Dobro veče

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24657
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Dobro veče

Post od dragvorl »

Usput, bas sam gledao onu pumpu za ulje u Lidlu, i pise da je za ulje i dizel gorivo, ne i za benzin.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48082
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Dobro veče

Post od Geza »

@snork
Imaš nešto o autobusima na http://www.autobusi.net/forum/
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
BigMazzy
Reactions:
Postovi: 1805
Pridružio se: 03 Feb 2019, 10:10

Re: Dobro veče

Post od BigMazzy »

Поред горива, које запаљиво на овај или онај начин, верујем да електро инсталације праве штету, пожаре у много већем броју од дизела или бензина.

Једном сам присуствовао кад су се додирнуле две огољене жице иза инструмент табле, за секунд је изгорело пола метра инсталације, буквално смо рукама ишчупали ту жицу која је горела, а горела је као фитиљ. Топила се невероватном брзином. Да нисмо одмах реаговали изгорела би цела инсталација.

Мени се десило да је на старом мицубиши Лансеру почео да дими аблендер кад сам дао мигавац.
Неретко сам виђао да је на неким аутомобилима највише чачакано око жица , инсталације, за фарове, и тако та места која су нагорела око места која се иначе греју од самих потрошача па онда то неко преспаја, не изолује лепо и ето белаја.
А знам да маса људи у кућној радиности повезује разне геџете , навигације, осветљење додатно, аудио уређаје, при том некад узимајући струју или директ са акумулатора или живу струју испод табле, неко са контакт браве, и ако то не одради како треба, ето хаварије.
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5201
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Dobro veče

Post od cozmo »

snork napisao: 20 Jul 2022, 00:28 Dok je postojao forum gspbeograd.net, mogle su se za svaki incident pročitati informacije iz prve ruke.

Nažalost, tekuća vlast je pogasila forume na kojima je moglo da se sazna bilo šta o funkcionisanju državnih firmi (pa makar to bili i forumu entuzijasta i ljubitelja, kao što je bio ovaj).
Bas sam se pitao duze vreme sta je sa tim forumima. Bilo je interesantno pratiti ih... Prosto da ne verujes da se i to radi... :zbunjen:
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20496
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Dobro veče

Post od Heinz »

Koji su telegram kanali i sl koje treba pratiti?

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4939
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od snork »

@Geza

Gezo, hvala, znam za taj forum i povremeno sam ga čitao. Ali gspbeograd.net je bio baš specifičan po tome što su na njemu najviše pisali sami vozači, dispečeri, mehaničari. Komunikacija je bila na visokom nivou, uz lepo i elokventno napisane poruke, iz kojih se videlo da ljudi imaju mnogo znanja i iskustva u svom poslu. Slali su slike, pisali o zanimljivim situacijama - u saobraćaju, sa putnicima, u pogonima prilikom održavanja... Baš je bilo zanimljivo.
Ђенерал Јанковић
lami
Reactions:
Postovi: 3553
Pridružio se: 19 Feb 2017, 15:34
Lokacija: Smederevo

Re: Dobro veče

Post od lami »

Mozda nije vlast ugasila, mozda samo vecina ljudi pobegla u Nemacku, pa nema ko da odrzava

Послато са SM-N960F помоћу Тапатока


ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od ljubitelj »

snork napisao: 20 Jul 2022, 00:28 :plusone:
Pošto isparava mnogo lakše od dizela, benzin je, uslovno rečeno, "opasan" i na običnim spoljnim temperaturama. Ako je mirna površina posude, možda se zapaljena šibica može ubaciti bez posledica, ali veća je šansa da već ima dovoljno pare i da će buknuti u trenutku. Sa dizelom, na istim temperaturama, nema takve opasnosti.

Ali ovde se govori o temperaturama izduvne grane, a tada već i dizel lako ispari i lako plane. Ljubitelju, tako da i ti i Cozmo tvrdite isto, pa nije reč o suprotstavljenim stavovima. :)
Benzin isparava i na minus temperaturama, ali benzina nema kod HDI motora kao mogućeg uzroka.
Napisao sam vrlo opisno položaj elemenata ispod haube kod 2,0 HDI, dizel iz preliva dizni je na temperaturi maksimalno spoljne temperature glave motora i NE ISPARAVA nikada u tim uslovima i na tom motoru. (kao i kod rekao bih svih dizela današnjice) niti dolazi u dodir sa izduvnom granom.

