Dobro veče
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Dobro veče
Usput, bas sam gledao onu pumpu za ulje u Lidlu, i pise da je za ulje i dizel gorivo, ne i za benzin.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Dobro veče
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Dobro veče
Поред горива, које запаљиво на овај или онај начин, верујем да електро инсталације праве штету, пожаре у много већем броју од дизела или бензина.
Једном сам присуствовао кад су се додирнуле две огољене жице иза инструмент табле, за секунд је изгорело пола метра инсталације, буквално смо рукама ишчупали ту жицу која је горела, а горела је као фитиљ. Топила се невероватном брзином. Да нисмо одмах реаговали изгорела би цела инсталација.
Мени се десило да је на старом мицубиши Лансеру почео да дими аблендер кад сам дао мигавац.
Неретко сам виђао да је на неким аутомобилима највише чачакано око жица , инсталације, за фарове, и тако та места која су нагорела око места која се иначе греју од самих потрошача па онда то неко преспаја, не изолује лепо и ето белаја.
А знам да маса људи у кућној радиности повезује разне геџете , навигације, осветљење додатно, аудио уређаје, при том некад узимајући струју или директ са акумулатора или живу струју испод табле, неко са контакт браве, и ако то не одради како треба, ето хаварије.
Једном сам присуствовао кад су се додирнуле две огољене жице иза инструмент табле, за секунд је изгорело пола метра инсталације, буквално смо рукама ишчупали ту жицу која је горела, а горела је као фитиљ. Топила се невероватном брзином. Да нисмо одмах реаговали изгорела би цела инсталација.
Мени се десило да је на старом мицубиши Лансеру почео да дими аблендер кад сам дао мигавац.
Неретко сам виђао да је на неким аутомобилима највише чачакано око жица , инсталације, за фарове, и тако та места која су нагорела око места која се иначе греју од самих потрошача па онда то неко преспаја, не изолује лепо и ето белаја.
А знам да маса људи у кућној радиности повезује разне геџете , навигације, осветљење додатно, аудио уређаје, при том некад узимајући струју или директ са акумулатора или живу струју испод табле, неко са контакт браве, и ако то не одради како треба, ето хаварије.
Re: Dobro veče
Bas sam se pitao duze vreme sta je sa tim forumima. Bilo je interesantno pratiti ih... Prosto da ne verujes da se i to radi...snork napisao: 20 Jul 2022, 00:28 Dok je postojao forum gspbeograd.net, mogle su se za svaki incident pročitati informacije iz prve ruke.
Nažalost, tekuća vlast je pogasila forume na kojima je moglo da se sazna bilo šta o funkcionisanju državnih firmi (pa makar to bili i forumu entuzijasta i ljubitelja, kao što je bio ovaj).

"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Dobro veče
Koji su telegram kanali i sl koje treba pratiti?
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Re: Dobro veče
@Geza
Gezo, hvala, znam za taj forum i povremeno sam ga čitao. Ali gspbeograd.net je bio baš specifičan po tome što su na njemu najviše pisali sami vozači, dispečeri, mehaničari. Komunikacija je bila na visokom nivou, uz lepo i elokventno napisane poruke, iz kojih se videlo da ljudi imaju mnogo znanja i iskustva u svom poslu. Slali su slike, pisali o zanimljivim situacijama - u saobraćaju, sa putnicima, u pogonima prilikom održavanja... Baš je bilo zanimljivo.
Gezo, hvala, znam za taj forum i povremeno sam ga čitao. Ali gspbeograd.net je bio baš specifičan po tome što su na njemu najviše pisali sami vozači, dispečeri, mehaničari. Komunikacija je bila na visokom nivou, uz lepo i elokventno napisane poruke, iz kojih se videlo da ljudi imaju mnogo znanja i iskustva u svom poslu. Slali su slike, pisali o zanimljivim situacijama - u saobraćaju, sa putnicima, u pogonima prilikom održavanja... Baš je bilo zanimljivo.
Ђенерал Јанковић
Re: Dobro veče
Mozda nije vlast ugasila, mozda samo vecina ljudi pobegla u Nemacku, pa nema ko da odrzava 
Послато са SM-N960F помоћу Тапатока

