne mozes popraviti preko foruma svakako. Nela ti nakace da vide pritiske za pocetak pa onda dalje.
Kako si objasnio kad krenes da vozis da krene da "hladi",moze biti ventilator, a moze biti da ne i premalo freona pa pod gasom nabije pritisak pa kao hladi.
Послато са SM-G991B помоћу Тапатока
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Auto-klima
A možda je i saće hladnjaka pomalo zapušeno insektima i prljavštinom pa i to povećava problem dok auto stoji. Generalno, kod većine automobila klima slabije hladi dok se ne krećeš a ako nešto u tom sistemu nije 100% ispravno - onda se problem još više ispoljava.
- dag81
- Postovi: 7506
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Auto-klima
Mislis kao na Doblu? 
Послато са SM-G991B помоћу Тапатока

Послато са SM-G991B помоћу Тапатока
Re: Auto-klima
Juce sam gledao, stryja dolazi do ventilatora ali se on nikako ne pali, a preko dijagnostike kada mu se zada on se pali??
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Auto-klima
Otprilike.

Imali smo isti slučaj pre 6-7-8 godina i na Toyoti Avensis ali ne sa klimom već krenuo da diže temperaturu motora - bio pun hladnjak mušica i koječega. Čest slučaj kod automobila koji se svakodnevno voze (ili su se vozili) po autoputu odnosno većim brzinama.
Re: Auto-klima
Дал си пробао у свим брзинама дувања ?Milanzp napisao:Juce sam gledao, stryja dolazi do ventilatora ali se on nikako ne pali, a preko dijagnostike kada mu se zada on se pali??
Дешава се некад да неће у најнижим брзинама а ради у највећој.
Re: Auto-klima
Da, ja sam imao slucaj da prva brzina ne radi, druga radi. Definitinvo mora da se ukljuci ventilator kad radi klima, posebno na ovim temperaturama. Ako ne radi, onda pravac elektricar.
Послато са SM-N960F помоћу Тапатока
Послато са SM-N960F помоћу Тапатока
Re: Auto-klima
Nece ni u kednoj brzini, a jel on ima kedan ventilator, cudi me da mi ne dize temperaturu ako ne radi ventilator
Re: Auto-klima
Овако, ако причамо о вентилатору мотора, тј хладњака, код бензинаца, он има две брзине, прва у принципу ради на реостат, тј како се диже температура расхладне течности, тако се он пали.
Реостат се налази обично негде на дну хладњака и вентилатора.
Кад реостат цркне, онда се пали искључиво друга брзина, ту команду даје компјутер на основу температуре са сонде за мерење темп расхладне течности у систему. Дакле кад температура пређе горњу границу (нпр 95 степени) и реостат не упали ( требао би да реагује на око 85), пали се друга брзина, тј комп је пали да не би дошло до прегревања мотора.
Ако ни комп не упали вентилатор онда је проблем.
Дијагностика може да покрене вентилатор невезано за све јер даје директну команду ка вентилатору.
Мора крштен електричар да провери реостат, сонду, релеј који су у повезани са вентилатором.
Кад ради клима, врло брзо се пали друга брзина због потребе за додатним хлађењем хладњака.
Бензинци углавном имају један вентилатор, код дизела има и два.
Исто тако, неки хладњаци климе могу бити посебни, испред или иза главног хладњака, а неки могу бити интегрисани у главни хладњак.
Реостат се налази обично негде на дну хладњака и вентилатора.
Кад реостат цркне, онда се пали искључиво друга брзина, ту команду даје компјутер на основу температуре са сонде за мерење темп расхладне течности у систему. Дакле кад температура пређе горњу границу (нпр 95 степени) и реостат не упали ( требао би да реагује на око 85), пали се друга брзина, тј комп је пали да не би дошло до прегревања мотора.
Ако ни комп не упали вентилатор онда је проблем.
Дијагностика може да покрене вентилатор невезано за све јер даје директну команду ка вентилатору.
Мора крштен електричар да провери реостат, сонду, релеј који су у повезани са вентилатором.
Кад ради клима, врло брзо се пали друга брзина због потребе за додатним хлађењем хладњака.
Бензинци углавном имају један вентилатор, код дизела има и два.
Исто тако, неки хладњаци климе могу бити посебни, испред или иза главног хладњака, а неки могу бити интегрисани у главни хладњак.
Re: Auto-klima
Moj je 1.6 hdi
4*4
Ali vidim samo jedan ventilator
4*4
Ali vidim samo jedan ventilator
Re: Auto-klima
Нема везе, принцип је исти, сад је то код новијих аутомобила мало другачије али принцип функционисања је исти.
Мом другару је на пежоу 1.6hdi цркао давач температуре и пријавио грешку у вожњи, висока температура.
Дефинитивно мораш код крштеног електричара.
Мом другару је на пежоу 1.6hdi цркао давач температуре и пријавио грешку у вожњи, висока температура.
Дефинитивно мораш код крштеног електричара.
Re: Auto-klima
Ima i reostat na ventilatoru mozda je i on crkao ali ne znam da li moze samo on da se zameni ili ide u sklopu ventilatora a vidi se spolja
Re: Auto-klima
Вентилатор нема реостат, он је прикопчан на реостат каблом преко којег добија сигнал.
Прво мора да се утврди дал је реостат исправан. То сваки крштен електричар провери за минут.
Реостат је уствари један обичан примењиви отпорник.
Дакле, провери се дал реостат добија струју, ако добија онда се проверава исправност реостата, ако не добија онда се проверава осигурач и релеј и онда редом до сензора итд.
На слици испод имаш отприлике један од ресотата како изгледа као и шему како је то отприлике повезано, одокативно да видиш о чему пишем, на слици је под Бр 6 реостат.
Пошто имаш релативно нов ауто, немој сам да чачкаш.

Прво мора да се утврди дал је реостат исправан. То сваки крштен електричар провери за минут.
Реостат је уствари један обичан примењиви отпорник.
Дакле, провери се дал реостат добија струју, ако добија онда се проверава исправност реостата, ако не добија онда се проверава осигурач и релеј и онда редом до сензора итд.
На слици испод имаш отприлике један од ресотата како изгледа као и шему како је то отприлике повезано, одокативно да видиш о чему пишем, на слици је под Бр 6 реостат.
Пошто имаш релативно нов ауто, немој сам да чачкаш.