Obično je jako teško ili nemoguće nakon požara i izgorelog auta postaviti tačnu dijagnozu i prionaći konkretan uzrok starta požara na nekom autu, nebitno kojeg goriva.

Dodatno, da je tako lako da se zapale ti dizeli onda bi stotine tih 2,0HDI gorele dnevno s obizorm na količine miliona komada tih motora ugradjenih u sve živo od putničkih i lakih komercijalnih kombija tokom svih ovih godina.
A ti kombiji dnevno voze i po 300-500km i vozači ni ne podižu haubu, to niko ne gleda već se samo vozi i vozi i vozi....i sve bez problematičnih situacija.
Cosmo jeste u pravu da u nekim okolnostima može da se dogodi scenario da dizel gorivo izazove požar ali to je ekstremno mala verovatnoća u odnosu na sve druge moguće uzroke a pogotovu na način slinjavljenja na prelviima koje je postavio kao uzrok svega.
I to na svih 100% slučajeva koje je u nekoj grupi pripisano kao dijagnoza požara.
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8226
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od Ji 4Tze »

Nafta se pali na pritisak, pa ni nemate svećice u motoru. Nego ljudi ni ne znaju šta voze ni pod kojim uslovima imaju paljenje u cilindru.
Benzin se pali na pritisak i dobru smesu (npr. nekad bilo 14.7:1 vazduha - benzina) - praktično na izmaglici od benzina.
To što gori nafta kad umočiš kočanku od kukuruza (ili neku drugu suvu biljku) je: što se prvo pali obična nafta (lož ulje, je l), a ne ovaj rafinisani ED koja je sličniji kerozinu nego nafti :)
A drugo, ono što gori je uljna komponenta i za ove požare odgovornija električna instalacijha ili motorno ulje nego samo gorivo.
Boringly average, but also perfect for school run mums
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4939
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od snork »

@lami
I to je moguće. :)

@ljubitelj
Sve je tačno što si napisao, ali koliko sam ja shvatio, reč je o neispravnim automobilima, kojima negde curi gorivo. U raspored pojedinih delova na PSA automobilima nisam upućen, ali logično je da niko normalan neće projektovati auto da se može zapaliti, a da nema neki kvar. Ako je Cozmo možda tvrdio da postoji fabrička greška zbog koje se to dešava - lično ne verujem da je PSA grupa u 21. veku mogla napraviti takav konstrukcioni propust.

@Ji 4Tze
Pale se visokom temperaturom i jedan i drugi. :)

Kod benzinskih (ili bolje reći Otto - pošto gorivo može biti i neki gas ili alkohol) električnom varnicom, a kod dizela ubrizgavanjem goriva u vazduh koji je već usisan, sabijen, i u tom procesu jako zagrejan.
Ђенерал Јанковић
BigMazzy
Reactions:
Postovi: 1805
Pridružio se: 03 Feb 2019, 10:10

Re: Dobro veče

Post od BigMazzy »

Evo, reseno

Slika
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20496
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Dobro veče

Post od Heinz »

Kerozin je zapravo prljaviji od dizela, tj teža frakcija.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5201
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Dobro veče

Post od cozmo »

Ok, pitao sam AS Jankovic:

U pitanju je RHR motor, 2.0 HDI 16V i 2.2 motor. Preliv ide direktno na granu i tu plane. Da li planu isparenja ili nesto drugo, ne znam. Dakle svaki se zapali na taj nacin. Ne od ulja, nego bas od curenja dizela.

2.0 HDI 79KW i 1.6 HDI nemaju tu manu, Ljubitelj je u pravu za te motore. Pitao sam sad da mi pojasni koji su motori u pitanju.

Kod ostalih gore instalacije ili zapusten DPF koji zapali plastike i gume i instalacije.

Ne ulazim u dalja objasnjenja, imaju iskustvo vec sa tim pozarima i ispitivanjem i kod 2.0 RHR je to u 99 posto slucajeva uzrok pozara.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28239
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od Xepoj87 »

Slika

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32204
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Dobro veče

Post od trojanac »

Najverovatnije zbog zapuštenog DPF-a se zapalila jedna Mazda 3 dizel. To je isti taj 1.6HDI koji se ugrađivao i u Mazde. Inače desilo se prošle godine, septembar, nisu bile ni ovako visoke temperature.
Posetite www.garaza.rs !
Odgovori