Послато са SM-N960F помоћу Тапатока
Re: Dobro veče
Benzin isparava i na minus temperaturama, ali benzina nema kod HDI motora kao mogućeg uzroka.snork napisao: 20 Jul 2022, 00:28![]()
Pošto isparava mnogo lakše od dizela, benzin je, uslovno rečeno, "opasan" i na običnim spoljnim temperaturama. Ako je mirna površina posude, možda se zapaljena šibica može ubaciti bez posledica, ali veća je šansa da već ima dovoljno pare i da će buknuti u trenutku. Sa dizelom, na istim temperaturama, nema takve opasnosti.
Ali ovde se govori o temperaturama izduvne grane, a tada već i dizel lako ispari i lako plane. Ljubitelju, tako da i ti i Cozmo tvrdite isto, pa nije reč o suprotstavljenim stavovima.![]()
Napisao sam vrlo opisno položaj elemenata ispod haube kod 2,0 HDI, dizel iz preliva dizni je na temperaturi maksimalno spoljne temperature glave motora i NE ISPARAVA nikada u tim uslovima i na tom motoru. (kao i kod rekao bih svih dizela današnjice) niti dolazi u dodir sa izduvnom granom.
Obično je jako teško ili nemoguće nakon požara i izgorelog auta postaviti tačnu dijagnozu i prionaći konkretan uzrok starta požara na nekom autu, nebitno kojeg goriva.
Dodatno, da je tako lako da se zapale ti dizeli onda bi stotine tih 2,0HDI gorele dnevno s obizorm na količine miliona komada tih motora ugradjenih u sve živo od putničkih i lakih komercijalnih kombija tokom svih ovih godina.
A ti kombiji dnevno voze i po 300-500km i vozači ni ne podižu haubu, to niko ne gleda već se samo vozi i vozi i vozi....i sve bez problematičnih situacija.
Cosmo jeste u pravu da u nekim okolnostima može da se dogodi scenario da dizel gorivo izazove požar ali to je ekstremno mala verovatnoća u odnosu na sve druge moguće uzroke a pogotovu na način slinjavljenja na prelviima koje je postavio kao uzrok svega.
I to na svih 100% slučajeva koje je u nekoj grupi pripisano kao dijagnoza požara.
- Ji 4Tze
- Postovi: 8226
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Dobro veče
Nafta se pali na pritisak, pa ni nemate svećice u motoru. Nego ljudi ni ne znaju šta voze ni pod kojim uslovima imaju paljenje u cilindru.
Benzin se pali na pritisak i dobru smesu (npr. nekad bilo 14.7:1 vazduha - benzina) - praktično na izmaglici od benzina.
To što gori nafta kad umočiš kočanku od kukuruza (ili neku drugu suvu biljku) je: što se prvo pali obična nafta (lož ulje, je l), a ne ovaj rafinisani ED koja je sličniji kerozinu nego nafti
A drugo, ono što gori je uljna komponenta i za ove požare odgovornija električna instalacijha ili motorno ulje nego samo gorivo.
Benzin se pali na pritisak i dobru smesu (npr. nekad bilo 14.7:1 vazduha - benzina) - praktično na izmaglici od benzina.
To što gori nafta kad umočiš kočanku od kukuruza (ili neku drugu suvu biljku) je: što se prvo pali obična nafta (lož ulje, je l), a ne ovaj rafinisani ED koja je sličniji kerozinu nego nafti

A drugo, ono što gori je uljna komponenta i za ove požare odgovornija električna instalacijha ili motorno ulje nego samo gorivo.
Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Dobro veče
@lami
I to je moguće.
@ljubitelj
Sve je tačno što si napisao, ali koliko sam ja shvatio, reč je o neispravnim automobilima, kojima negde curi gorivo. U raspored pojedinih delova na PSA automobilima nisam upućen, ali logično je da niko normalan neće projektovati auto da se može zapaliti, a da nema neki kvar. Ako je Cozmo možda tvrdio da postoji fabrička greška zbog koje se to dešava - lično ne verujem da je PSA grupa u 21. veku mogla napraviti takav konstrukcioni propust.
@Ji 4Tze
Pale se visokom temperaturom i jedan i drugi.
Kod benzinskih (ili bolje reći Otto - pošto gorivo može biti i neki gas ili alkohol) električnom varnicom, a kod dizela ubrizgavanjem goriva u vazduh koji je već usisan, sabijen, i u tom procesu jako zagrejan.
I to je moguće.

@ljubitelj
Sve je tačno što si napisao, ali koliko sam ja shvatio, reč je o neispravnim automobilima, kojima negde curi gorivo. U raspored pojedinih delova na PSA automobilima nisam upućen, ali logično je da niko normalan neće projektovati auto da se može zapaliti, a da nema neki kvar. Ako je Cozmo možda tvrdio da postoji fabrička greška zbog koje se to dešava - lično ne verujem da je PSA grupa u 21. veku mogla napraviti takav konstrukcioni propust.
@Ji 4Tze
Pale se visokom temperaturom i jedan i drugi.

Kod benzinskih (ili bolje reći Otto - pošto gorivo može biti i neki gas ili alkohol) električnom varnicom, a kod dizela ubrizgavanjem goriva u vazduh koji je već usisan, sabijen, i u tom procesu jako zagrejan.
Ђенерал Јанковић
Re: Dobro veče
Kerozin je zapravo prljaviji od dizela, tj teža frakcija.
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Re: Dobro veče
Ok, pitao sam AS Jankovic:
U pitanju je RHR motor, 2.0 HDI 16V i 2.2 motor. Preliv ide direktno na granu i tu plane. Da li planu isparenja ili nesto drugo, ne znam. Dakle svaki se zapali na taj nacin. Ne od ulja, nego bas od curenja dizela.
2.0 HDI 79KW i 1.6 HDI nemaju tu manu, Ljubitelj je u pravu za te motore. Pitao sam sad da mi pojasni koji su motori u pitanju.
Kod ostalih gore instalacije ili zapusten DPF koji zapali plastike i gume i instalacije.
Ne ulazim u dalja objasnjenja, imaju iskustvo vec sa tim pozarima i ispitivanjem i kod 2.0 RHR je to u 99 posto slucajeva uzrok pozara.
U pitanju je RHR motor, 2.0 HDI 16V i 2.2 motor. Preliv ide direktno na granu i tu plane. Da li planu isparenja ili nesto drugo, ne znam. Dakle svaki se zapali na taj nacin. Ne od ulja, nego bas od curenja dizela.
2.0 HDI 79KW i 1.6 HDI nemaju tu manu, Ljubitelj je u pravu za te motore. Pitao sam sad da mi pojasni koji su motori u pitanju.
Kod ostalih gore instalacije ili zapusten DPF koji zapali plastike i gume i instalacije.
Ne ulazim u dalja objasnjenja, imaju iskustvo vec sa tim pozarima i ispitivanjem i kod 2.0 RHR je to u 99 posto slucajeva uzrok pozara.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Dobro veče

Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32204
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Dobro veče
Najverovatnije zbog zapuštenog DPF-a se zapalila jedna Mazda 3 dizel. To je isti taj 1.6HDI koji se ugrađivao i u Mazde. Inače desilo se prošle godine, septembar, nisu bile ni ovako visoke temperature.
Posetite www.garaza.rs !