Auto-klima

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7506
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Auto-klima

Post od dag81 »

Da je prepunjen radio bi ventilator kao lud.
Ne mozes popraviti preko foruma svakako. Nela ti nakace da vide pritiske za pocetak pa onda dalje.
Kako si objasnio kad krenes da vozis da krene da "hladi",moze biti ventilator, a moze biti da ne i premalo freona pa pod gasom nabije pritisak pa kao hladi.


Послато са SM-G991B помоћу Тапатока

Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Auto-klima

Post od Saša »

A možda je i saće hladnjaka pomalo zapušeno insektima i prljavštinom pa i to povećava problem dok auto stoji. Generalno, kod većine automobila klima slabije hladi dok se ne krećeš a ako nešto u tom sistemu nije 100% ispravno - onda se problem još više ispoljava.
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7506
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Auto-klima

Post od dag81 »

Mislis kao na Doblu? :)

Послато са SM-G991B помоћу Тапатока

Milanzp
Reactions:
Postovi: 14
Pridružio se: 13 Jul 2022, 19:24

Re: Auto-klima

Post od Milanzp »

Juce sam gledao, stryja dolazi do ventilatora ali se on nikako ne pali, a preko dijagnostike kada mu se zada on se pali??
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Auto-klima

Post od Saša »

dag81 napisao: 14 Jul 2022, 23:22 Mislis kao na Doblu? :)

Послато са SM-G991B помоћу Тапатока
Otprilike. :D

Imali smo isti slučaj pre 6-7-8 godina i na Toyoti Avensis ali ne sa klimom već krenuo da diže temperaturu motora - bio pun hladnjak mušica i koječega. Čest slučaj kod automobila koji se svakodnevno voze (ili su se vozili) po autoputu odnosno većim brzinama.
BigMazzy
Reactions:
Postovi: 1805
Pridružio se: 03 Feb 2019, 10:10

Re: Auto-klima

Post od BigMazzy »

Milanzp napisao:Juce sam gledao, stryja dolazi do ventilatora ali se on nikako ne pali, a preko dijagnostike kada mu se zada on se pali??
Дал си пробао у свим брзинама дувања ?
Дешава се некад да неће у најнижим брзинама а ради у највећој.
lami
Reactions:
Postovi: 3553
Pridružio se: 19 Feb 2017, 15:34
Lokacija: Smederevo

Re: Auto-klima

Post od lami »

Da, ja sam imao slucaj da prva brzina ne radi, druga radi. Definitinvo mora da se ukljuci ventilator kad radi klima, posebno na ovim temperaturama. Ako ne radi, onda pravac elektricar.

Послато са SM-N960F помоћу Тапатока

Milanzp
Reactions:
Postovi: 14
Pridružio se: 13 Jul 2022, 19:24

Re: Auto-klima

Post od Milanzp »

Nece ni u kednoj brzini, a jel on ima kedan ventilator, cudi me da mi ne dize temperaturu ako ne radi ventilator
BigMazzy
Reactions:
Postovi: 1805
Pridružio se: 03 Feb 2019, 10:10

Re: Auto-klima

Post od BigMazzy »

Овако, ако причамо о вентилатору мотора, тј хладњака, код бензинаца, он има две брзине, прва у принципу ради на реостат, тј како се диже температура расхладне течности, тако се он пали.
Реостат се налази обично негде на дну хладњака и вентилатора.
Кад реостат цркне, онда се пали искључиво друга брзина, ту команду даје компјутер на основу температуре са сонде за мерење темп расхладне течности у систему. Дакле кад температура пређе горњу границу (нпр 95 степени) и реостат не упали ( требао би да реагује на око 85), пали се друга брзина, тј комп је пали да не би дошло до прегревања мотора.
Ако ни комп не упали вентилатор онда је проблем.
Дијагностика може да покрене вентилатор невезано за све јер даје директну команду ка вентилатору.
Мора крштен електричар да провери реостат, сонду, релеј који су у повезани са вентилатором.

Кад ради клима, врло брзо се пали друга брзина због потребе за додатним хлађењем хладњака.

Бензинци углавном имају један вентилатор, код дизела има и два.

Исто тако, неки хладњаци климе могу бити посебни, испред или иза главног хладњака, а неки могу бити интегрисани у главни хладњак.

Milanzp
Reactions:
Postovi: 14
Pridružio se: 13 Jul 2022, 19:24

Re: Auto-klima

Post od Milanzp »

Moj je 1.6 hdi
4*4
Milanzp
Reactions:
Postovi: 14
Pridružio se: 13 Jul 2022, 19:24

Re: Auto-klima

Post od Milanzp »

Moj je 1.6 hdi
4*4
Ali vidim samo jedan ventilator
BigMazzy
Reactions:
Postovi: 1805
Pridružio se: 03 Feb 2019, 10:10

Re: Auto-klima

Post od BigMazzy »

Нема везе, принцип је исти, сад је то код новијих аутомобила мало другачије али принцип функционисања је исти.

Мом другару је на пежоу 1.6hdi цркао давач температуре и пријавио грешку у вожњи, висока температура.

Дефинитивно мораш код крштеног електричара.
Milanzp
Reactions:
Postovi: 14
Pridružio se: 13 Jul 2022, 19:24

Re: Auto-klima

Post od Milanzp »

Ima i reostat na ventilatoru mozda je i on crkao ali ne znam da li moze samo on da se zameni ili ide u sklopu ventilatora a vidi se spolja
BigMazzy
Reactions:
Postovi: 1805
Pridružio se: 03 Feb 2019, 10:10

Re: Auto-klima

Post od BigMazzy »

Вентилатор нема реостат, он је прикопчан на реостат каблом преко којег добија сигнал.
Прво мора да се утврди дал је реостат исправан. То сваки крштен електричар провери за минут.
Реостат је уствари један обичан примењиви отпорник.
Дакле, провери се дал реостат добија струју, ако добија онда се проверава исправност реостата, ако не добија онда се проверава осигурач и релеј и онда редом до сензора итд.
На слици испод имаш отприлике један од ресотата како изгледа као и шему како је то отприлике повезано, одокативно да видиш о чему пишем, на слици је под Бр 6 реостат.
Пошто имаш релативно нов ауто, немој сам да чачкаш. SlikaSlika
Milanzp
Reactions:
Postovi: 14
Pridružio se: 13 Jul 2022, 19:24

Re: Auto-klima

Post od Milanzp »

Oki. Hvala
Odgovori